Machiajul ca Forma a Comunicarii Nonverbale

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere. 4
Capitolul 1. Comunicarea nonverbala. 6
1.1. Conceptul de comunicare nonverbala. 6
1.2. Elementele comunicarii nonverbale. 7
1.3. Functii si disfuntii ale comunicarii nonverbale. 9
1.4. Tipuri ale comunicarii nonverbale. 11
1.5. Culorile ca forma a comunicarii nonverbale. 14
Capitolul 2. Machiaj. 20
2.1. Istoria machiajului. 20
2.2. Tipuri si forme de machiaj. 24
2.2.1. Machiaj pentru ten. 24
2.2.2. Machiaj pentru buze. 25
2.2.3 Machiaj pentru ochi. 27
2.3. Stiluri de machiaj pentru diferitele tipuri. 28
2.3.1. Tipul clasic. 29
2.3.2. Tipul sportiv. 31
2.3.3. Tipul extravagant. 33
2.4. Machiajul de corectie. 36
Capitolul 3. Studiu de caz - Simbolismul machiajelor in reclame. 40
Concluzii. 50
Bibliografie. 53


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
In secolul in care traim comunicarea imaginii interioare este un subiect tot mai des intalnit, dar si prin ce canale exprimam mesajele dorite. Decodificarea mesajelor se face mult mai usor in prezent deoarece cu totii intelegem ce doreste sa exprime culoarea folosita atat la machiaj, cat si la vestimentatie. De aceea machiajul fiecareia dintre noi cat si felul in care aratam si anume imaginea proprie este un simbol vizibil ce influenteaza relatiile cu cei din jur. In comportamentul nostru individual cat si in cel colectiv, machiajul ca si forma de comunicare are un rol din ce in ce mai mare in comunicarea noverbala. Desi pentru unii poate parea superficial eu consider ca machiajul vorbeste pentru noi, si imaginea noastra inca de la prima impresie pe care si-o fac oamenii unii despre ceilalti. Stilul fiecaruia poate fi privit ca o declaratie si este manifestarea exterioara a personalitatii sale. 
Imaginea este ca o carte de vizita, cand facem cunostinta cu cineva suntem evaluati dupa gesturi, atitudine, imbracaminte, machiaj, igiena si abia apoi vorbim si ne prezentam. Se considera ca in comunicare 7% reprezinta cuvintele, 28% limbajul paraverbal si 55% limbajul nonverbal. Acesta fiind motivul pentru care prima impresie are cea mai mare importanta, a doua sansa nu mai poate exista in toate cazurile.
Pe parcursul capitolelor am scris despre comunicarea nonverbala la primul capitol si anume definitii, si conceptul acestei forme de comunicare nonverbale. M-a ajutat foarte mult cartea lui Septimiu Chelcea, Comunicarea nonverbala: gesturile si postura, de unde m-am informat si despre functiile si disfunctiile comunicarii nonverbale. De asemenea un aspect important al primului capitol din licenta este despre gesturile fetei in comunicarea nonverbala si anume mimica, zambet, privire. Pentru asta m-am inspirat din cartea lui Cameron Milton, Comunicarea prin gesture si atitudini, Cum sa inveti limbajul trupului. Despre culoare, ca forma de comunicare, se mai pot afirma sau infirma multe deoarece culorile exprima lucruri diferite pentru fiecare om sau cultura in parte. Culorile semnifica sentimente, emotii, popoare, tari sau traditii.
La capitolul doi am ales sa scriu despre arta machiajului, incepand cu istoria acestuia. Este foarte interesant de unde isi are provenienta machiajul si cum foloseau femeile din diferite secole lucruri din viata de zii cu zii pentru a se infrumuseta. Multe femei nu cunosc acest subiect, deoarece in secolul nostru inovatia machiajului si-a depasit limitele si sunt miliarde de produse de unde putem alege. De asemenea am scris despre tipurile si formele machiajului care sunt foarte diversificate, atat pentru buze si ochi, cat si pentru ten. Despre multitudinea tipurilor de machiaje adaptate diverselor femei, cu caractere diferite si domenii diferite. Mi-a fost de foarte mare ajutor cartea Make-up & chiar mai mult de Renate von Samson si Cornelia Menner.
Un subiect foarte important al capitolului doi il reprezinta machiajul de corectie care este magic pentru toate femeile. Orice defect fizic sau deranjator al fetei poate fii planat optic cu ajutorul unor machiaje special. Imaginea proprie, vorbeste despre noi. Putem fi asociati cu o pictura vie si este foarte important ce mesaj transmite aceasta, ce spune despre valorile personale, in ce fel respect normele estetice, morale, sociale si culturale.
Capitolul 1. Comunicarea nonverbala
1.1. Conceptul de comunicare nonverbala
Comunicarea nonverbala este alcatuita din elemente precum mimica, gesturi, imbracaminte, machiaj, etc. iar ele sunt la fel de importante precum sunt cuvintele in comunicarea interpersonala.
