Management Stiinta si Arta

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 3
Capitolul I. Management, conotatii conceptuale 6
1.1Definirea stiintei managementului.Obiectul de studiu 6
1.2 Management stiinta , arta si activitate pragmatica 14
1.3 Conceptul de functie a managementului 18
Capitolul II. Evolutia managementului 35
2.1 Scurt istoric al mangementului 35
2.2 Scoli de management pe plan mondial 40
2.2.1 Scoala clasica-traditionala 42
2.2.2 Scoala comportista (behaviorista) 46
2.2.3 Scoala cantitativa 48
2.2.4 Scoala sistemica 50
Capitolul III. Studiu de caz - Managementul firmei europene Nokia 55
Concluzii 64
Bibliografie 68


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Fie si numai din cele aratate in ceea ce priveste formarea termenului de management si a definirii conceptului, se poate trage concluzia ca acestea au parcurs un timp indelungat. Nu-i mai putin adevarat insa ca in formele sale incipiente, empirice, managementul l-a insotit pe om, am putea spune, in decursul istoriei sale. Fenomenul este firesc daca ne gandim la faptul ca pentru a supravietui, pentru a putea obtine cele necesare existentei, pentru a-si imbunatatii traiul, omul a trebuit sa-si puna intrebari de felul: ce sa faca?, cum sa faca- etc.
Managementul l-a ajutat sa obtina raspunsul la aceste intrebari, chiar daca el a fost mai mult sau mai putin cunoscut. S-a dedus, totusi, ca exista "ceva" care bine stapanit permite unor oameni sa obtina rezultate mai bune decat ale altora. Acest "ceva" perceput de catre om s-a conturat sub forma unor elemente de conducere. Cu timpul desi ele au constituit un anumit secret, considerate ca atare de catre cei care le receptasera si le sesizasera importanta, au inceput sa devina cunoscute, sa constituie "apanajul" multora dintre cei care manifestau initiativa in domeniul economic, dar nu numai in acesta. Totodata, elementele respective au inceput sa fie studiate de catre oamenii de stiinta, teoretizate si s-au elaborat lucrari stiintifice. A avut loc desigur, in timp, un proces foarte lent, dar oricum continuu, de trecere spre managementul stiintific, care l-a inlocuit tot mai mult pe cel empiric.
Generalizarile, teoretizarile, formularea de metode si tehnici i-au imprimat managementului un caracter stiintific si, mai apoi, pornind de la acest aspect s-a constatat ca poate fi disciplina de invatamant.
Etapizarea managementului in devenirea sa stiintifica a fost abordata de multi oameni de stiinta, dupa criterii diferite, desigur, s-a ajuns la concluzii variate.
Philip W. Shay face referiri importante la procesul dezvoltarii gandirii despre management si stabileste patru etape, astfel:
Prima etapa se refera la metoda conducerii stiintifice, in care se inscriu lucrarile F. W. Taylor, M. Fayol, H. Gantt etc. Etapa se caracterizeaza prin urmatoarele: managementul stiintific pune accent pe obtinerea unor rezultate maxime cu minimum de efort; managementul utilizat pana in anul 1920 s-a bazat pe experimentarea, stabilirea normelor de munca, planificarea muncii si respectarea normelor stabilite, iar dupa 1920 se apeleaza la cercetarea managementului, la normativele manageriale, controlul managerial si colaborarea intre manageri si executanti.
Etapa a doua; metoda organizatorica cuprinde anii 1930, cand cercetarea managementului a fost axata cu precadere pe probleme de organizare. Practica organizatorica se realizeaza prin metoda de a organiza de sus in jos, de a asigura cu precadere diviziunea muncii si repartizarea raspunderilor. Initiativa si aportul de idei, aprofundarea deciziilor erau neglijate.
Etapa a treia, managementul bazat pe obiective, cuprinde perioada anilor 1940, cand conceptia asupra managementului a evoluat spre considerarea acestuia ca un proces orientat, in general, spre alegerea si realizarea obiectivelor unei intreprinderi. In aceasta etapa managementul are in vedere si alte functiuni: asigurarea circulatiei marfurilor, finantarea si politica economica. Perioada se caracterizeaza prin cresterea interesului pentru planificare, fundamentare stiintifica a deciziilor si se practica o organizare de tip descentralizat.
Etapa a patra, se refera la aparitia unei teorii generale a dezvoltarii. Este perioada care incepe dupa anul 1960 cand, pe baza sintetizarii conceptelor de management care au fost formulate si dezvoltate in etapele anterioare, a inceput elaborarea unui cadru conceptual al unei teorii generale a managementului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Management Stiinta si Arta.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!