Managementul aprovizionarii in cadrul companiei Michelin Romania
- Nota 8
- 52 pagini
- Management
Indrumator: Lector Dr. Nelu Florea
Cuprins licenta Cum descarc?
INTRODUCERE CAPITOLUL 1. MANAGEMENTUL APROVIZIONARII - CONSIDERATII TEORETICE 1 1.1. CONCEPTUL DE MANAGEMENT AL APROVIZIONARII 1 1.2. IMPORTANTA MANAGEMENTULUI APROVIZIONARII LA NIVELUL UNEI ORGANIZATII 3 1.3. ROLUL STRATEGIILOR DE APROVIZIONARE 5 1.4. REDUCEREA DESEURILOR IN CADRUL LANTULUI DE APROVIZIONARE 7 1.5. ACTIVITATEA LOGISTICA IN AFACERI - ASPECTE TEORETICE 9 1.6. PROCESELE LOGISTICE 12 CAPITOLUL 2. MANAGEMENTUL APROVIZIONARII INTR-O COMPANIE DE TIP INDUSTRIAL 13 2.1. SISTEMUL DE RELATII IN MANAGEMENTUL APROVIZIONARII UNEI COMPANII DE TIP INDUSTRIAL 13 2.2.STRATEGII UTILIZATE IN CADRUL PROCESULUI DE APROVIZIONARE 15 CAPITOLUL 3. MANAGEMENTUL APROVIZIONARII IN CADRUL COMPANIEI MICHELIN ROMANIA 19 3.1. CERCETARE PRIVIND PROCESUL DE APROVIZIONARE A COMPANIEI S.C. MICHELIN ROMANIA S.A. 19 3.2. PREZENTAREA COMPANIEI MICHELIN ROMANIA 30 3.3. DECIZII DE IMBUNATATIRE A MANAGEMENTULUI APROVIZIONARII DIN CADRUL MICHELIN ROMANIA 37 CONCLUZII 40 BIBLIOGRAFIE 43 ANEXA NR.1 Strategia de aprovizionare - Sourcing/Purchasing ANEXA NR.2 Logo-ul si motto-ul companiei Michelin
Extras din licenta Cum descarc?
INTRODUCERE Lucrarea "Managementul aprovizionarii in cadrul companiei Michelin Romania" vizeaza dezvoltarea unui model de luare a deciziilor pentru a sprijini utilizatorii in selectarea configuratiei lantului de aprovizionare strategic adecvat sau verificarea coerentei configuratiei existente a lantului de aprovizionare pe informatiile teoretice legate de managementul aprovizionarii si pe cele practice din interiorul companiei Michelin. Prin aceasta lucrare am identficat configuratiile strategice ale lantului de aprovizionare (adica locatia strategica, alternative de aprovizionare, productie si distributie la scara locala sau globala) de la nivelul organizatiei, am dezvoltat un cadru teoretic pentru a explora factorii contextuali care afecteaza configuratia lantului strategic de aprovizionare siam identificat relatiile dintre componentele lantului de aprovizionare. Motivatia alegerii acestei teme deriva din dorinta mea de a ma documenta in legatura cu acest subiect, fiind unul destul de important in societatea noastra, unde aprovizionarea reprezinta o etapa extrem de controversata. Tinand cont de politica concurentiala practicata in zilele noastre, consider ca aprovizionarea reprezinta unul din factorii elementari care fac diferenta intre companii, mai ales cele de renume, precum Michelin. Astfel, in primul capitol, am realizat o analiza a managementului aprovizionarii la nivel teoretic, identificand aspecte ce tin conceptul de aprovizionare, de importanta pe care managementul aprovizionarii o are in cadrul unei organizatii si, de asemenea, beneficiile pe care un lant de aprovizionare bine integrat le poate aduce. Tot in cadrul acestui capitol am prezentat conceptul de logistica, facand referire la modul in care procesele logistice sunt gestionate si plantificate. In cel de-al doilea capitol al lucrarii, am efectuat o corelare a managementului aprovizionarii la modul general si managementul aprovizionarii intr-o companie de tip industrial. Pornind de la organizarea structurala a acestei activitati, sistemul de relatii care se stabilesc in acest tip de management, am identificat strategia care sta la baza aprovizionarii intr-o astfel de companie In cel de-al treilea capitol al lucrarii, am efectuat o evaluare a pozitionarii