Managementul Fondurilor Comunitare

Licență
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Management
Conține 12 fișiere: doc, docx
Pagini : 72 în total
Cuvinte : 16723
Mărime: 262.69KB (arhivat)
Publicat de: Arcadian Prodan
Puncte necesare: 12
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Prof. Univ. Dr. Ion Popa, Asist.Univ. Dr. Florin Anghel
ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE DIN BUCUREŞTI Programul de masterat complementar: MANAGEMENTUL SI MARKETING INTERNATIONAL

Cuprins

  1. Argument.1
  2. I Capitolul 1 Fonduri Comunitare – prezentare generală
  3. 1.1 Rolul surselor de finanțare externă.3
  4. 1.2 Politica de Coeziune.4
  5. 1.2.1 Fondul European pentru Dezvoltare Regională.5
  6. 1.2.2 Fondul Social European .7
  7. 1.2.3 Fondul de Coeziune.10
  8. 1.3 Politica de Agricultura si Politica de Pescuit.11
  9. 1.3.1 Fondul European pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală.11
  10. 1.3.2 Fondul European de Pescuit.12
  11. II Capitolul 2 Oportunități de aplicare pentru finanțare nerambursabilă Programul Operațional Regional
  12. 2.1 Prezentare generală.14
  13. 2.2 Prezentarea axelor prioritare tematice ale Programul Operațional Regional.16
  14. 2.2.1 Scurtă prezentare Axa 1 - Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor potențiali poli de creştere.18
  15. 2.2.2 Scurtă prezentare Axa 2 Îmbunătățirea infrastructurii de transport regionale şi locale .21
  16. 2.2.3 Scurtă prezentare Axa 3 - Îmbunătăţirea infrastructurii social.22
  17. 2.2.4 Scurtă prezentare Axa 4 Sprijinirea dezvoltării mediului de afaceri regional şi local.27
  18. 2.2.5 Scurtă prezentare Axa 5 Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului.37
  19. 2. 3 Principalele organisme implicate în gestionarea şi implementarea POR.37
  20. 2.3.1 Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Regional .37
  21. 2.3.2 Organismele Intermediare.37
  22. 2.3.3 Comitetul de Monitorizare al Programului Operaţional Regional .38
  23. 2.3.4 Alte Autorități.38
  24. III Prezentarea Domeniului Major de Intervenție 3.4 „Reabilitarea, modernizarea, dezvoltarea şi echiparea infrastructurii educaţionale preuniversitare, universitare şi a infrastructurii pentru formare profesională continuă”
  25. 3.1 Descrierea și obiectivele D.M.I. 3.4 .40
  26. 3.2 Activităţi eligibile si criteriile de eligibilitate în cadrul D.M.I. 3.4.43
  27. 3.3 Alocarea financiară în cadrul D.M.I. 3.4.48
  28. 3.4 Rezultate în cadrul D.M.I. 3.4 .51
  29. IV Analiza stadiului implementării D.M.I. 3.4 în
  30. Regiunea Sud – Est.56
  31. Concluzii.60
  32. Anexe.63
  33. Bibliografie.67

Extras din licență

ARGUMENT

Procesul integrării europene afectează în prezent întregul continent, care, la rândul lui, face parte dintr-o lume în evoluţie rapidă şi radicală, planeta fiind în căutarea punctelor sale de echilibru.

În acest context, economia Uniunii Europene operează cu noţiuni şi informaţii ce vizează diverse particularităţi ale tipologiilor de spaţiu economic: economia naţională, economia regională, echilibrul economic regional la nivel naţional şi european.

Deşi este posibil, de exemplu, ca economiile regiunilor să fie tratate ca şi economiile naţionale în termenii analizei rezultatelor activităţii economice ca şi a veniturilor, ocupării etc., există o serie de diferenţe semnificative între regiuni şi naţiuni, diferenţe ce nu pot fi ignorate.

Lucrarea de față va ajuta la înțelegerea mecanismelor ce există în cadrul obținerii de fonduri nerambursabile odată cu implementarea mai multor programe de convergență și de coeziune pentru a reduce disparitățile între regiunile europene.

O importanță deosebită o are pentru noi Programul Operațional Regional atât prin prisma posibilităților de reducere a discrepanțelor existente în țara noastră comparativ cu alte țări cât și ca importanța pentru a înțelege mecanismele de funcționare a instituțiilor de management și de delegare a atribuțiunilor de implementare.

