Managementul Distributiei in Sistemul Hipermarket

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 3
CAPITOLUL 1 5
EVOLUTIA DISTRIBUTIEI IN ROMANIA 5
1.1 CONSIDERATII GENERALE PRIVIND DISTRIBUTIA 5
1.2. TENDINTE DIN SFERA DISTRIBUTIEI MARFURILOR 5
1.2.1 Amploarea sistemelor de distributie verticala 6
1.2.2 Amploarea sistemelor de distributie orizontala 7
1.2.3 Amploarea sistemelor de distributie cu mai multe canale 7
1.2.4 Distributia prin canalele multiple in sectorul serviciilor financiare 8
1.3. INTERMEDIARI IN ACTIVITATEA DE DISTRIBUTIE DIN ROMANIA 10
1.4 MODIFICARI ALE "ACTORILOR" IN DISTRIBUTIA DIN TARA NOASTRA 16
1.5. SITUATIA DISTRIBUTIEI CU PREDOMINANTA ALIMENTARA DIN ROMANIA 20
1.5. CONCLUZII REFERITOARE EVOLUTIA DISTRIBUTIEI IN ROMANIA 25
CAPITOLUL 2 27
EVOLUTIA DISTRIBUTIEI LA NIVEL INTERNATIONAL 27
2.1 GENERALITATI 27
2.2 DESCRIEREA UNOR GRUPURI DE DISTRIBUTIE 28
2.3 RETELELE DE MAGAZINE - FORME DE DISTRIBUTIE A MARFURILOR 33
2.4 SISTEMUL DE DISTRIBUTIE FIZICA IN CAZUL UNEI RETELE DE MAGAZINE 36
CAPITOLUL III 38
MANAGEMENTUL DISTRIBUTIEI LA REAL HYPERMARKET 38
3.1 POLITICA DISTRIBUTIEI LA REAL HYPERMARKET 38
3.2 PROMOVAREA PRODUSELOR LA REAL HYPERMARKET 40
BIBLIOGRAFIE 49
ANEXE 50


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Prin complexitatea sa, problematica distributiei marfurilor trebuie sa fie abordata intr-un context mult mai larg, pentru evidentierea consistentei si perspectivelor unui astfel de sector, fiind luate in considerare, diversitatea tuturor formelor sale - comertul cu amanuntul, comertul cu ridicata, comertul mijlociu etc. Iar pe alta parte, necesitatea evaluarii corecte a rolului determinant atat privitor la dezvoltarea productiei, dar si in modernizarea si promovarea consumului, asa incat sa fie apropiata de ansamblul formelor si a sectoarelor pietei. 
Intr-o astfel de acceptiune, este necesara pornirea de la schimburile de marfuri si rolul acestora in evolutia economica a fiecarei tari sau comunitate.
Organizarea schimbului de marfuri, in realizarea acestora fiind implicat comertul, reprezinta unul dintre actele de baza ale societatii. Respectivul act ce antreneaza toata structura sociala, prin ansamblul actiunilor mai mult sau mai putin spontane, de fapt defineste locul economiei in contextul vietii sociale, specializare si delimitarea din ce in ce mai riguros efectuata a domeniilor de actiune atat in cazul frontierelor nationale, dar si la scara mondiala.
Multitudinea intreprinzatorilor colectivi sau particulari, care produc sau comercializeaza produsele, sporirea numarului consumatorilor sau a intreprinderilor care au nevoia de produse, aparitia de cumparatori reprezentanti, dar si a diverselor categorii de intermediari, in timp au determinat aparitia unui cadru optim pentru desfasurarea si derularea respectivelor schimburi. Un astfel de cadru este reprezentat de piata ca ansamblul mediilor de comunicatii prin care vanzatorii sunt informati in mod unilateral asupra ofertei, asupra trebuintelor, asupra tuturor preturilor pe care le pretind si pe care si le-au propus, in ideea de a incheia tranzactiile.
In economia moderna, ce se caracterizeaza prin complexitate deosebita, cazul cand un producator poate vinde marfurile realizate in mod direct este mai rar. 
Fabricantul lumii moderne are oportunitatea de a apela la seria intermediarilor care vor indeplini ,in cadrul pietelor, diferite functii, alcatuind totodata diverse circuite de tip comercial sau intrand ca si parti componente ale lantului logistic, lant specific fiecarui produs care este destinat pietei. Incercand de a sprijini toti participantii la efectuarea fluxului de produse (producatori->comertul cu ridicata->comertul cu amanuntul-> consumatori) prezenta lucrare incearca sa lamureasca doar o parte a problemelor legate de notiunea distributiei, abordata din punctul de vedere comercial. 
Ea faciliteaza astfel procesele decizionale referitoare la stabilirea circuitelor in care sunt antrenate produsele, atat sub aspectul fundamental al cailor de a alege canalele de distributii de catre diversi producatori, dar si stabilirea logisticii aferente acestora, cat si in ceea ce implica sisteme de integrare a tuturor grosistilor, a detailistilor in scopul de a asigura reteaua de unitati si a formelor de comercializare coerspunzatoare a marfurilor in cadrul fiecarei arii de executie si a tuturor punctelor destinate consumului.
