Cuprins
- LISTA FIGURILOR / 3
- INTRODUCERE / 4
- Capitolul 1. ABORDĂRI TEORETICE PRIVIND LOGISTICA DE SUSŢINERE ÎN CADRUL ACTIVITĂŢILOR LOGISTICE ALE UNEI ÎNTREPRINDERI
- 1.1 Locul şi rolul logisticii în cadrul politicii de distribuţie / 6
- 1.2 Structura sistemului logistic / 9
- 1.3 Logistica de susţinere - componentă esenţinală a strategiei de servire a clienţilor / 13
- Capitolul 2. EVOLUŢIA LOGISTICII MĂRFURILOR ÎN CONTEXTUL MONDIALIZĂRII PIEŢELOR
- 2.1 Evoluţia logisticii la nivel mondial / 18
- 2.2 Evoluţia logisticii la nivel european / 19
- 2.3 Logistica în întreprinderile industriale din România / 20
- Capitolul 3. LOCUL ŞI ROLUL ACTIVITĂŢILOR LOGISTICE DE SUSŢINERE ALE S.C.UZINA AUTOMECANICA MORENI-S.A. ÎN CADRUL INDUSTRIEI DE APĂRARE
- 3.1 Industria de apărare în Europa / 23
- 3.2 Industria de apărare în România şi rolul S.C.Uzina Automecanica Moreni-S.A în cadrul acestui domeniu / 25
- 3.3 Manipularea, ambalarea şi livrarea produselor/ 28
- 3.4 Mentenanţa autovehiculelor / 29
- 3.5 Întreţinerea şi repararea autovehiculului / 31
- Capitolul 4. ROLUL ŞI IMPORTANŢA LOGISTICII DE SUSŢINERE LA
- S.C.UZINA AUTOMECANICA MORENI -S.A
- 4.1 Metodologia cercetării / 34
- 4.2 Analiza rezultatelor cercetării / 35
- 4.3 Concluziile cercetării / 40
- CONCLUZII / 42
- ANEXE / 45
- BIBLIOGRAFIE / 50
Extras din licență
INTRODUCERE
Prin prezenta lucrare se urmăreşte îmbunătăţirea calităţii produselor, identificarea nivelului de satisfacţie a serviciilor oferite clienţilor, a aşteptărilor acestora privind modul în care activităţile logisticii de susţinere îşi vor atinge scopul. S-a urmărit, de asemenea, promptitudinea cu care sunt livrate transportoarele, asigurarea service-ului postlivrare pentru acestea, a calităţii serviciilor în timpul imobilizării autovehiculelor blindate pe perioada reparaţiilor şi nu în ultimul rând comunicarea cu echipa de service. Toate acestea sunt recunoscute ca o necesitate a întreprinderii şi pot fi incluse ca obiectiv în planul de afaceri, în planul de marketing sau planul logistic.
Obiectivul principal al cercetarii de marketing constă în determinarea gradului de satisfacţie a clienţilor privind calitatea produselor executate de întreprindere. Alte obiective secundare urmărite sunt serviciile postvânzare oferite de firmă şi nu în ultimul rând comunicarea cu clientul. Evaluarea satisfacţiei clienţilor, respectiv a unităţilor militare cărora le sunt livrate autovehiculele amfibii blindate şi piesele de schimb aferente acestora are loc periodic la interval de aproximativ un an. Cu toate acestea, s-a considerat necesară o nouă reevaluare în stabilirea obiectivelor, modificarea chestionarului existent prin introducerea unor intrebări clare, precise şi necesare, eliminându-le pe cele inutile.
Identificarea în timp real a aşteptărilor şi nemulţumirilor clienţilor va ajuta la punerea în aplicare, în timp util, a acţiunilor corective şi preventive ce se impun. Principalele activităţi desfăşurate pentru asigurarea nivelului de servire logistică sunt următoarele:
- cercetarea nevoilor şi cerinţelor clienţilor actuali şi potenţiali, referitoare la nivelul serviciilor logistice;
- stabilirea nivelului de servire logistică a clienţilor sau diferenţierea nivelului de servire în funcţie de cerinţele segmentelor de piaţă vizate;
- evaluarea percepţiilor clienţilor în privinţa nivelului de servire oferit, a decalajului dintre nivelul aşteptat de clienţi şi cel efectiv oferit;
- ajustarea nivelului de servire logistică, în funcţie de evoluţia cerinţelor clienţilor.
Proiectarea şi funcţionarea sistemului logistic au ca element de referinţă un anumit nivel de servire a clienţilor. Asigurarea standardelor de servicii logistice are o importanţă critică pentru organizaţie. Nivelul de performanţă pe care întreprinderea îl oferă trebuie să fie stabilit în urma unei analize riguroase, nu numai a necesităţilor pieţei ţintă, ci şi a costurilor pe care le implică.
În primul capitol sunt prezentate aspectele teoretice privind locul şi rolul logisticii în cadrul politicii de distribuţie, structura sistemului logistic, componentele service-ului de livrare şi logistica de distribuţie. Din punct de vedere macroeconomic, conceptul de distribuţie, se bazează pe: producţie, consumul de bunuri şi servicii şi distribuţia acestora prin tranzacţii comerciale.
Al doilea capitol are drept scop prezentarea evoluţiei logisticii la nivel mondial şi european, dar şi la nivelul întreprinderilor din România.
Capitolul trei are în vedere industria europeana de apărare, care aduce o contribuţie importantă la siguranţa şi apărarea cetaţenilor europeni. Prin aderarea la structurile nord atlantice, armata română este pusă în situaţia adaptării sistemului logistic la noua structură de forţe şi modernizarea acestuia pentru asigurarea condiţiilor materiale şi de asistenţă necesare îndeplinirii strategiei militare. Se prezintă în acest capitol şi activitatile logistice de susţinere din cadrul S.C.Uzina Automecanica Moreni-S.A.
Al patrulea capitol ne introduce în etapele cercetării de marketing: stabilirea obiectivelor, crearea cadrului de cercetare, culegerea informaţiilor, prelucrarea, analiza, intrerpretarea informaţiilor şi concluziile acestui studiu.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Logistica de Sustinere in Cadrul Activitatilor Logistice ale Unei Firme.doc