Managementul Relatiilor Publice la Firma Conted

Cuprins licenta Cum descarc?

I. INTRODUCERE.5
II. ISTORICUL RELATIILOR PUBLICE.14
III. PROFILUL ORGANIZATIEI.20 
1. Statutul.20
2. Domeniul de activitate.21
3. Trecutul organizatiei.22
4. Problemele organizatiei.22
5. Obiective generale.23
6. Sistemul de valori.24
7. Structura si publicul organizatiei.24
8. Analiza SWOT. Concluzii.32
IV. PREZENTAREA SI DISTRIBUTIA PRODUSELOR FIRMEI.34
1. Descrierea produselor.34
1.1 Personalitatea produselor.41
1.2 Reactia consumatorului fata de pret.43
2. Distributia.45
3. Concluzii.47
V. CAMPANIA DE RELATII PUBLICE.48
1. Definirea scopului. Stabilirea obiectivelor.48
2. Elaborarea strategiei de relatii publice.52
3. Tehnici si metode de relatii publice.60
3.1. Comunicarea de masa.64
3.1.1. Relatii publice.71
3.1.2. Relatii cu presa.76
3.1.3. Activitatea de lobby .79 
3.1.4. Publicitatea.80
3.2. Comunicarea organizationala.86
3.3. Tehnici de promovare orientate catre comercianti .89
4. Mass-media.90
4.1. Presa scrisa.92
4.2. Radioul.94
4.3. Televiziunea.95
4.4. Afisajul.99 4.5. Alte mijloace de comunicare.100
5. Prezentarea.102
VI. BUGETUL SICALENDARUL.104
VII. EVALUAREA PLANULUI DE CAMPANIE.111
VIII. CONCLUZII SI RECOMANDARI PENTRU ORGANIZATIE.118
BIBLIOGRAFIE.121


Extras din licenta Cum descarc?