Prin cadrul Programului Operațional Regional se ajută la sprijinirea unei dezvoltări economice şi sociale durabile şi echilibrată teritorial, a tuturor Regiunilor României, potrivit nevoilor lor specifice, cu accent pe sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor - potențiali poli de creştere urbani, îmbunătățirea mediului de afaceri şi a infrastructurii de bază, pentru a face din Regiunile României, în special cele mai slab dezvoltate, locuri atractive pentru muncă, viață şi petrecerea timpului liber.

Strategia regională dă prioritate regiunilor rămase în urmă şi a zonelor mai puțin dezvoltate din cadrul regiunilor mai prospere.

Scopul este de a aloca fonduri acelor domenii de intervenție, măsuri şi proiecte care au o influență directă şi puternică asupra dezvoltării regionale şi locale.

Agravarea situației economico-sociale a României influențează considerabil trendul ascendent privind absorbția fondurilor europene. Același climat politic, economic și social, declanșat de criza economică mondială și de măsurile adoptate de puterea executivă, s-a instaurat și în alte țări membre ale Uniunii Europene, diminuând capacitatea potențialilor beneficiari de a implementa proiecte finanțate din fondurile Uniunii Europene.

CAPITOLUL I

FONDURI COMUNITARE – PREZENTARE GENERALĂ

1.1 Rolul surselor de finanțare externe

Fondurile comunitare la care România are acces de la 1 ianuarie 2007, în calitate de stat membru al Uniunii Europene, constituie un sprijin consistent pentru realizarea priorităților și obiectivelor Planului Național de Dezvoltare 2007-2013.

Regulile de implementare a acestor fonduri nerambursabile vor urma prevederile legislației interne și ale acordurilor de finanțare. În cazul în care aceste fonduri contribuie la asigurarea cofinanțării naționale a proiectelor ce beneficiază de finanțări comunitare nerambursabile, va trebui asigurată corelarea mecanismelor de gestionare ale diferitelor fonduri.

Instrumentele structurale ale Uniunii Europene nu acționează singure. Sunt cofinanțate în principal din resursele publice ale statului membru, deși pot fi implicate și resurse din sectorul privat.

Acțiunea fondurilor structurale se bazează pe următoarele principii :

Concentrarea măsurilor pe obiectivele prioritare de dezvoltare care prezintă două aspecte:

- concentrarea sprijinului financiar spre regiunile cele mai sărace;

- concentrarea resurselor financiare spre activități cu impact maxim la nivel regional.

Programarea și coerența presupune conceperea unor programe de dezvoltare multianuale, rezultatul unui proces care duce la o decizie luată prin parteneriat. Procesul are mai multe etape. Priorităţile adoptate devin apoi responsabilitatea autorității de management.

Parteneriatul, care implică cea mai restrânsă cooperare între Comisia Europeană și autoritățile corespunzătoare la nivel național, regional și local din fiecare stat membru din stadiul pregătirii și până la implementarea programelor operaționale.

Adiționalitatea sau complementaritatea și coerența externă, se referă la faptul că:

- fondurile structurale nu se substituie eforturilor financiare ale statelor membre;

- selectarea și evaluarea proiectelor.

Adiționalitatea este o cerință destinată să asigure că acțiunile finanțate de către UE vin în completarea politicii naționale și regionale.

Alte principii:

- principiul eficacității: maximizarea efectului obținând ca urmare a alocațiilor comunitare;

- principiul subsidiarității: trebuie să se delege responsabilitățile autorităților care se află cel mai aproape de cetățeni;

- principiul cofinanțării: presupune că fiecare dintre programele operaționale trebuie să fie cofinanțate de la bugetul de stat;

- principiul durabilității presupune că la selectarea unui proiect pentru finanțare trebuie să se ia în considerare șansele acestuia de a continua cu succes și după ce sprijinul comunitar încetează.

