Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale

Licență
9/10 (2 voturi)
Domeniu: Management
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 56 în total
Cuvinte : 25043
Mărime: 118.90KB (arhivat)
Publicat de: Marcheta Vișan
Puncte necesare: 12
UNIVERSITATEA DIN PITEŞTI FACULTATEA DE ŞTIINŢE ECONOMICE SPECIALIZAREA: ECONOMIA COMERŢULUI, TURISMULUI ŞI SERVICIILOR

Cuprins

  1. INTRODUCERE 4
  2. CAPITOLUL I
  3. Dezvoltarea managementului resurselor umane.. 5
  4. 1.1. Semnificaţia resurselor umane în prezent şi viitor 5
  5. 1.2. Conceptul şi principalele componente ale managementului
  6. resurselor umane 7
  7. 1.3. Tipurile de activităţi în domeniul resurselor umane 10
  8. 1.4. Domeniile cu influenţă asupra managementului resurselor umane 13
  9. 1.5. Caracteristici de personalitate implicate în reuşita personală
  10. şi profesională 15
  11. 1.6. Analiza şi controlul stresului 17
  12. 1.6.1. Previziunea (prognoză şi planificare) 17
  13. 1.6.2. Identificarea cauzelor stresului şi a măsurilor pentru
  14. contracararea acestora 18
  15. 1.7. Influenţa imaginii personale asupra succesului în carieră 21
  16. CAPITOLUL II
  17. Activitatea de recrutare, selecţie şi evaluare a resurselor umane.. 25
  18. 2.1.Definirea şi tipologia recrutării 25
  19. 2.2.Firme care activează în domeniul recrutării de resurse umane 29
  20. 2.2.1. Particularităţi ale firmelor specializate în recrutarea şi selecţia
  21. de personale 29
  22. 2.2.2. Anunţul de recrutare 30
  23. 2.3.Procesul de selecţie al candidaţilor 31
  24. 2.3.1.Tipologia activităţilor de selecţie 32
  25. 2.3.2.Derularea procesului de selecţie 33
  26. 2.3.3.Preselectarea telefonică, preinterviul şi principalele categorii
  27. de teste utilizate în procesul de selecţie 35
  28. 2.3.4.Interviul de angajare, metodă uzuală de evaluare a angajaţilor 37
  29. 2.4.Evaluarea şi îmbunătăţirea performanţelor profesionale ale
  30. managerilor 43
  31. 2.4.1.Evaluarea performanţelor salariaţilor 44
  32. 2.4.1.1.Metode de evaluare a performanţelor 44
  33. 2.4.1.2.Formulare de evaluare, interviul de evaluare 46
  34. 2.4.2.Îmbunătăţirea performanţelor profesionale ale angajaţilor 50
  35. 2.5.Studii practice privind managementul resurselor umane 51
  36. 2.5.1. Exerciţiu practic: „Recrutarea personalului” 51
  37. 2.5.2. Studiu de caz: "Evaluarea performanţelor angajaţilor" 51
  38. 2.5.3. Exerciţiu practic: "Redactarea unei scrisori de intenţie şi a
  39. unui CV ca răspuns la o ofertă de serviciu 52
  40. 2.5.4. Studiu de caz: „Recrutarea internă sau recrutarea externă
  41. la Uzina Mecanica Rm. Vâlcea" 53
  42. CONCLUZII 54
  43. BIBLIOGRAFIE 55

Extras din licență

INTRODUCERE

Într-o perioadă economică dificilă, în care firmele apelează tot mai mult la programe de restructurare în scopul de a-şi economisi bugetul, este foarte important să asiguri un bun management al resurselor umane. Planul de resurse umane este creat în acord cu planul strategic al organizaţiei. Pe măsură ce orhanizaţia identifică oportunităţile de dezvoltare disponibile este necesară corelarea lor cu abilităţile de care va fi nevoie pentru acoperirea lor. Recrutarea, instruirea şi programele de recompensare se dovedesc a fi aspecte esenţiale prin care o companie poate atrage, dezvolta şi păstra oamenii cu abilităţile necesare.

Managementul resurselor umane asigură, dezvoltă, motivează şi menţine oamenii în cadrul unei organizaţii care îşi fixează să realizeze eficient obiectivele pe care şi le propune, precum şi satisfacerea nevoilor angajaţilor, având în vedere că angajaţii sunt cei mai importanţi factori în derularea unei afaceri.

