Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva

Licență
9/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 49 în total
Cuvinte : 12569
Mărime: 552.84KB (arhivat)
Publicat de: Alexandra B.
Puncte necesare: 12

Cuprins

  1. INTRODUCERE 3
  2. Capitolul I. PREZENTAREA GENERALĂ A HOTELULUI MINERVA 4
  3. 1.1.1. Cazarea 5
  4. 1.1.2. Restauraţia 5
  5. 1.2. Sistemul de rezervări 8
  6. 1.3. Relaţiile cu agenţii de turism 9
  7. Capitolul II. Evoluţia principalilor indicatori economici - financiari în perioada ultimilor 3 ani. 10
  8. 2.1. Analiza economica 10
  9. 2.2. Situaţia hotelului pe piaţa locală 13
  10. 2.3. Principalii concurenţi ai Hotelului MINERVA 13
  11. 1.4. Identificarea simptomelor semnificative 17
  12. Capitolul III. PREZENTAREA ŞI ANALIZA RESURSELOR UMANE 19
  13. 3.1 Prezentarea şi analiza resurselor umane 19
  14. ORGANIGRAMĂ HOTEL MINERVA 3 19
  15. 3.1.1 Analiza resurselor umane pe sexe şi grupe de vârstă 19
  16. 3.1.2 Analiza resurselor umane după nivelul pregătirii profesionale 21
  17. 3.1.3 Analiza resurselor umane pe sexe şi natura funcţiilor ocupate 22
  18. 3.1.4 Analiza formării şi perfecţionării personalului 24
  19. în perioada ultimilor 3 ani 24
  20. 3.1.5. Analiza promovării personalului în ultimii 3 ani 26
  21. 3.2 Analiza modului de recrutare şi selectare a personalului 28
  22. 3.3 Analiza sistemului motivaţional 28
  23. 3.3.1 Identificarea factorilor motivaţionali utilizaţi în cadrul organizaţiei 28
  24. 3.3.2 Identificarea şi ierarhizarea nevoilor 31
  25. Capitolul 4 - REPROIECTAREA MANAGEMENTULUI RESURSELOR UMANE ÎN CADRUL ORGANIZAŢIEI 38
  26. 4.1 Concluzii privind organizarea şi funcţionarea sistemului motivaţional 38
  27. 4.1.1 Aspecte pozitive 38
  28. 4.1.2 Aspecte negative 39
  29. 4.2 Elaborarea soluţiilor de schimbare a sistemului motivaţional 40
  30. Concluzii 43
  31. ANEXE 46
  32. REGULAMENT DE ORDINE INTERIOARA 46
  33. Preambul 46
  34. BIBLIOGRAFIE 48

Extras din licență

INTRODUCERE

Resursele turistice ale României o situează printre ţările cele mai dotate din acest punct de vedere, care pot fi puse în valoare datorită acumulărilor din ultimul timp în procesul de reformă, ce vizează descentralizarea şi privatizarea acestui sector important al economiei.

Sectorul privat hotelier din bucuresti a înregistrat o dezvoltare şi modernizare, astfel, reunind tradiţia de mai multe secole a ospitalităţii cu restricţiile unei gestiuni performante, activitatea din hotel Minerva se desfăsoară astfel încât să menţină o poziţie bună pe piaţă şi în faţa concurenţilor prin: prestarea serviciilor la o calitate superioară; obţinerea unui raport bun calitate/preţ; printr-o ofertă cât mai mare şi vastă pentru satisfacerea celor mai rafinate cereri; ameliorarea echipamentelor şi a confortului. Există persoane care plătesc sume mari pentru un sejur deosebit şi de calitate, deci, calitatea şi satisfacerea clienţilor devine o forţă majoră care trebuie îmbunătăţită nelimitat, pentru că însuşirea acestor calităţi poate determina avantaje mari.

