Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale

Licență
9.2/10 (15 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 87 în total
Cuvinte : 42974
Mărime: 234.78KB (arhivat)
Publicat de: Ana L.
Puncte necesare: 13

Cuprins

  1. CAPITOLUL I COORDONATE ALE PIETEI INTERNATIONALE
  2. 1.1 DEFINIREA SI CARACTERISTICILE PIETEI INTERNATIONALE 4
  3. 1.2 ELEMENTELE CONSTITUTIVE ALE PIETEI INTERNATIONALE 5
  4. 1.3 CLASIFICAREA PIETELOR EXTERNE 7
  5. 1.4 CUMPARATORII INTERNATIONALI 9
  6. CAPITOLUL AL II-LEA STRATEGIA DE MARKETING INTERNATIONAL
  7. 2.1. DEFINIREA SI CARACTERISTICILE STRATEGIEI DE
  8. MARKETING INTERNATIONAL 17
  9. 2.2. FACTORI DETERMINANTI AI STRAEGIEI DE MARKETING
  10. INTERNATIONAL 17
  11. 2.3. TIPOLOGIA STRATEGIILOR DE MARKETING INTERNATIONAL 20
  12. 2.4. STRATEGII GENERICE 20
  13. 2.5. STRATEGII GENERICE GLOBALE 27
  14. 2.6. STRATEGII PENTRU PREZENTA PE PIATA 28
  15. 2.7. STRATEGII CONCURENTIALE 29
  16. CAPITOLUL AL III-LEA PATRUNDEREA PE PIATA INTERNATIONALA
  17. 3.1. TIPOLOGIA STRATEGIILOR DE PATRUNDERE PE PIATA
  18. INTERNATIONALA 31
  19. 3.2. PATRUNDEREA PE PIATA INTERNATIONALA PRIN EXPORT 32
  20. 3.3. STRATEGII ASOCIATE DE PATRUNDERE PE PIATA
  21. INTERNATIONALA 38
  22. 3.4. PATRUNDEREA PE PIATA INTERNATIONALA PRIN
  23. INVESTITII DIRECTE 51
  24. 3.5. ALEGEREA STRATEGIEI OPTIME DE PATRUNDERE PE PIATA
  25. INTERNATIONALA 60
  26. CAPITOLUL AL IV-LEA STUDIU DE CAZ: STRATEGIA MC DONALD’S IN ROMÂNIA
  27. 4.1. PREZENTAREA GENERALA A COMPANIEI MC DONALD’S 70
  28. 4.2. COORDONATE ALE STRATEGIEI DE PENETRARE A PIETELOR
  29. EXTERNE LA MC DONALD’S 73
  30. 4.3. IMPLEMENTAREA MC DONALD’S ÎN ROMÂNIA 76
  31. CONCLUZII 86
  32. BIBLIOGRAFIE 89

Extras din licență

CAPITOLUL I

COORDONATE ALE PIETEI INTERNATIONALE

1.1. Definirea si caracteristicile pietei internationale

Piata internationala este locul unde se comercializeaza bunurile si serviciile realizat în diverse economii nationale si unde se desfasoara alte activitati economice în cele mai variate forme cu ajutorul unei game largi de mijloace si tehnici specifice. Formarea si evolutia pietei internationale sunt determinate de gradul de dezvoltare a economiilor nationale si de diviziunea internationala a muncii care influenteaza în mod decisiv caracteristicile, continutul si formele de realizare a schimburilor internationale.

Piata internationala reprezinta ansamblul alcatuit din cererea si oferta de marfuri, din conditiile confruntarii si realizarii acestora si din relatiile economice care iau nastere cu acest prilej între parteneri apartinând unor state diferite.

Ca sursa a tuturor actelor care au ca rezultat fluxuri de bunuri, servicii, capitaluri si persoane se obtine piata mondiala. Ea reprezinta ansamblul raporturilor ce se stabilesc între diferite piete nationale si îmbraca forma actelor si faptelor de comert si cooperare si a altor modalitati de transfer international. Este vorba,de fapt,despre totalitatea pietelor vazuta nu ca o simpla suma aritmetica, ci ca un ansamblul de relatii reciproce cu caracter complex între diferite piete interdependente.