Managementul resurselor umane ajută la definirea problemelor în procesul angajării oamenilor necesari într-o companie, planifică valorile umane adoptate la nivel organizaţional şi poate stabili modul în care organizaţia îşi acoperă nevoile de personal prin recrutarea şi selecţis candidaţilor calificaţi.

Totodată, această metodă de eficientizare la nivelul resurselor umane evaluează rezultatele cercetărilor în procesul de selecţie şi recrutare a angajaţilor, propune modalităţi de orientare şi integrare a noilor angajaţi, stabilesc metode de instruire şi dezvoltare a angajaţilor şi propune, la nivelul eficientizării producţiei, metode de asigurare a relaţiilor productive cu angajaţii.

Un plan defineşte obiectivele de evaluare a performanţelor şi propune modalităţi de recompensare a angajaţilor, un aspect tot mai important în sistemul de remuneraţie a angajaţilor, mai ales în situaţii în care capacitatea de creştere a salariilor este tot mai redusă.

O evaluare corectă a performanţelor va analiza atât comportamentele considerate adecvate, cât şi pe cele neadecvate, pentru a stabili în acest fel o acordare echitabilă a recompenselor.

În lucrarea de licenţă „Managementul resurselor umane şi evaluarea performanţelor profesionale”, prin abordarea teoretică şi prin exemplificarea practică, am încercat o analiză a principalelor aspecte ale managementului resurselor umane cu implicare în evaluarea justă a performanţelor profesionale ale angajaţilor.

Evaluarea corectă a performanţelor profesionale şi motivarea pozitivă adecvată vor conduce către un management eficient şi, inplicit, către o organizaţie performantă.

CAPITOLUL I

DEZVOLTAREA MANAGEMENTULUI

RESURSELOR UMANE

1.1. Semnificaţia resurselor umane în prezent şi viitor

În ultimii ani, s-a dovedit că succesele cele mai mari au fost înregistrate de firmele care au dispus de cea mai nouă tehnologie dar care în acelaşi timp şi-au modernizat şi flexibilizat sistemul de conducere a resurselor umane. Acest sistem presupune, stimularea creativităţii, canale de comunicare eficiente, delegarea autorităţii, asumarea responsabilităţii pentru deciziile luate, recunoaşterea meritelor, motivarea şi recompensarea angajaţilor.

Aceste abordări noi ale Managementului resurselor umane pot fi puse în practică de manageri care ţin pasul cu schimbarea, care înţeleg să adopte un nou stil de conducere, al cărui obiectiv nu mai este controlul, ci parteneriatul şi care se ghidează în activitatea lor după principiul că o organizaţie nu poate fi mai bună decât oamenii care o compun.

Aceştia trebuie să fie la zi cu problemele resurselor umane, să ştie să destină informaţii, cum să le folosească şi cum să găsească cele mai optime soluţii.

Poate că cea mai semnificativă schimbare pe care trebuie să o înregistreze afacerile româneşti în perioada de tranziţie este în domeniul "Managementului resurselor-umane". Vechile practici bazate pe responsabilităţi şi autoritate se impun a fi înlocuite cu practicile care pun un accent din ce în ce mai mare pe dezvoltarea indivizilor ca membrii autentici ai echipei.

În perioada de dinainte de 1990, în ţara noastră existau probleme legate de personal datorită caracteristicilor societăţii totalitare existente anterior acestei perioade.

Astfel, angajările de personal se făceau preponderent pe bază de repartiţie sau transfer de la o unitate la alta, după interese şi necesităţi; schemele de personal erau adesea încărcate şi neechilibrate, nerespectându-se criteriul numărului necesar de angajaţi; încadrările pe post se realizau mai mult pe baza dosarului de personal şi mai puţin pe competenţă şi pe o, testare reală a cunoştinţelor; sistemul de salarizare şi de promovare erau asigurate arbitrar, uneori înlăturându-se persoanele competente; concepţia generală era aceea că locul de muncă este asigurat, aceasta contribuind la instalarea inerţiei, şi a rutinei

Problema cea mai dificilă pe care o are de surmontat o organizaţie în etapa de tranziţie este propria ei schimbare. Această schimbare presupune un proces de ajustare structurală ţinând seama de mediul socio-economic, cultural, politic, educativ, legislativ, tradiţional, mediu care se află într-o permanentă modificare. Schimbarea structurii organizaţiilor trebuie să aibă în vedere schimbarea metodelor şi procedurilor manageriale şi apoi a mijloacelor tehnice şi tehnologice. Dar aceste schimbări pot fi asigurate numai de un Management performant al resurselor umane.

