Managementul Resurselor Umane - SC Select Grup SA

Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Satisfactia locului de munca este rezultatul de implinire a unor necesitati, se bazeaza pe recunoasterea si aprecierea pozitiva a modului de desfasurare a unei activitati.
Acest proiect s-a nascut din dorinta unei studente cu slujba, de a intelege ce se ascunde ,,dincolo",fara a detine o baza de date a firmei, ci doar informatii capatate de-a lungul timpului petrecut in cadrul firmei S.C.SELECT GRUP S.A. Bazat mai mult pe intuitie, el nu este lipsit de autenticitate, este modul de interpretare a informatiilor si evenimentelor prin prisma manualelor de management si intelegerea lor prin modul de functionare a firmei.
Prin aceasta lucrare mi-am propus sa definesc conceptul de satisfactie in munca a angajatilor, sa gasesc instrumente manageriale de crestere a gradului de satisfactie a salariatilor si metode de analiza a gradului de satisfactie a salariatilor, printr-un studiu de caz.
In introducere este argumentata actualitatea temei de cercetare, sunt precizate scopul cercetarii, noutatea stiintifica, importanta teoretica a acestei teme si prezentarea succinta a capitolelor.
Capitolul 1 : Gradul de satisfactie al salariatilor prezinta bazele teoretice ale procesului de satisfactie a angajatilor in cadrul unei firme prin motivatie, selectia si incadrarea muncii cat si relatiile cu angajatii.
Capitolul 2: Metode si modele de analiza a gradului de satisfactie a salariatilor ti instrumente manageriale de crestere a gradului de satisfactie a angajatilor debuteaza cu analiza gradului de satisfactie a salariatilor printr-o comparare a unor studii privind gradul de satisfactie .
Capitolul 3: reprezinta analiza propriu-zisa a gradului de satisfactie a salariatilordin cadrul firmei S.C.SELECT GRUP S.A. si instrumente manageriale de crestere a gradului de satisfactie a salariatilor prin modul de infiintare, istoric, domeniul de activitate si ulterior o cercetare privind gradul de satisfactie a angajatilor la S.C. SELECT GRUP S.A.
CAPITOLUL 1.GRADUL DE SATISFACTIE A SALARIATILOR
1.1.MOTIVATIA
Motivatia reprezinta esenta actiunilor noastre, variabila care indica comportamentul si viata de zi cu zi. Totalitatea actiunilor motivate de un ansamblu de factori care activeaza, energizeazasi sutin comportamentul nostru.Motivarea semnifica determinarea unei persoane sa se deplaseze in directia care dorim pentru obtinerea rezultatului dorit. A te motiva pe tine insuti semnifica sa-ti stabilesti singur directia de inaintare, dupa care sa adopti o cale de actiune care sa garanteze ca vei ajunge in locul sau pozitia care ti-ai propus-o. Motivarea este un comportament dirijat spre scopuri. Oamenii sunt motivati atunci cand se asteapta ca o anumita cale de actiune sa-i conduca la atingerea unei tinte si obtinerea unei recompense pretuite satisfacandu-le nevoile. Cei mai multi dintre noi simtim nevoia sa fim motivati din exterior. Managerii continua sa aiba o atributie majora pentru a-si utiliza aptitudinile de motivare, pentru a-i determina pe salariati sa dea tot ce au mai bun si pentru a valorifica judicios etapele motivationale asigurate de organizatie. Pentru a evidentia acest lucru este necesar sa fie inteles procesul motivatiei, ce tipuri diferite de motivatie exista si cum isi indeplinesc rolul.
Motivatia de munca se regaseste in doua moduri, in primul mod oamenii pot sa se motiveze pe ei insisi prin cautarea, gasirea si efectuarea unei munci de natura sa le satisfaca nevoile sau macar sa-i cfaca sa creada ca obiectivele lor vor fi indeplinite, iar in al doilea mod, oamenii pot fi motivati prin management, prin elaborarea unor metode cum ar fi lauda, renumerarea, promovarea.
Se identifica doua tipuri de motivatie, conform conceptiei realizate initial de Herzberget.al. (1957) :
-Motivatia intrinsecta - elemente care ii determina pe oameni sa actioneze intr-un anume mod sau sa se deplaseze intr-o directie. Printre acesti factori se evidentiaza responsabilitatea ( certitudinea ca munca ta este foarte importanta si ca ai puterea de control asupra propriilor tale resurse) , autonomia (puterea de a actiona), probabilitatea de utilizare, dezvoltare a aptitudinilor si capacitatilor, o munca foarte incitanta si interesanta, oportunitati de avansare.
-Motivatia extrinsecta- se realizeaza cu oameni sau pentru ei in ideea de a-i motiva. Se regasesc recompensele, spre exemplumajorarile salariale,renumerarea, laudele sau promovarea, dar si pedepsele, identificate prin masurile disciplinare, retinerile din salariu sau criticile.
TEORIILE MOTIVATIEI
Cele mai importante teorii ale motivatiei sunt clasificate:
-Teoria instrumentalitatii, in care se precizeaza ca recompensele sau pedepsele(,,morcovii" si ,,betele") sunt considerate stimulente pentru a-i determina pe oameni sa se comporte sau sa actioneze in forme dorite.
-Teoria continutului sau substantei de fond, se axeaza pe esenta motivatiei. Aceasta teorie demonstreaza ca motivatia se refera in esenta la intreprinderea actiunilor necesare pentru satisfacerea necesitatilor si descopera principalele necesitati care influenteaza comportamentul. Teoria necesitatilor a fost compusa de Maslow (1954), iar Herzberg ( 1957), in teoria sa bifactoriala, enunta necesitati pe care le denumeste ,,factori de satisfactie".


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Resurselor Umane - SC Select Grup SA.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!