Managementul aprovizionarii in cadrul companiei Michelin Romania

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
CAPITOLUL 1. MANAGEMENTUL APROVIZIONARII -  CONSIDERATII TEORETICE 1
1.1. CONCEPTUL DE MANAGEMENT AL APROVIZIONARII 1
1.2. IMPORTANTA MANAGEMENTULUI APROVIZIONARII LA NIVELUL UNEI ORGANIZATII 3
1.3. ROLUL STRATEGIILOR DE APROVIZIONARE 5
1.4. REDUCEREA DESEURILOR IN CADRUL LANTULUI DE APROVIZIONARE 7
1.5. ACTIVITATEA LOGISTICA IN AFACERI -  ASPECTE TEORETICE 9
1.6. PROCESELE LOGISTICE 12
CAPITOLUL 2. MANAGEMENTUL APROVIZIONARII INTR-O COMPANIE DE TIP INDUSTRIAL 13
2.1. SISTEMUL DE RELATII IN MANAGEMENTUL APROVIZIONARII UNEI COMPANII DE TIP INDUSTRIAL 13
2.2.STRATEGII UTILIZATE IN CADRUL PROCESULUI DE APROVIZIONARE 15
CAPITOLUL 3. MANAGEMENTUL APROVIZIONARII IN CADRUL COMPANIEI MICHELIN ROMANIA 19
3.1. CERCETARE PRIVIND PROCESUL DE APROVIZIONARE A COMPANIEI S.C. MICHELIN ROMANIA S.A. 19
3.2. PREZENTAREA COMPANIEI MICHELIN ROMANIA 30
3.3. DECIZII DE IMBUNATATIRE A MANAGEMENTULUI APROVIZIONARII DIN CADRUL MICHELIN ROMANIA 37
CONCLUZII 40
BIBLIOGRAFIE 43
ANEXA NR.1 Strategia de aprovizionare -  Sourcing/Purchasing
ANEXA NR.2 Logo-ul si motto-ul companiei Michelin


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Lucrarea "Managementul aprovizionarii in cadrul companiei Michelin Romania" vizeaza dezvoltarea unui model de luare a deciziilor pentru a sprijini utilizatorii in selectarea configuratiei lantului de aprovizionare strategic adecvat sau verificarea coerentei configuratiei existente a lantului de aprovizionare pe informatiile teoretice legate de managementul aprovizionarii si pe cele practice din interiorul companiei Michelin. 
Prin aceasta lucrare am identficat configuratiile strategice ale lantului de aprovizionare (adica locatia strategica, alternative de aprovizionare, productie si distributie la scara locala sau globala) de la nivelul organizatiei, am dezvoltat un cadru teoretic pentru a explora factorii contextuali care afecteaza configuratia lantului strategic de aprovizionare siam identificat relatiile dintre componentele lantului de aprovizionare.
Motivatia alegerii acestei teme deriva din dorinta mea de a ma documenta in legatura cu acest subiect, fiind unul destul de important in societatea noastra, unde aprovizionarea reprezinta o etapa extrem de controversata. Tinand cont de politica concurentiala practicata in zilele noastre, consider ca aprovizionarea reprezinta unul din factorii elementari care fac diferenta intre companii, mai ales cele de renume, precum Michelin. 
Astfel, in primul capitol, am realizat o analiza a managementului aprovizionarii la nivel teoretic, identificand aspecte ce tin conceptul de aprovizionare, de importanta pe care managementul aprovizionarii o are in cadrul unei organizatii si, de asemenea, beneficiile pe care un lant de aprovizionare bine integrat le poate aduce. Tot in cadrul acestui capitol am prezentat conceptul de logistica, facand referire la modul in care procesele logistice sunt gestionate si plantificate. 
In cel de-al doilea capitol al lucrarii, am efectuat o corelare a managementului aprovizionarii la modul general si managementul aprovizionarii intr-o companie de tip industrial. Pornind de la organizarea structurala a acestei activitati, sistemul de relatii care se stabilesc in acest tip de management, am identificat strategia care sta la baza aprovizionarii intr-o astfel de companie
In cel de-al treilea capitol al lucrarii, am efectuat o evaluare a pozitionarii pe piata anvelopelor din Romania a companiei Michelin, incepand cu o prezentare ampla a companiei, a obiectului sau de activitate si a misiunii, viziunii si strategiei sale, a portofoliului sau de produsesi a competitorilor sai de pe piata de desfacere, pentru a radiografia situatia din prezent a societatii si, totodata, pentru a intelege mediul in care aceasta isi desfasoara activitatea. 
