Maica Domnului in Doctrina Catolica

Cuprins licenta Cum descarc?

Cap. I. FECIOARA MARIA IN TRADITIA APUSEANA SI IN DOCUMENTELE PAPALE 
1. 1. Evolutia dogmelor mariane (pozitia ortodoxa)
1. 1. 1. Maternitatea divina (pozitia ortodoxa) 
1.1.2. Fecioria Mariei (pozitia ortodoxa) 
1. 1. 3. Neprihanita Zamislire (pozitia ortodoxa)
1. 1. 4. Maria ridicata cu trupul si sufletul la cer (pozitia ortodoxa)
1. 2. Maria in misterul lui Cristos si al Bisericii (pozitia ortodoxa)
1. 3. Maria in Conciliul Vatican II (pozitia ortodoxa)
1. 3. 1. Maria Mama a Cuvantului Intrupat (pozitia ortodoxa)
1. 3. 2. Functia Fericitei Fecioare in iconomia mantuirii (pozitia ortodoxa)
1. 3. 3. In viata publica a lui Iisus (pozitia ortodoxa)
1. 3. 4. Fericita Fecioara si Biserica (pozitia ortodoxa)
1. 3. 5. Maria semn de speranta pentru poporul lui Dumnezeu (pozitia ortodoxa)
1. 4. Documentele mariane de la conciliul Vatican II pana la Ioan Paul II (pozitia ortodoxa)
1. 4. 1. Paul VI: Exortatia Apostolica Signum Magnum (pozitia ortodoxa)
1. 4. 2. Paul VI: Exortatia Apostolica Marialis cultus (pozitia ortodoxa)
1. 4. 3. Ioan Paul II: Exortatia Apostolica Catechesi Tradendae (pozitia ortodoxa)
1. 4. 4. Scrisoare Enciclica Redemptoris Mater (pozitia ortodoxa)
Cap. II. PIETATEA POPULARA MARIANA
2.1. Unele expresii ale pietatii populare mariane (pozitia ortodoxa)
2. 1. 1. Rugaciunea populara mariana (pozitia ortodoxa)
2. 1. 2. Sambata dedicata Mariei si luna mai (pozitia ortodoxa)
2. 1. 3. Angelus si Sfantul Rozariu (pozitia ortodoxa)
2. 1. 4. Pelerinaje la sanctuarele mariane (pozitia ortodoxa)
2.2. Imagini populare despre Maria (pozitia ortodoxa)
2. 2. 1. Mama puternica si milostiva (pozitia ortodoxa)
2. 2. 2. Cea diferita de noi (pozitia ortodoxa)
2. 2. 3. Aproape de istoria umana (pozitia ortodoxa)
2. 3. Valoarea teologica a pietatii populare si orientari pastorale (pozitia ortodoxa)
2. 3. 1. Legitimitatea pietatii populare mariane (pozitia ortodoxa)
2. 3. 2. Orientari pastorale (pozitia ortodoxa)
Cap. III. IN SINTEZA. INVATATURA DE CREDINTA CRESTINA ORTODOXA DESPRE 
MAICA DOMNULUI
3. 1. Pururea Fecioara inainte, in nastere si dupa nastere (vasul ales)
3. 2. Nascatoare de Dumnezeu
3. 3. Impreuna rugatoare la Dumnezeu pentru mantuirea noastra
3. 4. Locul ei in invatatura ortodoxa
3. 5. Inaltarea la ceruri de catre Fiul Sau
Cap. IV. COMBATEREA DOCTRINEI CATOLICE DESPRE MAICA DOMNULUI
4. 1. Imaculata conceptie
4. 2. Inaltarea cu trupul la cer
4. 3. Coredemptrix
4. 4. Mama a Bisericii
Concluzie


