Managementul in transporturile rutiere internationale

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE .3
CAPITOLUL I - TRANSPORTURILE SI DEZVOLTAREA ECONOMICA
1.1 Rolul si importanta transporturilor . 6
1.2 Particularitatile procesului de productie in transporturi ..8
1.3 Particularitatile transporturilor internationale ...10
CAPITOLUL II - TRANSPORTUL RUTIER - ABORDARE TEORETICA
2.1 Caracteristici tehnico-economice ..12
2.2 Componentele procesului de transport rutier ... 16
2.2.1 Drumul .16
2.2.2 Autovehiculul ...19
2.2.3 Conducatorul autovehiculului ..25
2.4. Operatorii de transport rutier ...27
2.5. Regimul eliberarii licentelor in transportul rutier ..29
2.6 Contractul de transport rutier in traficul intern de marfuri .33
2.7 Tarifele aplicabile in transporturile rutiere interne de marfuri .39
CAPITOLUL III - REGLEMENTARI SI UZANTE IN TRANSPORTUL RUTIER INTERNATIONAL
3.1 Principalele conventii, acorduri si documente folosite in transportul rutier international de marfuri ...42
3.2 Contractul de transport in traficul rutier international de marfuri si executarea acestuia ..51
3.3 Raspunderea transportatorului auto ..55
3.4 Reclamatii si actiuni in justitie ..57
3.5 Formarea preturilor in transportul auto international 58
CAPITOLUL IV - MODUL DE INTEGRARE AL TRANSPORTULUI RUTIER ROMANESC IN SISTEMUL DE TRANSPORT EUROPEAN
4.1. Principalele aspecte privind structura retelei de transport rutier din Romania ..61
4.3 Situatia transporturilor rutiere romanesti in contextul globalizarii .71
CAPITOLUL V - ,,TRANSPORTUL RUTIER- PUNTE DE LEGATURA IN CADRUL TRANSPORTULUI MULTIMODAL" STUDIU DE CAZ - Modul de transport al unui container incarcat cu confectii la societatea de transport rutier international marfa S.C. START-KING SRL, pe ruta Romania -  SUA
5.1. Aspecte cu privire la societatea de transport 85
5.2. Etapele desfasurarii transportului pe ruta Ramnicu-Valcea portul Hamburg ..88
5.3. Desfasurarea transportului ...93
5.4. Incheierea transportului ...95
CONCLUZII .99
Bibliografie .103


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Transportul reprezinta o latura a activitatii economice a societatii omenesti, organizata in scopul invingerii distantelor. Prin activitatea de transport se realizeaza deplasarea in spatiu a bunurilor sau a oamenilor in vederea satisfacerii nevoilor materiale si spirituale ale societatii omenesti.
Transportul este strans legat de societatea omeneasca si a aparut o data cu aceasta. Omul primitiv se deplasa dintr-un loc in altul in cautarea de hrana si protectie impotriva vicisitudinilor naturii. Limitele fizice ale organismului uman in privinta distantelor ce puteau fi parcurse pe jos si a cantitatii de bunuri materiale ce puteau fi transportate, au determinat, in timp, descoperirea unei game variate de mijloace ajutatoare numite astazi ,,cai si mijloace de transport". Acestea au cunoscut o permanenta dezvoltare cantitativa, calitativa si structurala, in pas cu dezvoltarea productiei, a stiintei si tehnicii, contribuind nemijlocit la dezvoltarea fortelor de productie, la cresterea economica pe plan mondial.
Transportul nu este un scop in sine, ci un mijloc de realizare a unei multitudini de scopuri practice. Validarea oricarei miscari in spatiu a bunurilor si persoanelor depinde exclusiv de scopul urmarit, de efectele economico-sociale ce urmeaza a fi obtinute. Omul primitiv nu se deplasa si nu cara cu sine cele necesare fara un scop anume, iar viata moderna de astazi ne ofera nenumarate motivatii cu privire la deplasarea in timp si spatiu a oamenilor si a marfurilor.
Transportul influenteaza toate laturile vietii economico-sociale, iar dezvoltarea ordonata si armonioasa a acestora in pas cu cerintele reproductiei largite constituie un obiectiv important al politicii economice a statului.
Transportul rutier in continua dezvoltare , este si va fi forta motrica a intregii economii. Transportul,in zilele noastre, a devenit un element indispensabil vietii, intrucat ofera membrilor societatii posibilitati de deplasare, comunicare, de percepere si asimilare, a cat mai mult, din ce ofera civilizatia. Civilizatia moderna, caracterizata printr-un ritm intens de dezvoltare in cele mai diverse domenii, printr-un schimb masiv de valori materiale si spirituale, reclama o continua deplasare de bunuri, o permanenta deplasare a oamenilor dintr-un loc in altul.
