Locul și rolul turismului în economia româniei

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Turism
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 69 în total
Cuvinte : 17204
Mărime: 520.48KB (arhivat)
Publicat de: Carmen I.
Puncte necesare: 11

Cuprins

  1. INTRODUCERE
  2. CAPITOLUL I: IMPACTUL ECONOMICO-SOCIAL AL ACTIVITĂȚII TURISTICE
  3. 1.1 Rolul turismului în economie . 3
  4. 1.2 Turismul- cel mai dinamic sector în crearea locurilor de muncă . 8
  5. 1.3 Impactul social .. 11
  6. CAPITOLUL II: IMM-URILE- MOTOR AL DEZVOLTĂRII TURISMULUI
  7. 2.1 Rolul imm-urilor în economie . 17
  8. 2.2 IMM-urile- generatoare de locuri de muncă și inovări . 24
  9. 2.3 Caracteristici distinctive ale IMM-urilor ... 31
  10. 2.4 IMM-urile în sectorul turistic .. 34
  11. CAPITOLUL III: STRATEGII DE DEZVOLTARE A TURISMULUI ÎN JUDEȚUL VÂLCEA
  12. 3.1 Oferta turistică .. 39
  13. 3.2 Importanța turismului reprezentat de IMM-uri în economie .. 49
  14. 3.3 Direcții de dezvoltare a turismului în județul Vâlcea ... 57
  15. CONCLUZII 64
  16. BIBLIOGRAFIE . 66

Extras din licență

INTRODUCERE

Turismul a devenit în zilele noastre o ramură importantă a economiilor naționale și mondiale. Multe țări privesc turismul ca o sursă valoroasă de comerț cu contribuții importante în balanțele de plăți, dar și cu un pontențial ridicat de generare a unui însemnat număr de locuri de muncă, alături de acestea, efectele prezenței și dezvoltării turismului sunt pe multiple alte planuri, ca de exemplu:protejarea mediului ,creșterea nivelului de instruire și cultură.

Turismul reprezintă un fenomen economico-social propriu civilizației moderne, puternic ancorat în viața societății și ca atare aflat într-o relație de intercondiționalitate cu aceasta.

În plan social, turismul răspunde unei multitudini de nevoi umane - de odihnă, recreere, cunoaștere, îngrijire a sănătății, destindere, îmbogățire a orizontului cultural, comunicare, aventură și altele - ceea ce argumentează antrenarea unei ponderi ridicate a populației lumii (peste 50%) la circulația turistică. Din același motiv, turismul este considerat un important indicator al calității vieții și totodată un mijloc de creștere al acesteia. În larga paletă a formelor de turism, turismul montan deține un loc aparte; muntele a reprezentat dintotdeauna o destinație preferată pentru refacere, odihnă, aventură sau alte nevoi socio-culturale. În același timp, zona montană a atras atenția investitorilor și organizatorilor de turism, datorită oportunităților oferite pentru dezvoltarea unei activități turistice eficiente, astfel că putem vorbi astăzi despre existența, pe plan mondial, a unei oferte complexe, diversificate (pentru toate gusturile si disponibilitățile bănești) și de mare atractivitate.

Lucrarea este structurată în mod clasic pe trei capitole, acoperind problema de cercetat din punct de vedere teoretic, metodologic și practic. De asemenea nu lipsesc componentele de introducere, concluzii și bibliografie.

CAPITOLUL I

IMPACTUL ECONOMICO-SOCIAL AL ACTIVITĂȚII TURISTICE

1.1 Rolul turismului în economie

Turismul reprezintă unul dintre cele mai dinamice sectoare economice, care înregistrează schimbări permanente și o evoluție ascendentă. Cunoașterea tendințelor, a provocărilor cu care se confruntă turismul mondial, a factorilor determinanți care își vor exercita influența asupra activității turistice internaționale în perioada următoare, a formelor de turism care vor înregistra ritmuri înalte de creștere în prima parte a secolului XXI, trebuie avute în vedere de către autoritățile administrației publice locale și centrale atunci când elaborează politici, strategii, planuri și programe de dezvoltare a turismului.

