Managementul Proceselor si Performantele Organizatiei

Cuprins licenta Cum descarc?

CUPRINS 3
INTRODUCERE 5
CAPITOLUL 1 8
COORDONATE TEORETICE ASUPRA SISTEMULUI DE 8
MANAGEMENT ABORDAT PE PROCESE 8
1.1 DEFINIREA PROCESULUI 8
1.2. ABORDAREA PE COMPARTIMENTE - ABORDAREA PE PROCESE 10
1.3. MANAGEMENTULUI PROCESELOR SI PROCESUL DE MANAGEMENT 12
1.4. IDENTIFICAREA SI IMBUNATATIREA CONTINUA A PROCESELOR 17
1.5. MANAGEMENTUL ,,OPTIM AL PROCESELOR" 19
1.6. MANAGERUL DE PROCES 21
CAPITOLUL 2 22
NOTIUNI DEFINITORII PRIVIND PERFORMANTA 22
ORGANIZATIONALA 22
2.1. PERFORMANTA SI MANAGEMENTUL PERFORMANTEI UNEI ORGANIZATII 22
2.2. MANAGEMENTUL PERFORMANTEI SI EVALUAREA ACESTUIA 23
2.3. PERFORMANTA PROCESULUI 27
2.4 MODALITATI DE MASURARE A PERFORMANTEI UNEI ORGANIZATII 28
2.5.RELATIA MANAGEMENTULUI PROCESELOR CU PERFORMANTA ORGANIZATIEI 33
CAPITOLUL 3 35
MANAGEMENTUL PROCESELOR, PARTE A MANAGEMENTULUI 35
CALITATII CE POATE DETERMINA PERFORMANTA ORGANIZATIEI 35
STUDIU DE CAZ 35
3.1. PREZENTAREA ORGANIZATIEI 35
3.2. REFERIRI PRIVIND SISTEMUL DE MANAGEMENT AL CALITATII 35
3.3.APLICAREA SISTEMULUI DE MANAGEMENT AL PROCESELOR SI PERFORMANTA SOCIETATII 36
CONCLUZII 45
BIBLIOGRAFIE 48
WEBOGRAFIE 49


