Managementul Finantarii IMM in Romania

Cuprins licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I 2
LUMEA INTREPRINDERILOR MICI SI MIJLOCII 2
1.1. Definirea IMM - urilor 3
1.2. Caracteristica esentiala a IMM - diversitatea 8
1. 3. Componenta IMM a economiei romanesti 16
CAPITOLUL II 27
FINANTAREA INTREPRINDERILOR MICI SI MIJLOCII IN ROMANIA 27
2.1. Surse interne de finantare 27
2.2. Surse externe de finantare 33
2.3. Sprijin pentru finantare 48
2.4. Promovarea finantarii pentru dezvoltare 54
CAPITOLUL III 67
STUDIU DE CAZ: MANAGEMENTUL FINANTARII IMM IN ROMANIA 67
3.1. Analiza procesului de finantare a IMM in Romania 67
3.2. Identificarea celor mai bune proceduri de finantare a IMM in Romania 75
CONCLUZII 85
BIBLIOGRAFIE 88


Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I
LUMEA INTREPRINDERILOR MICI SI MIJLOCII
Economiile tarilor considerate fiecare separat sau in interactiunea lor la scara globala reprezinta o realitate extrem de diferita care in miscarea sa formeaza un sistem economic de natura capitalista denumit, adesea, din motive ideologice si/sau politice economie de piata, iar in anumite situatii economie de piata functionala. Privite din acest punct de vedere, economiile tarilor au un caracter relativ unitar determinat de faptul ca sistemul economic capitalist este predominant in lume. Verigile fiecareia dintre aceste economii sunt unitatile economice - acele componente structurale ce realizeaza actele economice prin decizii autonome potrivit cu profilul fiecareia si prin relatii intre ele.
Unitatile economice acopera prin specificitatile lor toate nevoile si de aceea ele reconstituie sub alta forma, pe esichierul productiei mozaicul sistemului de nevoi. Din aceasta multime de actori economici, preocuparile noastre se indreapta numai catre o anumita categorie si anume, catre unitatile economice denumite firme si ele destul de diferite din numeroase puncte de vedere, dar extrem de importante, determinate chiar pentru natura capitalista a economiilor.
Astazi se spune ca piata realizeaza alocarea optima a resurselor, dar cele doua probleme cu dedesubturile si extinderile lor sunt mai actuale chiar decat atunci.
Interesul tot mai mare de care se bucura aceasta problematica dupa 1970 decurge din aparitia noilor curente in stiinta economica - teoriile costurilor de tranzactie, incitatiilor, resurselor etc. care aseaza firma ca organzatie alaturi de piata. 
O alta explicatie consta in erodarea imaginii anterioare a firmei asimilata cu functia de productie care trebuie sa realizeze in termeni exclusiv tehnologici relatia intrari - iesiri dirijata, de preferinta, de un proprietar care stabileste ,,la fix" relatia x intrari - y iesiri - z profit maxim, asimiland personalul automatelor si excluzand ideea unei probleme de frontiere pentru firma. In sfarsit, numeroasele transformari care au survenit in cadrul firmelor au determinat deteriorarea imaginii firmei de tip fordist - taylorist care a atins apogeul in primele trei decenii dupa al doilea razboi mondial.
Intreprinderile mici si mijlocii in economiile tarilor ca si in economia mondiala reprezinta o realitate extrem de diferita in functie de numeroasele criterii luate in considerare atunci cand vorbim despre ele . Noi abordam printr-un singur concept - cel de IMM - aceasta realitate pe care o ingramadim intr-o definitie destul de larga pentru a le cuprinde pe toate. In plus, nici asa sintetica si cuprinzatoare, definitia nu este prea unitara. Se foloseste insa peste tot in lume pentru ca s-a ajuns la un anumit consens tacit potrivit logicii acceptate pretutindeni ca aceste unitati economicesunt mai mici decat cele mari. Asa cum ne-am delimitat punctul de vedere in introducere insa ,,mai mici", are multe trepte de comparatie si include in cele din urma o lume fascinanta prin ceea ce face, cum face si cat face. Fara sa punem la indoiala definitia data mai adaugam ca de fapt sintagma IMM delimitata in mod determinant multa vreme numai dupa numarul de salariati include astazi, dupa practicile din mai toate tarile si unitati economice fara salariati in care forta de munca o reprezinta intreprinzatorul si uneori membrii ai familiei sale. Lumea lor se largeste astfel si mai mult.
1.1. Definirea IMM - urilor
Studiul nostru priveste intreprinderea avand in vedere numai o parte a intreprinderilor - cele pentru care s-a statornicit sintagma intreprinderi mici si mijlocii sau IMM-uri. Acum se impune sa delimitam conceptul cat mai precis pentru a evita deraparile posibile in diferite directii nedorite si evident inutile sau deturnante.
Despre aceste intreprinderi se vorbeste dintotdeauna pentru ca fiecare a perceput existenta unor deosebiri intre intreprinderi dupa nenumarate criterii. Asa ca fiecare cand s-a referit la intreprinderi mici si mijlocii a avut in vedere in mod deosebit criterii cantitative - numar de salariati, volumul productiei, al vanzarilor, numarul de masini, utilaje, instalatii etc. Modul definirii intreprinderilor mici si mijlocii este adesea diferit pe grupuri de tari si pe tari. Diferentierea se face mai intai intre definirea juridica si cea statistica. Aceasta se refera la faptul ca se retin, pe de o parte, diferite criterii precum venitul minim, efectivul de personal, cifra de afaceri etc., iar pe de alta parte, se stabilesc marimi diferite pe fiecare criteriu. 
Concret: daca in doua sau mai multe tari se adopta un criteriu anume sau mai multe criterii care sunt aceleasi, marimea acelui criteriu sau acelor criterii poate fi diferita de la o tara la alta sau pe grupuri de tari. In plus, daca toate tarile ar adopta un numar de criterii comune (aceleasi) dimensiunile lor ar putea fi diferite de la o tara la alta. Dar este posibil ca in acelasi timp numarul de criterii retinute sa fie diferit si criteriile sa nu fie neaparat aceleasi.
In timp s-a facut desigur o anumita clarificare si apropiere darunele diferente continua sa existe indiferent daca acestea sunt cumva justificate sau nu din punct de vedere stiintific saupractic.In acest sens amintim ca pentru adeptii mentinerii diferentierilor cele mai des invocate sunt doua motive: deosebirea dintre nivelurile de dezvoltare ale tarilor mai ales atunci cand este vorba despre tari foarte dezvoltate si foarte ramase in urma si necesitatea reflectarii adecvate a specificului national.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Finantarii IMM in Romania.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!