In mod uzual, când se vorbeste despre o piata pe care se realizeaza schimburi si tranzactii în afara granitelor unei tari, se foloseste notiunea de piata externa. O asemenea piata poate fi o parte dintr-o piata nationala ,o piata zonala care include mai multe tari, o piata regionala sau chiar continentala ori, în sfârsit, piata globala.

O prima caracteristica a pietei internationale este extrema eterogenitatea, daca atât de mare varietatea de bunuri, servicii, capitaluri si idei care formeaza obiectul relatiilor de piata , de numarul extrem de mare al participantilor la actele de schimb , cât si de conditiile de comercializare specifice.

Caracterul eterogen face ca piata internationala sa fie alcatuita din segmente care au dimensiuni si structuri diferite. In mod traditional, segmentele pietei internationale, alcatuite cu ajutorul unor criterii numeroase, sunt considerate a fi formate din tari sau grupari de tari. Tendintele de globalizare a pietelor pun în discutie aceasta abordare. Potrivit conceptiei globale apare piata globala care este formata din segmente transnationale care cuprind grupuri de cumparatori si consumatori cu caracteristici comune apartinând mai multor piete nationale.

Caracteristicile pietelor internationale sunt în strânsa legatura cu dezvoltarea economica. In general, se constata ca piata internationala evolueaza si se modifica influentând direct sistemul de marketing în functie de evolutia economica, sociala,politica si culturala a pietelor ce o compun. Factorul comun este dat de faptul ca orice transformare a unei piete componente are implicatii asupra întregii piete internationale. Marimea impactului este diferita în functie mai ales de ponderea si importanta relativa a pietei respective pentru economia mondiala, în general, si pentru piata mondiala, în special.

De acea cea mai mare importanta sunt evolutiile care însotesc transformarea economiilor,de la cele preponderent agricole la cele industriale si postindustriale. Pe masura ce centrul de greutate se deplaseaza de la agricultura la industrie si servicii se modifica sistemul de oferta, evolueaza cererea în expresie cantitativa si sub aspectul mutatiilor calitative.

Sistemele de marketing se extind si se îmbunatatesc. In cazul economiilor fundamental agricole, sistemul de oferta se bazeaza pe ’’arii’’ ale centrelor de productie si piete ’’punctiforme’’. Economiile industriale opereaza cu centre de productie ’’punciforme’’ si cu piete întinse pe o anumita arie, adica mai dispersate sub aspect geografic.

Cererea pentru bunuri si servicii în fiecare din cele doua tipuri de economii mentionate difera, de asemenea. In sistemele agricole, multi producatori vând, produse nediferentiate în cadrul unei competitii pure. In economiile industriale, productia ofera mai multe oportunitati pentru diferentierea produselor si satisfacerea mai multor necesitati.

Toate acestea influenteaza caracteristicile sistemului de marketing. La început, functia de vânzare se realizeaza acolo unde se afla produsele. O data cu largirea pietelor si cu extinderea oportunitatiilor de comercializare, se diversifica si se îmbunatatesc metodele de vânzare. Daca initial vânzarea celor mai multor produse se face în vrac, cu toata marfa la locul comercializarii, ulterior ea începe sa se realizeze pe baza de mostre si, mai apoi , pe baza de descriere. Toate aceste mutatii produse în sistemele de comercializare, sunt materializate în diversificarea formelor în aparitia unor noi profesionisti , noi canale de distributie, cresterea efortului promotional, calitati noi cerute comerciantilor

Sub aspect structural, trebuie facuta diferenta între pietele diversificate si cele nediversificate.

Piata internationala se diversifica pe masura cresterii posibilitatilor tehnice de realizare a unei game tot mai largi de produse, linii de produse si sortimente, a îmbunatatirii calitatii acestora, deplasarea spre servicii si în raport cu sporirea nivelului si varietatii cererii si preferintelor pentru diferite bunuri si servicii.

