Managementul Portuar - Evolutia Serviciilor de Transport Naval

Cuprins licenta Cum descarc?

CAP.1. SERVICIILE DE TRANSPORT 1
1.1. Incadrarea transporturilor in conceptul de servicii 1
Feroviar 6
Feroviar 6
1.2. Clasificarea serviciilor de transport 8
1.3. Obiectul si importanta serviciilor de transport 9
1.4. Particularitatile serviciilor de transport 11
CAP.2. SERVICIILE DE TRANSPORT MARITIM SI NAVAL 13
2.1. Aparitia transportului naval 13
2.2. Serviciile de transport maritim 15
- caracteristici si elemetele de baza - 15
2.2.1. Caracteristicile transportului maritim 17
2.2.2. Avantajele transportului maritim 18
2.2.3. Scopul si elementele transportului maritim 20
2.2.4. Politica UE in domeniul trasporturilor maritime 26
2.3. Serviciile de trasport fluvial - importanta si premisele dezvoltarii economice 31
2.3.1. Perspectiva transportului fluvial containerizat in 33
contextul exploatarii Canalului Dunare - Main - Rhin 33
2.3.2. Conectarea transporturilor fluviale romanesti 36
la reteaua europeana de transporturi 36
CAP. 3 MANAGEMENTUL PORTUAR 38
3.1. Obiectivele managementului portuar 38
3.2 Instrumentele managementului portuar 40
3.3 Decizia in managementul portuar 44
CAP.4. ASIGURAREA INFRASTRUCTURII SERVICIILOR DE TRANSPORT NAVAL PE SECTORUL DUNARII MARITIME - STUDIU DE CAZ PE ADMINISTRATIA FLUVIALA A DUNARII DE JOS - R.A. GALATI 48
4.1. Statutul Dunarii si obligatiile Romaniei ca stat riveran 48
4.2.PREZENTAREA GENERALA A REGIEI AUTONOME ADMINISTRATIA FLUVIALA A DUNARII DE JOS GALATI 51
4.2.1. Organizarea juridica 51
4.2.2. Descrierea obiectului de activitate 52
4.2.3. Structura organizatorica 57
STRUCTURA ORGANIZATORICA A.F.D.J. - RA GALATI 59
4.2.4. Mediul concurential 60
4.3.Diagnostigarea strategica privind activitatea desfasurata de A.F.D.J. - R.A. GALATI 63
4.3.1. Diagnosticarea resurselor umane 64
4.3.2. Diagnosticare economico - financiara 68
4.3.3. Analiza indicatorilor fizici 68
4.3.4. Analiza bugetului de venituri si cheltuieli 74
PUNCTE SLABE 80
OPORTUNITATI 80
4.3.5. Diagnosticarea resurselor tehnice 81
4.3.6. Sinteza oportunitatilor si amenintarilor 82
4.3.7. Sinteza punctelor tari si punctelor slabe 84
CAP.5. EVOLUTIA SERVICIILOR DE TRANSPORT NAVAL 86
PE SECTORUL DUNARII MARITIME LA A.F.D.J. - R.A. GALATI 86
5.1. Evolutia traficului de nave pe Dunarea Maritima 86
5.2. Evolutia traficului de marfuri pe Dunarea Maritima 96
CONCLUZII 103
BIBLIOGRAFIE: 107


Extras din licenta Cum descarc?

