Managementul Activitatii Turistice in Cadrul SC Secret Tourism SRL

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 7
CAPITOLUL I AGENTIA DE TURISM 9
1.1 Concepte privind turismul si agentia de turism 9
1.2 Agentiile de turism - activitate si tipologie 11
1.2.1 Agentiile de turism tour-operatoare 12
1.2.2 Agentiile de turism de natura detailista 15
1.3 Functionarea agentiei de turim - repere juridice 15
1.3.1 Cadrul legislativ al functionarii agentiilor de turism 15
1.3.2 Aspecte privind obtinerea licentei la nivelul agentiilor de turism 16
1.3.3 Brevetarea managerului agentiei de turism 17
1.3.4 Acordarea acreditarii IATA la nivelul unei agentii de turism 19
CAPITOLUL II NOTIUNI PRIVIND MANAGEMENTUL AGENTIEI DE TURISM 22
2.1 Agentia de turism - organizare la nivel intern 22
2.1.1 Resursele umane din cadrul agentiei de turism 23
2.1.2 Agentia de turism - furnizori si corespondenti 25
2.1.3 Gama de documente specifice unei agentii de turism 25
2.2 Gama de servicii puse la dispozitia clientilor de catre o agentie de turism 26
2.3 Agentia de turism si operatiunile de ordin tehnic 29
CAPITOLUL III STUDIU DE CAZ PRIVIND MANAGEMENTUL AGENTIEI DE TURISM - S.C. SECRET TOURISM S.R.L. 31
3.1 Prezentarea agentiei S.C. Secret Tourism S.R.L. 31
3.2 Analiza structurii organizatorice a agentiei 32
3.3 Operatiuni tehnice ale agentiei 33
3.4 Relatia agentiei cu clientii si concurenta 34
3.5 Analiza SWOT 35
3.6 Program turistic organizat de S.C. Secret Tourism S.R.L. 36
3.7 Analiza performantelor economice si financiare ale agentiei S.C. Secret Tourism S.R.L. 38
3.7.1 Analiza bilantului si a contului de profit si pierdere 39
3.7.2 Analiza ratelor de rentabilitate 43
3.8 Perspectivele de viitor ale agentiei 46
CAPITOLUL IV CONCLUZII SI PROPUNERI 48
BIBLIOGRAFIE 50
ANEXE 51