Globalizarea lumii economice presupune deplasarea marfurilor si a oamenilor in cantitati cat mai mari si la cele mai scazute costuri. Relatia dintre globalizare si volumul transporturilor este complexa datorita multitudinilor de cauze. Cresterea continua a productiei, mai mult timp liber pentru populatie, noile tehnologii si cresterea numarului de agentii de turism sunt numai cateva exemple ale tendintelor care vor influenta viitorul dezvoltarii sectorului de transport in special transportul rutier. Globalizarea serviciilor de transport, in special a transportului rutier de marfa presupune asamblarea intr-un lant logistic a unor operatori de transport diversi, care nu stiu unii de altii, dar concura la o prestatie unica, in beneficiul aceluias client. La baza oricarei colaborari, si in consecinta, a globalizarii, stau, bineinteles, considerentele financiare.
Globalizarea transportului rutier, presupune, posibilitatea operatorului de transport rutier, de a desfasura activitatea in orice colt al retelei globale, fara nici o restrictie de ordin legislativ, politic , din partea statului, acolo unde ,"transportatorul" doreste sa opereze.
Totodata ,globalizarea transportului rutier da posibilitatea producatorilor de marfuri si optiunea de a folosi acel "transportator global", care corespunde cerintelor lor, indiferent de locul unde se afla.
Globalizarea se refera la aria larga si sporita a pietelor internationale, la schimbarile preferintelor consumatorilor si schimbarile activitatilor industriale din lumea intreaga. De remarcat este faptul ca transportatorii formeaza astazi o piata globala. Ei cunosc terminologia: globalizare, privatizare, liberalizare, flexibilitate etc. Totodata economia transporturilor-intrata de putin timp in zona de interes major-reprezinta o disciplina noua. Transporturile in esenta lor au devenit plurimodale, internationale, mondiale. Dupa productia agricola, in stadiul de dezvoltare sociala, ele constituie o necesitate vitala. Acest sector reprezinta un mediu viu, in permanenta evolutie, in care se confrunta, uneori prea accentuat interese opuse.
Prin caracteristicile sale si in contextul politicii generale, transporturile din Romania au fost concepute sa rezolve necesitatile interne de deplasare in teritoriu a marfurilor si populatiei, de preluare a marfurilor romanesti de export-import si asigurarea tranzitului de marfuri pe teritoriul tarii. Activitatea de transport indeplineste pe plan national importante functii economice, sociale si politice, participand alaturi de alte imputuri la desfasurarea proceselor de productie materiala si de prestare de servicii, constituind un stimulent pentru cresterea economica prin deplasarea eficienta a produselor si calatorilor.
Lucrarea de fata isi propune sa realizeze o incursiune in mult controversatul si discutatul fenomen al globalizarii, precum si rolul pe care fenomenul globalizarii il are asupra economiei, implicit asupra activitatii de transport rutier, in special a transportului rutier de marfa international.
Mult mediatizatul si discutatul fenomen al globalizarii si-a facut aparitia si in cadrul transporturilor, el reprezentand transformarea pietelor nationale intr-o ,,piata" libera fara frontiere, atat din punct de vedere al consumului ,productiei de bunuri, dar si din punct de vedere al expeditiilor si explorarii de noi regiuni si continente. Activitatea de transport rutier din Romania va trebui sa se adapteze tendintei generale, ceea ce presupune ca firmele sa isi dezvolte capacitatea de a oferi clientilor servicii de aceeasi calitate, indiferent de locul unde actioneaza. Romania nu poate si nu va ramane indiferenta la schimbarile ce au loc pe plan international, cel putin pentru faptul ca momentul aderarii la UE se apropie, iar transporturile si logistica sunt printre primele sectoare in care se fac resimtite influentele globalizarii.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul in transporturile rutiere internationale.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. Alexa Constantin - ,,Transporturi Internationale", Ed. ASE; Bucuresti, 2003.
