Managementul in Statia CFR Bucuresti Sud pentru Circulatia Marfurilor

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 1
CAPITOLUL I 4
1.1 Organizarea transportului feroviar de marfa 4
1.2 Avantajele transportului feroviar 6
1.3 Studiul actual privind transportul feroviar 7
CAPITOLUL II 10
2.1 Tehnologia activitatii statiei Bucuresti Sud 10
2.2 Elemente de baza ale tehnologiei de prelucrarea trenurilor de marfa 
in statia Bucuresti Sud 11
2.3 Modelul grafic al proceselor tehnologice 11
2.4 Tehologia prelucrarii vagoanelor la activitatea comerciala 15
2.5 Elemente pentru circulatia marfurilor 17
2.6 Tarife de transport si principii de constructie tarifara 30
2.7 Termenul de executare a contractului de transport 32
CAPITOLUL III 34
3.1 Costul si siguranta in exploatare 34
CAPITOLUL IV 48
4.1 Incheierea contractului de transport. Documente de transport 48
CAPITOLUL V 54
5.1 Managementul transportului feroviar de marfa 54
5.2 Marketing 56
CAPITOLUL VI 59
6.1 Solutii propuse pentru redresarea societatii CFR Marfa SA 59
6.2 Masuri ce pot fi luate in exploatarea pentru eficientizarea activitatii 62
CAPITOLUL VII 65
7.1 Protectia muncii. Siguranta muncii 65
7.2 Masuri de prevenire 66
7.3 Tipuri de instructaj 67
CAPITOLUL VIII. Protectia mediului. Impactul asupra mediului 68
CONCLUZII SI PROPUNERI 73
BIBLIOGRAFIE 75


