Managementul în mass-media

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: pdf
Pagini : 54 în total
Cuvinte : 14460
Mărime: 1.54MB (arhivat)
Publicat de: Atanasio Baciu
Puncte necesare: 10
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Lector Univ.dr. Angela On
Facultatea de Stiinte Economice, Juridice si Administrative
Universitatea "Petru Maior", Targu Mures

Cuprins

  1. CAPITOLUL I GENERALITĂȚI, SERVICIILE MASS-MEDIA
  2. 1.1 MANAGEMENTUL SERVICIILOR . 5
  3. 1.2 SERVICIILE MASS-MEDIA .10
  4. 1.3 GLOBALIZAREA PIEȚEI MASS-MEDIA ...14
  5. CAPITOLUL II MANAGEMENTUL TELEVIZIUNII LOCALE - DAREGHINTV
  6. 2.1 MANAGERUL TELEVIZIUNII LOCALE 20
  7. 2.1.1 VENITURILE PROPRII ALE TELEVIZIUNII LOCALE 23
  8. 2.1.2 MANAGEMENTUL EMISIUNILOR 27
  9. 2.1.3 PERSONALUL TELEVIZIUNII 28
  10. 2.2 AUDIENȚA TELEVIZIUNII LOCALE .30
  11. 2.3 INFLUENȚA MEDIULUI EXTERN ASUPRA UNEI TELEVIZIUNI.33
  12. CAPITOLUL III STUDIU DE CAZ - EMISIUNEA CONCURS „POT SĂ FIU O STEA”
  13. 3.1 IMPLEMENTAREA UNEI EMISIUNI CONCURS ..41
  14. 3.2 PERSONALUL NECESAR DESFĂȘURĂRII EMISIUNII ..42
  15. CONCLUZII 43
  16. BIBLIOGRFIE ...45
  17. ANEXE 46

Extras din licență

CAPITOLUL I - GENERALITĂȚI

1.1 Managementul Serviciilor

Definirea conceptului de serviciu este o problemă dificilă datorită extremei eterogenități

a pieței serviciilor.

Cele mai multe definiții enunță una sau mai multe caracteristici ale serviciilor, care le diferențiază de produsele tangibile. Alte definiții pun accentul pe utilitățile, avantajele sau satisfacțiile produse de activitățile de servicii sau pe schimbările determinate de acestea asupra

bunurilor, persoanelor sau relațiilor sociale. Există și definiții negative ale serviciilor, care le definesc prin ceea ce sunt (prin excludere).

Cu toate că nu există, până în prezent, o definiție „perfectă” a serviciilor, definirea serviciilor reprezentând „o activitate umană cu un conținut specializat, având ca rezultat efecte utile, imateriale și intangibile destinate satisfacerii unei nevoi sociale” apare satisfăcătoare în încercarea de a delimita serviciile de bunurile materiale.

Serviciul se creează pe măsura prestației, neexistând decalaj în timp între prestația ca atare și consumul rezultatului său.

Din cauza acestui fapt, serviciul nu e nici stocabil, nici exportabil, el nu poate fi arătat; singurele informații referitoare la efecte pot fi o mărturie a serviciului. El este din această cauză imaterial, chiar dacă suportul său poate avea un conținut material foarte precis (se vorbește astăzi, la nivelul întreprinderilor, de active nemateriale). Informatica este, spre exemplu, suport serviciilor "foarte" imateriale.

De exemplu, nu putem arăta o călătorie înainte ca ea să fi avut loc, putând totuși să dăm informații cu privire la itinerar, mijloacele de transport, hoteluri, activitățile propuse, peisajele

întâlnite. Călătoria însăși se va construi pe măsura derulării sale de către consumator (emoții, amintiri, relații cu alte persoane, etc.) pornind de la mijloacele care îi sunt puse la dispoziție.

De aceea prestatorul nu stăpânește elementele performanței, calității serviciului și ale rezultatului. Mai mult, din faptul construcției serviciului pe parcursul întregului proces, performanța și calitatea nu pot interesa în mod unic rezultatul, dar trebuie să fie prezente pe parcursul întregului proces. Prestatorul și consumatorul sunt responsabili de calitatea rezultatului; totuși, mijloacele puse la dispoziție și experiența producătorului-prestator sunt garanții ale performanței. Calitatea rezultatului depinde deci de calitatea coprestației (coproducției). Două servicii identice (de învățământ, de sănătate, etc.) pot ajunge la rezultatele diferite.

