Managementul Resurselor Umane

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 2
Capitolul 1. Resurse umane. Recrutarea si selectia resurselor umane 3 
1.1. Definirea conceptului de resurse umane si importanta lor in organizatii 3 
1.1.1. Rolul managementului resurselor umane 3 
1.1.2. Continutul managementului resurselor umane 5 
1.2. Evolutia managementului resurselor umane 5
1.2.1. Evolutia managementului public pe plan mondial 7 
1.3. Recrutarea resurselor umane. Strategii si programe 9
1.3.1. Continutul procesului de recrutare 9
1.3.2. Etapele preliminare ale unui bun proces de selectie 10
1.3.3. Analiza posturilor 10
1.3.4 Sursele de recrutare 12
1.3.5. Anunturile de angajare 13
1.3.6. Responsabilitatea recrutarii personalului 15
1.4. Selectia resurselor umane 15
1.4.1. Procesul de selectie a resurselor umane 15
1.4.2. Responsabilitati privind selectia 23 Capitolul. 2. Studiu de caz Directia Generala a Finantelor Publice a Judetului Sibiu 24
2.1. Particularitati ale recrutarii si selectiei functionarilor publici 24
2.2. Rolul Directiei Generale a Finantelor Publice in cadrul Ministerului Economiei si 
Finantelor 26
2.3. Serviciul Resurse umane si salarizare din cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice Sibiu 28
Concluzii si propuneri 42
Bibliografie 44
Anexe 45


