INTRODUCERE 1 CAPITOLUL I -MANAGEMENTUL CALITATII IN SERVICIILE HOTELIERE 1.1. Calitatea-concept,evolutie . 4 1.2. Standarde internaționale pentru managementul calității serviciilor hoteliere 7 1.3. Benchmarking-ul- Metodă modernă în managementul calității .. 10 1.4. Piața turistică . 12 1.5. Cercetarea pietei turistice .. 14 1.6. Oferta si cererea turistica ... 15 CAPITOLUL II - PREZENTAREA FIRMEI SC ATLANTIDA GRAMA SRL 2.1. Profilul de activitate, statutul juridic, dimensiunea și complexitatea activității 17 2.2. Analiza SWOT a firmei SC ATLANTIDA GRAMA SRL ... 21 2.3. Obiectivele de dezvoltare și modernizare a unității economice . 25 2.4. Studiul sistemului actual de management .. 26 2.5. Fluxul tehnologic pentru produsele obținute sau comercializate, respectiv serviciile prestate (după caz) 26 2.6. Tendințele evolutive ale activității de anamblu a unității economice ... 27 2.7. Structura organizatorică de ansamblu a unității economice. Organigrama ... 28 2.8. Principalele organe si posturi de conducere . 29 2.9. Principalele interdependente dintre activitati, compartimente si posture . 29 2.10. Rolul functional al fiecarui compartiment si post de conducere, obiectivele si limitele sale 31 CAPITOLUL III - PARTICULARITATI ALE MANAGEMENTULUI CALITATII IN SERVICIILE HOTELIERE 3.1. Competivitatea firmelor in contextual globalizarii . 34 3.2. Particularitati in domeniul hotelier ..35 3.3. Implementarea managementului calitatii totale in companiile hoteliere . 36 3.4. Cultura calitatii - element de baza al TQM . 3 2 CONCLUZII .. BIBLIOGRAFIE 44
INTRODUCERE ÎN INDUSTRIA HOTELIERĂ Industria hotelieră este activitatea de servicii care conduce o altă ramură semnificativă în dezvoltarea economică a țării. Industria hotelieră asociază mai multe tipuri de industrie, cum ar fi industria turistică, industria transporturilor și industria serviciilor alimentare. Este evident că fiecare țară subliniază importanța acestui tip de industrie, cu convingerea că aceasta este o sursă de angajare, prin oferirea locurilor de muncă, un mod de deseminare a veniturilor țării, conducând astfel la progresul acestora. Importanța acestei industrii este cu atât mai mare în țări precum România unde este nevoie ca economia țării să se dezvolte prin orice modalitate. Conceptul de industrie hotelieră include toate entitățile turistice care oferă cazare pentru oaspeți și alte servicii destinate consumului turistic și sunt organizate într-o varietate de forme de companii care fac afaceri pentru a satisface nevoile și dorințele consumatorului (clientului) și pentru a atinge obiectivele economice stabilite, precum și cele mai bune rezultate posibile1. Afacerile hoteliere, pentru a obține efecte comerciale, în condițiile pieței, oferă cazare și alte servicii de ospitalitate hotelieră, utilizate pentru a satisface nevoile și dorințele oaspeților și ale vizitatorilor și pentru a asigura un nivel de trai potrivit pentru personalul său2. În timpul șederii la hoteluri din destinația aleasă, industria hotelieră oferă turiștilor condiții optime pentru odihnă și relaxare, le permite oamenilor de afaceri să ia contact cu partenerii lor, creează condiții originale pentru participanții la conferințe, seminarii și diverse alte întâlniri profesionale, științifice și politice, permite vizitatorilor să învețe despre atracțiile naturale și culturale, monumentele istorice și serviciile de mâncare și băuturi pentru localnici, oferindu-le și diverse facilități de divertisment. Industria hotelieră reprezintă, de asemenea, un motor extrem de important al dezvoltării economice, în special în țările nedezvoltate și în curs de dezvoltare. În îndeplinirea funcțiilor sale, industria hotelieră este legată de multe alte activități economice (comerț, transport, industrie, agenții turistice ...) și diferă de alte industrii prin faptul că își oferă serviciile în facilități specifice3. Tendințele care predomină pe piața turistică exigentă determină și tendințele din industria hotelieră modernă, care pot fi rezumate în următoarele tendințe generale:4 - satisfacerea nevoilor consumatorilor; - oferirea unor condițiile de muncă și de viață decente pentru angajați; - creșterea nivelului de informații și computerizare; - necesitatea mai mare de a proteja sănătatea (wellness, spa, alimente ecologice), accentul fiind pus pe ecologie și alimente sănătoase; - păstrarea pe cât posibil a cadrelor naturale; - cererea crescândă de facilități de aventură și emoție; - participarea la evenimente importante din destinația vizitată, precum cele sportive, culturale, religioase, de afaceri, etc.; - oferirea unor noi motivații de călătorie. Oferta hotelieră ar trebui să studieze în mod constant aceste tendințe și să se adapteze la cerințele, dorințele și nevoile consumatorilor moderni. Industria hotelieră este condiționată de categoriile facilităților hoteliere, dimensiunea acestora, locația hotelului, aspectul meteorologic al afacerii hoteliere, complexitatea structurii organizatorice a hotelului și politica de afaceri abordată. Așadar, pe lângă serviciile hoteliere de cazare furnizate în unitățile de cazare ale hotelului este absolut necesară și oferirea serviciilor de mâncare și băuturi - în funcție de tipul și categoria hotelului. De asemenea, inudustria hotelieră cuprinde servicii de recreere și sport, oferindu-le oaspeților acces la bazine, terenuri de tenis, terenuri de golf și alte tipuri de terenuri, săli de sport, bowling, trasee de mers și jogging. Hotelurile pot organzia și diverse evenimente precum cele de tip deschis (unde nu este necesară achiziționarea biletelor). Astfel, hotelurile organizează deseori concerte de muzică clasică sau găzduiesc artiști populari, expoziții și alte programe de divertisment special pregătite.
