Management

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere
Cap 1 Procesul de management.Notiuni teoretice generale
1.1Definitia si evolutia conceptului de management
1.1.1 Scurt istoric al conceptului de management
1.1.2 Unitate si diversitate in abordarea managementului organizatiei 
1.1.3 Procesele si relatiile manageriale - elemente esentiale ale managementului firmei
1.2Functiile managementului
1.3Tipuri de management
Cap 2 Activitatea si rolul managerului in organizatii
2.1 Conceptul de organizatie publica si organizatie privata
2.1.1 Conceptul organizatie publica
2.1.2 Conceptul de management public
2.2. Profesiunea de manager
2.3 Cariera de manager
2.3.1 Caracteristici personale
2.3.2 Tipologia managerilor
2.3.3 Rolul managerilor: obiect, presiune, conflict
2.3.4 Natura muncii si cerinte
2.4 Atributiile managerului
Cap. 3. Studiu de caz privind asemanarile si diferentele dintre rolul managerului in institutiile publice versus institutiile private
Concluzii si propuneri
Bibliografie


Extras din licenta Cum descarc?

Actualul continut al stiintei managementului este rezultatul acumularii si sintetizarii unor cunostinte stiintifice care s-au dezvoltat rand pe rand pe parcursul unui secol. Odata cu evolutia societatii umane, activitatea de conducere si organizare a suferit numeroase modificarii care au condus la dezvoltarea unor caracteristici structurale si functionale superioare.
Societatea contemporana se gasesste intr-o epoca in care progresul economic si social este dictat in mare masura de calitatea managementului si apoi de cantitatea resurselor.
In societatea romaneasca managementul se incadreaza, intr-un domeniu in care este vizibila discrepanta dintre teoria in continua dezvoltare si punerea in practica, care, excluzand faptul ca e sporadica, de cele mai multe ori este si incompleta sau intuitiva, ceea ce conduce la cresterea costurilor.
In conditiile in care complexitatea si dinamica fenomenelor sociale sunt intr-o continua crestere, managementul tinde sa ocupe valente noi si sa detina un rol primordial in realizarea eficientizarii, dezvoltarii si modernizarii economiei, care sa conduca la un progres atat in plan material cat si spiritual al fiecarui individ dar si a societatii contemporane. 
Pentru a putea atribui calitatea de "moderna" unei firme trebuie ca ea sa dea dovada de adaptabilitate operativa la intrarea in contact cu factorii de influenta atat din mediul intern cat si din cel extern, iar deciziile care pun in aplicare actiuni adecvate sa fie fundamentate pe baza unor scenarii care sa ia in calcul toate situatiile care pot aparea datorita schimbarilor survenite in dinamica pietelor atat de aprovizionare cat si de desfacere, generate de incertitudinile si riscurile ce apar in viata economica.
Obiectivele unei astfel de firme se pot realiza prin implementarea unui management modern, plin de dinamism si pregatit mereu sa genereze avantaje care sa permita firmei sa poata face fata concurentei intr-un mediu de afaceri cat mai complex.
`
1.1. Definitia si evolutia conceptului de management
1.1.1 Scurt istoric al conceptului de management
In opinia lui Jean Chevalier cuvantul management este un termen englez cu origini franceze, el fiind, in viziunea autorului francez, derivat din termenul "menage"care reprezinta organizarea si administrarea unei case, echivalentul in limba romana fiind termenul de conducere.
La fel de veche ca si civilizatia umana, practica conducerii sta la baza fundamentarii stiintei managementului, insa aceasta stiinta incepe sa prinda forma abia la inceputul secolului XX odata cu abordarea sa ca stiinta de catre Frederick W. Taylor si Henry Fayol. 
In a doua jumatate a secolului XIX viata economica devine una dinamica datorita dezvoltarii comertului, industriei, domeniului bancar, mijloacelor de transport etc. Acest lucru accentueaza, pe langa nevoia, deja existenta, de pregatire a personalului necesar, necesitatea crearii unei educatii superioare, foarte complexa, care sa aiba ca rezultat crearea de noi conducatori care sa detina si alte cunostinte in afara de cele dobandite prin practica si prin "furtul meseriei". 
Odata cu introducerea sistemului de fabrica se pune si baza teoriei managementului modern care mai tarziu va fi cunoscuta ca management stiintific. 
In evolutia managementului ca stiinta, se pot distinge mai multe etape :
- Etapa conducerii empirice, unde intuitia si experienta conducatorului detin locul principal;
- Etapa consolidarii conceptelor teoretice generale ale managementului, ca stiinta;
- Etapa contemporana a dezvoltarii stiintei managementului.
In literatura de specialitate sunt retinute patru abordari principale care au contribuit semnificativ la consolidarea managementului ca stiinta: 
a.Abordarea scolastica trateaza managementul din patru perspective distincte :
- Managementul stiintific;
- Managementul administrativ;
- Relatiile si comportamentul uman;
- stiinta managementului (scoala cantitativa);
b.Abordarea procesuala trateaza managementul ca o multime de functii care se interconditioneaza;
c.Abordarea sistemica accentueaza imaginea de sistem a organizatiei si a managementului acesteia;
d.Aboradarea de contingenta evidentiaza faptul ca armonizarea diferitelor metode manageriale este dependenta de influenta factorilor mediului ambiant.
In procesul complex al dezvoltarii si maturizarii managementului firmei s-au cristalizat si si-au adus contributia mai multe curente circumscrise in asa-numitele "scoli de conducere" figura 1.1 care , in ordine cronologica, sunt :
- Scoala managementului stiintific (1885-1920);
- Scoala administrativa (1920-1950);
- Scoala comportamentului si relatiilor umane (1960);
- Scoala cantitativa ( 1950 si in prezent) ;
- Scoala sistemelor sociale;
- Scoala contextuala.


Fisiere in arhiva (1):

  • Management.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

- Bibliografia generala
1.Tatiana Gavrila, Viorel Lefter- ,,Managementul organizatiilor" ,Editura Economica, Bucuresti, 2007
2.Cornelia Russu- ,,Cadrul organizational al intreprinderii", Ed. Stiintifica si Enciclopedica, Bucuresti, 1983
3. P. Drucker- "The practice of management", Ed. Heinemann, London, 1967
4.Gifford H. Symonds- "Management Sciences, vol.3, nr.2", 1957
5.Administrative Action, N.Y., 1956
6.Stephen R. Covey- ,,Eficienta in sapte trepte", traducere in Editura ALL, 1996
7.O. Nicolescu, (coord.)- "Management", Ed. Didactica si Pedagogica RA, Bucuresti, 1992
8.D. Fundatura si colab.- ,,Dictionar de management", Editura Coresi, Bucuresti, 1992
9.Maria Gaf-Deac- ,,Curs in tehnologie ID-IFR", Editura Fundatiei Romania de maine, Bucuresti, 2014
- Bibliografia de specialitate:
1. Ion Petrescu- ,,Profesiunea de manager", Editura Lux Libris, Brasov, 1997
2. Bogdan Bacanu- ,,Managementul organizatiei publice,editia aII-a", editura Infomarket,Brasov 2003
3. Peter F. Drucker- ,,Despre profesiunea de manager", Editura Meteor Press, 2006
4. Jo Owen- ,,Cum sa fii un bun manager", Editura Polirom, 2008


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!