Managementul Carierelor la Nestle

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE1
CAPITOLUL I.: IMPORTANTA MANAGEMENTULUI RESURSELOR UMANE IN TEORIA GENERALA A ORGANIZATIEI
1.1. Definirea managementului resurselor umane4 
1.2. Abordari moderne ale managementului resurselor umane si rolul acestora in cadrul organizatiei 6 
1.2.1. Abordari moderne ale managementului resurselor umane 6 
1.2.2. Rolul resurselor umane in cadrul organizatiei7
1.3. Notiuni generale privind managementul carierei9
1.4 Stadiile carierei si corelarea acestora cu stadiile vietii12
CAPITOLUL II.: PREZENTAREA S.C. NESTLE ROMANIA S.R.L.
2.1. Prezentarea firmei S.C. NESTLE ROMANIA.S.R.L.14 
2.1.1. Istoric.15
2.2. Nestle in Romania.17
2.2.1. Fabrica din Timisoara21
2.3. Macromediul firmei23
2.4. Micromediul firmei.29
2.5. Analiza SWOT33
CAPITOLUL III.: MANAGEMENTUL CARIEREI LA S.C. Nestle Romania S.R.L.
3.1. Stadiile carierei si corelarea acestora cu stadiile vietii38
3.2. Planificarea carierelor la S.C. NESTLE Romania S.R.L.49
3.3.Programe universitare de dezvoltare a carierei dedicate absolventilor54
CONCLUZII. PROPUNERI58
ANEXA NR.1. Organigrama60
ANEXA NR.2 Indicatori si indici economico-financiari.61
ANEXA NR.4 Fisa postului Managerului de Resurse Umane.66
BIBLIOGRAFIE.70