2. Bari Ioan - ,,Globalizarea si probleme globale"; Ed. Economica Bucuresti, 2001.
3. Bari Ioan - "Probleme globale contemporane";Ed. Economica, Bucuresti, 2003.
4. Caraiani Gheorghe - ,,Transporturi si expeditii internationale", Ed. Independenta Economica, Pitesti, 1998.
5. Caraiani Gheorghe - ,,Management-Marketing in transporturi", Ed. Lumina Lex, Bucuresti, 2002.
6. Caraiani Gheorghe - ,,Transporturi rutiere", Ed. Lumina Lex, Bucuresti, 1998.
7. Caraiani Gheorghe - ,,Transporturi, expeditii si asigurari"; Ed. Lumina Lex, Bucuresti, 2001.
8. Ciutacu Constantin - "Reforma si metareforma", Ed. Expert, Bucuresti, 2001.
9. Cosea Mircea - ,,Economia integrarii europene"; Ed. Tribuna Economica; Bucuresti, 2004.
10. Daianu Daniel, Vranceanu Radu - ,,Romania si Uniunea Europeana"; Ed. Polirom, Iasi, 2002.
11. Dinu Marin - ,,Globalizarea si aproximarile ei", colectia nr.9 prelegeri,Ed.Economica Bucuresti,2004.
12. Dumitrescu Sterian, Marin George, Puiu Ovidiu - "Economie mondiala", Ed. Independenta Economica, Pitesti, 2006.
13. Dumitrescu Sterian, Nita Ion, Ciochina Iuliana -"Constructia Europeana"; Ed Independenta Economica Pitesti, 2005,
14. Enache Sorin, Stefan Camelia - ,,Transporturi si asigurari", Ed. Independenta Economica Pitesti, 2003.
15. Erhan Florin - "Globalizarea -in cautarea echilibrului", Ed. Economica, Bucuresti, 2003.
16. Gheorghe Ion - ,,Managementul transporturilor-Transportul public urban de pasageri", Partea a III-a, Ed. Eficient, Bucuresti,2001.
17. Jospeph E.Stiglitz - "Globalizarea. Strategii si deziluzii" ,Ed. Economica, Bucuresti,2003.
18. Lepadatu Marin - ,,Transportul rutier al marfurilor periculoase", Ed. I.F.P.T.T.R., Miercurea-Ciuc, 2000.
19. Mosiuc C - "Economie internationala"; Ed. Fundatia Romaniei de Maine, Bucuresti, 2001.
20. Popescu Ion, Bondrea Aurelian, Constantinescu Madalina - "Globalizarea- mit si realitate"; Ed. Economica; Bucuresti, 2004.
21. Postelnicu Gheorghe - "Globalizarea Economiei", Ed. Economica, Bucuresti 2000.
22. Puiu Alexandru -"Management international- Tehnici de afaceri economice interne si internationale"- Tratat-vol. II, Ed. Independenta Economica ,Pitesti, 2003
23. Tatar Ioan - ,,Manualul operatorului de transport rutier", Ed. I.F.P.T.R. Miercure-Ciuc, 2000.
24. Waters Malcom - "Globalization Routlege", London, 1996
25. *** "Programe ale Uniunii Europene pentru Romania-Centru de informare al Comisiei Europene in Romania- Fisa de sector in transporturi", Bucuresti, 2003.
26. *** "Programe ale Uniunii Europene pentru Romania-Centru de informare al Comisiei Europene in Romania- Fisa de sector in transporturi", Bucuresti, 2006.
27. ***"Conventia T.I.R.", Ed. A.R.T.R.I.., 2001.
28. *** ,,Conventia C.M.R.", IRU, Genova 1956.
29. *** ,,Hotararea nr. 740/3 iulie 2003, privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului".
30. *** ,,Legea nr.102/25 aprilie 2006 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta nr.109/2005 privind transporturile rutiere."
31. ***COM(95)691 ,,Towards fair and eficient pricing in transport. Policy options for internalising the external costs of transport in the European Union", European Commission, Directorate General for Transport.
32. ***"Politica in domeniul transporturilor"; Ed. Institutul European din Romania, Bucuresti, 2005. 
33. ***Revista Cargo Romania, nr.1/ianuarie 2004.
34. ***Revista Tranzit- Revista Afacerii de Transport si Logistica,nr. 7/iulie 2005.
35. ***Info UNTRR-Supliment -  Buletinului informativ al Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania-nr.8/august, 2005.
36. ***Institutul National de Statistica- Anuarul Statistic al Romaniei-2007.
37. ***Romanian General Transport Master
38. ***Plan, Study, Prognos. A.G. 1999.
39. ***www.traficmedia. Ro
40. ***www.cargomagazin.ro
41. ***www.e-transport.ro
42. ***www. mie.ro.
43. ***www.tradepretoria.com


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!