In cadrul aceluiasi capitol, am ales ca metoda de cercetare studiul de caz pentru a identifica aspectele privind managementul aprvizionarii de la nivelul Michelin Romania si pentru a putea sugera o serie de masuri de imbunatatire a acestei activitati. 
Astfel, am inceput studiul de la relatia pe care Michelin Romania o are cu principalii sai furnizori, dar si cu potentialii furnizori si am reliefat faptul ca, in ceea ce priveste alegerea furnizorilor, Michelin urmeaza un proces structurat cu scopul de a valida potentialul si capacitatea furnizorului de a satisface asteptarile companiei. Urmarind etapele de desfasurare a intregului proces de aprovizionare care are loc la nivelul companiei Michelin, am reusit, pe baza informatiilor obtinute, sa elaborez o serie de metode de imbunatatire pe care compania le-ar putea implementa la nivelul departamentelor de achizitie si de aprovizionare/desfacere. 
Astfel, in ciuda capacitatii organizatorice si a resurselor de care dispune Michelin Romania, am identificat anumite oportunitati pe care responsabilii din acest sector le-ar putea specula pentru a mentine standardele deja impuse si pentru a asigura pozitia societatii pe piata sa de desfacere.
CAPITOLUL 1.
MANAGEMENTUL APROVIZIONARII -  CONSIDERATII TEORETICE
Practica procesului de aprovizionare se bazeaza, in mare masura, pe domeniile ingineriei industriale, ingineriei sistemelor, gestionarii operatiunilor, logisticii, achizitiilor, tehnologiei informatiei si marketingului si se straduieste pentru o abordare integrata. Cercetarea actuala in managementul lantului de aprovizionare se refera, printre altele, la subiecte legate de sustenabilitate si gestionarea riscurilor. Unii sugereaza ca "dimensiunea oamenilor", problemele etice, integrarea interna, transparenta, vizibilitatea si managementul capitalului uman, creativitatea acestuia, etc. sunt subiecte care pana in prezent au fost subreprezentate pe agenda cercetarii. (Slack, 2013, pp..89) 
1.1. CONCEPTUL DE MANAGEMENT AL APROVIZIONARII
In 1982, a fost introdus termenul "managementul lantului de aprovizionare" in domeniul public intr-un interviu pentru Financial Times. La mijlocul anilor 1990, mai mult de un deceniu mai tarziu, termenul "managementul lantului de aprovizionare" a castigat valoare atunci cand a aparut o serie de articole si carti despre acest subiect. Lanturile de aprovizionare au fost definite initial ca fiind curprinzatoare pentru toate activitatile asociate fluxului si transformarii bunurilor de la materiile prime pana la utilizatorul final, precum si fluxurile de informatii asociate. Managementul lantului de aprovizionare a fost apoi definit in continuare ca integrarea activitatilor lantului de aprovizionare prin imbunatatirea relatiilor dintre lantul de aprovizionare pentru a obtine un avantaj competitiv. La sfarsitul anilor 1990, "managementul lantului de aprovizionare" a evoluat, iar managerii de operatiuni au inceput sa o foloseasca in titlurile lor cu regularitate. (Cristopher, 2011, pag.111)


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul aprovizionarii in cadrul companiei Michelin Romania.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1) Babau I., Modalitati de reducere a cheltuielilor cu aprovizionarea si desfacerea, Editia nr. 3, Editura Tribuna Economica, Bucuresti, 2005
2) Balaure V., Marketing, Editura Uranus, Bucuresti, 2003
3) Basanu Ghe., Pricop M, Managementul aprovizionarii si desfacerii, Editura Economica, Bucuresti, 2004
4) Chopra S., Supply Chain Management: Strategy, Planning, and Operation, Global Edition: Strategy, Planning, and Operation, Editia a 5-a, Editura Pearson, UK, 2015
5) Cohen S., Roussel J., Strategic Supply Chain Management: The five core disciplines for top performance, Editura McGraw, UK, 2013
6) Cristopher M., Logistics & Supply Chain Management, Editura FT Publishing International, Helsinki, 2016
7) Cristopher M., Logistics & Supply Chain Management: creating value-adding networks, Editia a 3-a, Editura Financial Times, UK, 2011
8) Harrison A., Hoek R.V., Skipworth H., Logistics Management and Strategy - Competing through the supply chain, Editura Pearson, UK, 2014
9) Hugos M.H., Essentials of Supply Chain Management (Essentials Series), IV Edition, Editura Wiley, New York, 2018
10) Lysons K., Farrington B., Procurement and Supply Chain Management, Editura Pearson, UK, 2016
11) Mangan J., Lalwani C.L., Global Logistics and Supply Chain Management , Editura John Wiley & Sons, Londra, 2011
12) Moldoveanu, G., Managementul operational al productie, Ed. Economica, Bucuresti,1999.