În economia mondială contemporană serviciile capătă un rol distinct, de motor principal și de susținere prin crearea de venituri substanțiale pentru națiunile lumii. Rolul deosebit al serviciilor pentru producția materială se exercită în prezent nu numai prin intermediul serviciilor numite „productive” ( care sunt legate direct de producția fizică: comercializarea bunurilor, serviciile de transport și comunicații utilizate în producerea de bunuri) , ci și prin servicii „nemateriale” de susținere indirectă a producției (de pildă asigurările, serviciile bancare, transportul de persoane etc.). De asemenea, activități ca educația, instruirea, formarea profesională, ocrotirea sănătății condiționează actul productiv social iar cercetarea științifică se integrează acestuia.

În cazul serviciilor, piața este de o eficiență scăzută și nu funcționează după aceleași modalități ca în cazul bunurilor. Există efectiv o slabă transparență în materie de preț (tarif) al serviciilor. Nu se poate defini o unitate a serviciului și nici specificațiile tehnice ce ar putea-o compune.

Piața e ineficientă datorită asimetriei de informație care există la două nivele, între producător și consumator, acesta din urmă văzându-se "delegat" la servicii de care nu are cu adevărat nevoie. Dar asimetria există, de asemenea, și în alt sens, căci producătorul nu poate prevedea comportamentul consumatorului și nici să-l controleze. Concurența între servicii se reflectă mai mult în imagine decât în preț. Piața nu mai constituie locul de întâlnire privilegiat între ofertantul de servicii și cumpărător. Cumpărătorul devenit consumator și coprestator utilizează piața într-un mod diferit. Rolul negocierii și al definirii serviciului ocupă aici un loc

important, astfel că informațiile asupra capacităților ofertantului să conducă la o producție de servicii de calitate.

Bibliografie

5. Roger Schmenner - Matricea serviciilor -1986.

6. Mediafax, Anuarul de media și advertising 2005, Ed. Mediafax, București 2005

7. Mediafax.ro, Veniturile din publicitate ale presei americane, din nou în scădere, 23 noiembrie 2009, http://www.mediafax.ro/cultura-media/veniturile-din-publicitate-ale-presei-americane-dinnou- in-scadere-5126376

8. Petcu M., Istoria jurnalismului și a publicității în România, Ed. Polirom, Iași, 2007

9. Rachieru A. D., Globalizare și cultură media, Institutul European, Iași, 2003

10. România Liberă, Presa online contra cost și alte idei pentru salvarea publicațiilor germane de efectele crizei, 17 august 2009, http://www.romanialibera.ro/media/a162601-presa-online-contracost- si-alte-idei-pentru-salvarea-publicatiilor-germane-de-efectele-crizei.html

11. Simion C. (coord.), Ghidul managerului de presă, Ed. Humanitas, București, 2007

12. Teodorescu A., Romtelecom are 500.000 de utilizatori pentru televiziunea digitală, 17 aprilie 2008, http://www.wall-street.ro/articol/IT-C-Tehnologie/40734/Romtelecom-are-500-000-deutilizatori- pentru-televiziunea-digitala.html

13. Zeca-Buzura D., Jurnalismul de televiziune, Ed. Polirom, Iași, 2005

14. http://www.wall-street.ro/articol/Marketing-PR/36521/Cele-mai-tari-mutari-din-piata-mediaromaneasca-in-2007.html

15. www.CNA.ro

16. www.ActiveWatch.ro

17. Open Society Institute și colab., Televiziunea în Europa - Ediția 2008, www.mediapolicy.org/tv-across-europe/follow-up-reports-2008-country/romania onlyromanianfull-web.pdf/at_download/file

