Lucrare de Licenta - Planul de Marketing

Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
In conditiile in care la sfarsitul anului 2003, pe piata mondiala de software, s-au inregistrat vanzari in valoare de aproximativ 76 miliarde de dolari si piata de servicii IT a sporit de la 536 miliarde USD in 2002 la 569 miliarde USD in 2003, majoritatea companiilor producatoare se vad obligate sa investeasca sume din ce in ce mai mari in tehnologii care ulterior le vor aduce profituri considerabile. In aceasta situatie este evident ca succesul cel mai mare pe piata il vor avea producatorii care vor oferi o linie de produse si servicii cat mai diversificata.
Odata cu cresterea la nivel mondial a numarului utilizatorilor retelei globale Internet, sustinuta de cresterea numarului de utilizatori de calculatoare, s-a dezvoltat un vast spatiu de interactiune intre oameni la nivel global. De la afaceri de milioane de dolari, pana la banale aplicatii adresate copiilor, Internetul ofera, un cadru nelimitat de interactiune intre utilizatorii sai, fiind un pilon puternic ce sustine fenomenul globalizarii.
In ultimul deceniu tot mai multe companii si institutii si-au centralizat informatiile, care fac obiectul de activitate al acestora, cu ajutorul calculatoarelor. Mai mult chiar, in ultimii ani, din ce in multe multe institutii sau companii isi coordoneaza activitatile prin intermediul Internetului.
In acest context, inceputul secolului XXI aduce in atentia intregului mapamond o problema de o importanta majora, chiar vitala in unele cazuri: virusii informatici. Acestia ataca orice fel de program informatic sau retea de calculatoare, putand cauza daune impresionante.
A fost necesara astfel, crearea unor programe informatice antivirus, care sa inlature amenintarile virusilor si care sa ii tina pe acestia departe de calculatoare.
Ca urmare a acestui fapt, s-a dezvoltat la nivel mondial o puternica piata a tehnologiilor antivirus ce s-a cifrat in anul 2001 la 1,1 miliarde dolari. Pentru perioada urmatoare se estimeaza o rata de crestere a acestei piete de aproximativ 11%, pentru 2006 valoarea sa fiind preconizata la 1,8 miliarde de dolari.
Avand in vedere amploarea si dinamica pietei antivirusilor in prezenta lucrare ne-am propus sa analizam aceasta piata si sa intocmim un program de marketing pentru promovarea la export a gamei de produse BitDefender a companiei romanesti Softwin.
Mentionam ca datorita politicii de confidentialitate a companiei, datele utilizate la intocmirea planului de marketing au un caracter pur informativ, nefiind in concordanta cu situatia reala.
CAPITOLUL 1
ABORDAREA TEORETICA A PLANULUI DE MARKETING INTERNATIONAL
,,Planul de marketing constituie instrumentul central de directionare si coordonare a efortului de marketing"
Philip Kotler
Planificarea de marketing reprezinta un proces cu caracter sistemic, o activitate ciclica, ce presupune evaluarea resurselor de marketing, determinarea obiectivelor de marketing derivate din obiectivele strategice si construirea unui plan - coloana vertebrala a managementului marketingului. 
Prin planul de marketing este guvernata intreaga activitate de piata a firmei, incluzand aici implementarea si controlul activitatilor specifice, punctuale.
Astazi succesul in afaceri presupune, mai presus de toate, initiativa, inovativitate, mult curaj, capital, o analiza profesionista a pietei si un plan de marketing, respectiv un plan de afaceri reusit. Toate aceste elemente, combinate cu o activitate de marketing performanta, garanteaza reusita in afaceri. Activitatea de marketing reprezinta, in general, cunoasterea caracteristicilor si structurii cererii si ofertelor, modului de dezvoltare al produselor si serviciilor, elaborarea strategiilor de pret, promovare si distributie, studierea pietei si concurentei si realizarea de planuri de marketing. 
Planul de marketing constituie o parte a planului de afaceri, avand un rol esential in evolutia firmei. Pentru a fi eficient, planul de marketing trebuie alcatuit in corelatie cu planificarea si gestionarea generala a bugetului.
1.1. La ce este necesar un plan de marketing?
Deoarece succesul intreprinderii depinde de faptul daca produsul sau serviciul sau se va realiza si daca isi va gasi cumparatorul sau, planul de marketing are un rol esential in obtinerea succesului in afaceri, fiind unul din compartimentele de baza ale planului de afaceri.
Punctele de vedere diferite asupra acestui subiect trebuie luate in considerare, deoarece pot avea repercusiuni benefice asupra formei sub care e prezentat un plan de marketing. 
Planul de marketing reprezinta, in ultima instanta, un document care formuleaza un plan pentru vanzarea produselor si serviciilor unei firme. 
El identifica oportunitatile de piata si dezvolta toate elementele necesare transformarii acestora in afaceri cu sanse maxime de a produce profit. Cu alte cuvinte, este necesar ca un plan de marketing trebuie sa fie:
-O analiza profunda si detaliata a punctului in care se afla afacerea, a contextului de piata, a oportunitatilor si a amenintarilor previzibile.
-O esalonare pas cu pas a modului in care sunt investite resursele financiare, este gestionat cash-flow-ul, sunt urmarite vanzarile si este masurat succesul.
-Un instrument eficient care contribuie la concentrarea eforturilor si resurselor firmei si a personalului, instrument ce trebuie sa convinga si sa motiveze in primul rand in interiorul firmei. 
-Procesul de elaborare, care conserva experienta organizatiei dincolo de cea a angajatilor acesteia. 
Este necesar ca planul de marketing sa fie cristalizarea viziunii care precede actiunea. El trebuie sa se prezinte sub o forma scrisa, pentru ca rezultatele ce reies din realizarea planului sa poata fi urmarite si evaluate cu acuratete. In esenta, constructia unui plan de marketing se bazeaza pe raspunsul la un set de intrebari. In realizarea planului trebuie folosit un stil clar si precis si o abordare profunda si sistematica a tuturor aspectelor de interes, astfel incat viziunea sa fie clara inclusiv pentru cineva din afara ramurii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Lucrare de Licenta - Planul de Marketing.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!