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Importanta tematicii
Este propriu Ortodoxiei sa nu o prezinte pe Maica Domnului niciodata separata de Hristos, cum se intampla in Occident cu tablourile Madonei. Totdeauna este in legatura cu IIisus Hristos. De aceea ea este cel mai aproape de El. Cine poate fi mai aproape de fiul ei decat o maica? El se face fiul unei mame, iubeste o mama omeneasca asa cum o iubim noi pe mama noastra, asculta rugaciunile ei cum ascultam noi rugaciunile mamei noastre. El a venit ca sa ne iubeasca pe noi, sa Se rastigneasca pentru noi, deci nu poate sa nu ne iubeasca si ea pe noi, nu poate sa nu aiba si ea toate durerile pe care le are El pentru nenorocirile noastre. 
Nu poate sa nu sara si ea in ajutorul nostru, cum vine El in ajutorul nostru, dar numai de la El este toata puterea ei. El este Mantuitorul, ea este numai cea care din legatura cu El primeste si ea are putere sa ne ajute in diferite necazuri, in diferite greutati. 
De aceea mare ascultare are ea la rugaciunea pe care i-o adresam ei. Sa facem aceasta cu toata inima, cu toata convingerea. Sa nu-l socotim pe Hristos venit om si ramas separat de oameni, ramas singur, ci in legatura cu noi, mai ales prin mama Lui. 
Acest aspect al cultului marian, pietatea populara, este foarte important, pentru ca Maria, dincolo de a fi anuntata in Sfanta Scriptura, prezenta in traditia Bisericii, prezentata de Magister, studiata in misterul ei de teologi, este vital privita de cei simplii ai poporului, de sensus fidelium 
Punctele de plecare care deschid la acest dialog cu Maica Domnului sunt nevoile, golurile, contrazicerile, angoasele omului. Este un dialog viu, prezent perceput in misterul sau. 
Pietatea populara mariana, cand vorbim despre ea, intelegem modul prin care cultul marian se incarneaza in culturi si in grupuri etnice diferite. 
Intuitia centrala a poporului in ceea ce o priveste pe Maica Domnului este fara indoiala aceea ca a fost perceputa in credinta ca o persoana vie, glorificata, dotata cu putere si bunatate materna si astfel se afla in gradul de a interveni in nevoile umane. In alti termeni, poporul a vazut in Maica Domnului succesul rascumpararii, triumful vietii asupra mortii, valoarea mijlocirii aceleia care traieste Pastele vesnic al lui Iisus Hristos 
Pietatea populara, dar al Duhului Sfant, se exprima in limbajul omului simplu ca o lauda, multumire, ruga. Deschiderea fata de misterul lui Dumnezeu ramane, dar poporul doreste pe cineva apropiat care sa aiba aceeasi conditie ca si a lui, diferit dar ca si el.
Clarificare terminologica
In ceea ce priveste terminologia, folosirea termenilor pentru a explica pozitia poporului fata de Dumnezeu si fata de sfinti, autorii au pareri diferite. Aceasta pozitie a poporului se desemneaza prin termeni precum: religie populara, religiozitate populara, credinta populara sau pietate populara. Toti acesti termeni sunt un mod de a citi fenomenele. 
In aceasta lucrare, conceputul de pietate populara va fi preferat. Pietatea populara este matricea, izvorul interior al expresivitatii poporului fata de Sfanta Fecioara. In Evangellii nuntiandi, Paul VI, dupa ce a reliefat aspectele pozitive ale religiei populare, pentru a reliefa aceasta forta interioara, afirma: ,,Pentru acest motiv noi o numim pietate populara decat religiozitate". 
Speranta tuturor popoarelor de a se bucura de o mantuire viitoare se exprima in elemente culturale proprii. Mesajul crestin se incultureaza respectand, purificand expresiile populare. Se naste astfel pietatea populara care are un moment privilegiat in pietatea mariana. Inserarea Mariei in popor, in comunitatea celor saraci se transforma intr-o prelungire in timp a actiunii sale materne, pe care o desfasoara in aceasta viata trecatoare. Maica Domnului este tipul sau personificarea poporului lui Dumnezeu, o epifanie si o apropiere de Iisus Hristos , de saraci, de cei mici (Mt 11,25). 
Pietatea mariana isi are punctul de plecare in urmatoarele elemente: exemplul Mariei, apropiat de experientele noastre de credinta; transparenta Mariei in misterul lui Iisus Hristos , care s-a intrupat in ea; functia Mariei, ea fiind o Mama care insoteste, calauzeste, ajuta si mijloceste.


Fisiere in arhiva (1):

  • Maica Domnului in Doctrina Catolica.DOC

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!