Managementul Carierei

Cuprins licenta Cum descarc?

ARGUMENT
1. SCOALA CA ORGANIZATIE
1. 1. Repere generale .
1. 2. Specificul scolii .
2. TEORII ALE CARIEREI
2. 1. Definirea carierei .
2. 2. Teorii si modele ale dezvoltarii si managementului carierei
2. 2. 1. Modelul RIASEC .
2. 2. 2. Teoria stadiilor de dezvoltare vocationala .
2. 2. 3. Abordarile socio-cognitive ale carierei.
2. 2. 4. Modelul procesarii informatiilor legate de cariera . 
3. DECIZIA DE CARIERA
3. 1. Componentele deciziei .
3. 2. Identitate profesionala si ancore ale carierei .
3. 3. Explorarea ocupationala .
3. 4. Procesul de consiliere in cariera .
3. 5. Interventii cognitiv-comportamentale in consiliere privind cariera .
4. Managementul carierei in scoala speciala .
5. Designul studiului de caz .
6. Concluzii .
7. Anexe .
8. Bibliografie .


Extras din licenta Cum descarc?

ARGUMENT
Un management rational al resurselor umane isi asuma o dimensiune morala si presupune, totdeauna, punerea in practica si respectarea dreptului individului de a exercita o profesie si de a-si trai cu demnitate viata. Noile tehnologii modifica structurile cunoscute ale pietei muncii, raporturile intre cerere si oferta, formare initiala si continua, mobilitatea fortei de munca si stabilitatea locurilor de munca.
Cariera acopera si identifica diferite roluri in care individul este implicat: elev, angajat, membru al comunitatii, parinte, modul in care actioneaza in familie, scoala si societate si suita de etape prin care poate trece in viata: casatorie, pensionare, etc.; toate acestea considerate ca un tot unitar, indivizibil. In aceasta acceptiune, orice persoana are o cariera si nu doar cei care exercita cu succes o anumita profesie.
Modul de ierarhizare, statutul si prestigiul in lumea profesiilor sunt cultural determinate si explica ,,opozitia": munca fizica - intelectuala, munca pentru barbati - femei, munca de executie - de conducere cat si dinamica acestor activitati in concordanta cu schimbarile intervenite in plan economic si social.
Aproape jumatate din durata vietii o dedicam unei slujbe (plaite) sau activitatilor care ne furnizeaza mijloacele de trai. Acest timp considerabil alocat muncii, profesiei este un argument pentru aface alegeri bine gandite cu privire la cariera, care sa asigure nu doar resurse financiare pentru un trai decent dar sa ofere si prilejul dezvoltarii personale, realizarii de sine, implinirii anumitor idealuri.
Managementul carierei este o forma de socializare si invatare sociala prin faptul ca ofera persoanelor noi experiente si informatii prin care acestea pot sa-si contureze identitatea de sine sau sa depaseasca anumite contexte critice ale vietii.
Prin lucrarea de fata am incercat sa elaborez o parte din aspectele teoretice cu privire la conceptul de cariera, teoriile si modele ale dezvoltarii carierei, precum si o parte practica, aplicativa, cu scopul de a descoperi decizia de cariera a elevilor clasei a VIII-a, oferta educationala a Scolii de Arte si Meserii - invatamant special, conturarea calitatilor necesare exercitarii unei profesii.
Partea aplicativa are si un scop explorativ, urmarind indrumarea elevilor din invatamantul special spre o profesie pentru care dovedesc interes si aptitudini.
1. SCOALA CA ORGANIZATIE
1. 1. Repere generale
Atentia deosebita a specialistilor indreptata asupra scolii ca organizatie este sustinuta de teoria sistemelor, conform careia aceasta este un sistem deschis, definit in principal prin interactiunea permaneneta cu mediul in care ea functioneaza, realizand cu acesta un schimb de materie, energie si informatie. 
Elementele organizatiei scolare se afla intr-o permanenta interdependenta si interactiune atat in interior cat si in exterior cu mediul socio-economic, relatia dintre organizatia scolara si factorii sociali externi este o relatie specifica.
Organizatia scolara a mileniului III are pe de o parte sansa de a se dezvolta intr-un mediu extrem de variat, contextualizat, intr-o conjunctura de factori care constrang sau sunt chiar contradictorii, ceea ce favorizeaza valorificarea creativitatii, a initiativei, a cooperarii si comunicarii umane. Pe de alta parte, toate aceste caracteristici ale mediului in care se dezvolta organizatia scolara devin, adesea, devin dezavantaje pentru ca nu se poate stabili o relatie de determinism clar intre factori si efecte. Organizatia scolara se dezvolta in functie de anumiti factori, care sunt clasificati din perspectiva a doua criterii. In functie de originea factorilor, acestia sunt interni, ce tin de structurarea si functionarea organizatiei scolare si externi, ce apartin mediului fizico-social in care fiinteaza organizatia scolara. 
Societatea actuala asteapta ca cetatenii ei sa fie capabili de a aborda schimbarea in mod activ pe tot parcursul vietii lor, atat individual cat si in colaborare, intr-un context al unei transformari globale, dinamice si multiculturale. 
Dintre toate institutiile sociale, scoala e singura care promite in mod potential sa aiba o contributie fundamentala la realizarea acestui scop. Educatia reprezinta o sursa de pregatire a oamenilor pentru schimbare iar profesorii sunt considerati experti in dinamica schimbarii, pentru a modifica ceva in viata tinerilor din toate mediile sociale si pentru a imbunatati capacitatea societatii de a accepta schimbarea. Aceste finalitati sunt cele care determina actualmente si obiectivele unei organizatii scolare.
Orice organizatie se caracterizeaza prin existenta unor scopuri clare si delimitate, pentru a motiva si angaja indivizii ce participa la desfasurarea activitatilor sale. E. Paun considera ca ,,orice organizatie reprezinta o combinatie relativ stabila de resurse umane si materiale pentru atingerea unor obiective. Aceste scopuri ale organizatiei scolare au un numit specific, ele fiind transindividuale, exprimand organizatia in ansamblul ei, orientarea si politica generala".
Intre scopurile organizatiei si cele personale exista o minima compatibilitate care nu se realizeaza prin eliminarea si desconsiderarea celor individuale ci prin incorporarea si integrarea acestora in scopurile organizationale. Astfel, scopurile organizationale sunt acceptate de catre indivizi si genereaza interactiuni, practici participative si actiuni comune in directia realizarii lor.
Intr-o organizatie exista o tensiune intre idealurile personale si cele colective. Viziunea comuna este vitala pentru organizatiile ce au la baza invatarea, pentru ca furnizeaza concentrarea si energia necesar studiului. In timp ce invatarea adaptativa este posibila si fara viziune, invatarea productiva/creativa are loc doar atunci cand oamenii se straduiesc sa obtina ceva de mare importanta pentru ei. O viziune comuna este o viziune la care multi oameni adera in mod real pentru ca ea reflecta viziunile lor personale.
Viziunea colectiva este un proces profund, solid, de claritate, entuziasm, comunicare si angajament crescande. Schimbarea productiva este in mare masura un proces de mobilizare si contagiere pozitiva. Organizatiile care construiesc viziuni comune isi incurajeaza membrii sa-si elaboreze viziuni personale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Carierei.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!