CAP.1. SERVICIILE DE TRANSPORT
1.1. Incadrarea transporturilor in conceptul de servicii
Serviciile sunt unele din cele mai discutate teme din literatura economica de specialitate care abordeaza o problema larga, in centrul preocuparilor situandu-se: caracterul muncii prestate in acest domeniu de activitate, delimitarea, natura si continutul activitatii respective, clasificarea serviciilor precum si implicatiile atat de variate si insemnate ale dezvoltarii lor asupra cresterii productiei de bunuri de consum materiale si sporirea eficientei economice si sociale.
Sfera serviciilor este extrem de larga si eterogena din punct de vedere al elementelor componente, in aceasta categorie putand fi incluse o serie de ramuri, subramuri si activitati ale sferei productiei materiale, precum si ramuri, subramuri si activitati ale sferei nemateriale.
Desi in majoritatea cazurilor, munca prestatoare de servicii nu se concretizeaza in bunuri materiale, iar productia serviciilor coincide, in general, cu consumul lor, aceste particularitati nu caracterizeaza pe deplin serviciile si se refera numai la o parte dintre acestea. Sfera serviciilor cuprinde si unele activitati, in care rezultatul muncii este incorporat in bunuri materiale si unde consumul serviciilor nu coincide cu prestarea lor (de exemplu, activitatea de proiectare). Tot pe baza acestor particularitati nu pot fi excluse din sfera serviciilor transportul, aprovizionarea, desfacerea, telecomunicatiile etc.
Din diferitele sfere de activitate se poate constata ca daca unele ramuri sau subramuri ale activitatii umane au ca rezultat final produsul, care poate si trebuie sa fie destinat consumului, scopul activitatii altora consta in asigurarea desfasurarii normale a unor faze premergatoare procesului de fabricatie nemijlocita sau asigurarea intrarii in exploatare si functionarii in conditii normale ale produselor in consum, intretinerea, transportul, repararea lor etc. Tocmai aceste activitati constituie o parte importanta a serviciilor si totodata una din trasaturile lor carateristice. In consecinta, prin aceasta categorie de servicii putem intelege acea forma a activitatii umane care se depune anterior, paralel, sau ulterior crearii produsului finit si care are ca scop asigurarea conditiilor pentru pregatirea procesului de productie, pentru functionarea normala a mijloacelor de munca din sfera productiei materiale sau a obiectelor de consum, care au iesit deja din sfera productiei, in procesul utilizarii sau consumarii lor. Cu toate ca, nu se refera la toate formele de servicii, ci mai ales la serviciile materiale, aceste trasaturi prezinta o importanta deosebita intrucat precizeaza existenta serviciilor in sfera productiei materiale propriu-zise. O buna parte dintre aceste genuri de servicii se desfasoara insa in sfera repartitiei, schimbului si consumului. In aceste cazuri activitatile depuse pentru prestarea serviciului nu au ca scop direct crearea de bunuri materiale noi, ci se depun anterior, paralel sau ulterior crearii produsului finit. Tocmai relatiile care se creeaza in legatura cu repartitia, schimbul si consumul produselor finite fac ca aceste activitati sa imbrace forma serviciilor. In aceasta categorie pot fi incluse comertul, aprovizionarea tehnico - materiala, alimentatia publica, transportul etc.
Cea de a doua trasatura caracteristica a majoritatii serviciilor si respectiv un alt criteriu important de delimitare a acestora de ansamblul activitatii umane o constituie faptul ca producerea lor coincide, in cele mai multe cazuri, cu consumul lor. Productia materiala propriu-zisa se caracterizeaza prin aceea ca rezultatul ei, respectiv produsul, are o existenta si o utilizare independenta, in timp si in spatiu, de procesul de fabricatie. Spre deosebire de aceasta, caracteristic majoritatii serviciilor este faptul ca procesul de prestare a serviciului coincide cu consumarea, respectiv intrebuintarea lui, cele doua faze desfasurandu-se concomitent in timp si in spatiu.
O alta caracteristica a activitatii prestatoare de servicii si totodata un alt criteriu de delimitare a sferei serviciilor consta in aceea ca intr-o serie de cazuri ea se resfrange direct asupra omului, societatii in ansamblu sau asupra naturii. Este cazul diferitelor forme de invatamant, ocrotirii sanatatii, activitatea de conducere a societatii, al serviciilor de ocrotire a mediului ambiant etc.
In lumina acestor criterii se pot defini serviciile ca activitati din sfera productiei materiale sau nemateriale care, fie ca preced procesul de creare a produsului finit, contribuind la pregatirea lui, fie ca sunt legate de produsele care au iesit deja din sfera productiei sociale, fie ca se caracterizeaza in anumite efecte utile care se rasfrang direct asupra omului, societatii in ansamblu sau asupra naturii, trasatura generala a majoritatii lor constituind-o faptul ca prestarea lor coincide cu intrebuintarea, consumarea lor, in timp si in spatiu.
Pentru determinarea locului si rolului serviciilor, pentru dezvaluirea contributiei lor la crearea venitului national si la ridicarea nivelului de trai al populatiei nu este suficienta numai delimitarea lor de celelalte sfere ale activitatii economice si sociale, asa cum nu este suficienta numai impartirea lor intre cele doua sfere: cea a productiei materiale si cea nemateriala.
Un prim criteriu de clasificare a serviciilor poate fi locul si rolul diferitelor genuri de servicii in crearea venitului national. Din acest punct de vedere activitatile depuse in sfera serviciilor pot fi impartite in (a se vedea schema nr.1) : productive - serviciile de productie, componente de baza a sectorului serviciilor si factor important al cresterii productivitatii muncii; neproductive - serviciile de agrement, a organelor de aparare, mentinerea ordinii publice, a organelor judiciare, de asigurari etc.
Un alt criteriu de clasificare a serviciilor il constituie continutul lor social - economic, dupa care ele se pot imparti in: servicii fara caracter economic si servicii cu caracter economic.
Serviciile cu caracter economic alcatuiesc o grupa omogena si se caracterizeaza prin aceea ca indeplinesc o functie economica. In cadrul lor putem deosebi doua mari categorii: servicii de productie si servicii de consum. Aceasta impartire nu se refera la caracterul productiv sau neproductiv al acestora, ci este o transpunere in sfera serviciilor a impartirii produsului social in mijloc de productie si bunuri de consum.


Fisiere in arhiva (4):

  • Managementul Portuar - Evolutia Serviciilor de Transport Naval
    • CUPRINS.doc
    • Managementul Portuar - Evolutia Serviciilor de Transport Naval.doc
    • Pagina coperta.doc
    • Prima pagina.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!