Lucrarea de faţa tratează o problematică deosebit de importantă , de maximă actualitate, cu multiple implicaţii şi cu dimensiuni sensibil amplificate pentru practica managerială din ţara noastră. De aceea, demersul ştiinţific necesar elaborării lucrării a avut la bază convingerea că succesul, performanţa şi competitivitatea organizaţiilor depind, în mare măsură, de conţinutul şi calitatea managementului resurselor umane. Deşi, parent,acest proces al recrutării şi selecţiei resurselor umane pare uşor de abordat, în realitate, nu există reţete uşoare pentru reuşita acestuia, el depinzând în mare măsură de cunoştinţele şi priceperea celor implicaţi.

Condiţiile de reuşită sunt fondate perigurozitatea demersului, eficacitatea căutării candidaţilor, calitatea metodelor de selecţie şi atenţia acordată întâmpinării, integrării şi urmăririi noului angajat.Pe parcursul lucrării, am încercat să dezbat această temă, de mare amploare în secolul nostru, luând ca exemplu Hotelul MINERVA din Bucureşti. Lucrarea se intitulează - MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE ÎN CADRUL COMPLEXULUI HOTELIER MINERVA - şi este împărţită în 3 capitole semnificative, şi anume:

Capitolul 1 - Prezentarea generală a HOTELULUI MINERVA

Capitolul 2 - Prezentarea şi analiza resurselor umane

Capitolul 3 - Reproiectarea managementului resurselor umane în cadrul organizaţiei.

În final ca şi concluzie, conceperea şi desfăşurarea corectă a managementului resurselor umane asigură premisele realizării unei productivităţi ridicate a salariaţilor. Pentru aceasta, un rol esenţial îl are folosirea unor criterii cât mai adecvate fiecărui post întrucât doar candidaţii care satisfac cerinţele postului pot obţine randamentul dorit de cei care i-au angajat.

Desigur lucrarea este susceptibilă de îmbunătăţiri şi dezvoltări, iar unele din problemele sau aspectele prezentate necesită o examinare continuă.

Capitolul I. PREZENTAREA GENERALĂ A HOTELULUI MINERVA

1.1. Amplasare

Hotelul Minerva a fost înfiinţat în baza Legii nr.15/1990, Societatea comercială S.C. Minerva S.A. este persoană juridică română, având forma de organizare societate pe acţiuni, şi se organizează şi funcţionează în conformitate cu statutul societăţii.

Hotelul este poziţionat pe Bulevardul Lascâr Catargiu nr. 12.

Forma juridică – S.A. ; Înregistrat la Registrul Comerţului J40/4267/1996,

Cod Fiscal B 468423

CONT NR. : RO29BRDE240SV008275422400

ADMINISTRATOR: Lucia MITRUTA

TELEFON: 0232/234115; 0232/262236

FAX: 0232/234115

MOBIL: 0723/180400, 0723/180414

Poziţionat pe unul din punctele cheie ale oraşului şi la alte câteva sute de metri de Piaţa Victoriei, punct de rezonantă politico-adminisţrativa deosebită întrucât adăposteşte sediul Guvernului României, accesibil pe de o pane circulaţiei pe axul Piaţa Unim - Piaţa Universităţii - Piaţa Romană - Piaţa Victoriei -Aeroport şi pe de altă parte datorită străzii Mânu care face legătura cu Gara de Nord si uşor reperabil. hotelul are şi avantajul zonei cu aspect rezidenţial, fiind înconjurat de clădiri cu arhitectură antebelică. Vecinătatea Căii Victoriei îi conferă acoperirea exigenţelor clienţilor legate de activităţile comerciale, culturale şi de divertisment (sedi: de bănci, magazine de marca, ambasade, consulate, muzee, teatre, cazinouri).

Hotelul a fost dat in folosinta in anul 1974 ca urmare a finalizarii unui proiect asistat de “Programul Natiunilor Unite pentru Dezvoltare”.Proiectul avea ca scop impulsionarea calitatii serviciilor turistice prin realizarea unui centru de invatamant in a carui organizare Hotelul Parc devenea baza de aplicatii practice pentru lucratorii din turism scolarizati.

