Managementul Resurselor Umane in Cadrul Hotelului Manhattan

Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Turismul reprezinta un fenomen economico - social specific civilizatiei moderne, puternic ancorat in viata societatii si influentat de evolutia acesteia. Adresindu-se unor segmente largi si raspunzind pe deplin nevoilor acestora, turismul se detaseaza printr-un inalt dinamism, atit la nivel national cit si international. Complexitatea fenomenului turistic plaseaza intr-o pozitie centrala prestatorul de servicii turistice, obligat sa se implice intr-un fel sau altul in toate celelalte activitati care au tangenta cu turismul. De fapt, pentru intreprinderile prestatoare de servicii, activitatea se bazeaza pe competenta personalului, una dintre cele mai valoroase resurse ale unei intreprinderi de turism fiind resursele umane.
Industria hoteliera, apreciata in majoritatea tarilor ca fiind o activitate autonoma, distincta a domeniului turistic, reuneste intr-un sistem coerent toate procesele desfasurate in unitatile de cazare generate de primirea, sejurul si plecarea calatorului. Continutul acestui domeniu a evoluat pe masura dezvoltarii capacitatilor de cazare si a implicarii lor in activitatea turistica, amplificindu-se cu noi functii si forme de prestatii.
Studierea unei intreprinderi din domeniul turismului se deosebeste esential de cea a unei firme de comert tocmai prin faptul ca produsele acesteia sunt de fapt servicii si pentru care prima impresie, data de ambianta, comportamentul personalului este foarte importanta. Acestea reprezinta elemente de materializare a serviciului, mod de punere in practica si realizarea prestatiilor.
Actualitatea temei. 
Managementul Resurselor Umane constituie complexul de activitati orientate catre utilizarea eficienta a personalului intreprinderii hoteliere si nu numai, urmarindu-se atit realizarea obiectivelor acesteia, cit si satisfacerea nevoilor angajatilor. 
Actualmente, orice activitate de productie poate fi desfasurata cu o eficacitate maxima numai cu conditia, ca unitatea respectiva este asigurata la timp cu resurse umane din punct de vedere cantitativ, structural si calitativ.
Astfel, lucrarea de fata isi propune sa abordeze aspecte referitoare la resursele umane ale hotelului Manhattan, aceasta alegere fiind motivata de evolutia favorabila a acestuia. 
Aceasta evolutie se datoreaza in cea mai mare parte introducerii a unei politici de personal destul de eficiente, moderne, unde omul este in centrul atentiei. Pentru aceasta s-a pus accentul pe stimularea competentei profesionale, prin provocari intelectuale permanente, ceea ce constituie o motivatie puternica a angajatilor. 
De asemenea, in cadrul acestei lucrari ne propunem sa realizam urmatoarele obiective:
* Sa abordam rolul planificarii resurselor umane si a relatiei acesteia cu planificarea la nivel organizational la hotelul Manhattan;
* Sa evaluam modul in care hotelul isi acopera nevoile de personal prin recrutarea si selectia candidatilor calificati;
* Sa descriem modalitatile de pregatire a interviurilor de angajare de succes;
* Sa prezentam citeva din modalitatile de orientare si integrare a noilor angajati;
* Sa identificam care sunt relatiile de munca in cadrul hotelului Manhattan, discutind metodele de asigurare a unor relatii productive cu angajatii acestora.
* Sa propunem in final niste directii de optimizare a activitatii de gestiune a resurselor umane in incinta acestui hotel.
Astfel, in primul capitol al lucrarii ne vom axa pe partea teoretica a cotinutului de gestiune a resurselor umane, continuind cu capitolul II referindu-ma cu exactitate la desfasurarea activitatii de management al personalului in cadrul hotelului Manhattan; iar in al treilea capitol, vom incerca sa propunem niste directii de optimizare a managementului resurselor umane in cadrul hotelului ,,Manhattan''.
Capitolul I. Fundamente teoretice ale managementului resurselor umane ca factor principal de supravietuire, dezvoltare si succes competitional al intreprinderi hoteliere.
1.1 Rolul personalului in activitatea hoteliera.
Activitatea hoteliera presupune un contact direct si permanent cu clientul si cu bunurile acestuia. De aceea o componenta deosebit de importanta a calitatii serviciilor hoteliere o reprezinta personalul, acea parte care creeaza in final multumirea si satisfactia clientului. Comportamentul profesional al intregii echipe poate fi definit ca fiind totalitatea reactiilor individuale la sarcinile profesionale.
Resursele umane in cadrul intreprinderii hoteliere reprezinta o resursa de baza intrucit:
- Personalul reprezinta hotelul. Ei fiind resursa comuna, resursa cheie, o resursa vitala care asigura supravietuirea, dezvoltarea si succesul competitiv al acestuia. 
- Resursele umane reprezinta una dintre cele mai importante investitii ale hotelului, ale carei rezultate devin tot mai evidente in timp. Intreprinderile hoteliere cheltuiesc sume importante cu angajatii lor, iar datorita costurilor antrenate nu numai remunerarea personalului, ci si angajarea, mentinerea si dezvoltarea personalului reprezinta una dintre cele mai evidente investitii in resursele umane. Investitia in personal s-a dovedit a fi calea cea mai sigura de a garanta supravietuirea unei organizatii sau de a asigura competitivitatea si viitorul acesteia.
- Personalul este unicul care poate face fata noilor provocari sau exigente actuale. Munca efectuata de acesta este valoroasa, rara, dificila de imitat si, relativ, de neinlocuit.
- Resursele umane constituie un potential uman deosebit, care trebuie inteles, motivat sau antrenat in vederea implicarii cit mai depline a angajatilor la realizarea obiectivelor organizationale.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Resurselor Umane in Cadrul Hotelului Manhattan.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!