Extras din licență
Introducere
Turismul reprezintă un fenomen economico – social specific civilizaţiei moderne, puternic ancorat în viaţa societăţii şi influenţat de evoluţia acesteia. Adresîndu-se unor segmente largi şi răspunzînd pe deplin nevoilor acestora, turismul se detaşează printr-un înalt dinamism, atît la nivel naţional cît şi internaţional. Complexitatea fenomenului turistic plasează într-o poziţie centrală prestatorul de servicii turistice, obligat să se implice într-un fel sau altul în toate celelalte activităţi care au tangenţă cu turismul. De fapt, pentru întreprinderile prestatoare de servicii, activitatea se bazează pe competenţa personalului, una dintre cele mai valoroase resurse ale unei întreprinderi de turism fiind resursele umane.
Industria hotelieră, apreciată în majoritatea ţărilor ca fiind o activitate autonomă, distinctă a domeniului turistic, reuneşte într-un sistem coerent toate procesele desfăşurate în unităţile de cazare generate de primirea, sejurul şi plecarea călătorului. Conţinutul acestui domeniu a evoluat pe măsura dezvoltării capacităţilor de cazare şi a implicării lor în activitatea turistică, amplificîndu-se cu noi funcţii şi forme de prestaţii.
Studierea unei întreprinderi din domeniul turismului se deosebeşte esenţial de cea a unei firme de comerţ tocmai prin faptul că produsele acesteia sunt de fapt servicii şi pentru care prima impresie, dată de ambianţa, comportamentul personalului este foarte importantă. Acestea reprezintă elemente de materializare a serviciului, mod de punere în practică şi realizarea prestaţiilor.
Actualitatea temei.
Managementul Resurselor Umane constituie complexul de activităţi orientate către utilizarea eficientă a personalului întreprinderii hoteliere şi nu numai, urmărindu-se atît realizarea obiectivelor acesteia, cît şi satisfacerea nevoilor angajaţilor.
Actualmente, orice activitate de producţie poate fi desfăşurată cu o eficacitate maximă numai cu condiţia, că unitatea respectivă este asigurată la timp cu resurse umane din punct de vedere cantitativ, structural şi calitativ.
Astfel, lucrarea de faţă îşi propune să abordeze aspecte referitoare la resursele umane ale hotelului Manhattan, această alegere fiind motivată de evoluţia favorabilă a acestuia.
Această evoluţie se datorează în cea mai mare parte introducerii a unei politici de personal destul de eficiente, moderne, unde omul este în centrul atenţiei. Pentru aceasta s-a pus accentul pe stimularea competenţei profesionale, prin provocări intelectuale permanente, ceea ce constituie o motivaţie puternică a angajaţilor.
De asemenea, în cadrul acestei lucrări ne propunem să realizăm următoarele obiective:
* Să abordăm rolul planificării resurselor umane şi a relaţiei acesteia cu planificarea la nivel organizaţional la hotelul Manhattan;
* Să evaluăm modul în care hotelul îşi acoperă nevoile de personal prin recrutarea şi selecţia candidaţilor calificaţi;
* Să descriem modalităţile de pregătire a interviurilor de angajare de succes;
* Să prezentăm cîteva din modalităţile de orientare şi integrare a noilor angajaţi;
* Să identificăm care sunt relaţiile de muncă în cadrul hotelului Manhattan, discutînd metodele de asigurare a unor relaţii productive cu angajaţii acestora.
* Să propunem în final nişte direcţii de optimizare a activităţii de gestiune a resurselor umane în incinta acestui hotel.
Astfel, în primul capitol al lucrării ne vom axa pe partea teoretică a coţinutului de gestiune a resurselor umane, continuînd cu capitolul II referindu-mă cu exactitate la desfăşurarea activităţii de management al personalului în cadrul hotelului Manhattan; iar în al treilea capitol, vom încerca să propunem nişte direcţii de optimizare a managementului resurselor umane în cadrul hotelului ,,Manhattan’’.
Capitolul I. Fundamente teoretice ale managementului resurselor umane ca factor principal de supravieţuire, dezvoltare şi succes competiţional al întreprinderi hoteliere.
1.1 Rolul personalului în activitatea hotelieră.
Activitatea hotelieră presupune un contact direct şi permanent cu clientul şi cu bunurile acestuia. De aceea o componentă deosebit de importantă a calităţii serviciilor hoteliere o reprezintă personalul, acea parte care creează în final mulţumirea şi satisfacţia clientului. Comportamentul profesional al întregii echipe poate fi definit ca fiind totalitatea reacţiilor individuale la sarcinile profesionale.
Resursele umane în cadrul întreprinderii hoteliere reprezintă o resursă de bază întrucît:
- Personalul reprezintă hotelul. Ei fiind resursa comună, resursa cheie, o resursă vitală care asigură supravieţuirea, dezvoltarea şi succesul competitiv al acestuia.
- Resursele umane reprezintă una dintre cele mai importante investiţii ale hotelului, ale cărei rezultate devin tot mai evidente în timp. Întreprinderile hoteliere cheltuiesc sume importante cu angajaţii lor, iar datorită costurilor antrenate nu numai remunerarea personalului, ci şi angajarea, menţinerea şi dezvoltarea personalului reprezintă una dintre cele mai evidente investiţii în resursele umane. Investiţia în personal s-a dovedit a fi calea cea mai sigură de a garanta supravieţuirea unei organizaţii sau de a asigura competitivitatea şi viitorul acesteia.
- Personalul este unicul care poate face faţă noilor provocări sau exigenţe actuale. Munca efectuată de acesta este valoroasă, rară, dificilă de imitat şi, relativ, de neînlocuit.
- Resursele umane constituie un potenţial uman deosebit, care trebuie înţeles, motivat sau antrenat în vederea implicării cît mai depline a angajaţilor la realizarea obiectivelor organizaţionale.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Managementul Resurselor Umane in Cadrul Hotelului Manhattan.doc