Managementul calității la Vrancart Adjud

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 59 în total
Cuvinte : 15412
Mărime: 102.19KB (arhivat)
Publicat de: Cosmin B.
Puncte necesare: 10

Cuprins

  1. CAPITOLUL 1
  2. 1. INTRODUCERE IN MANAGEMENTUL CALITĂȚII
  3. CAPITOLUL 2
  4. 2. STUDIU DE CAZ
  5. 2.1. Scurt istoric
  6. 2.2. Date generale si de identificare
  7. 2.3. Structura organizatorică
  8. 2.4. Poziția societății pe piață în raport cu concurența
  9. CAPITOLUL 3
  10. 3. PROCESE SPECIFICE MANAGEMENTULUI CALITĂȚII
  11. 3.1. Analiza sistemului de management al calității
  12. 3.2. Managementul resurselor umane
  13. 3.3. Ofertarea - contractarea. lansare & urmărire comanda
  14. 3.4. Aprovizionarea
  15. 3.5. Păstrarea produsului
  16. 3.6. Controlul dispozitivelor de monitorizare și măsurare
  17. 3.7. Măsurarea gradului de satisfacție a clientului și tratarea reclamațiilor
  18. CAPITOLUL 4
  19. 4. PROCEDURI SPECIFICE SISTEMULUI DE MANAGEMENT AL CALITĂȚII
  20. 4.1. Controlul documentelor
  21. 4.2. Controlul înregistrărilor
  22. 4.3. Auditul intern
  23. 4.4. Acțiuni preventive
  24. CAPITOLUL 5
  25. 5. POLITICA IN DOMENIUL CALITĂȚII
  26. 5.1. Angajamentul managementului
  27. 5.2. Principiile care stau la baza politicii în domeniul calității
  28. 5.3. Obiectivele VRANCART ADJUD S.A. în domeniul calității
  29. 5.4. Politica în domeniul calității
  30. 5.5. Planificarea sistemului de management al calității

Extras din licență

CAPITOLUL 1

1. INTRODUCERE IN MANAGEMENTUL CALITĂȚII

Conceptul de calitate

Managementul calității s-a dezvoltat de-a lungul timpului răspunzând la nevoile organizațiilor (firmelor), nevoi apărute prin dinamica evoluției la nivel socioeconomic și cultural.

Managementul calității s-a practicat si se practica, construind un sistem de management al calității care își trage seva din opt principii fundamentale.

Toată această cultură a managementului calității este la aceasta ora concretizata în întreaga lume prin practicarea managementului calității așa cum este cerut intr-o serie de standarde devenite treptat standarde internaționale. Standardul care explica principiile fundamentale si care definește o serie de termeni specifici este standardul internațional ISO 9000; standardul care enunță cerințele pentru un sistem de management al calității se numește ISO 9001; standardul care ghidează modul de auditare a sistemelor de management se numește ISO 19011 iar standardul care ghidează spre succes se numește ISO 9004.

Existenta acestor standarde constituie un ajutor neprețuit pentru organizațiile din întreaga lume deoarece informațiile puse la dispoziția managerilor sunt cele mai bune, scutind organizațiile de efortul de a le redescoperi singure. Avantajele sunt multiple (sunt prezentate o parte la pagina: avantaje 9001).

Organizațiile pot adopta aceste standarde, pot implementa un sistem de management al calității, pot certifica un astfel de sistem si pot aspira la excelenta in calitate urmând cele mai bune practici. Pentru a înțelege mai bine aceste lucruri am sa explic care sunt organismele implicate in aceste aspecte.

Organism de acreditare - fiecare țară are un astfel de organism de acreditare, care în baza cerințelor unor altor standarde internaționale, acreditează organisme de certificare si laboratoare. Adică le dă dreptul de a funcționa.

În România, organismul de acreditare se numește RENAR.

Organism de certificare - este o organizație (numita si organizație de terța parte) care certifica sisteme de management sau produse, având la baza cerințe pentru sisteme de management sau pentru produse, enunțate în standarde internaționale, fie standarde pentru sisteme (așa cum este ISO 9001 pentru sistemul de management al calității) fie standarde de produs.

Implementarea sistemului de management al calității se poate face în două feluri: de către organizația însăși, după ce si-a format nucleul de baza, adică cel puțin doi auditori interni si numirea unui reprezentant al managementului pentru calitate sau cu ajutorul unui consultant competent.

Este foarte recomandat ca înainte de implementarea si certificarea unui sistem de management, organizația să își formeze prin cursuri specializate angajații, respectiv cursuri pentru auditori in domeniul calității și cursuri pentru reprezentantul managementului pentru calitate.