De foartea multe ori distribuitorii au fost tratati ca si comercianti, astfel producatorii (cei ce isi doresc realizarea distributiei) le-au oferit, anumite plati bazate pe sume de discounturi: discounturi de baza, plus altele diverse ce implica criteriile de performanta, targetul de vanzare fiind cel mai des intalnit.
Respectiva abordare, gresita fundamental, conduce la crearea freventelor tensiuni intre cei ce produc si distribuitori, la o calitate inconstanta a distributiilor, si in final la dezbinarea relatiilor de afaceri: de aici rezulta un perpetuum mobile intre acesti distribuitori, ce isi schimba in mod periodic furnizorii. Ansamblul acestor neplaceri ar putea fi evitat daca de la bun inceput vom intelege, faptul ca distribuitorul reprezinta, in mod fundamental, prestatorul de servicii: de distributie, de control al preturilor de la raft, aranjarea rafturilor (mercantizarea) si implementarea promotiilor.
Asadar, fiind realizate comparatii cu alte domenii, ce sunt pur prestatoare de servicii (precum ar fi industria de sanatate, hoteliera sau transporturi), acestea sunt foarte utile pentru a rezolva situatia conflictuala, sau pentru a identitica diverse solutii aferente rezolvarii problemelor ce tin de disponibilitatea marfurior spre consumatorii finali.
Notiunea de distributie defineste ansamblul de mijloace si de operatiuni ce asigura punerea la dispozitia consumatorilor finali sau a utilizatorilor a serviciilor si bunurilor realizate prin intermediul intreprinderilor producatoare. Sau, in alta ordine de idei, distributia este acel proces prin care serviciile si bunurile sunt puse la dispozitia consumatorilor finali sau intermediari, acestora asigurandu-li-se facilitatile de timp, de loc, marime etc., conform cerintelor pe care le manifesta in cadrul pietei. 
Operatiunile si mijloacele desemnate prin termenul distributiei sunt clasificate in doua mari categorii, care pot fi consemnate prin notiuni precum "distributie fizica" si "distributie comerciala" . Distributia fizica, consta in punerea, din punctul de vedere material, bunuri si servicii la dispozitia consumatorilor finali, folosind mijloacele de transport si ale stocajelor. In literatura de specialitate, distributia fizica mai este intalnita si sub numele de logistica comerciala. 
La randul sau, distributia comerciala implica transferul titlului de proprietate asupra produselor de la producatori la consumatori. Respectiva distributie poate sa fie asigurata cu ajutorul agentilor de distributiei. Acestia pot fi agenti individuali, ca exemplu vanzatorii din intreprinderi, sau pot fi intreprinderile axate pe comertul cu ridicata, societatile comerciale care se ocupa de comertul prin corespondente sau de comert cu amanuntul etc. 
In economia moderna, in care evolutia se bazeaza pe functionarea libera a mecanismelor de piata, procesul distributiei trebuie sa fie ca un proces care sa poata contribui la promovarea progresului economic general. Intr-un astfel de cadrul al interpretarii, distributia depaseste limitele unei simple vehiculari a marfurilor, asociind sau adaugand acesteia o gama de servicii in continua ascensiune, precum si influente active ale productiei, pe baza cunoasterii amanuntite a tuturor consumatorilor. Ca urmare, conceptul distributiei nu va trebui confundat cu cel al miscarii marfurilor. In timp ce miscarea de marfuri are ca scop deplasarea fizica a marfurilor de la producatori la consumatori, conceptul distributiei are in vedere un procesul mai larg, ce incepe in momentul in care este gata produsul pentru a lansarea lui pe piata si sfarsindu-se o data cu consumarea actului de vanzare la consumatorii finali.
CAPITOLUL 1 
EVOLUTIA DISTRIBUTIEI IN ROMANIA
1.1 CONSIDERATII GENERALE PRIVIND DISTRIBUTIA
Distributia reprezinta, poate, elementul cel mai misterios al mixului de marketing, dar optarea spre anumite canale de distributie este de o mare importanta.
Definitiile clasice au definit distributia ca fiind circulatia de marfuri de la producatori la consumatori. De fapt, procesul este mult mai complex, ne indica modul in care pot fi gestionate legaturile dintre organizatii pentru a creste beneficiile puse la dispozitie pentru clienti, acoperind astfel o diversitate mare a activitatilor. Asadar, distributia poate sa fie definita ca procesul prin care produsele ajung de la producatori la consumatori - utilizand un circuit de distributie alcatuit din unul sau mai multe canale de distributie (astfel produsele vor deveni disponibile si accesibile pentru categoriile vizate de consumatori). 
Deciziile ce implica distributia sunt cele mai dificile si mai complexe pe care o societate trebuie sa le adopte in decursul activitatii sale in actualele conditiile. Majoritatea producatorilor vor apela la diferite categorii de intermediari (angrosistii, detailistii, comisionarii, agentii comerciali, etc.) ce au rolul de mijlocire a transferului de bunuri de la producatori la consumatorii/ utilizatorii finali.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Distributiei in Sistemul Hipermarket.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!