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Una din cele mai importante valori a unei organizatii o reprezinta resursa umana. Nici o organizatie nu poate functiona bine fara existenta unei resurse umane valoroase la fiecare nivel organizational. Cheia pentru o resursa umana de valoare se afla la managementul de varf. Viziunea acestuia cu privire la managementul resursei umane va face diferenta dintre invins si invingator 
Managementul resurselor umane consta in ansamblul activitatilor orientate catre asigurarea, dezvoltarea, motivarea si mentinerea resurselor umane in cadrul organizatiei in vederea realizarii cu eficienta maxima a obiectivelor acesteia si satisfacerii nevoilor angajatilor.
Pe masura ce organizatiile se dezvolta, au de a face cu o serie de aspecte esentiale ale managementului resurselor umane. Managerii creeaza un plan de atragere si retinere a persoanelor cu abilitatile de care are nevoie organizatia. Implementarea planului presupune recrutarea, selectia, integrarea, instruirea, recompensarea, alegerea beneficiilor celor mai potrivite si evaluarea permanenta a performantelor pentru a se verifica daca sunt atinse obiectivele organizationale. 
Aceste activitati reprezinta componentele managementului resurselor umane.
Planul de resurse umane este creat in acord cu planul strategic al organizatiei. Pe masura ce organizatia identifica oportunitatile de dezvoltare disponibile, este necesara corelarea lor cu abilitatile de care va fi nevoie in organizatie 
Daca organizatia este in crestere, trebuie stabilite metode de gasire si angajare de oameni care sa posede abilitatile solicitate. Acest lucru se reflecta de obicei intr-o forma de planificare a resurselor umane Dupa dezvoltarea unui plan de resurse umane, trebuie urmati un numar de pasi necesari implementarii planului. Prima parte esentiala a implementarii este determinarea numarului de oameni cu anumite abilitati de care este nevoie la un anumit moment. Urmatorul pas il constituie recrutarea - o procedura folosita pentru atragerea oamenilor calificati sa candideze pentru posturile libere din cadrul organizatiei. Dupa ce oamenii au fost atrasi sa solicite postul, este folosita procedura de selectie pentru stabilirea persoanelor care vor indeplini efectiv sarcinile in organizatie si care vor fi angajati.
Oamenii nou angajati trebuie sa fie invatati care sunt regulile si standardele organizatiei, iar pentru aceasta este folosit un tip de program de integrare sau orientare. Dupa ce oamenii au fost integrati in sistem, de obicei este necesar sa fie ajutati sa isi actualizeze capacitatile, aptitudinile si competentele generale, aducandu-le la nivelul considerat potrivit in organizatie prin intermediul instruirii si dezvoltarii angajatilor. Odata ce oamenii au inceput sa functioneze in cadrul organizatiei la nivelul potrivit, apare problema recompensarii lor adecvate. Sunt stabilite salariile considerate corecte pentru oamenii cu anumite responsabilitati ale postului, precum si procedura potrivita de evaluare a performantelor prin care conducerea poate lua decizii corecte de acordare a recompenselor oferite sub forma salariului sau promovarii.
Pe masura ce oamenii se stabilesc in organizatie, devin preocupati de beneficiile (asigurari de sanatate, concedii medicale si de odihna, fonduri de pensii care le sunt oferite). 
Angajatii pot sa-si aleaga reprezentanti sau sa se afilieze la un sindicat pentru a-si proteja drepturile si a-si promova interesele si prin urmare apare necesitatea angajarii unei colaborari cu aceste structuri Atunci cand apar conflicte sunt necesare interventii calificate pentru a le gestiona si rezolva constructiv. Pot fi de asemenea acordate angajatilor servicii de consiliere in diverse aspecte din partea managerilor sau a unor specialisti. 
Toate aceste activitati poarta denumirea de management al resurselor umane. 
CAPITOLUL 1
RESURSE UMANE. RECRUTAREA SI SELECTIA RESURSELOR UMANE
1.1. Definirea conceptului de resurse umane si importanta lor in organizatii
Resursele umane reprezinta totalitatea aptitudinilor fizice si intelectuale utilizate in procesul de productie si prestari de servicii necesare existentei.
Revolutia tehnico-stiinsifica in toate domeniile de activitate si tranzitia la economia de piata ridica pe o treapta superioara rolul resurselor umane.
Managementul resurselor umane pune in evidenta rolul si pozitia resurselor umane in cadrul unui sistem determinat de relatii, a unui mecanism de functionare cu cele doua laturi, economica si sociala.
Resursele umane se caracterizeaza prin rationalitate, activitate consitenta indreptata spre un anumit scop, cu desfasurarea activitatilor in functie de specific si conditii, grad de tehnicitate si profesionalism, combativitate si exigenta. Ca element al productiei si al prestarilor de servicii resursele umane desfasoara o activitate creatoare ca manifestare a capacitatii si presonalitatii.
Revolutia tehnico-stiintifica din ultimele decenii deschide perspective largi de manifestare a resurselor umane.
Oamenii reprezinta o sursa comuna si, totodata, o resursa cheie, o resursa vitala, de azi si de maine, a tuturor organizatiilor. Organizatia exista deoarece oamenii lucreaza impreuna pentru realizarea obiectivelor organizationale, in vederea indeplinirii propriilor obiective.
1.1.1. Rolul managementului resurselor umane
Conducerea si administrarea resurselor umane sau managementul resurselor umane poate fi definit ca un complex de activitati orientate catre utilizarea eficienta a factorului uman cu scopul realizarii obiectivelor organizationale in armonie cu satisfacerea nevoilor de dezvoltare a resurselor umane. 
Resursele umane reprezinta una din cele mai importante investitii ale unei organizatii. Resursele umane sunt primele resurse strategice ale organizatiei, sunt unice in ceea ce priveste potentialul lor de crestere si dezvoltare, precum si capacitatea lor de a-si cunoaste si invinge propriile limite. 
o Resursele umane - componenta principala a fortelor de productie
Resursele umane includ resursele umane primare adica populatia sub aspectul ei cantitativ si structural, ca si cele derivate - stocul de invatamant si de cunostinte stiintifice, inovatia, etc.
Interventia directa sau indirecta a resurselor umane conditioneaza existenta productiei si a celorlalte activitati economice si asigura valorificarea mijloacelor de productie de care dispune societatea facand posibila si satisfacerea nevoilor ei.
Componenta principala a fortelor de productie, forta de munca, reprezinta factorul activ al vietii economice. Indiferent de treapta de dezvoltare atinsa, forta de munca intervine direct sau indirect in productie si celelalte activitati economice, precum si in valorificarea mijloacelor de productie. 
In economia de piata factorul uman se realizeaza, pe de o parte, ca focar al dezvoltarii economico-sociale, iar pe de alta parte, ca beneficiar al acestui proces. Printre cauzele care au generat acest dublu rol al omului in aceasta etapa mentionam: 
a) transformarea calitativa a muncii, in sensul eliminarii muncilor grele si cresterii solicitarii omului la activitatile creatoare, interesate si placute, capabile sa asigure satisfactii in procesul muncii;
b) aparitia interesului general al tuturor categoriilor socio-profesionale pentru valorificarea rationala a resurselor si pentru obtinerea unei eficiente economice ce permit iesirea pozitiei de factor de productie si complectarea ei cu aceea de detinator de actiuni;
c) aparitia unei abundente de bunuri si servicii capabile sa satisfaca nevoile populatiei. 
o Resursele umane - factor esential si specific al productiei
Pentru a produce bunuri si servicii, intreprinderea combina resurse (materiale, umane, financiare).


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Resurselor Umane.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!