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Managementul resurselor umane consta in ansamblul activitatilor orientate catre asigurarea, dezvoltarea, motivarea si mentinerea resurselor umane in cadrul organizatiei in vederea realizarii cu eficienta maxima a obiectivelor acesteia si satisfacerii nevoilor angajatilor.
Conceptul de resurse umane nu este nou. P. Drucker in lucrarea sa "The Practice of Management" atributia managementului trei functii: obtinerea performantei economice, conducerea managerilor si managementul muncitorilor si al muncii. "Omul e singura resursa aflata la dispozitia omului care poate fi dezvoltata" afirma el, si "Oamenii trebuie considerati ca resurse. Managerii si muncitorii reprezinta impreuna resursele umane ale unei organizatii."
In centrul tuturor afacerilor sta omul. Toate celelalte resurse, terenuri, cladiri, mecanisme, utilaje autovehicule sau bani sunt doar de importanta secundara. Fara oameni nu se pot face afaceri. Afacerile nu au alt scop decat sa serveasca nevoile oamenilor. Desigur, oamenii au roluri diferite in cadrul unei afaceri si au multe legaturi cu alte afaceri. Oamenii sunt angajatii unei afaceri. Uneori ei sunt managerii acesteia, alteori sunt furnizori, clienti, creditori, debitori, si deseori sunt actionari ai unei initiative. In mod frecvent insa, ei pot avea toate aceste atribute la un loc. 
Pentru orice organizatie de succes, resursele umane reprezinta nucleul in jurul carora graviteaza toate celelalte resurse (materiale, financiare, informationale), iar problemele privind recrutarea, selectia, instruirea, perfectionarea, evaluarea, recompensarea si motivarea constituie principalele directii de cercetare a Managementului resurselor umane a oricarei organizatii. 
Locul resurselor umane este esential in managementul modern, iar rolul factorului uman a crescut simtitor, sub impactul aparitiei acceptiunii modeme a functiunii de personal a firmei si al trecerii managementului resurselor umane in responsabilitatea conducerii generale a unei firme. Initierea si desfasurarea cu succes a activitatilor diferitelor organizatii depind intr-o masura covarsitoare de gradul in care este inteles, motivat si coordonat factorul uman.
Procesul de dezvoltare economica depinde in mare masura de gradul de pregatire si utilizare a resurselor umane, de rolul creator si dinamizator al factorului uman in desfasurarea vietii economice.
Tema pe care mi-am ales-o pentru a elabora lucrarea de licenta se numeste Managementul carierelor in cadrul S.C. NESTLE ROMANIA S.R.L. Am ales aceasta tema deoarece consider ca managementul carierelor reprezinta un aspect fara de care managementul resurselor umane nu poate functiona. Este foarte important ca intr-o firma sa se tina cont intr-o masura destul de mare de carierele resurselor umane si cand spun cariera ma gandesc la o multitudine de aspecte de care o organizatie trebuie sa tina cont in ceea ce priveste resursele umane, si anume: dezvoltarea resurselor umane prin diferite programe de calificare, avansare, instruire, programe educationale, suport psihologic oferit angajatilor, bonusuri acordate, salarii din platite, conditii speciale de munca cu confort si armonie, toate aceste fiind argumente tari in motivarea angajatilor unei firme. 
Tinand cont de aceste "calitati" pe care unele firme nu si le asuma, am studiat foarte bine cateva firme din Romania si am decis ca studiul de caz din cadrul acestei lucrarii de licenta sa fie prezentat pe baza companiei S.C. NESTLE ROMANIA S.R.L., deoarece conducerea acesti firme tine foarte mult la angajatii sai si spun despre acestia ca "sunt cea mai importanta resursa pe care o detin". Lasand la o parte tehnologiile avansate pe care le au in fiecare departament, managerul general declara ca "un om toate ajunge sa produca si sa valoreze mai mult decat un mecanism nou aparut pe piata". Compania acorda mult respect angajatilor sai, oferindu-le multe beneficii pentru ai motiva sa lucreze in cadrul acestei companii. 
Am ales aceasta firma deoarece consider ca este un model de urmat pentru organizatiile care nu acorda un punctaj destul de mare pentru resursa umana.
Lucrarea de fata isi propune sa abordeze aspecte referitoare la managementul resursele umane din cadrul companiei S.C. NESTLE ROMANIA S.R.L., aceasta alegere fiind motivata si de evolutia favorabila pe care si-a castigat-o aceasta firma in doar cativa ani de activitate pe piata romaneasca, o reputatie remarcabila in domeniul industriei alimentare. Aceasta evolutie se datoreaza in mare parte introducerii si aplicarii de catre departamentul resurse umane a unei politicii de personal eficiente, moderne, unde omul este in centrul atentiei. Pentru aceasta s-a pus accentul pe stimularea competentelor profesionale prin provocari intelectuale permanente, prin preocuparea departamentului de resurse umane cu privire la dezvoltarea carierelor, ce constituie o motivatie puternica a angajatilor sai.
Lucrarea este structurata in 3 capitole astfel: primul capitol abordeaza elemente teoretice ale managementului resurselor umane, cel de-al doilea capitol contine prezentarea generala a companiei Nestle formata dintr-un scurt istoric al companiei elvetiene, din intrarea firmei pe piata romaneasca, macromediul si micromediul firmei., iar ultimul capitol face o analiza a managementului resurselor umane din cadrul Nestle pe baza stadiilor carierei angajatilor si corelarea acestora cu stadiile vietii, pe baza planificarii carierelor si pe baza programelor initiate de firma pentru dezvoltarea carierelor angajatilor Nestle, dar si a absolventilor facultatilor de marketing si vanzari, inginerie si audit. Matricea SWOT este prezentata la sfarsitul acestui capitol, fiind alcatuita din punctele forte si punctele slabe ce rezulta din analiza mediului intern al firmei dezbatuta in capitolul anterior si din oportunitatile si amenintarile ce reies din analiza mediului extern al firmei prezentata, de asemenea in capitolul 2.
Resursele umane constituie elementul creator, activ si coordonator al activitatii din cadrul organizatiilor, ele influentand decisiv eficacitatea utilizarii resurselor materiale, financiare si informationale. A descrie oamenii ca fiind "resurse" le subliniaza importanta si arata faptul ca managementul le cere nivele inalte de preocupare sincera fata de oameni, atentie si profesionalism.
CAPITOLUL I: IMPORTANTA MANAGEMENTULUI RESURSELOR UMANE IN TEORIA GENERALA A ORGANIZATIEI
1.1. DEFINITIA MANAGEMENTULUI RESURSELOR UMANE
In prezent nu exista o definitie autocuprinzatoare, unanim acceptata de specialisti privind managementul resurselor umane. In general, managementul resurselor umane consta in ansamblul activitatilor umane din cadrul organizatiei in vederea realizarii cu eficienta maxima a obiectivelor acesteia si satisfacerea nevoilor angajatilor .
Avand elemente care se completeaza, fiecare contribuind la definirea conceptului in ansamblul sau, definirea managementului resurselor umane vizeaza: 
o functia care faciliteaza cea mai eficienta folosire a oamenilor in vederea realizarii obiectivelor individuale si organizationale;
o ansamblul de functii si procese care au in vedere atragerea, motivarea, retinerea si mentinerea angajatilor unei organizatii;
o un complex de masuri concepute interdisciplinar cu privire la recrutarea personalului, selectia, incadrarea, mentinerea personalului si organizarea ergonomica a muncii, stimularea materiala si morala, motivarea personalului;
o capacitatea organizatiilor de a-si atinge obiectivele prin obtinerea si mentinerea unui personal eficient ;
o fixarea obiectivelor in raport cu oamenii, realizarea si controlul acestora intr-o logica a sistemului;
o punerea la dispozitia organizatiei a mecanismelor de functionare armonioasa si eficienta a ansamblului uman precum si de respectare a dorintei de dreptate, securitate si dezvoltarea a carierei fiecarui angajat ;
Pornind de la aceasta conceptie, managementul eficient are in centrul preocuparilor asigurarea organizatie cu personalului performant, pregatirea acestuia, integrarea si motivarea lui prin implicare cu ajutorul diverselor modalitati in realizarea obiectivelor organizatiei. Managementul resurselor umane este constituit din ansamblul actiunilor promovate de conducerea organizatiei, de la toate nivelurile, in scopul utilizarii optime a resurselor umane de care dispune .
Principalele functii ale managementului resurselor umane sunt : 
- Planificarea resurselor umane; 
- Compensarea resurselor umane; 
- Instruirea si dezvoltarea resurselor umane; 
- Imbunatatirea abilitatilor profesionale; 
- Stabilitatea si mentinerea resurselor umane; 
- Evaluarea resurselor umane; 
- Comunicarea si negocierea.
Deci, managemementul resurselor umane presupune o abordare totala, globala, intredisciplinara si profesionala a problematicii personalului din cadrul unei organizatii.


Fisiere in arhiva (10):

  • Managementul Carierelor la Nestle
    • ANEXA 1.doc
    • ANEXA 2.doc
    • ANEXA 3.doc
    • BIBLIOGRAFIE.doc
    • CAPITOLUL I licenta.doc
    • CAPITOLUL II licenta.doc
    • CAPITOLUL III.doc
    • CONCLUZII GENERALE.doc
    • CUPRINS.doc
    • INTRODUCERE.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!