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
In tarile cu activitate turistica intensa, agentia de voiaj este o firma independenta sau o retea de firme avand ca obiect rezervarea si comercializarea biletelor pentru mijloacele de transport si vanzarea produselor turistice ,,fabricate" de catre tour-operatori. 
In practica si legislatia romaneasca se foloseste insa mai frecvent termenul de ,,agentie de turism". Astfel, in Hotararea Guvernului Romaniei nr. 513/august 1998 agentia de turism este definita ca fiind o unitate specializata care organizeaza, ofera si vinde pachete de servicii turistice sau componente ale acestora. 
Agentia de turism este unitate specializata care organizeaza, ofera si vinde pachete de servicii turistice sau componente ale acestora. Agentiile de turism se obliga, in scop lucrativ, sa procure calatorilor titluri de transport si servicii turistice (cazare, masa, agrement) pentru efectuarea voiajului sau sejurului. Statul nu se limiteaza sa garanteze competenta si solvabilitatea agentiilor printr-o reglementare speciala (licenta sau/si garantii). El urmareste ca agentiile licentiate (acreditate) sa faca fata concurentei neloiale din partea altor organizatori de voiaje (indeosebi asociatii de turism)
Agentia de turism este o societate comerciala specializata pentru vanzarea produselor turistice. Asa cum, de exemplu, pentru a putea functiona cabinetele medicale private sau de stat sau cele notariale trebuie sa indeplineasca, pe de o parte, cerintele Legii nr.31 privind societatile comerciale si, pe de alta parte, sa fie autorizate si acreditate de ministerele de specialitate (respectiv Ministerul Sanatatii si Ministerul Justitiei), si in cazul agentiilor de turism Ministerul Turismului/Autoritatea Nationala pentru Turism acorda la cerere licenta de functionare pentru agentie si brevet de turism pentru conducatorul si personalul sau de specialitate.
Diversificarea serviciilor oferite de agentiile de turism se poate realiza pe cai diferite, prin introducerea, de exemplu, a unor actiuni complementare turismului (transport de persoane), prin completarea gamei de servicii turistice oferite (daca realizeaza circuite cu autocarul, sa poata asigura si asistenta turistica, servicii de ghid; daca ofera servicii individuale, de exemplu doar cazarea la hotel si transportul, sa poata asigura si transferuri de la aeroport sau gara la hotel si invers etc.) si prin alte actiuni.
Agentiile de turism din Romania sunt foarte receptive si se adapteaza usor cerintelor pietei, fiind favorizate si de legislatia din domeniu, in sensul ca infiintarea unei agentii se realizeaza relativ usor, numai ca mentinerea ei pe piata este un lucru foarte dificil, ea trebuind sa indeplineasca anumite conditii pentru a putea face fata concurentei neloiale, mai ales din partea asociatiilor de turism. Pentru a face fata concurentei ele trebuie sa ofere o gama larga de servicii, care sa se ridice la nivelul pretentiilor potentialilor clienti in lipsa carora nici agentia nu va exista.
Lucrarea de fata, structurata pe un numar de patru capitole, trateaza tocmai aceasta problematica a managementului agentiei de turism. Astfel, primul capitol al acesteia este destinat prezentarii succinte a definitiilor si conceptelor privind agentia de voiaj in genere. Plecand de la concepte privind turismul si agentia de turism, este abordata problematica activitatilor si tipologiei, pentru ca, in incheiere, sa se trateze aspectele juridice ale functionarii agentiei de turism. 
Cel de-al doilea capitol al studiului, intitulat sugestiv ,,Notiuni privind managementul agentiei de turism", este centrat pe ceea ce reprezinta managementul organizatiilor de profil. In cadrul acestuia, accentul cade pe notiunile privind organizarea interna a unei agentii de turism, mai exact: resursele umane din cadrul agentiei de turism, furnizorii acesteia cat si gama de documente ce sunt specifice unei agentii de turism. Un alt loc fruntas in cadrul capitolului prezentat, este ocupat de prezentarea informatiilor teoretice privind serviciile puse la dispozitia clientilor de catre o agentie de turism, fara a omite problematica operatiunilor de ordin tehnic din cadrul acestor intreprinderi. 
Capitolul cu numarul trei reprezinta studiul de caz al lucrarii prezentate, studiu edificator pentru exemplificarea notiunilor teoretice prezentate anterior. Acesta trateaza aspectele privind managementul agentiei de turism Secret Tourism S.R.L din Timisoara, agentie ce desi se afla pe piata romaneasca de profil inca din 2002, isi continua perseverent ascensiunea in cadrul industriei turistice romanesti. Astfel, in cadrul sau este expusa activitatea agentiei, posibilitatile ei de diversificare a pachetelor de servicii, modalitatile prin care se realizeaza acest lucru, pornindu-se mai intai cu o prezentare a cadrului general de actiune a agentiilor de turism din Romania, a serviciilor pe care acestea le realizeaza, comercializeaza si apoi promoveaza pe piata turistica.
Ultima parte a lucrarii este destinata prezentarii concluziilor si a propunerilor privind Secret Tourism S.R.L., aspecte reiesite din studierea aprofundata a situatiei manageriale a agentiei.
Concluzionand, in cadrul acestui studiu se incearca tratarea problematicii managementului agentiei de turism, problematica ce este menita sa-si puna puternic amprenta asupra dezvoltarii armonioase a turismului la nivel national. 
CAPITOLUL I
AGENTIA DE TURISM
Turismul reprezinta un fenomen economico - social propriu civilizatiei moderne, acesta constituind astazi prin continutul sau, un domeniu distinct de activitate, o componenta de prima importanta a vietii economice si sociale pentru un numar tot mai mare de tari ale lumii. Receptiv la prefacerile civilizatiei contemporane, turismul evolueaza sub impactul acestora, dinamica sa integrandu-se procesului general de dezvoltare. 
Turismul organizat a aparut o data cu afirmarea turismului ca fenomen de masa. Organizarea activitatilor turistice se realizeaza de catre diversi agenti economici din turism. Acestia sunt persoane juridice, societati comerciale, cu capital de stat, privat sau mixt, societati familiale sau persoane fizice care presteaza servicii specifice acestei activitati: hoteluri, restaurante, societati de transport, tratament balnear, servicii de agrement etc. 
Agentia de turism este intermediarul privilegiat intre acesti prestatori si turist. Datorita cresterii si diversitatii serviciilor solicitate de catre clientii - turisti, agentiile de turism s-au specializat in timp, ceea ce a condus la o dezvoltare spectaculoasa intr-o perioada redusa de timp dar si la o clasificare a acestora in mai multe tipuri.


Fisiere in arhiva (3):

  • Managementul Activitatii Turistice in Cadrul SC Secret Tourism SRL
    • licenta Managementul activitatii turistice.doc
    • Prezentare.pps
    • speach deiu licenta.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!