Aprecierea turismului ca activitate de prestări de servicii rezultă, nu numai din conținutul acesteia, ci și din particularitățile serviciului turistic, din elementele ce îi conturează un specific distinct de alte prestații aparținătoare sectorului terțiar. De aceea, produsul turistic, drept componentă a ofertei turistice, este considerat a fi rezultatul asocierilor, interdependențelor dintre resurse și servicii. Această realitate motivează importanța covârșitoare a serviciilor, a faptului că în conturarea și particularizarea produselor turistice, centrul de greutate cade pe activitatea de prestații.

Turismul reprezintă o componentă esențială a sectorului serviciilor destinate populației, o ramură cu potențial foarte mare de dezvoltare. Implementarea strategiilor pe termen lung în domeniul turismului oferă premisele unei dezvoltări accelerate atât a turismului românesc, cât și a economiei în general, în condițiile în care o lungă perioadă de timp acest domeniu a fost abandonat.

Bibliografie

1. Bărbulescu C., Gavrila T.,

Badea F.

Economia și gestiunea întreprinderii, Editura Economică, București, 1999

2. Cândea M.,

Bran F.,

Cimpoeru I.

Organizarea, amenajarea și dezvoltarea durabilă a spațiului geografic, Editura Universitară, București, 2006

3. Dumitrescu Dumitru Resursele turistice ale județului Vâlcea, Editura Conphys, Râmnicu Vâlcea

4. Glăvan Vasile Turismul în România, Editura Economică, București, 2000

5. Ion Popescu,

Nicolae Gorgan Băile Olănești, Ghid balnear și turistic, Editura Conphys, Rm. Vâlcea, 2002

6. Iordache Carmen Economia turismului, Editura Independența Economică, Pitești, 2008

7. Minciu Rodica Economia Turismului, Editura Uranus, București, 2000

8. Nicolaescu Ovidiu Managementul Întreprinderilor mici și mijlocii, Editura Economică, București, 2001

9. Nicolaescu Ovidiu, Verboncu Ion

Management, Editura Economică, București,1997

10. Nistoreanu Puiu Economia turismului, teorie și practică, Biblioteca digitală ASE, accesat în martie, 2013

11. Oroian Maria,

Ghereț Marinela Economia și managementul turismului, Editura Casa Cărții de Știință, Cluj-Napoca, 2013

12. Popescu Delia Crearea și dezvoltarea IMM-urilor, Editura Macarie, 2000

13. Roșca C.,

Pandelică I.,

Vasilica R.

Economia și gestiunea întreprinderii, Editura Certi, Craiova, 2004

14. Russu Corneliu Managementul Întreprinderilor mici și mijlocii, Editura Expert, București, 1996

15. Sandu Petru Management pentru întreprinzători, Editura Economică, București, 1997

16. Soare Ion Enciclopedia județului Vâlcea, Editura Fortuna, Râmnicu Vâlcea, 2010

17. Stănciulescu Gabriela Managementul turismului durabil în centrele urbane, Editura Economică, București, 2008

18. Turcu Daniela,

Weisz Janeta Economia Turismului, Editura Eurostampa, Timișoara, 2008

19. Zahiu Letiția,

Năstase Mircea Economia întreprinderii, Editura ASE, București, 2004

20. *** Economia Turismului - suport de curs în format electronic - Universitatea “Petre Andrei” din Iași

21. *** http://www.sursazilei.ro/raport-al-ue-despre-imm-urile-din-romania-care-este-situatia-dupa-5-ani-de-criza/

22. *** www.reporteconomic.ro

23. *** www.insse.ro

24. *** www.eu-turistul.ro/impactul-turismului-asupra-economiei.html

25. *** www.documentareonline.ro

26. *** www.cjvalcea.ro

27. *** www.primariavl.ro

Preview document

Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 1
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 2
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 3
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 4
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 5
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 6
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 7
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 8
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 9
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 10
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 11
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 12
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 13
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 14
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 15
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 16
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 17
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 18
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 19
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 20
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 21
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 22
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 23
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 24
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 25
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 26
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 27
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 28
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 29
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 30
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 31
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 32
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 33
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 34
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 35
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 36
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 37
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 38
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 39
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 40
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 41
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 42
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 43
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 44
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 45
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 46
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 47
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 48
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 49
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 50
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 51
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 52
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 53
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 54
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 55
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 56
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 57
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 58
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 59
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 60
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 61
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 62
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 63
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 64
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 65
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 66
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 67
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 68
Locul și rolul turismului în economia româniei - Pagina 69