pe piata anvelopelor din Romania a companiei Michelin, incepand cu o prezentare ampla a companiei, a obiectului sau de activitate si a misiunii, viziunii si strategiei sale, a portofoliului sau de produsesi a competitorilor sai de pe piata de desfacere, pentru a radiografia situatia din prezent a societatii si, totodata, pentru a intelege mediul in care aceasta isi desfasoara activitatea. In cadrul aceluiasi capitol, am ales ca metoda de cercetare studiul de caz pentru a identifica aspectele privind managementul aprvizionarii de la nivelul Michelin Romania si pentru a putea sugera o serie de masuri de imbunatatire a acestei activitati. Astfel, am inceput studiul de la relatia pe care Michelin Romania o are cu principalii sai furnizori, dar si cu potentialii furnizori si am reliefat faptul ca, in ceea ce priveste alegerea furnizorilor, Michelin urmeaza un proces structurat cu scopul de a valida potentialul si capacitatea furnizorului de a satisface asteptarile companiei. Urmarind etapele de desfasurare a intregului proces de aprovizionare care are loc la nivelul companiei Michelin, am reusit, pe baza informatiilor obtinute, sa elaborez o serie de metode de imbunatatire pe care compania le-ar putea implementa la nivelul departamentelor de achizitie si de aprovizionare/desfacere. Astfel, in ciuda capacitatii organizatorice si a resurselor de care dispune Michelin Romania, am identificat anumite oportunitati pe care responsabilii din acest sector le-ar putea specula pentru a mentine standardele deja impuse si pentru a asigura pozitia societatii pe piata sa de desfacere. CAPITOLUL 1. MANAGEMENTUL APROVIZIONARII - CONSIDERATII TEORETICE Practica procesului de aprovizionare se bazeaza, in mare masura, pe domeniile ingineriei industriale, ingineriei sistemelor, gestionarii operatiunilor, logisticii, achizitiilor, tehnologiei informatiei si marketingului si se straduieste pentru o abordare integrata. Cercetarea actuala in managementul lantului de aprovizionare se refera, printre altele, la subiecte legate de sustenabilitate si gestionarea riscurilor. Unii sugereaza ca "dimensiunea oamenilor", problemele etice, integrarea interna, transparenta, vizibilitatea si managementul capitalului uman, creativitatea acestuia, etc. sunt subiecte care pana in prezent au fost subreprezentate pe agenda cercetarii. (Slack, 2013, pp..89) 1.1. CONCEPTUL DE MANAGEMENT AL APROVIZIONARII In 1982, a fost introdus termenul "managementul lantului de aprovizionare" in domeniul public intr-un interviu pentru Financial Times. La mijlocul anilor 1990, mai mult de un deceniu mai tarziu, termenul "managementul lantului de aprovizionare" a castigat valoare atunci cand a aparut o serie de articole si carti despre acest subiect. Lanturile de aprovizionare au fost definite initial ca fiind curprinzatoare pentru toate activitatile asociate fluxului si transformarii bunurilor de la materiile prime pana la utilizatorul final, precum si fluxurile de informatii asociate. Managementul lantului de aprovizionare a fost apoi definit in continuare ca integrarea activitatilor lantului de aprovizionare prin imbunatatirea relatiilor dintre lantul de aprovizionare pentru a obtine un avantaj competitiv. La sfarsitul anilor 1990, "managementul lantului de aprovizionare" a evoluat, iar managerii de operatiuni au inceput sa o foloseasca in titlurile lor cu regularitate. (Cristopher, 2011, pag.111)
Fisiere in arhiva (1):
- Managementul aprovizionarii in cadrul companiei Michelin Romania.docx
Imagini din aceasta licenta Cum descarc?