O alta caracteristica a pietelor internationale este caracterul lor necontrolabil de câtre cei care participa la relatii si operatiuni de schimb în cadrul acestora. Exportatorii si importatorii, detinatori de brevete, licente, know-how, capitaluri, stabilesc aranjamentele si conditiile de realizare a afacerilor în functie de raportul existent între cerere si oferta, de pozitia lor pe piata, de costurile implicate.

De asemenea, pe fiecare piata se simte influenta mai mare sau mai mica a organelor abilitate ale statelor respective. In functie de toate aceste elemente rezulta o anumita pozitionare a fiecarui participant pe piata internationala în raport cu capacitatea de a influenta si controla piata Deci , afirmatia ca pietele sunt necontrolabile trebuie privita nuantat

Piata internationala are si un caracter concurential. Datorita competitiei permanente existente între participanti la schimburile economice internationale, data de raportul dintre cerere si oferta si de forta concurentiala a acestor participanti, conditiile de comercializare, volumul schimburilor se afla intr-o permanenta schimbare, având un caracter dinamic pronuntat.

Preview document

Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 1
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 2
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 3
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 4
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 5
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 6
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 7
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 8
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 9
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 10
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 11
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 12
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 13
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 14
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 15
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 16
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 17
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 18
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 19
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 20
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 21
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 22
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 23
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 24
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 25
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 26
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 27
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 28
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 29
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 30
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 31
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 32
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 33
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 34
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 35
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 36
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 37
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 38
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 39
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 40
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 41
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 42
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 43
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 44
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 45
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 46
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 47
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 48
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 49
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 50
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 51
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 52
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 53
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 54
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 55
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 56
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 57
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 58
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 59
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 60
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 61
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 62
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 63
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 64
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 65
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 66
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 67
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 68
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 69
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 70
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 71
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 72
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 73
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 74
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 75
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 76
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 77
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 78
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 79
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 80
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 81
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 82
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 83
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 84
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 85
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 86
Lucrare de licență - strategii de marketing pentru penetrarea pieței internaționale - Pagina 87

Conținut arhivă zip

  • Lucrare de Licenta - Strategii de Marketing pentru Penetrarea Pietei Internationale.doc

Alții au mai descărcat și

Strategii asociate mixului de marketing internațional - studiu de caz SC Italcars SRL

INTRODUCERE Faptul că am ales această temă nu este unul întâmplător. Ideea de la care a plecat acest proiect, cea care a constituit punctul de...

Strategii de Pătrundere pe o Piață Internațională

Introducere Pătrunderea pe piaţa internaţională a devenit, în zilele noastre, un obiectiv important pentru întreprinderile din toată lumea....

Instrumente de implementare a strategiei de piață

INTRODUCERE Această lucrare constituie obiectul proiectului de diplomă şi totodată încununarea a patru ani de studiu. De asemenea, prin acest...

Strategii de Marketing ale Companiilor Multinaționale pe Piața de Tutun din România

CAP.1. ANALIZA STRUCTURALĂ A INDUSTRIEI TUTUNULUI DIN ROMÂNIA „We believe strongly that tabacco never be marketed to youth. It should only be...

Lucrare de licență - marketingul direct - o alternativă în politica de promovare a firmei

CAPITOLUL 1 –BAZELE MARKETINGULUI DIRECT Explicarea continutului conceptual al comunicÎrii reprezinta o misiune destul de spinoasã pentru cÎ...

Etica activității de marketing la nivelul hipermarketurilor din România

Introducere Această lucrare s-a vrut a fi o analiză amănunțită a eticii în activitatea de marketing desfășurată la nivelul hipermarketurilor din...

Piața vinurilor

1. CARACTERISTICI GENERALE ALE PIETEI VINURILOR 1.1 Scurt istoric Piata vinului este o piata matura afecatata puternic de evolutiile favorabile...

Mediul de marketing - în bază firmei Shaverma King

INTRODUCERE Actualitatea temei: Prin mediul de marketing se înţelege ansamblu de factori şi forţe care scapă controlului imediat al firmei şi...

Ai nevoie de altceva?