Conținut arhivă zip

  • Locul si rolul turismului in economia romaniei.docx

Alții au mai descărcat și

Dezvoltarea Turismului în România

CAPITOLUL I CAPITOLUL I Premisele dezvoltării turismului în România Vocaţia turistică a României este determinată de varietatea şi complexitatea...

Turism internațional

INTRODUCERE Lumea de astăzi, mai mult ca oricînd, trece printr-o perioadă de profunde schimbări. Poate de aceea se şi spune că suntem în pragul...

Dezvoltarea Componentei Culturale a Turismului în Județul Vâlcea

INTRODUCERE Fenomenul turistic, respectiv deplasarea în spaţiu pe o durată mai mare sau mai mică de timp , în alt loc decât acela al reşedinţei,...

Studiu de piață privind activitatea Agenției Eximtur

Cap1 Prezentarea agentiei EXIMTUR Fondată în anul 1993 la Cluj Napoca, Compania EXIMTUR a cunoscut o dezvoltare continuă, extinzându-şi reţeaua de...

Turismul rural în comuna Bran

Turismul rural, ecologic si cultural în comuna Bran Pe baza experienteiternationale si a practicilor întâlnite în ultimii ani, în România sunt...

Agenție de turism

Capitolul 1 – Agentia de turism Contour Travel & Adventure a fost infiintata pe data de 1 martie 2009 bazandu-se pe turismul de calitate, ce...

Dimensiunile Fenomenului Turistic

INTRODUCERE Actualitatea temei. Inclus relativ recent printre necesităţile de consum ale omului modern, cuantificat ca indicator al calităţii...

Serviciile în Turism

Turismul reprezinta astazi, prin continutul si rolul sau, un domeniu distinct de activitate, o componenta de prima importanta a vietii economice...

Te-ar putea interesa și

Locul și Rolul Turismului Internațional în Grecia Posibilități de Dezvoltare a Relațiilor Turistice greco-române

CAPITOLUL I 1. Rolul şi locul turismului în economia mondială 1.1. Scurtă introducere Industria călătoriilor şi a turismului este, în prezent,...

Strategii de Marketing

Introducere Începuturile turismului se pierd în adâncurile vremurilor. Este cât se poate de probabil că oamenii au efectuat, de pildă, deplasări...

Dezvoltarea Turismului în Județul Timiș

Cap. 1. Aspecte teoretice privind turismul Turismul se prezintă ca o activitate complexă, cu o multitudine de faţete, cu încărcătură economică...

Agențiile de Turism

INTRODUCERE Unul dintre principalele fenomene social-economice ale secolului nostru îl constituie dezvoltarea cu o rapiditate şi continuitate...

Turism România Franța

INTRODUCERE Actualitatea temei. Turismul reprezintă, atât prin conţinut cât şi prin rolul său, un fenomen care s-a impus pregnant în epoca...

Tehnologia organizării serviciilor turistice în România

CAPITOLUL I ASPECTE GENERALE PRIVIND ACTIVITATEA DE TURISM Industria turistică este acea parte a economiei, alcătuită dintr-o sumă de activități...

Locul și Rolul Turismului în Economie

LOCUL SI ROLUL TURISMULUI IN ECONOMIE 1.1.Turismul-fenomen economic si social Turismul este o ramură a economiei naţionale care cuprinde...

Turismul, organizarea și reglementarea activității turistice

Introducere Din punct de vedere etimologic, cuvântul "turism" provine de la englezescul "tour" (călătorie), sau "to tour", "to make a tour" (a...

Ai nevoie de altceva?