Bibliografie
1) Babau I., Modalitati de reducere a cheltuielilor cu aprovizionarea si desfacerea, Editia nr. 3, Editura Tribuna Economica, Bucuresti, 2005 2) Balaure V., Marketing, Editura Uranus, Bucuresti, 2003 3) Basanu Ghe., Pricop M, Managementul aprovizionarii si desfacerii, Editura Economica, Bucuresti, 2004 4) Chopra S., Supply Chain Management: Strategy, Planning, and Operation, Global Edition: Strategy, Planning, and Operation, Editia a 5-a, Editura Pearson, UK, 2015 5) Cohen S., Roussel J., Strategic Supply Chain Management: The five core disciplines for top performance, Editura McGraw, UK, 2013 6) Cristopher M., Logistics & Supply Chain Management, Editura FT Publishing International, Helsinki, 2016 7) Cristopher M., Logistics & Supply Chain Management: creating value-adding networks, Editia a 3-a, Editura Financial Times, UK, 2011 8) Harrison A., Hoek R.V., Skipworth H., Logistics Management and Strategy - Competing through the supply chain, Editura Pearson, UK, 2014 9) Hugos M.H., Essentials of Supply Chain Management (Essentials Series), IV Edition, Editura Wiley, New York, 2018 10) Lysons K., Farrington B., Procurement and Supply Chain Management, Editura Pearson, UK, 2016 11) Mangan J., Lalwani C.L., Global Logistics and Supply Chain Management , Editura John Wiley & Sons, Londra, 2011 12) Moldoveanu, G., Managementul operational al productie, Ed. Economica, Bucuresti,1999. 13) Nicolescu O., Management, Editura Economica, Bucuresti, 1999 14) Nicolescu O., Verboncu I., Management, Editura Economica, Bucuresti, 2000 15) Nicolescu O., Zait D., Managementul competitivitatii si benchmarkginul, Editura Pro Universitaria, Bucuresti, 2012 16) Pricop M., Draghici C., Sisteme moderne in managementul aprovizionarii, Editura Tribuna Economica, Bucuresti, 1999. 17) Richards G., Grinsted S, The logistics and supply chain toolkit: over 100 tools and guides for supply chain, transport, warehousing and inventory management, Editura Kogan Page, 2016 18) Springer H.Q.U., Innovative Solutions for Sustainable Supply Chains, Editura Routledge, 1999 19) Stevens J., Supply Chain Management: Strategy, Operation & Planning for Logistics Management, Editura CreateSpace Independent Publishing Platform, New York, 2016 Surse online 1. http://www.zf.ro/wikizf/michelin-romania-s-a-10085458, accesat la data de 20.11.2018 2. https://www.michelin.ro/, accesat la data de 12.11.2018 3. https://www.cumbriagrowthhub.co.uk/supply-chain/working-with-pirelli/how-suppliers-can-bring-innovation-and-sustainability, accesat la data de 13.11.2018 4. http://www.businessfor2030.org/pirelli/, accesat la data de 15.11.2018 5. https://www.politesi.polimi.it/bitstream/10589/107309/1/A%20Model%20to%20Support%20Strategic%20Configurations%20of%20Global%20Supply%20Chain_Guang%20SONG_785743.pdf, accesat la data de 15.11.2018 6. https://www.ecole.org/orateur/lire-un-extrait/read-file/267, accesat la data de 19.12.2018 7. https://www.michelin.com/eng/media-room/press-and-news/michelin-news/Sustainable-development/Michelin-s-commitment-to-the-circular-economy, accesat la data de 19.11.2018 8. https://transport.michelin.fr/Produits/Michelin-garanties, accesat la data de 19.12.2018 9. https://www.supplychaindigital.com/scm/ivalua-automate-and-streamline-sourcing-across-michelin-value-chain, accesat la data de 12.11.2018 10. https://businesscasestudies.co.uk/michelin/business-aims-objectives-and-values/conclusion.html, accesat la data de 01.10.2018 11. https://income-outcome.com/extend-profitability-management/, accesat la data de 03.11.2018 12. https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/15378020.2013.782240?src=recsys, accesat la data de 03.12.2018 13. https://www.michelin.ro/, accesat la data de 12.11.2018 14. https://www.wall-street.ro/tag/michelin.html, accesat la data de 20.12.2018 15. http://www.zf.ro/companii/michelin-vede-iesirea-din-criza-si-evalueaza-proiecte-noi-pentru-cele-trei-fabrici-din-romania-6393891, accesat la data de 20.10.2018 16. https://www.fullstep.com/en/business-consulting/new-strategies-for-the-purchasing-area/, accesat la data de 04.01.2019 17. http://www.tendersinfo.com/blogs/what-is-the-difference-between-procurement-purchasing-and-sourcing/, accesat la 04.01.2019 18. https://www.romania-insider.com/eric-faidy-leaves-management-of-michelin-romania/, accesat la data de 04.01.2019

Banii inapoi garantat!
Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.