I. INTRODUCERE
In intreprinderile industriale si comerciale, in doar cativa ani, comunicarea a devenit, daca nu o prioritate, cel putin o preocupare de prim plan pentru conducere. Ea se numara printre orientarile strategice, iar conducatorii intreprinderilor mici si mijlocii, recent sedusi de posibilitatile oferite de comunicare, nu sunt cu siguranta cei din urma care o considera o obligatie.
,,.traim intr-o lume creata de mass-media mai degraba decat in realitatea insasi"1,venim din ce in ce mai mult in contact cu reprezentari mediatizate ale unei lumi fizice si sociale complexe, mai degraba decat cu aspecte obiective ale mediului nostru inconjurator.
Pare a fi trecut vremea in care tehnicile pe care comunicarea le reuneste acum in cadrul ei nu erau decat elemente auxiliare sau complementare ale unor <<functii>> bine definite: relatiile publice insoteau promovarea vanzarilor, tehnicile de exprimare erau folosite in stagiile de formare profesionala, iar ziarele de intreprindere tiparite adeseori la acea vreme la initiativa departamentelor de personal, vizau in special, informarea sindicala.
Astazi comunicarea castiga repede legitimitate si prestigiu. ,,Pentru a castiga, trebuie sa comunicam"2 si acest principiu de actiune inspira un anumit numar de directori de grupuri importante care au acces cu usurinta la marile media.
Orice organizatie, precum si orice persoana trebuie sa se confrunte, in fiecare zi, saptamana, luna sau an, cu noi provocari, sa faca fata unor probleme noi, sa ia decizii care asigura dezvoltarea sau precipita trecutul. Exista astfel cauze, idei, optiuni ale societatii umane care se nasc, se dezvolta si mor.
Pentru a se impune in mediul lor , organizatiile, indivizii, ideile trebuie sa se sprijine pe diverse strategii, acestea fiind elaborate de diversi consilieri, specialisti intr-o activitate anume.
Din ce in ce mai mult, relatiile publice se dovedesc un instrument original si eficace pentru a raspunde provocarilor cu care ne confruntam.
Relatiile publice pot ajuta la rezolvarea unor probleme, lansarea unei idei, evitarea unor catastrofe. Ele se alatura altor perspective - juridica, financiara, umana si chiar spirituala - in efortul de a depasi problemele de zi cu zi.
O organizatie apeleaza la relatiile publice ca metoda de lucru pentru a-si gestiona problemele cu care se confrunta: cresterea cifrei de afaceri, refacerea imaginii publice, diseminarea unor idei, traversarea unei crize, crearea unui climat favorabil in sanul organizatiei, determinarea oamenilor sa-si schimbe comportamentul, apararea in fata adversarilor sau atacarea acestora, acestea constituind pentru organizatie preocupari continui, prezente la diverse niveluri.
Deoarece o organizatie depinde de cantitatea de produse vandute sau de numarul de sustinatori pe care ii are, relatiile publice nu sunt doar o unealta de control, ci devin un instrument de supravietuire.
De multa vreme, strategiile publicitare cauta sa starneasca interesul oamenilor pentru diferite produse sau marci. Manualele de publicitate caracterizeaza astfel aceasta strategie: ,,Este vorba despre o publicitate de imagine care mizeaza pe registrul afectiv si vizeaza modificarea atitudinilor si opiniilor, crearea si intarirea atitudinilor pozitive, etc."3 Caracteristic ei este sa nu urmareasca in mod strict un scop informativ (de exemplu sa faca cunoscut un produs) sau sa incite la a cumpara. 
Evident, ea este complementara actiunilor de informare si de incitare la a cumpara si uneori este greu sa se diferentieze aceste obiective; de asemenea se stie ca o campanie de imagine proasta poate avea efecte negative asupra consumului unui anumit produs.
Scopul comunicarii moderne este acela de a incerca sa impulsioneze intreprinderile inspre constituirea unei puternice identitati. Desigur, consilierii de comunicare cei mai lucizi atrag atentia asupra tendintei euforizante a directorilor cuceriti de increderea totala in eficacitatea sistemului si insista asupra indispensabilei continuitati intre comunicarea externa si politica dusa din interior, asupra necesitatii de a alege intre o identitate optima si una acceptabila, sau asupra obligativitatii de a alege acea solutie care speculeaza laturile cele mai favorabile ale activitatii intreprinderii, existand astfel riscul de a atrage critici dinspre mediile cele mai diverse.
Irena Chiru vorbeste de eficienta comunicarii vazuta din trei perspective:
o Perspectiva umanista, propusa de psihologia umanista traditionala (M. Maslow, G.Allport, C. Rogers) care pune accent pe ideea de deschidere, pe empatie, suportivitate, sinceritate si reactie onesta.
o Perspectiva pragmatica (behaviorista) ce presupune incredere, simt al concretului, managementul interactiunii, expresivitate, orientare spre ceilalti.
o Perspectiva schimbului social / al echitatii, axata pe modelul economic al costurilor si beneficiilor. Relatia interpersonala reprezinta un parteneriat de schimb, alegand paternurile cele mai productive si care in plan practic se materializeaza in schimb de recompense.
o Comunicarea publicitara urmareste, in cadrul intreprinderilor trei obiective majore:
o Sa construiasca o identitate puternica si bine pusa in valoare a acesteia
o Sa contribuie la aparitia unui nou management al muncii
o Sa participe la modernizarea productiei, a conditiilor si a structurilor de productie
Daca formarea identitatii constituie obiectivul cel mai vizibil si cel mai usor de pus in practica al comunicarii, nu este si cel de la care putem astepta efecte structurale decisive. Comunicarea se afla in centrul unui proces de profunda reorganizare a managementului muncii, mai precis a modelului de organizare stiintifica a acestuia.
Ceea ce este foarte important e ca ,,sistemele de comunicare nu pot sa treaca peste raporturile sociale sau, cel putin, trebuie sa se <<adapteze>> acestora" 4, cat despre modelele de comunicare, acestea sunt inainte de toate modele sociale, rezultat atat al obisnuintelor, cat si al posibilitatilor tehnologice oferite de sisteme.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Relatiilor Publice la Firma Conted.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!