Preview document

Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 1
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 2
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 3
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 4
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 5
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 6
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 7
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 8
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 9
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 10
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 11
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 12
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 13
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 14
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 15
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 16
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 17
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 18
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 19
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 20
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 21
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 22
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 23
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 24
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 25
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 26
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 27
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 28
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 29
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 30
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 31
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 32
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 33
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 34
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 35
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 36
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 37
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 38
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 39
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 40
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 41
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 42
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 43
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 44
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 45
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 46
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 47
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 48
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 49
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 50
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 51
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 52
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 53
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 54
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 55
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 56
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 57
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 58
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 59
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 60
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 61
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 62
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 63
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 64
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 65
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 66
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 67
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 68
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 69
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 70
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 71
Managementul Fondurilor Comunitare - Pagina 72

Conținut arhivă zip

  • Anexa 1 - Indicatori de program.docx
  • Anexa 2 - Indicatori de program complementari.docx
  • Anexa 3 - Situatia Contractelor de finantare semnate pe Regiuni de Dezvoltare.docx
  • ARGUMENT.docx
  • BIBLIOGRAFIE.docx
  • Capitolul I.docx
  • Capitolul II.docx
  • Capitolul III.docx
  • Capitolul IV.docx
  • Concluzii.doc
  • Coperta.doc
  • CUPRINS.docx

Alții au mai descărcat și

Programe și Proiecte de Dezvoltare Rurală

CAPITOLUL I PROGRAME ȘI PROIECTE DE DEZVOLTARE RURALĂ 1.1.Programe de dezvoltare rurală În condițiile în care în Romania sunt dominante ca număr...

Managementul Fondurilor Structurale

INTRODUCERE Lucrarea de faţă expune experienţa statelor membre ale Uniunii Europene în domeniul managementului fondurilor structurale şi de...

Analiza capacității de absorbție a fondurilor europene

Introducere Uniunea Europeană reprezintă marele proiect politic pe care politicienii celor mai dezvoltate state ale bătrânului continent l-au...

Managementul unei instituții publice - misiune, obiective și activități - aplicație practică realizată în cadrul Primăriei Comunei Prisăcani, județul Iași

Cap.I Date de identificare a organizatiei.Aspecte legale de constituire si functionare Despre necesitatea managementului public in administratia...

Managementul Distribuției în Sistemul Hipermarket

INTRODUCERE Prin complexitatea sa, problematica distribuţiei mărfurilor trebuie să fie abordată într-un context mult mai larg, pentru evidenţierea...

Managementul proiectelor

INTRODUCERE În epoca în care concurența între companiile de producție a devenit la nivel mondial, ceea ce face operațiunile de afaceri cât mai...

Plan de afaceri - organizator de nunți

CAPITOLUL NR. 1 – DESCRIEREA GENERALA A AFACERII 1.1 Descrierea afacerii in care doreste sa se intre. Firma “Angel’s Day” este o societate...

Plan de Afaceri SC Financial Consulting SRL

1.ETAPELE DE INIȚIERE Vrem să înființăm o firmă de consultanță și management financiar, care să satisfacă nevoile pieței actuale și să mulțumească...

Te-ar putea interesa și

Evoluții privind achizițiile publice în România înainte și după aderarea României la Uniunea Europeană

CAPITOLUL I CONSIDERATII TEORETICE PRIVIND ACHIZITIILE PUBLICE In Romania, ca de altfel in toate celelalte tari care au aderat la Uniunea...

Mecanisme de implementare a programului operațional regional

Introducere Prin aceastã lucrare, am urmãrit sã analizez o problemã de mare actualitate si anume cea a instrumentelor de implementare a...

Perfecționarea Structurii Instituționale și a Procesului Decizional în România în Contextul Aderării la Uniunea Europeană

Introducere În contextul aderării la Uniunea Europeană, România, la fel ca toate celelalte state candidate, se vede în situaţia de a-şi reforma...

Modalități de Finanțare a Întreprinderilor Mici și Mijlocii în Economia Românească Actuală

Introducere Până nu demult, întreprinderilor mici şi mijlocii (denumite în continuare IMM) aproape că nu li se acorda importanţă nici la nivel...

Creditarea Intreprinderilor Mici și Mijlocii din Fonduri Phare prin Banca Comercială Română

INTRODUCERE România a devenit Stat Membru al Uniunii Europene (UE) la data de 1 ianuarie 2007, drept urmare, România se confruntă cu provocarea de...

Sistemul Fiscal din România

Conceptul şi necesitatea fiscalităţii 1.1.Conceptul de fiscalitate Noţiunile privind «fiscalitatea», «sistemul fiscal» şi «fiscul» au apărut pe o...

Fondul social european și sprijinirea eficienței administrației publice

1.1 Prezentarea surselor de finanţare ale fondurilor structurale Fondurile Structurale sunt instrumente financiare prin care Uniunea Europeană...

Incidența idealului modelului european de administrație asupra spațiului administrativ din România

Introducere Actualitatea temei investigate. Reforma Administraţiei Publice din România, este o prioritate de necontestat a oricărei guvernări....

Ai nevoie de altceva?