Lucrare de Licenta - Marketingul Direct - O Alternativa in Politica de Promovare a Firmei

Cuprins licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I-BAZELE MARKETINGULUI DIRECT pag 2
1.1. Comunicarea directa-suportul conceptual al marketingului direct pag 2
1.2. Marketingul direct-elemente si caracteristici pag 7
1.3. Dezvoltarea marketingului direct pe plan international pag11
CAPITOLUL II-MARKETINGUL DIRECT IN ROMANIA pag19
2.1. Cadrul economic si institutional al dezvoltarii marketingului direct pag20
2.2. Dezvoltarea infrastructurii servicilor postale pag26
2.3. Dezvoltarea infrastructurii servicilor de telecomunicatii pag30
2.4. Evolutia sectorului audiovisual pag35
2.5. Dezvoltarea mijloacelor de plata moderne pag37
CAPITOLUL III- TEHNICI SI INSTRUMENTE ALE POLITICII DE
PROMOVARE IN MARKETINGUL DIRECT pag40
3.1. Coordonate ale politicii de promovare la nivelul firmei pag40
3.2. Utilizarea mediilor traditionale de comunicare in marketingul direct pag41
3.3. Marketingul telefonic pag54
3.4. Vanzarea prin corespondenta pag59
3.5. Campaniile de direct mail pag62
3.6. Medii si aplicatii telematice pag65
CAPITOLUL IV-PERSPECTIVELE MARKETINGULUI DIRECT pag71
4.1. Evolutii pe piata publicitatii din Romania pag71
4.2. INTERNETUL-suport informatic al campaniilor promotionale ale 
firmelor pag73
4.3. Aplicatii ale marketingului on-line pag79
4.4. Perspectivele dezvoltIrii marketingului on-line in Romania pag92
CONCLUZII pag94
BIBLIOGRAFIE pag96


Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL 1 -BAZELE MARKETINGULUI DIRECT 
Explicarea continutului conceptual al comunicIrii reprezinta o misiune destul de spinoasa pentru cI numarul mare al abordIrilor si in consecintI, al definitiilor date acesteia constituie o provocare de avut in vedere. In contextul acestei lucrIri,misiunea de a aborda si a explica, din punct de vedere conceptual si operational, comunicarea este cu atat mai dificila cu cat domeniul particular de implementare al acesteia - marketingul direct - reprezinta, inca, un subiect controversat prin prisma relatiei care exista intre comunicarea de marketing a organizatiei, activitatea promotionala desfIsurata de aceasta si activitItile de marketing direct. In esenta, existI doua pozitii distincte in raport cu acest subiect: prima, include marketingul direct in ansamblul activitItilor promotionale ale organizatiei, tratandu-l astfel ca pe un subdomeniu in cadrul ariei mai largi acoperite de conceptul de comunicatie de marketing.
A doua, considerI marketingul direct o modalitate distinctI de a face marketing prin comparatie cu ceea ce sustinatorii variantei numesc ,,marketing traditional".In consecinta, marketingul direct reprezintI o formI de expresie a comunicIrii de marketing a organizatiei care are ca suport conceptul de comunicare directI. 
Noile dezvoltIri de ordin tehnologic, mai ales evolutiile spectaculoase produse in domeniile informaticii si telecomunicatiilor, au exercitat un impact determinant asupra modului de desfasurare al activitItilor curente ale fiecIrui individ si, binenteles, ale fiecarei organizatii, profit sau non-profit.Poate cI schimbarea cea mai substantiala a fost cea produsI in maniera de comunicare: este tot mai vizibil faptul cI, de ceva vreme, se comunica ,,altfel".Pentru ca se comunica altfel - direct, personalizat si interactiv, din perspectiva pietei si a consumatorului,este nevoie si de un altfel de marketing. 
Concluzia se impune de la sine: marketingul direct nu reprezintI doar o modalitate de a comunica altfel cu consumatorii, partenerii de afaceri, competitorii sau publicul larg.Marketingul direct este, de fapt, un alt mod de a face marketing.Esenta sa, filosofia sa se sprijina pe conceptul de comunicare directa, trasIturile acesteia imprimand noi caracteristici, adaugand noi valente, creand oportunitIti pentru dezvoltarea unor noi concepte, metode, tehnici si instrumente de marketing, schimband strategiile si tacticile specifice, construind o alternativI moderna manierei traditionale de a face marketing. 
