Locul și rolul turismului în economia româniei

Cuprins licență Cum descarc?

INTRODUCERE
CAPITOLUL I: IMPACTUL ECONOMICO-SOCIAL AL ACTIVITATII TURISTICE
1.1 Rolul turismului in economie . 3
1.2 Turismul- cel mai dinamic sector in crearea locurilor de munca . 8
1.3 Impactul social .. 11
CAPITOLUL II: IMM-URILE- MOTOR AL DEZVOLTARII TURISMULUI
2.1 Rolul imm-urilor in economie . 17 
2.2 IMM-urile- generatoare de locuri de munca si inovari . 24
2.3 Caracteristici distinctive ale IMM-urilor ... 31
2.4 IMM-urile in sectorul turistic .. 34
CAPITOLUL III: STRATEGII DE DEZVOLTARE A TURISMULUI IN JUDETUL VALCEA
3.1 Oferta turistica .. 39
3.2 Importanta turismului reprezentat de IMM-uri in economie .. 49
3.3 Directii de dezvoltare a turismului in judetul Valcea ... 57
CONCLUZII 64
BIBLIOGRAFIE . 66


Extras din licență Cum descarc?

INTRODUCERE
Turismul a devenit in zilele noastre o ramura importanta a economiilor nationale si mondiale. Multe tari privesc turismul ca o sursa valoroasa de comert cu contributii importante in balantele de plati, dar si cu un pontential ridicat de generare a unui insemnat numar de locuri de munca, alaturi de acestea, efectele prezentei si dezvoltarii turismului sunt pe multiple alte planuri, ca de exemplu:protejarea mediului ,cresterea nivelului de instruire si cultura.
Turismul reprezinta un fenomen economico-social propriu civilizatiei moderne, puternic ancorat in viata societatii si ca atare aflat intr-o relatie de interconditionalitate cu aceasta.
In plan social, turismul raspunde unei multitudini de nevoi umane - de odihna, recreere, cunoastere, ingrijire a sanatatii, destindere, imbogatire a orizontului cultural, comunicare, aventura si altele - ceea ce argumenteaza antrenarea unei ponderi ridicate a populatiei lumii (peste 50%) la circulatia turistica. Din acelasi motiv, turismul este considerat un important indicator al calitatii vietii si totodata un mijloc de crestere al acesteia. In larga paleta a formelor de turism, turismul montan detine un loc aparte; muntele a reprezentat dintotdeauna o destinatie preferata pentru refacere, odihna, aventura sau alte nevoi socio-culturale. In acelasi timp, zona montana a atras atentia investitorilor si organizatorilor de turism, datorita oportunitatilor oferite pentru dezvoltarea unei activitati turistice eficiente, astfel ca putem vorbi astazi despre existenta, pe plan mondial, a unei oferte complexe, diversificate (pentru toate gusturile si disponibilitatile banesti) si de mare atractivitate.
Lucrarea este structurata in mod clasic pe trei capitole, acoperind problema de cercetat din punct de vedere teoretic, metodologic si practic. De asemenea nu lipsesc componentele de introducere, concluzii si bibliografie.
CAPITOLUL I
IMPACTUL ECONOMICO-SOCIAL AL ACTIVITATII TURISTICE
1.1 Rolul turismului in economie
Turismul reprezinta unul dintre cele mai dinamice sectoare economice, care inregistreaza schimbari permanente si o evolutie ascendenta. Cunoasterea tendintelor, a provocarilor cu care se confrunta turismul mondial, a factorilor determinanti care isi vor exercita influenta asupra activitatii turistice internationale in perioada urmatoare, a formelor de turism care vor inregistra ritmuri inalte de crestere in prima parte a secolului XXI, trebuie avute in vedere de catre autoritatile administratiei publice locale si centrale atunci cand elaboreaza politici, strategii, planuri si programe de dezvoltare a turismului.
Aprecierea turismului ca activitate de prestari de servicii rezulta, nu numai din continutul acesteia, ci si din particularitatile serviciului turistic, din elementele ce ii contureaza un specific distinct de alte prestatii apartinatoare sectorului tertiar. De aceea, produsul turistic, drept componenta a ofertei turistice, este considerat a fi rezultatul asocierilor, interdependentelor dintre resurse si servicii. Aceasta realitate motiveaza importanta covarsitoare a serviciilor, a faptului ca in conturarea si particularizarea produselor turistice, centrul de greutate cade pe activitatea de prestatii.
Turismul reprezinta o componenta esentiala a sectorului serviciilor destinate populatiei, o ramura cu potential foarte mare de dezvoltare. Implementarea strategiilor pe termen lung in domeniul turismului ofera premisele unei dezvoltari accelerate atat a turismului romanesc, cat si a economiei in general, in conditiile in care o lunga perioada de timp acest domeniu a fost abandonat.


