Managementul Învățării

Licență
9/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 98 în total
Cuvinte : 31499
Mărime: 143.79KB (arhivat)
Publicat de: Visarion-Dinu Varga
Puncte necesare: 13
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Rotaru Ion

Extras din licență

INTRODUCERE

Tema din prezenta lucrare de diploma este self-managementul învatarii, este o tema foarte interesanta în alegerea careia am avut mai multe motive: motive personale si motive care tin de importanta ei.

În primul rând tema mi s-a parut foarte interesanta înca de la citirea titlului. Termenul care m-a impresionat este acela de self-management, pe care nu am avut ocazia sa-l aud pâna în acel moment. În cadrul cursurilor am discutat destul de mult tema managementului si aceasta m-a captivat, mai ales ca a capatat dimensiuni în multe din domeniile de activitate. Acesta e motivul pentru care am dorit personal sa aflu mai multe informatii despre acest subiect, iar realizarea unei lucrari de diploma pe marginea lui mi-a permis foarte bine acest lucru. Fiind în pragul licentei, terminând facultatea am considerat ca este necesar sa aflu mult mai multe informatii despre cum pot deveni managerul propriei mele activitati, cum o pot face sa functioneze mai bine.

În al doilea rând acest subiect are si va avea din ce în ce mai multa importanta în cadrul planurilor de învatamânt academic. El este unul din motivele restructurarii învatamântului la ora actuala.

Învatamântul traditional, nu mai este eficient, metodele de învatare bazate doar pe transmiterea de cunostinte nu mai sunt suficiente. Explozia informationala i-a determinat pe specialistii în educatie sa ia masuri, sa gaseasca solutii în urma carora, elevii si studentii sa fie capabili sa se descurce dupa terminarea scolii sau a facultatii, sa faca fata multitudinii de cereri si de responsabilitati, sa se poata adapta la orice situatie. Elevul trebuie astfel instrumentat pentru a deveni managerul propriei activitati de învatare, aceasta însemnând: planificarea si organizarea muncii intelectuale; programarea eficienta a ritmului de studiu prin raportare la timpul disponibil, experientele de succes în domeniu, dispozitivele mintal-energetice, factorii de mediu; automotivare pentru studiul constant, intensiv, potrivit situatiei concrete; obisnuinta antrenamentului focalizat al proceselor, activitatilor si conditiilor psihologice generale.

Individul trebuie sa ia initiativa si responsabilitatea pentru ceea ce se întâmpla. El selecteaza, organizeaza si evalueaza propriile lui activitati, care pot fi urmate în orice loc si în orice timp prin orice mijloace si la oricare vârsta. Însa pentru a fi pregatit sa participle sigur la formarea lui trebuie mai întâi învatat cum sa faca acest lucru. Rolul scolii este acela de a-i transmite individului suficiente informatii de a-i forma acele capacitati care îl pot ajuta sa-si continue singur formarea si în special sa stimuleze interesul indivizilor pentru acest lucru.

Lucrarea este structurata pe trei capitole si ultima parte care contine concluzii.

Primul capitol este rezervat definirii termenilor, dezbaterii planului teoretic al temei, surprinderea teoriilor formulate despre self-managementul învatarii sau despre învatarea autoreglatoare, acesta fiind un teremen utilzat mai des de catre noi.

În cel d-al doilea capitol sunt surprinse clasificari ale strategiilor de învatare, deosebit de utile pentru student.

În cel de-al treilea capitol este dezbatuta problema de cercetare având ca tema aflarea opiniilor studentilor despre necesitatea învatarii autodirijate, despre utilitatea urmarii unui curs în cadrul facultatii în care sa învatam cum sa învatam, despre importanta studierii ghidurilor de învatare autodirijata.

Speram ca acest subiect va avea un impact puternic asupra studentilor în general si astfel acestia vor deveni mai interesati în aceasta problema. Important este ca studentii sa încerce sa afle si ei la rândul lor mai multe informatii si sa ia masuri în acest punct de vedere, în special pentru ca unii dintre ei poate vor deveni specialisti în educatie si vor deveni partasi la construirea programelor si planurilor de învatamânt.

CAPITOLUL I

FUNDAMENTE TEORETICE ALE ÎNVATARII SI ÎNVATARII AUTODIRIJATE

1. Conceptul de învatare si conceptul de management

Pentru întelegerea sintagmelor cheie ale acestei lucrari este necesara definirea termenilor care le compun si anume învatare si management.