Preview document

Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 1
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 2
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 3
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 4
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 5
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 6
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 7
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 8
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 9
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 10
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 11
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 12
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 13
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 14
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 15
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 16
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 17
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 18
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 19
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 20
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 21
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 22
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 23
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 24
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 25
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 26
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 27
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 28
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 29
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 30
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 31
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 32
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 33
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 34
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 35
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 36
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 37
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 38
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 39
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 40
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 41
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 42
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 43
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 44
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 45
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 46
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 47
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 48
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 49
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 50
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 51
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 52
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 53
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 54
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 55
Managementul Resurselor Umane și Evaluarea Performanțelor Profesionale - Pagina 56

Conținut arhivă zip

  • Managementul Resurselor Umane si Evaluarea Performantelor Profesionale.doc

Alții au mai descărcat și

Managementul calității proiectelor - studiu de caz pe măsura 3.1

INTRODUCERE Managementul proiectelor, ca idee, datează de foarte mult timp Dacă ar fi să ne gândim la toate lucrurile care s-au realizat în...

Asigurarea Motivației și Motivării pentru Performanță a Resurselor Umane

Introducere Individul, prin structura sa, prin sentimente, mentalitate, cultura, motivaţie, dorinţe şi în special prin conştiinţa de sine,...

Managementul Performant al Resurselor Umane

1.1. Managementul suportiv Conceptul de resurse umane apartine teoriilor contemporane ale organizatiilor si, deci, managementului modern. Aceste...

Managementul Resurselor Umane

INTRODUCERE Una din cele mai importante valori a unei organizaţii o reprezintă resursa umană. Nici o organizaţie nu poate funcţiona bine fără...

Relația dintre comportamentele contraproductive și climatul organizațional în mediul organizațional românesc

De aproape 20 de ani se constată o creştere a interesului pentru cercetarea comportamentelor de la locul de muncă care produc daune angajaţilor sau...

Motivația în Muncă și Performanțele Individuale

Comportamentul uman trebuie considerat o activitate dirijată și nu o reacţie oarecare, scopul fiind cel care, în mare parte reglează această...

Managementul stresului profesional în cadrul organizațiilor - BC Moldova Agroindbank SA

Introducere Stresul face parte din viața noastră de zi cu zi. Înainte ca să învățăm să-l recunoaștem și să evităm urmările lui, deseori se...

Managementul Recompenselor

CAPITOLUL I Analiza şi descrierea posturilor 1.1. Prezentarea firmei Supermarketul SC Super Splendid SRL are sediul în Dorohoi, judeţul...

Te-ar putea interesa și

Evaluarea Eficienței Managementului Resurselor Umane în Întreprinderile Românești

Managementul resurselor umane reprezinta ansamblul activitatilor de ordin operational (planificarea, recrutarea, mentinerea personalului) si de...

Managementul resurselor umane

DIN PARTEA AUTORULUI Succesul, performanta si competitivitatea oricarei organizatii depind, in mare masura, de continutul si calitatea...

Managementul resurselor umane - Primăria Orașului Năvodari

REFLECTII PESRONALE Daca analizam schimbarile petrecute in ultimi zece ani in administratia publica romaneasca, la nivelul institutiilor, una...

Resursele Umane în Domeniul Logisticii

I. Resursele umane 1.1. Definirea si functiile managementului resurselor umane “Succesul si supravietuirea organizatiilor este asigurata aproape...

Analiza Gestiunii Resurselor Umane

1.SCURT ISTORIC A MANAGEMENTULUI Formarea individului începe în mediul în care a crescut,continuă la şcoală, apoi la locul de muncă. Comportarea...

Managementului Resurselor Umane în Cadrul hotelului Crowne Plaza Flora București

Introducere Turismul reprezinta un fenomen economico – social specific civilizatiei moderne, puternic ancorat în viata societatii si influentat de...

Evaluarea performanțelor resurselor umane în cadrul SC Serus Service

CAPITOLUL I 1. Rolul şi importanţa mangementului în societatea modernă Managementul, ca ştiintă, s-a definit relativ recent (primele lucrări de...

Managementul internațional al RU - Carrefour

Capitolul 1 Prezentarea firmei Carrefour (ro. intersectie) este un lant francez de hypermarketuri cu sediul central in Levallois-Perret, Franta;...

Ai nevoie de altceva?