Managementul Finantarii Internationale a Intreprinderilor Romanesti

Cuprins licenta Cum descarc?

Capitolul 1. Managementul firmelor cu activitate internationala 3
1.1 Rolul firmelor internationale in economia contemporana 3
1.2 Motivatiile internationalizarii firmei 9
1.3. Strategii de internationalizare a firmei 13
1.4. Tipuri de structuri organizatorice microeconomice internationale 17
1.5. Managementul firmelor cu activitate internationala 24
Capitolul 2. Mediul de afaceri international si Investitiile Straine Directe (ISD) 32
2.1. Caracterizarea generala a mediului de afaceri international - oportunitati si amenintari pentru Investitiile Straine Directe (ISD) 32
2.2. Motivatiile companiilor transnationale de a realiza investitii straine de capital 40
Capitolul 3. Managementul finantarii internationale a firmei 45
3.1. Identificarea nevoii de finantare internationala. Sursele de finantare a STN 45
3.1. Structura financiara optima a STN in cazul finantarii internationale 49
3.3. Decizia de finantare internationala a firmei 53
3.4. Decizia de finantare internationala a firmei si costul capitalului STN 56
Capitolul 4. Studiu de caz: Posibilitati de finantare internationala a intreprinderilor romanesti 60
4.1. Internationalizarea firmelor romanesti - realitate actuala in conditiile globalizarii pietei 60
4.2. Investitiile straine directe in Romania 68
4.3 Posibilitati de atragere a finantarii internationale a intreprinderilor romanesti 71
Concluzii 76
Bibliografie 80


Extras din licenta Cum descarc?

Capitolul 1. Managementul firmelor cu activitate internationala
1.1 Rolul firmelor internationale in economia contemporana
In actualul context economico-social international cu profunde mutatii structurale si politice, cu fuziuni si absorbtii intre marile companii internationale, asistam mai mult ca oricand la profunde schimbari ale ordinii economice mondiale.
In prezent, afacerile internationale cuprind o mare parte din totalul afacerilor care se deruleaza pe glob fiind intr-o continua crestere. Astazi, aproape toate companiile, indiferent de marime sunt afectate de evenimentele si competitia globala, deoarece intr-o masura mai mare sau mai mica toate depind de contextul international .
Potrivit anumitor autori, firma indiferent ca actioneaza pe plan local sau este o companie internationala, reprezinta unitatea de baza a vietii social-economice, fiind laboratorul de produse, servicii si idei care contribuie la satisfacerea cerintelor dinamice ale omului la progresul si prosperitatea societatii.
De modul in care intreprinderile reusesc sa gaseasca raspunsuri adecvate la problemele presante cu care se confrunta, in conditiile unei economii concurentiale, depinde viabilitatea lor ca entitati economice si starea de sanatate a economiei nationale. Activitatile umane sunt atat de numeroase si eterogene incat si firmele in care se realizeaza acestea cunosc o multitudine de forme de existenta, astfel incat numai cu mare rezerva se pot admite generalizari.
Atunci cand firma opereaza la nivel international aceasta are in vedere:
a. scopul pentru care actioneaza si se implica la nivel international. Acesta poate fi impus de: patrunderea pe alte piete, contracararea concurentei, diversificarea activitatii, etc.
b. obiectivele sale materializate in cresterea vanzarilor, apropierea de factorii de productie, de piata de desfacere, etc.
c. mijloacele folosite pentru atingerea obiectivelor sale: achizitii, fuziuni, absorbtii.
Ioan Popa si Radu Filip considera ca scopurile firmei se caracterizeaza prin :
- scopuri strategice - stabilite si urmarite de conducerea superioara a companiei. Aceste scopuri pot avea ca finalitate: implementarea in zone cu resurse de calitate si costuri reduse, dotarea filialelor cu echipamente de cea mai buna calitate, etc.
- scopuri tactice - stabilite la nivel de departament. Scopurile tactice conduc la indeplinirea scopurilor strategice;
- scopuri operationale - ce permit atingerea scopurilor tactice. Exemplu: contactarea partenerilor locali in vederea deschiderii de negocieri privind implantarea ce urmeaza sa se realizeze. Indiferent de mediul si nivelul la care actioneaza, firma se comporta ca un sistem de sine statator, dar elementul constitutiv pentru alt sistem de ordin superior .
Potrivit lui Al. Puiu, in cadrul firmei ca sistem intalnim urmatoarele subsisteme: operational, informational, decizional, relational .
Figura nr. 1 Subsistemele intreprinderii
Sursa: Al. Puiu - Management, Editura Independenta Economica, Pitesti, 2003
In subsistemul operational sunt inclusi toti factorii care concura la combinarea fluxurilor materiale si tehnologice necesare realizarii activitatii propuse.
Subsistemul informational asigura circulatia rapida a informatiilor interne si externe, prelucrarea si sistematizarea operativa a acestora. Subsistemul decizional conduce la finalizarea tuturor activitatilor din intreprindere, constituind compartimentul de importanta vitala in fundamentarea si luarea deciziilor.
Subsistemul relational al intreprinderii vizeaza relatiile din interiorul intreprinderii, dintre salariati si patroni dar si relatiile intreprinderii cu exteriorul (furnizori, clienti, etc).
Intr-o alta conceptie , firma ca sistem pune in evidenta componentele de baza ale acesteia: intrarile, iesirile, perturbatiile interne sau externe, modul de autoreglare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Finantarii Internationale a Intreprinderilor Romanesti.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!