Preview document

Managementul Învățării - Pagina 1
Managementul Învățării - Pagina 2
Managementul Învățării - Pagina 3
Managementul Învățării - Pagina 4
Managementul Învățării - Pagina 5
Managementul Învățării - Pagina 6
Managementul Învățării - Pagina 7
Managementul Învățării - Pagina 8
Managementul Învățării - Pagina 9
Managementul Învățării - Pagina 10
Managementul Învățării - Pagina 11
Managementul Învățării - Pagina 12
Managementul Învățării - Pagina 13
Managementul Învățării - Pagina 14
Managementul Învățării - Pagina 15
Managementul Învățării - Pagina 16
Managementul Învățării - Pagina 17
Managementul Învățării - Pagina 18
Managementul Învățării - Pagina 19
Managementul Învățării - Pagina 20
Managementul Învățării - Pagina 21
Managementul Învățării - Pagina 22
Managementul Învățării - Pagina 23
Managementul Învățării - Pagina 24
Managementul Învățării - Pagina 25
Managementul Învățării - Pagina 26
Managementul Învățării - Pagina 27
Managementul Învățării - Pagina 28
Managementul Învățării - Pagina 29
Managementul Învățării - Pagina 30
Managementul Învățării - Pagina 31
Managementul Învățării - Pagina 32
Managementul Învățării - Pagina 33
Managementul Învățării - Pagina 34
Managementul Învățării - Pagina 35
Managementul Învățării - Pagina 36
Managementul Învățării - Pagina 37
Managementul Învățării - Pagina 38
Managementul Învățării - Pagina 39
Managementul Învățării - Pagina 40
Managementul Învățării - Pagina 41
Managementul Învățării - Pagina 42
Managementul Învățării - Pagina 43
Managementul Învățării - Pagina 44
Managementul Învățării - Pagina 45
Managementul Învățării - Pagina 46
Managementul Învățării - Pagina 47
Managementul Învățării - Pagina 48
Managementul Învățării - Pagina 49
Managementul Învățării - Pagina 50
Managementul Învățării - Pagina 51
Managementul Învățării - Pagina 52
Managementul Învățării - Pagina 53
Managementul Învățării - Pagina 54
Managementul Învățării - Pagina 55
Managementul Învățării - Pagina 56
Managementul Învățării - Pagina 57
Managementul Învățării - Pagina 58
Managementul Învățării - Pagina 59
Managementul Învățării - Pagina 60
Managementul Învățării - Pagina 61
Managementul Învățării - Pagina 62
Managementul Învățării - Pagina 63
Managementul Învățării - Pagina 64
Managementul Învățării - Pagina 65
Managementul Învățării - Pagina 66
Managementul Învățării - Pagina 67
Managementul Învățării - Pagina 68
Managementul Învățării - Pagina 69
Managementul Învățării - Pagina 70
Managementul Învățării - Pagina 71
Managementul Învățării - Pagina 72
Managementul Învățării - Pagina 73
Managementul Învățării - Pagina 74
Managementul Învățării - Pagina 75
Managementul Învățării - Pagina 76
Managementul Învățării - Pagina 77
Managementul Învățării - Pagina 78
Managementul Învățării - Pagina 79
Managementul Învățării - Pagina 80
Managementul Învățării - Pagina 81
Managementul Învățării - Pagina 82
Managementul Învățării - Pagina 83
Managementul Învățării - Pagina 84
Managementul Învățării - Pagina 85
Managementul Învățării - Pagina 86
Managementul Învățării - Pagina 87
Managementul Învățării - Pagina 88
Managementul Învățării - Pagina 89
Managementul Învățării - Pagina 90
Managementul Învățării - Pagina 91
Managementul Învățării - Pagina 92
Managementul Învățării - Pagina 93
Managementul Învățării - Pagina 94
Managementul Învățării - Pagina 95
Managementul Învățării - Pagina 96
Managementul Învățării - Pagina 97
Managementul Învățării - Pagina 98

Conținut arhivă zip

  • Managementul Invatarii.doc

Alții au mai descărcat și

Corporațiile

Scurt istoric Istoria corporaţiei începe în secolul al XVI-lea, o dată cu apariţia instituţiei Cartei Corporative. Carta corporativă reprezenta...

Particularitățile Modelului de Management din Marea Britanie

INTRODUCERE Începuturile managementului datează de mii de ani atunci când au avut loc primele acţiuni umane de grup care s-au desfăşurat în mod...

Aspecte practice privind auditul calității

3.4. Metodologia auditului sistemelor calitatii Standardul international ISO 10011 stabileste principiile, criteriile, practicile de baza si...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Învățarea Organizațională și Drumul spre Performanță

Schimbările economice contemporane i-au învăţat pe manageri să-şi deplaseze atenţia de la resursele naturale spre activele intelectuale, să...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Identitare Corporationala

MANAGEMENTUL IDENTITATII DE CORPORATIE Cursul 01 1 DEFINIREA IDENTITĂŢII DE CORPORAŢIE ŞI A CONCEPTELOR ASOCIATE În raportul lor cu lumea...

Formarea profesională și training-ul

O dată cu trecerea timpului şi concomitent cu creşterea fenomenului de globalizare, succesul va aparţine acelor companii care sunt dedicate atât...

Te-ar putea interesa și

Strategii de management și practici incluzive la nivelul clasei în învățământul primar

Managementul fiind una dintre cele mai vechi arte şi cele mai noi ştiinţe, răspunde tot mai prezent, în tot mai multe domenii, necesităţilor...

Analiza Sistemului Educațional

CAPITOLUL 1 Aspecte teoretice si metodologice privind organizarea sistemului de învăţământ preuniversitar Sistemul de învăţământ reprezintă...

Implemetarea unei Platforme de E-Learning

DETALII 1. PRECIZARI SI DATE INITIALE: Desi exista numeroase definitii posibile pentru termenul de e-learning, o varianta acceptabila in limba...

Strategii de dezvoltare a turismului privind stațiunea Vatra Dornei

INTRODUCERE Tema din prezenta lucrare de diplomă este self-managementul învăţării, este o temă foarte interesantă în alegerea căreia am avut mai...

Managementul Învățării de Către Învățător în Învățământul Primar

Managementul învăţării de către învăţător în învăţământul primar I Management Din antichitate şi până la începutul secolului XX s-a utilizat...

Procesul de Învățământ

Procesul de învăţământ – structură Încercând o definire a procesului de învăţământ , putem reţine faptul că din punct de vedere teoretic este: o...

Tribunalul de Primă Instanță

1. NECESITATEA ÎNFIINŢĂRII TRIBUNALULUI DE PRIMĂ INSTANŢĂ Crearea Tribunalului de Primă Instanţă a fost determinată în mod obiectiv de mai multe...

Studiu privind influența căminelor studențești asupra performanței școlare

REZUMAT Cercetarea de fata isi propune studiul influentei caminelor studentesti asupra performantelor scolare, mai exact asupra performantelor in...

Ai nevoie de altceva?