1.1. Comunicarea directI - suport conceptual al marketingului direct 
Definitiile date comunicIrii sunt foarte numeroase, acestea contin insI un numIr de elemente comune ale conceptului de comunicare care se regIsesc in practic toate definitiile elaborate in decursul timpului.Aceste elemente comune au in vedere emitatorul (initiatorul comunicIrii), receptorul (destinatarul comunicIrii), modul de comunicare (mediul, vehiculul) utilizat si mesajul. Aceste elemente nu lipsesc din nici una dintre definitiile si din nici unul dintre modelele elaborate in decursul timpului in acest domeniu. Richard Weiner considera comunicarea drept ,,transmiterea sau schimbul de informatii, semnale, mesaje sau date prin diferite mijloace - vorbire (comunicarea verbala), scriere (comunicarea scrisa), de la o persoana la alta (comunicarea personala) sau prin telefon, telegraf, radio sau alte canale, in cadrul unui grup sau orientatI catre indivizi specifici sau grupuri specifice".Autorii dictionarului de sociologie privesc comunicarea ca un ,,proces de emitere a unui mesaj si de transmitere a acestuia intr-o maniera codificatI cu ajutorul unui canal cItre un destinatar, in vederea receptIrii". 
Realizarea comunicIrii apare, prin prisma acestei descrieri, ca fiind o operatiune simplI si usor de realizat.Numai cI aceastI aparentI ar fi putut deveni realitate numai in situatia in care universul comunicItional ar fi avut o natura bipolarI, fiind redus la doar douI entitIti, identificate ca ,,emitItor"si,,receptor".Lucrurile devin mai complicate pentru cI in discutie trebuie sI fie aduse si alte elemente: 
- in primul rand, multipolaritatea universului comunicational:aproape intotdeauna exista mai multi emitItori si mai multi receptori; 
- in al doilea rand, existI diferente semnificative intre acestia din punct de vedere al caracteristicilor lor, al obiectivelor urmIrite in derularea comunicIrii; 
- in al treilea rand, exista diferite moduri de a comunica fiecare implicand existenta unor vehicule comunicationale diferite ca si trasIturi si context al utilizIrii, care pot fi utilizate in mod individual sau integrat; 
- in al patrulea rand, exista o diferentiere in planul efectelor comunicIrii, acestea putand fi separate, cel putin in raport cu reactia receptorilor, in efecte pasive sau active, imediate si ulterioare; 
- in al cincilea rand, existenta unui mare numar de emitatori precum si a unui numar semnificativ sporit de obiecte ale comunicIrii (informatii de transmis) determinI, in conditiile desfasurIrii simultane a comunicIrii acestora cu proprii receptori, o ,,suprapunere" a mesajelor mergand pana la confundarea acestora sau la eliminarea celor cu o forta de percutie mai scazutI de cItre cele mai percutante. Perturbatiile asociate comunicarii nu lipsesc iar efectele generate sunt deseori departe de cele intentionate de initiatorii comunicarii. 
Un pas important pentru explicarea conceptuala a comunicarii il reprezinta crearea modelului comunicarii propus de Shannon si Weaver (1949). Dezvoltand teoria matematica a comunicarii, ca suport al transferului de informatii aplicabil intr-o varietate de domenii, Shannon si Weaver au creat un model liniar orientat inspre surprinderea proceselor implicate de activitatea de comunicare. 
Prima categorie se refera la aspectele tehnice ale comunicarii (fiind subintelese echipamentele prin intermediul carora se realizeaza comunicarea), a doua categorie se refera la aspectele semantice ale comunicarii (acoperind semnificatia pe care emitatorul doreste sa o asocieze mesajului transmis si o asteapta sa fie inteleasa de catre receptor) iar a treia categorie se refera la eficienta comunicarii (vazuta de cei doi doar in limita receptionarii in bune conditii a mesajului si in intelegerea acestuia). 
Shannon si Weaver cresc gradul de complexitate al modelului propus de Lasswell si, in acelasi timp, il aproprie de realitate introducand in structura acestuia zgomotul, avand evident un caracter perturbator, produs de catre restul entitatilor care comunica intr-un univers dat si care afecteaza mai mult sau mai putin semnificativ transmiterea si mai ales receptia mesajului.Prezenta zgomotului constituie o sursa semnificativ de distorsiuni la nivelul receptorului din punct de vedere al efectelor urmarite comunicarii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Lucrare de Licenta - Marketingul Direct - O Alternativa in Politica de Promovare a Firmei.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!