18. Coman Mihai, “Manualul de jurnalism” - pagina 68

19. http://www.tvr.ro/mari-romani--pareri-pro-si-contra_2122.html#view

Preview document

Managementul în mass-media - Pagina 1
Managementul în mass-media - Pagina 2
Managementul în mass-media - Pagina 3
Managementul în mass-media - Pagina 4
Managementul în mass-media - Pagina 5
Managementul în mass-media - Pagina 6
Managementul în mass-media - Pagina 7
Managementul în mass-media - Pagina 8
Managementul în mass-media - Pagina 9
Managementul în mass-media - Pagina 10
Managementul în mass-media - Pagina 11
Managementul în mass-media - Pagina 12
Managementul în mass-media - Pagina 13
Managementul în mass-media - Pagina 14
Managementul în mass-media - Pagina 15
Managementul în mass-media - Pagina 16
Managementul în mass-media - Pagina 17
Managementul în mass-media - Pagina 18
Managementul în mass-media - Pagina 19
Managementul în mass-media - Pagina 20
Managementul în mass-media - Pagina 21
Managementul în mass-media - Pagina 22
Managementul în mass-media - Pagina 23
Managementul în mass-media - Pagina 24
Managementul în mass-media - Pagina 25
Managementul în mass-media - Pagina 26
Managementul în mass-media - Pagina 27
Managementul în mass-media - Pagina 28
Managementul în mass-media - Pagina 29
Managementul în mass-media - Pagina 30
Managementul în mass-media - Pagina 31
Managementul în mass-media - Pagina 32
Managementul în mass-media - Pagina 33
Managementul în mass-media - Pagina 34
Managementul în mass-media - Pagina 35
Managementul în mass-media - Pagina 36
Managementul în mass-media - Pagina 37
Managementul în mass-media - Pagina 38
Managementul în mass-media - Pagina 39
Managementul în mass-media - Pagina 40
Managementul în mass-media - Pagina 41
Managementul în mass-media - Pagina 42
Managementul în mass-media - Pagina 43
Managementul în mass-media - Pagina 44
Managementul în mass-media - Pagina 45
Managementul în mass-media - Pagina 46
Managementul în mass-media - Pagina 47
Managementul în mass-media - Pagina 48
Managementul în mass-media - Pagina 49
Managementul în mass-media - Pagina 50
Managementul în mass-media - Pagina 51
Managementul în mass-media - Pagina 52
Managementul în mass-media - Pagina 53
Managementul în mass-media - Pagina 54

Conținut arhivă zip

  • Managementul in Mass-Media.pdf

Alții au mai descărcat și

Televiziunea Română

I. SCURTA PREZENTARE A FIRMEI: Denumire, sediu, obiect de activitate principal (domeniul de activitate si principalele tipuri de produse), numar...

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Te-ar putea interesa și

Criza presei scrise - studiu de caz

I Instituția de presă scrisă În acest capitol voi realiza o incursiune în sistemul presei scrise, încercând să identific mecanismele de...

Comunicarea în Campania Electorală

Argument Sfârşitul anului 2009 a fost marcat de alegerile prezidenţiale din România. Acestea au fost primele alegeri prezidenţiale din România...

Gestionarea situațiilor de criză organizațională

Introducere Crizele organizaționale devin mai probabile într-o societate globalizată, de aceea organizațiile trebuie să acorde mai multă atenție...

Studiul ofertei unei firme de turism - Agenția Unirea Iași

INTRODUCERE „Orice pas al unei calatorii devine o aventura a cunoasterii; la fiecare pas mori si învingi de bucurie, ineditul te face sa renasti,...

Managementul crizei de imagine a organizației - studiu de caz Dacia

Argument Crizele – la scară mai mică sau mai mare – ţin, după toate aparenţele, de domeniul cotidianului. Pentru ca ele să nu alimenteze permanent...

Managementul Instituțiilor mass-media

1. Modelele manageriale în cadrul unor instituţii mass-media cunoscute Modelul lui Mintzberg stipulează că, într-o organizaţie, managerul are trei...

Strategii de management în mass-media

CONCURENTA Concurenta trebuie stabilita in functie de formatul pe care il va aborda in viitor organizatia mass-media. In functie de amplitudinea...

Plan de Afaceri IMM

CAP. I SCURTĂ PREZENTARE 1. Idei principale ale afacerii: Luând în calcul importanţa rolului pe care imaginea şi comunicarea îl joacă în...

Ai nevoie de altceva?