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Integrarea Romaniei in structurile Uniunii Europene este strans legata de cresterea competitivitatii organizatiilor si de alinierea lor la standardele de calitate. Aceasta presupune o viziune de proces asupra operatiilor, integrarea tuturor proceselor unitatilor de afaceri si parteneriate client-furnizor. Sunt necesare, deci, managementul proceselor si adaptarea si intelegerea relatiilor si rolurilor in schimbare. Aceasta capabilitate procesuala (procese care totdeauna produc calitate) ar putea fi creata prin implementarea unor programe si sisteme de productie adaptabile, flexibile, concentrate pe imbunatatirea continua. 
Ca urmare, aprovizionarea si selectia furnizorilor trebuie sa fie gestionate ca proces, sistemele de evaluare incluzand procese economice, active si abilitati individuale si organizationale care definesc competentele lor. Cu alte cuvinte, criteriile si marimile de performanta pe care se bazeaza relatiile de parteneriat client-furnizor sunt diferite de cele traditionale, tranzactionale, vizand alinierea competentelor fundamentale ale partenerilor.
Asigurarea calitatii marcheaza trecerea de la concentrarea pe produs, la cea pe proces. Astfel, ea exprima o extindere a abordarii tehnologice de la procesele de fabricatie la toate procesele ce influenteaza calitatea. Tratarea sistemului de management al calitatii ca fiind un sistem complex, cu mare putere de integrare, este centrata pe managementul proceselor.
Instrumentarul metodologic pus la dispozitie de managementul calitatii prin metodele si tehnicile moderne de imbunatatire a calitatii permite articularea tuturor proceselor ce contribuie la obtinerea calitatii, asigurand identificarea relatiilor cauza-efect.
Ideea de baza a managementului procesului este aceea ca orice tip de productie sau serviciu poate fi impartit in mai multe procese care au loc in paralel sau in succesiune.
Deoarece aceste procese se desfasoara partial pe orizontala, se poate intampla ca structuri organizatorice traditionale, cum ar fi unele domenii functionale, sa fie sparte. Granitele trasate de-a lungul timpului sunt sterse si nu se mai asigura conducerea doar a unui compartiment, spre exemplu, ci se coordoneaza, se controleaza si se imbunatatesc procese. Se impune, deci, o schimbare a gandirii si a atitudinii manageriale existente pana acum, atat spre interiorul organizatiei ("organizarea pentru calitate"), cat si spre exteriorul acesteia (relatia cu clientii si furnizorii).
Introducerea managementului procesului aduce cu sine imbunatatiri transfunctionale, iar organizarea activitatii in lungul lantului de valoare al activitatilor mareste sansele de reusita, de obtinere a performantelor in comparatie cu organizarile functionale, fiecarui proces aplicandu-i-se ciclul imbunatatirii continue. Deoarece procesele traverseaza mai multe functiuni, o astfel de abordare permite cunoasterea relatiilor cauza-efect si articularea lor intr-un mod succint si logic.
Tema lucrarii este complexa aducand in vedere atat elemente definitorii ale managementului proceselor, cat si a performantei organizationale, dar nu in ultimul rand interrelatiile care se pot stabili intre acestea.
Asadar, in primul capitol cu titlul ,,Coordonate teoretice asupra sistemului de management abordat pe procese" am prezentat definitii, caracteristici, comparatii cu referire la managementul proceselor.
Cel de-al doilea capitol ,, Notiuni definitorii privind performanta si managementul performantei organizationale", prezinta definirea termenului de performanta, modalitati de masurare a performantei, diferenta dintre evaluarea si managementul performantei, relatia care se stabileste intre managementul proceselor si performanta organizatiei.
In ultimul capitol denumit ,, Studiu de caz privind influenta managementului proceselor asupra performantei societatii SC LXL Company SRL", am analizat modalitatea in care managementul calitatii cu focalizare asupra proceselor creatoare de valoare adaugata ce se desfasoara in cadrul organizatiei poate determina calitatea produselor si implicit performanta acesteia.
Lucrarea se incheie cu o serie de concluzii referitoare la tema in discutie, concluzii prin intermediul carora se va ajunge la un rezultat asupra modalitatii in care managementul proceselor unei organizatii poate sau nu contribui la performanta acesteia.
CAPITOLUL 1
COORDONATE TEORETICE ASUPRA SISTEMULUI DE 
MANAGEMENT ABORDAT PE PROCESE
1.1 DEFINIREA PROCESULUI
Pentru a intra in problematica referitoare la procese din cadrul unei organizatii, trebuie in prealabil definit termenul de ,, proces". Un proces poate fi definit ca un ansamblu de activitati cu o logica a inlantuirii lor, plecand la date de intrari care sunt transformate, ducand la obtinerea unuia sau mai multor rezultate. 
Activitatile oricarei organizatii pot fi concepute ca facand parte dintr-un anumit proces. Astfel, in momentul in care se declanseaza relatii comerciale, se activeaza procese ale caror rezultate vor trebui sa fie destinate satisfacerii cererilor eventualilor clientilor Alte exemple de procese ar fi: 
- proiectarea si construirea unui camin cultural; 
- selectia si recrutarea personalului ca atributie a departamentului resurse umane dintr-o organizatie; 
-operatiunile de incasari si plati. 
Aceasta lista ar putea fi considerata nesfarsita, putand include procese foarte extinse sau foarte scurte. 
Independent de complexitatea lor, toate procesele se pot adapta definitiei anterioare, iar procesele mai complexe, de obicei, vor avea un numar mai mare de intrari in diferitele etape ale ciclului procesului si este posibil sa genereze mai mult de un rezultat. 
Se considera ca pentru ca o societate sa fie performanta, fiecare proces de transformare sa dea valoare adaugata diferitelor intrari si sa genereze rezultate imbogatite, cu scopul de a-l satisface pe receptorul procesului. Pentru ca societatea sa-si creasca performanta , ar trebui ca fiecare activitate sa aduca valoare adaugata, intelegand prin activitate toata seria de lucrari ce realizeaza tranzitia de la intrare la iesire. 
Pentru transformarea oportuna a diferitelor intrari, procesul are niste resurse: persoane calificate, mijloace materiale, informatii etc. 
Elementele definitorii ale procesului si criteriile pe baza carora se evalueaza rezultatele unui proces sunt eficacitatea si eficienta.
Pentru a realiza o gestiune cat mai buna a proceselor creatoare de valoare adaugata, se impune ca limitele proceselor sa fie bine definite si sa aiba inclus si un sistem de monitorizare si control adecvate, tinandu-se seama de nivelul de satisfactie pe care rezultatele proceselor le furnizeaza, precum si incercarea de ajustare a acestor rezultate pentru a ajunge la conformitatea stabilita anterior.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Proceselor si Performantele Organizatiei.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!