"Prin comunicare nonverbala se intelege transmiterea voluntara sau involuntara de informatii si exercitarea influentei prin intermediul elementelor comportamentale si de prezenta fizica ale individului sau ale altor unitati sociale (grupuri si comunitati umane), precum si perceptia si utilizarea spatiului si timpului, ca si a artefactelor." 
Partile comunicarii nonverbale sunt aceleasi ca si la comunicarea verbala si anume emitator, receptor, canal de comunicare, mesaj, feedback, efect si context al comunicarii. ,,Emitatorul este sursa mesajelor iar receptorul este destinatarul. Mesajul are o semnificatie care este codificata (tradusa intr-un cod, intr-un sistem de semne, adecvat canalului de comunicare si receptorului) de catre emitator si decodificata (re-tradusa) de catre receptor." 
Intr-o comunicare se pot transmite in exterior mesaje cu ajutorul mai multor mijloace. Comunicam involuntar prin imagini care transmit mesajul dorit sau care intaresc mesajul verbal. Anumite gesturi cum ar fii un zambet sau o incruntare, inseamna tot comunicare. De asemenea si miscarea corpului sau a maiilor este des folosita pentru accentuarea mesajului verbal. 
,,Metacomunicarea" reprezinta totalitatea evenimentelor nonverbale ale comunicarii. Cu toate ca este un surplus fata de comunicare noi trebuie sa luam seama de existenta sa.
Atunci cand decodificam mesaje transmise cu ajutorul comunicarii nonverbale, informatiile cultural si contextul cultural sunt foarte importante. Exista culture inalt contextuale si culturi slab contextuale. In culturile inalt contextuale conteaza foarte mult contextul in stabilirea unei comunicari, iar, in celelalte contextul nu este atat de important.
,,Un gest este o actiune care-ti spune multe despre ceea ce gandeste cineva, chiar daca persoana insasi nu este constienta de acest lucru. Gesturile sunt extrem de edificatoare." 
Functia de codificare dintr-o comunicare nonverbala se realizeaza prin mai multe mijloace. 
,,Mesajele sunt transmise utilizandu-se diferite ,,canale de comunicare" : vizual, auditiv, tactil, olfactiv." Acelasi mesaj poate fii transmis in acelasi timp prin mai multe canale senzoriale atunci cand este vorba de o comunicare nonverbala. Un simplu ,,Te iubesc" se transmite prin atingeri corporale ca o imbratisare sau un sarut, prin contactul vizual dar si prin tremurul vocii. Prin miscarea capului in sus si in jos inseamna ca suntem de acord, iar daca miscam capul de la dreapta la stanga si de la stanga la dreapta exprimam un dezacord. Toate acestea sunt transmise prin intermediul unui singur canal, cel vizual. Mesajele de genul ,,Te iubesc" sunt transmise prin mai multe canale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Machiajul ca Forma a Comunicarii Nonverbale.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Stanton N. , Comunicare, Ed. Stiinta & Tehnica, Bucuresti, 1995
2. Septimiu Chelcea, Loredana Ivan, Adina Chelcea, Comunicarea nonverbala: gesturile si postura, Editura comunicare.ro, Bucuresti, 2005
3. Cameron Milton, Comunicarea prin gesturi si atitudini, Cum sa inveti limbajul trupului, Editura Polirom, Iasi, 2005
4. Mary Hartley, Limbajul trupului la serviciu, editura Polirom, Iasi, 2005
5. Philippe Turchet, Limbajul trupului si puterea de seductie. Cum sa-ti intelegi interlocutorul cu ajutorul sinergologiei, Editura Polirom, 2006
6. Peter Collett, Cartea gesturilor, Eitura Trei, Bucureti, 2005
7. Renate von Samson, Cornelia Menner, Make-Up & chiar mai mult: 42 de idei aferente diferitelor tipuri : trucuri profesionale pentru machiere : intretinerea pielii, culoarea parului, aspect radios, Editura Aquila`93, Oradea, 2000
8. Edda Kuffner, Farmec si stil. Cele bune trucuri de frumusete, Editura Aquila '93, Oradea, 1998
9. Iulia Alexandra Roman, Lectia de machiaj, Editura Paralela 45, Pitesti, 2005
10. S. Fl. Marian, T. Pamfile, M. Lupescu, Cromatica poporului roman, Editura Saeculum, Bucuresti, 2002
11. Ivan Evseev, Enciclopedia semnelor si simbolurilor culturale, Editura Amarcord, Timisoara, 1999
12. Carole La Pan, Magia culorilor: initiere in cromoterapie, Editura Polirom, Iasi, 2005
13. Mihailescu Dan, Limbajul culorilor si al formelor, Editura Stiintifica si Enciclopedica, Bucuresti, 1980
Surse online:
1. Revista online DivaHair, http://www.divahair.ro, Natasha Br, Cum sa alegi culoarea rujului: Sfaturi si trucuri de la un make-up artist, 2012
2. Revista online DivaHair, http://www.divahair.ro, Madalina Nazalu, Tendinte in make-up 2012: Culorile must-have de fard ale noului sezon, 2012
3. Alexandra Ungureanu, Istoria machiajului, de la Cleopatra pana in zilele noastre, www.apropo.ro, Bucuresti, 2011.


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!