Managementul Activitatii de Distributie pentru o Firma Specializata in Comertul cu Materiale de Constructii

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere: 4
Capitolul I: Aspecte generale ale managementului 6
I.1: Conceptul de management 6
I.2: Functiile managementului 6
I.1.1: Functia de planificare 7
I.1.2: Functia de organizare 9
I.1.3: Functia de antrenare 10
I.1.1: Functia de control 12
I.3: Conceptul de "leadership" 15
Capitolul II:Managementul in distributie 19
II.1: Aspecte generale ale distributiei 19
II.1.1: Conceptul de distributie 19
II.2: Rolurile functiei de distributie 21
II.3: Elemente de Managementul debitului distributiei fizice 24
II.4: Functiile distributiei 25
II.5: Tipologia canalelor de distributie 27
Capitolul III:Studiu de caz privind activitatea de distributie in cadrul S.C. Com - Beton S.A 29
III.1: Prezentarea S.C. Com-Beton S.A. 29
III.2: Organizarea si functionarea S.C. Com-Beton S.A. 30
III.3: Organizarea procesului de distributie 31
III.3.1: Furnizorii 32
III.3.2: Clientii 34
III.3.3: Lansarea comenzilor de marfa 34
III.4: Importanta managementului distributiei in mentinerea relatiilor dintre parteneri 36
Concluzii si Recomandari 41
Bibliografie 44
Anexe 45


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Sectorul distributiei reprezinta unul din domeniile cele mai dinamice la nivel mondial, intrucat acesta este elementul principal care face conexiunea dintre producator si clientul sau - destinatarul produsului finit. Distributia este in acest fel un element important in mixul de marketing datorita rolului de intermediar activ intre productie si consum. 
Aceast element al mixului de marketing furnizeaza locatia, momentul si posesia clientului. Daca un client doreste sa achizitioneze un produs, managemenentul distributiei din acea firma asigura faptul ca acel produs este disponibil acestui client in magazinul din apropierea sa, astfel furnizand locatia. Daca acest client doreste achizitionarea unui produs la prima ora a diminetii, managementul distributiei asigura faptul ca produsul va fi disponibil clientului la momentul la care acesta are nevoie, furnizand astfel momentul. Atunci cand clientul merge intr-un magazin sa cumpere produsul de care are nevoie el poate plati pentru a-l lua acasa devenind astfel proprietarul bunului achizitionat, fiindu-i astfel furnizata si necesitatea de posesie.
Alegerea acestei teme pentru proiectul de licenta a fost influentata in mare masura de ascensiunea uimitoare a domeniului constructiilor din ultimii ani, dar si de faptul ca am ales sa realizez tranzitia din domeniul academic, teoretic in cel practic lucrand in cadrul unei firme ce comercializeaza materiale de constructii.
Pentru inceput voi face o De asemenea, ca si parte practica a prezentei lucrari de licenta, am ales sa prezint un studiu de caz privind distributia materialelor de constructii din cadrul firmei S.C. Com-Beton S.A. si modul in care aceasta a reusit sa isi pastreze longevitatea in acets domeniu.
Metodologia utilizata a fost observarea stiintifica prin cercetarea directa - studiul propriu-zis al activitatii de distributie din cadrul societatii si cercetarea indirecta - consultarea bibliografiei si a altor surse de date. Pentru documentare am utilizat publicatii care au tratat zona managementului, in speta a managementului distributiei, atat din punct de vedere al teoriei, dar mai ales al problemelor intalnite de-a lungul timpului in practica; materialele din sursele firmei, analiza indicatorilor economico-financiari. In ceea ce priveste cercetarea bibliografica am realizat o selectie a textelor, lectura metodica a acestora pentru identificarea unei vederi de ansamblu, sesizarii ideilor de baza, rezumarea si compararea textelor obtinute.
Prezenta lucrare este structurata in trei capitole. In prima parte voi face o caracterizare succinta a domeniului managementului privind abordarea conceptuala, a functiilor si a conceptului de leadership. In capitolul al doilea am realizat o prezentare a distributiei, dincolo de importanta acesteia in cadrul mixului de marketing, abordand acceptiuni ale distributiei, rolurile si functiile acesteia, precum si tipologia canalelor de distributie.
Capitolul I - Aspecte generale ale managementului
"Managementul nu este nimic altceva decat motivarea altor oameni" spunea Lee Iacocca, unul din managerii emblematic ai industriei americane.
I.1 - Conceptul de management
Aparitia managementului ca stiinta este de data relativ recenta. Acesta a aparut in S.U.A. odata cu miscarea pentru conducerea stiintifica, in primii ani ai secolului trecut. 
Etimologia cuvantului provine din limba engleza : to manage = a administra, a conduce, a reusi (in afaceri). 
In activitatile economice, termenul s-a impus in ultimii 60 de ani, odata cu aparitia lucrarii lui James Burnham, "The managerial revolution" (1941, New York).
Activitatea de management este arta de a face lucruri prin intermediul unor grupuri organizate de oameni. Astfel, managementul poate fi definit ca arta sau abilitatea de a administra/conduce activitatile umane si resursele fizice spre atingerea obiectivelor predeterminate. Abilitatea de a conduce este o insusire aparte fata de orice alta indemanare. Un manager poate imbina sfaturile primite de la experti cu informatiile proprii pentru a intocmi o decizie manageriala. Managementul este pus in practica prin intermediul a cinci functii de baza: planificare, organizare, recrutare, coordonare-antrenare si control.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Activitatii de Distributie pentru o Firma Specializata in Comertul cu Materiale de Constructii.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!