Fisiere în arhivă (1):

  • Locul si rolul turismului in economia romaniei.docx

Imagini din acest licență Cum descarc?

Bibliografie

1. Barbulescu C., Gavrila T., 
Badea F.
Economia si gestiunea intreprinderii, Editura Economica, Bucuresti, 1999
2. Candea M., 
Bran F.,
Cimpoeru I.
Organizarea, amenajarea si dezvoltarea durabila a spatiului geografic, Editura Universitara, Bucuresti, 2006
3. Dumitrescu Dumitru Resursele turistice ale judetului Valcea, Editura Conphys, Ramnicu Valcea
4. Glavan Vasile Turismul in Romania, Editura Economica, Bucuresti, 2000
5. Ion Popescu,
Nicolae Gorgan Baile Olanesti, Ghid balnear si turistic, Editura Conphys, Rm. Valcea, 2002
6. Iordache Carmen Economia turismului, Editura Independenta Economica, Pitesti, 2008
7. Minciu Rodica Economia Turismului, Editura Uranus, Bucuresti, 2000
8. Nicolaescu Ovidiu Managementul Intreprinderilor mici si mijlocii, Editura Economica, Bucuresti, 2001
9. Nicolaescu Ovidiu, Verboncu Ion 
Management, Editura Economica, Bucuresti,1997
10. Nistoreanu Puiu Economia turismului, teorie si practica, Biblioteca digitala ASE, accesat in martie, 2013
11. Oroian Maria, 
Gheret Marinela Economia si managementul turismului, Editura Casa Cartii de Stiinta, Cluj-Napoca, 2013
12. Popescu Delia Crearea si dezvoltarea IMM-urilor, Editura Macarie, 2000
13. Rosca C., 
Pandelica I.,
Vasilica R.
Economia si gestiunea intreprinderii, Editura Certi, Craiova, 2004
14. Russu Corneliu Managementul Intreprinderilor mici si mijlocii, Editura Expert, Bucuresti, 1996
15. Sandu Petru Management pentru intreprinzatori, Editura Economica, Bucuresti, 1997 
16. Soare Ion Enciclopedia judetului Valcea, Editura Fortuna, Ramnicu Valcea, 2010
17. Stanciulescu Gabriela Managementul turismului durabil in centrele urbane, Editura Economica, Bucuresti, 2008
18. Turcu Daniela,
Weisz Janeta Economia Turismului, Editura Eurostampa, Timisoara, 2008
19. Zahiu Letitia,
Nastase Mircea Economia intreprinderii, Editura ASE, Bucuresti, 2004
20. *** Economia Turismului - suport de curs in format electronic - Universitatea "Petre Andrei" din Iasi
21. *** http://www.sursazilei.ro/raport-al-ue-despre-imm-urile-din-romania-care-este-situatia-dupa-5-ani-de-criza/
22. *** www.reporteconomic.ro
23. *** www.insse.ro
24. *** www.eu-turistul.ro/impactul-turismului-asupra-economiei.html
25. *** www.documentareonline.ro
26. *** www.cjvalcea.ro
27. *** www.primariavl.ro


Banii înapoi garantat!

Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.


Descarcă această licență cu doar 9€

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.

1. Numele și adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

* Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi email-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:



* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!