Bibliografie

1. Barbulescu C, T. Gavrila, - Economia si Gestiunea Intreprinderii - , Editura Economica, Bucuresti, 1998.

2. Gresoi S.G., Managementul si gestiunea calitatii, Editura Pro Universitaria 2011.

3. Ioniță Ion - Ingineria valorii , ed. Economică, București, 2000;

4. Michel Jean, La valeur n°90, pp 2-7, octobre 2001.

5. Nicolescu O., Managerii si managementul resurselor umane , Editura Economica, Bucuresti, 2004.

6. Nicolescu O., I. Verboncu, Management General , Editura Economica, Bucuresti, 2005.

Preview document

Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 1
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 2
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 3
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 4
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 5
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 6
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 7
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 8
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 9
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 10
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 11
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 12
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 13
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 14
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 15
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 16
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 17
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 18
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 19
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 20
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 21
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 22
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 23
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 24
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 25
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 26
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 27
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 28
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 29
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 30
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 31
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 32
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 33
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 34
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 35
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 36
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 37
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 38
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 39
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 40
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 41
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 42
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 43
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 44
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 45
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 46
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 47
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 48
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 49
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 50
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 51
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 52
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 53
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 54
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 55
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 56
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 57
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 58
Managementul calității la Vrancart Adjud - Pagina 59

Conținut arhivă zip

  • Managementul calitatii la Vrancart Adjud.doc

Alții au mai descărcat și

Managementul Resurselor Umane

Actuala lucrare este o prezentare a managementului resurselor umane si a culturi organizationale din cadrul societatii comerciale SC APRODEM SA...

Managementului riscului

INTRODUCERE Actualitatea temei de cercetare. Riscul este o componenta fireasca a vieții economico-sociale, care are la origine cauze multiple și...

Implementarea unui sistem de managementul calității după seria de standarde ISO 9000 - Studiu de caz la Unilever SA

INTRODUCERE Implementarea unui sistem de managementul calității după seria de standarde ISO 9000 reprezintă un pas important pentru asigurarea...

Managementul calității la Vrancart Adjud

INTRODUCERE Într-o economie de piaţă caracterizată printr-o concurenţă acerbă pentru supravieţuire, întreprinderile se confruntă în permanenţă cu...

Managementul calității

CAPITOLUL I CADRUL GENERAL PRIVIND MANAGEMENTUL CALITĂŢII 1.1. Sistemul de management al calităţii 1.1.1. Aspecte generale Noţiunea de...

Managementul stresului profesional în cadrul organizațiilor - BC Moldova Agroindbank SA

Introducere Stresul face parte din viața noastră de zi cu zi. Înainte ca să învățăm să-l recunoaștem și să evităm urmările lui, deseori se...

Managementul Comunicării

Introducere Comunicarea în mod general cât și comunicarea managerială în mod deosebit, este o caracteristică fundamentală a existenței fiind...

Analiza și dezvoltarea strategică la SC Confstars SA

INTRODUCERE Lucrarea urmărește direcțiile din domeniul managementului strategic, accentuarea viziunilor practice ale firmei studiate precum și...

Te-ar putea interesa și

Politica de distribuție la S.C Vrancart S.A

Tema studiată în această lucrare este „Politica de Distribuţie la nivelul S.C Vrancart S.A.” Am ales această temă deoarece în condiţiile economice...

Implementarea unui Plan de Afaceri

INTRODUCERE Planul de afaceri este un mijloc pentru intreprinzatori cu ajutorul caruia poate sa obtina niste prognoze bune datorita carora...

Managementul calității la Vrancart Adjud

INTRODUCERE Într-o economie de piaţă caracterizată printr-o concurenţă acerbă pentru supravieţuire, întreprinderile se confruntă în permanenţă cu...

Politică de produs

INTRODUCERE Astăzi, marketingul este o condiţie de bază a reuşitei pe piaţă. În condiţiile unei economii globale caracterizată printr-o competiţie...

Proiectarea unui Sistem Informatic de Gestiune Pentru Evidenta Salariaților

I. Planificarea activităţilor de realizare a Sistemului Informatic de Gestiune I.1. Diagrama Gantt Diagrama Gantt este folosită ca instrument de...

Tratarea Apelor - Vrancart Adjud

Cap.1. Introducere. 1.1. Consideraţii generale Dintre elementele cele mai importante ale mediului înconjurător face parte apa, o componentă...

SC Vrancart SA Adjud

I. Descrierea firmei 1.1 Desfăşurarea activităţii Istoric Vrancart SA Adjud este lider naţional in producţia de hârtie igienică şi unul dintre...

SC Vrancart SA

1. SCURT ISTORIC Vrancart SA Adjud Vrancea este cel mai mare producător cu capital integral autohton de hârtie de toaletă, hârtie pentru carton...

Ai nevoie de altceva?