Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan

Licență
8/10 (1 vot)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 60 în total
Cuvinte : 15930
Mărime: 79.87KB (arhivat)
Publicat de: Emanuel Ardelean
Puncte necesare: 11
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Bulican Adrian

Extras din licență

Introducere

Turismul reprezintă un fenomen economico – social specific civilizaţiei moderne, puternic ancorat în viaţa societăţii şi influenţat de evoluţia acesteia. Adresîndu-se unor segmente largi şi răspunzînd pe deplin nevoilor acestora, turismul se detaşează printr-un înalt dinamism, atît la nivel naţional cît şi internaţional. Complexitatea fenomenului turistic plasează într-o poziţie centrală prestatorul de servicii turistice, obligat să se implice într-un fel sau altul în toate celelalte activităţi care au tangenţă cu turismul. De fapt, pentru întreprinderile prestatoare de servicii, activitatea se bazează pe competenţa personalului, una dintre cele mai valoroase resurse ale unei întreprinderi de turism fiind resursele umane.

Industria hotelieră, apreciată în majoritatea ţărilor ca fiind o activitate autonomă, distinctă a domeniului turistic, reuneşte într-un sistem coerent toate procesele desfăşurate în unităţile de cazare generate de primirea, sejurul şi plecarea călătorului. Conţinutul acestui domeniu a evoluat pe măsura dezvoltării capacităţilor de cazare şi a implicării lor în activitatea turistică, amplificîndu-se cu noi funcţii şi forme de prestaţii.

Studierea unei întreprinderi din domeniul turismului se deosebeşte esenţial de cea a unei firme de comerţ tocmai prin faptul că produsele acesteia sunt de fapt servicii şi pentru care prima impresie, dată de ambianţa, comportamentul personalului este foarte importantă. Acestea reprezintă elemente de materializare a serviciului, mod de punere în practică şi realizarea prestaţiilor.

Actualitatea temei.

Managementul Resurselor Umane constituie complexul de activităţi orientate către utilizarea eficientă a personalului întreprinderii hoteliere şi nu numai, urmărindu-se atît realizarea obiectivelor acesteia, cît şi satisfacerea nevoilor angajaţilor.

Actualmente, orice activitate de producţie poate fi desfăşurată cu o eficacitate maximă numai cu condiţia, că unitatea respectivă este asigurată la timp cu resurse umane din punct de vedere cantitativ, structural şi calitativ.

Astfel, lucrarea de faţă îşi propune să abordeze aspecte referitoare la resursele umane ale hotelului Manhattan, această alegere fiind motivată de evoluţia favorabilă a acestuia.

Această evoluţie se datorează în cea mai mare parte introducerii a unei politici de personal destul de eficiente, moderne, unde omul este în centrul atenţiei. Pentru aceasta s-a pus accentul pe stimularea competenţei profesionale, prin provocări intelectuale permanente, ceea ce constituie o motivaţie puternică a angajaţilor.

De asemenea, în cadrul acestei lucrări ne propunem să realizăm următoarele obiective:

* Să abordăm rolul planificării resurselor umane şi a relaţiei acesteia cu planificarea la nivel organizaţional la hotelul Manhattan;

* Să evaluăm modul în care hotelul îşi acoperă nevoile de personal prin recrutarea şi selecţia candidaţilor calificaţi;

* Să descriem modalităţile de pregătire a interviurilor de angajare de succes;

* Să prezentăm cîteva din modalităţile de orientare şi integrare a noilor angajaţi;

* Să identificăm care sunt relaţiile de muncă în cadrul hotelului Manhattan, discutînd metodele de asigurare a unor relaţii productive cu angajaţii acestora.

* Să propunem în final nişte direcţii de optimizare a activităţii de gestiune a resurselor umane în incinta acestui hotel.

Astfel, în primul capitol al lucrării ne vom axa pe partea teoretică a coţinutului de gestiune a resurselor umane, continuînd cu capitolul II referindu-mă cu exactitate la desfăşurarea activităţii de management al personalului în cadrul hotelului Manhattan; iar în al treilea capitol, vom încerca să propunem nişte direcţii de optimizare a managementului resurselor umane în cadrul hotelului ,,Manhattan’’.

Capitolul I. Fundamente teoretice ale managementului resurselor umane ca factor principal de supravieţuire, dezvoltare şi succes competiţional al întreprinderi hoteliere.