1. Ion Stanciu - "Managementul calității totale", Ed. Cartea Universitară, București,2003 2. Marieta Olaru - " Managementul calității".Ed. Economica București 2004 3. Nicolae LUPU - "Hotelul, economie și management", Ed. Bic AII, București, 1998 4. Minciu Rodica - Economia serviciilor, Editura economică, 1997 5. Niculescu Radu - Serviciile în turism - Alimentație publică, Editura Sport Turism, București, 1998 6. Stanciu Anca Cristina, Condrea Elena - Merceologie II, Editura Ex Ponto, Constanța, 2006 7. Emilian Dobrescu - Tehnica serviciilor consumatorilor, Editura Didactică și pedagogică, 2011 8. Gabriela Rotaru, Carmen Moraru - HACCP Analiza riscurilor. Puncte critice de control, Editura Academia Galați, 1997 9. Banu Constantin-Principii de drept alimentar, Editura Agir, București, 2003 10. Vizireanu Camelia - Bazele gastronomiei și gastrotehniei, Editura Alma, Galați, 2011 11. M.Zaharia, M.Busuioc, E.Stan s.a. - Economia Serviciilor. Ed.Cartea Universitară București 2005 12. Culegerea de lucrări "Simpozionul MARFA - CALITATE - GLOBALIZARE", Ed. ASE, Bucuresti, 19 noiembrie 2004 13. "Marca Q", Ministerul Constructiilor Transporturilor și Turismului. Autoritatea Națională pentru Turism București, 2004 14. M. Zaharia, M.Busuioc, E.Stan s.a. - Economia Serviciilor. Ed. Cartea Universitară Bucuresti.2005 15. Berry L.L.,Parasuraman A., - Marketing Services, New York , The Free Press, 1991 16. Black, S. J., Steers, R. M., - Organizational Behaviour, Fifth Edition, New York Harper Collins College Publishers, 1994 17. Sewell Peter; Dacre Pool Lorraine, - Moving from conceptual ambiguity to operational clarity: employability, enterprise and entrepreneurship in higher education. In: Education and Training, Vol. 52, No. 1, 2010 18. Cosmescu I., Nicula V., Tileagă Cosmin, - Diversitatea și calitatea serviciilor turistice, Edit. Constant, Sibiu, 2004 46 19. Muhcină S., - „Marketing în turism - servicii”, Editura Muntenia & Leda, Constanța, 2002 20. Nield, K - Kozak, M., Quality certification in the hospitality industry: analyzing the benefits of ISO 9000. Cornell Hotel & Restaurant Admnistration Quarterly, 1999 21. Augustyn M., Pheby J., - ISO 9000 and performance of smalltourism enterprise: a focus on Westons Cider Company, Managing ServiceQuality, 2000 22. Walker J., - Introduction to Hospitality Management , Pearson Education, London, 2010 23. White, G. R. T.; Samson, P.; Rowland-Jones, R.; Thomas, A. J., - The implementation of a quality management system in the not-for-profit sector. TQM Journal. 2009 24. Lundmark, E.; Westelius, A. - Effects of quality management according to ISO 9000: a Swedish study of the transit to ISO 9000:2000. Total Quality Management & Business Excellence. 2006 25. Olteanu V., - ”Sezonalitatea activității turistice și căile atenuării ei” Teză de doctorat, A.S.E București, 1984 26. Documente interne SC Atlantida Grama SRL 27. Surse internet
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.