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Unele din principalele ramuri ale economiei nationale a unei tari este reprezentata de transporturi. Transporturile sunt o prelungire a tuturor industriilor pina la locurile de consum a bunurilor materiale.
Prin faptul ca leaga intr-o retea unica toate judetele tarii, transportul feroviar prezinta un rol important in viata economica, politica si strategica a tarii.
Rolul important al transportului feroviar reiese din aceea ca de buna functionare a sa depind aprovizionarea cu materii prime si mateiale a tuturor unitatilor economice, satisfacerea operativa a populatiei cu marfuri de consum.
Rezultatul muncii productive, adica transportul in sine nu constitue o marfa noua, ci o prestatie; prin transport marfa isi pastreaza toate proprietatile ei chimice si fizice, insa isi sporeste valoarea.
Productivitatea transpotului de marfa pe calea ferata se calculeaza in tone/km.
Circulatia trenurilor care transporta marfuri se efectueaza fara intreruperi, in orice timp al anului, la orice ora, ceea ce impune o productivitate foarte riguroasa si o perfecta coordonare a tuturor sectoarelor de activitate al transportului feroviar.
Calitatea productiei de transport se caracterizeaza prin siguranta, rapiditate, regularitate.
Siguranta transporturilor pe calea ferata ocupa pozitia cea mai favorabila pe care nu o poate contesta nici un alt mijloc de transport existent.
Calea Ferata constituie o mare industrie ce se intinde pe tot cuprinsul tarii, unita prin liniile de cale ferata, constituind o retea feroviara unitara.
Reteaua feroviara se imparte in magistrale, sectii de circulatie si distante de circulatie.
In transportul pe calea ferata se folosesc tehnologii multiple, diferite in timp si spatiu, dar strans coordonate intre ele: tehnologia prelucrarii vagoanelor in statii, tehnologia intretinerii si echiparii locomotivelor in depouri si ateliere, tehnologia intretinerii liniilor, vagoanele si instalatiilor de centralizare, telecomanda, tehnologia graficului de circulatie.
Transportul feroviar se executa numai pe baza de contract de transport care se incheie si se executa in conformitate cu prevederile legale in vigoare, a acordurilor si conventiilor internationale, precum si a prevederilor Regulamentului de Transport pe Caile Ferate.
Transportul feroviar este un proces in permanenta dezvoltare, in primul rind datorita avantajelor tehnico-economice pe care le ofera in comparatie cu celalalte moduri de transport. Pentru anumite conditii geoclimaterice si economice, transportul feroviar este liderul mijloacelor terestre si poate ocupa chiar primul loc la nivelul unor regiuni geografice pentru anumite servicii de marfa.
In Romania, transportul feroviar a cunoscut dupa 1990 schimbari profunde prin reorganizarea institutionala bazata pe principiul trecerii de la conceptual tehnicist la cel comercial, urmarindu-se satisfacerea la un nivel calitativ cat mai ridicat a serviciilor de transport feroviar si crearea conditiilor pentru integrarea deplina a transportului feroviar din Romania in reteaua europeana.
Orice stat are nevoie de o cale ferata de tip nou, care sa raspunda cerintelor economiei de piata, lucru ce nu se poate obtine decat prin reforme organizationale si financiare care sa conduca la un maxim de eficienta al activitatii transportului feroviar.
In tendinta generala de crestere a vitezei de exploatare feroviara a fost dezvoltata tehnologia de mare viteza care sa invinga natura, topografia si conditiile sociale.
Recent, preocuparile pentru economia de energie si problematica mediului inconjurator privind poluarea atmosferei cu emanatiile de gaze de la autovehicule (in special CO2), aferente efectului de sera prin reducerea stratului de ozon, ploile acide si pierderile de vieti in accidentele de trafic au accelerat tendintele de revigorare a transportului feroviar, dand pentru viitor impulsul necesar dezvoltarii caii ferate de mare viteza. Studiile elaborare la nivel international au scos in evidenta in mod clar faptul ca mijlocul de transport actual cel mai adecvat in raport cu mediul inconjurator este calea ferata. Urmare a analizei si a protocolului incheiat Kyoto (10.12.1997), Uniunea Europeana a convenit sa-si reduca pana in 2012 emisiile de CO2 cu 8%.
In domeniul transportului de marfa, concentratia substantelor poluante este de 30 de ori mai mare in transportul cu autocamioanele, in raport cu transportul pe calea ferata. In transportul de marfa, consumul de energie pentru autocamioane este de 8,7 ori mai mare decat in transportul pe calea ferata.
Avantajele caii ferate iau in considerare transporturile pe liniile elecrificate care nu sunt dependente de combustibil. In acest sens, se prezinta si cazul Romaniei, unde reteaua electrificata reprezinta 33% din totalul retelei, iar transportul feroviar pe reteaua electrificata fiind de 54% din total transport. Si din punct de vedere al circulatiei, calea ferata se situeaza inaintea altor mijloace de transport.
Cu toate avantajele certe pe care calea ferata le are fata de celelalte sisteme de transport in ceea ce priveste efectele asupra mediului, exista inca multe probleme care pot fi imbunatatite. Dintre aceste probleme, putem aminti: solutii ecologice in tratarea sectiilor de spalat cisterne, protectia depozitelor de lubrefianti si combustibil, functionarea ecologica a decantoarelor din complexele feroviare, salubrizarea vagoanelor.
Transporturile de marfuri sunt mai aproape de ceea ce inseamna un serviciu de productie decat un serviciu public. Influentand pretul final al produselor, transportul de marfa reprezinta un serviciu comercial pur care trebuie tratat ca o afacere. Metaforic, din familia feroviara, transportul de marfuri poate fi considerat unghiul bogat.
Una din cerintele fundamentale care se impun circulatiei pe o anumita linie de cale ferata, este aceea ca pe o portiune a sa sa nu se gaseasca in acelasi timp decat un singur vehicol. Din aceste motive, reteaua feroviara se imparte in magistrale, sectii de circulatie si distante de circulatie.
Magistralele sunt liniile din cuprinsul unei retele feroviare, care au caracter de linii principale, servesc ca ax al unei intregi retele de cai ferate, au o zona proprie de influenta economica, politica si strategica.
Sectia de circulatie este acea portiune de linie magistrala sau secundara, pe care se pastreaza aceleasi caracteristici de trafic. Aceasta este cuprinsa intre doua statii de dispozitie si include in cea mai mare parte un numar de statii intermediare.
Distanta de circulatie este reprezentata de portiunea de linie dintre doua puncte de selectionare in care se pot realiza incrucisari si depasiri de trenuri. Ea poate fi intre doua halte de miscare, intre o halta de miscare si statie intermediara, intre o halta de miscare si o statie de dispozitie, intre doua statii intermediare, intre o statie intermediara si una de dispozitie sau intre doua statii de dispozitie cand sectia de circulatie contine numai o distanta de circulatie.
CAPITOLUL I
1.1 Organizarea transportului feroviar de marfa
Prin Hotararea Guvernului Romaniei nr. 582 s-a infiintat Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R. Marfa" S.A. prin reorganizarea S.N.C.F.R..
C.F.R. Marfa desfasoara activitati de interes public national in scopul realizarii transportului feroviar public de marfa si al satisfacerii nevoilor de aparare a tarii si are, in principal, ca obiect de activitate:
- efectuarea transportului de marfa in trafic intern si international ca expeditii de mesagerie, coletarie, containere si vagoane complete;
- transportul marfurilor in trafic combinat; 
- lucrari de intretinere si reparatii de locomotive, mijloace de transport si utilaje de mecanizare;
- comert intern si import-export;
- operatiuni vamale.


Fisiere in arhiva (2):

  • Cuprins.doc
  • Managementul in Statia CFR Bucuresti Sud pentru Circulatia Marfurilor.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!