13) Nicolescu O., Management, Editura Economica, Bucuresti, 1999
14) Nicolescu O., Verboncu I., Management, Editura Economica, Bucuresti, 2000
15) Nicolescu O., Zait D., Managementul competitivitatii si benchmarkginul, Editura Pro Universitaria, Bucuresti, 2012
16) Pricop M., Draghici C., Sisteme moderne in managementul aprovizionarii, Editura Tribuna Economica, Bucuresti, 1999.
17) Richards G., Grinsted S, The logistics and supply chain toolkit: over 100 tools and guides for supply chain, transport, warehousing and inventory management, Editura Kogan Page, 2016
18) Springer H.Q.U., Innovative Solutions for Sustainable Supply Chains, Editura Routledge, 1999
19) Stevens J., Supply Chain Management: Strategy, Operation & Planning for Logistics Management, Editura CreateSpace Independent Publishing Platform, New York, 2016
Surse online
1. http://www.zf.ro/wikizf/michelin-romania-s-a-10085458, accesat la data de 20.11.2018
2. https://www.michelin.ro/, accesat la data de 12.11.2018
3. https://www.cumbriagrowthhub.co.uk/supply-chain/working-with-pirelli/how-suppliers-can-bring-innovation-and-sustainability, accesat la data de 13.11.2018
4. http://www.businessfor2030.org/pirelli/, accesat la data de 15.11.2018
5. https://www.politesi.polimi.it/bitstream/10589/107309/1/A%20Model%20to%20Support%20Strategic%20Configurations%20of%20Global%20Supply%20Chain_Guang%20SONG_785743.pdf, accesat la data de 15.11.2018
6. https://www.ecole.org/orateur/lire-un-extrait/read-file/267, accesat la data de 19.12.2018
7. https://www.michelin.com/eng/media-room/press-and-news/michelin-news/Sustainable-development/Michelin-s-commitment-to-the-circular-economy, accesat la data de 19.11.2018
8. https://transport.michelin.fr/Produits/Michelin-garanties, accesat la data de 19.12.2018
9. https://www.supplychaindigital.com/scm/ivalua-automate-and-streamline-sourcing-across-michelin-value-chain, accesat la data de 12.11.2018
10. https://businesscasestudies.co.uk/michelin/business-aims-objectives-and-values/conclusion.html, accesat la data de 01.10.2018
11. https://income-outcome.com/extend-profitability-management/, accesat la data de 03.11.2018
12. https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/15378020.2013.782240?src=recsys, accesat la data de 03.12.2018
13. https://www.michelin.ro/, accesat la data de 12.11.2018
14. https://www.wall-street.ro/tag/michelin.html, accesat la data de 20.12.2018
15. http://www.zf.ro/companii/michelin-vede-iesirea-din-criza-si-evalueaza-proiecte-noi-pentru-cele-trei-fabrici-din-romania-6393891, accesat la data de 20.10.2018
16. https://www.fullstep.com/en/business-consulting/new-strategies-for-the-purchasing-area/, accesat la data de 04.01.2019
17. http://www.tendersinfo.com/blogs/what-is-the-difference-between-procurement-purchasing-and-sourcing/, accesat la 04.01.2019
18. https://www.romania-insider.com/eric-faidy-leaves-management-of-michelin-romania/, accesat la data de 04.01.2019


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!