1.1 Rolul personalului în activitatea hotelieră.

Activitatea hotelieră presupune un contact direct şi permanent cu clientul şi cu bunurile acestuia. De aceea o componentă deosebit de importantă a calităţii serviciilor hoteliere o reprezintă personalul, acea parte care creează în final mulţumirea şi satisfacţia clientului. Comportamentul profesional al întregii echipe poate fi definit ca fiind totalitatea reacţiilor individuale la sarcinile profesionale.

Resursele umane în cadrul întreprinderii hoteliere reprezintă o resursă de bază întrucît:

- Personalul reprezintă hotelul. Ei fiind resursa comună, resursa cheie, o resursă vitală care asigură supravieţuirea, dezvoltarea şi succesul competitiv al acestuia.

- Resursele umane reprezintă una dintre cele mai importante investiţii ale hotelului, ale cărei rezultate devin tot mai evidente în timp. Întreprinderile hoteliere cheltuiesc sume importante cu angajaţii lor, iar datorită costurilor antrenate nu numai remunerarea personalului, ci şi angajarea, menţinerea şi dezvoltarea personalului reprezintă una dintre cele mai evidente investiţii în resursele umane. Investiţia în personal s-a dovedit a fi calea cea mai sigură de a garanta supravieţuirea unei organizaţii sau de a asigura competitivitatea şi viitorul acesteia.

- Personalul este unicul care poate face faţă noilor provocări sau exigenţe actuale. Munca efectuată de acesta este valoroasă, rară, dificilă de imitat şi, relativ, de neînlocuit.

- Resursele umane constituie un potenţial uman deosebit, care trebuie înţeles, motivat sau antrenat în vederea implicării cît mai depline a angajaţilor la realizarea obiectivelor organizaţionale.

Preview document

Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 1
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 2
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 3
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 4
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 5
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 6
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 7
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 8
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 9
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 10
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 11
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 12
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 13
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 14
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 15
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 16
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 17
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 18
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 19
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 20
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 21
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 22
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 23
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 24
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 25
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 26
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 27
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 28
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 29
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 30
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 31
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 32
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 33
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 34
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 35
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 36
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 37
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 38
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 39
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 40
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 41
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 42
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 43
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 44
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 45
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 46
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 47
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 48
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 49
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 50
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 51
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 52
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 53
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 54
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 55
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 56
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 57
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 58
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 59
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 60
Managementul Resurselor Umane în Cadrul Hotelului Manhattan - Pagina 61

Conținut arhivă zip

  • Managementul Resurselor Umane in Cadrul Hotelului Manhattan.doc

Alții au mai descărcat și

Rolul și Locul Negocierii în Afaceri

In viata si in afaceri, avem parte de ceea ce negociem, nu de ceea ce meritam” Intelept anonim 1. Negocierea si rolul acesteia Cuvantul...

Managementului Resurselor Umane în Cadrul hotelului Crowne Plaza Flora București

Introducere Turismul reprezinta un fenomen economico – social specific civilizatiei moderne, puternic ancorat în viata societatii si influentat de...

Aspecte ale Managementului Resurselor Umane la Nivelul Hotelului Mara

INTRODUCERE Turismul este în trezent una dintre ramurile economice cu cea mai mare ampla dezvoltare,fapt ce a generat acordarea unei atenţii...

Selecția

INTRODUCERE Oricare ar fi obiectivele unei organizatii, ratiunea ei de a fi, ea este creata de catre oameni si, în mod cert, nu poate functiona în...

Mediul și firma

Mediul extern al firmei poate fi impartit in doua mari segmente: - mediul general sau mega-mediul - mediul specific(mediul sarcina);...

Managementul Resurselor Umane în Cadrul SC Olimp Technics SRL Hotel Trianon

Partea I. Prezentarea organizaţiei Societatea Comercială SC OLIMP TECHNICS SRL a fost înfiinţată în a doua jumătate a anului 2003, cu sediul în...

Sicomed - History and Development

WHO and HOW MADE IT POSSIBLE? In order to get where Sicomed has got one has to be very talented, very intelligent an also very patient. The...

Managementul Resurselor Umane

1. INTEGRAREA MANAGEMENTULUI RESURSELOR UMANE ÎN MANAGEMENTUL ORGANIZAŢIEI 1.1. Conţinutul şi obiectivele managementului resurselor umane 1.1.1....

Ai nevoie de altceva?