Din anul 1998 Hotel Parc apartine S.C. Parc Hotels S.A.,in acelasi an afiliindu-se lantului Best Western iar in anul 2001 este renovat si adaptat ultimelor standarde internationale.

Societatea comercială S.C. Minerva S.A. dispune de importante suprafeţe de depozitare (acoperite şi descoperite), de mijloace mecanizate de acţionare, dotări tehnice şi organizare tehnologică, adecvate domeniului de activitate şi la nivelul deceniului actual, de un departament comercial şi de marketing, de resurse umane calificate, de un sistem propriu de asigurare a calităţii produselor la nivel european, de un management modern şi performant.

Personalul instruit şi atestat asigură îndeplinirea în bune condiţii a sarcinilor. Sistemul calităţii la Hotel Minerva este expresia politicii proprii a societăţii privind asigurarea calităţii; S.C. Minerva S.A. are o poziţie solidă pe piaţă, expresie a aplicării consecvente a următoarelor principii:

-o structură variată a producţiei corelată cu cererea;

-preţuri accesibile în condiţii de maximă calitate.

-utilizarea unor metode oneste în raporturile cu concurenţa;

-respect faţă de client;

-asigurarea corespunzătoare a serviciilor

Preview document

Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 1
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 2
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 3
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 4
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 5
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 6
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 7
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 8
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 9
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 10
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 11
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 12
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 13
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 14
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 15
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 16
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 17
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 18
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 19
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 20
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 21
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 22
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 23
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 24
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 25
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 26
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 27
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 28
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 29
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 30
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 31
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 32
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 33
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 34
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 35
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 36
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 37
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 38
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 39
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 40
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 41
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 42
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 43
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 44
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 45
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 46
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 47
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 48
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Complexului Hotelier Minerva - Pagina 49

Conținut arhivă zip

  • Managementul Resurselor Umane in Cadrul Complexului Hotelier Minerva.doc

Alții au mai descărcat și

Managementul serviciilor hoteliere. dezvoltarea turistică - factor de progres economic - studiu de caz Hotel Ambient

INTRODUCERE Urmărirea unei calităţi superioare a produselor şi infrastructurilor turistice nu trebuie să provoace o diminuare a competitivităţii...

Studiu privind Motivarea Resurselor Umane

ARGUMENT PRIVIND ALEGEREA TEMEI „Oamenii contează, iar în lumea afacerilor, modul în care ştii să te apropii de ei şi să-i conduci constituie...

Comunicarea în Managementul Proiectelor

ARGUMENT Lucrarea de faţă doreşte să prezinte elementele comunicării în managementul proiectelor, tipurile acesteia, necesităţile care au dus la...

Particularitățile contractului de management

Asa cum nevoile omului sunt diferite si structurate foarte bine in piramida lui Maslow , nevoile organizatiilor sunt diferite, motiv pentru care,...

Managementul Resurselor Umane

Actuala lucrare este o prezentare a managementului resurselor umane si a culturi organizationale din cadrul societatii comerciale SC APRODEM SA...

Managementul relaților cu clienții în servicii - SC Vas Alimcom SRL

INTRODUCERE Managementul relaților cu clienții reprezintă un subiect dezbătut pe larg în manualele și trainingurile de specialitate, păstrarea...

Rolul Cursurilor de Training și Teambuilding în Motivarea Resurselor Umane la SC Zumzi SRL

INTRODUCERE Organizaţiile acestor timpuri sunt caracterizate de schimbări ireversibile, de priorităţi adesea conflictuale, de presiuni pentru...

Managementul Resurselor Umane

INTRODUCERE Una din cele mai importante valori a unei organizaţii o reprezintă resursa umană. Nici o organizaţie nu poate funcţiona bine fără...

Te-ar putea interesa și

Îmbunătățirea Sistemului Motivațional în Cadrul Complexului Hotelier Minerva Bucuresti

INTRODUCERE Resursele turistice ale României o situează printre ţările cele mai dotate din acest punct de vedere, care pot fi puse în valoare...

Ai nevoie de altceva?