Managementul Serviciilor in Domeniul Sanatatii

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 7
Cap. 1. MANAGEMENTUL SERVICIILOR 8
1.1 ELEMENTELE SISTEMULUI DE SERVICII 8
1.2 CARACTERISTICILE SERVICIILOR 9
1.3 CALITATEA SERVICIILOR 11
1.4 RESURSELE UMANE IN SERVICII 12
Cap. 2. SERVICIILE DE SANATATE 13
2.1 FUNCTIILE MANAGEMENTUL UNITATII SANITARE 14
2.1.1 PREVIZIUNEA 14
2.1.2 ORGANIZAREA 15
2.1.3 COORDONAREA SAU DIRECTIONAREA 16
2.1.4 ANTRENAREA 16
2.1.5 CONTROL - EVALUAREA 17
2.2 CALITATEA SERVICIILOR DE SANATATE 18
2.3 COMPLEXITATEA DIFERENTIATA A SERVICIILOR DE SANATATE SI CALITATEA ACESTORA 21
2.4 MASURAREA CALITATII SERVICIILOR MEDICALE 22
2.5 RESURSELE UMANE IN SERVICIILE DE SANATATE 23
Cap. 3. MANAGEMENTUL FINANCIAR AL SERVICIILOR DE SANATATE 24
3.1 FINANTAREA SISTEMELOR DE SANATATE PRIN PROGRAMUL DRG (DIAGNOSIS RELATED GROUPS) 27
Cap 4. STUDIU DE CAZ - SPITALUL CLINIC JUDETEAN MURES (SCJM) 29
4.1 STRUCTURA SPITALULUI CLINIC JUDETEAN MURES 32
4.2 SECTIA CLINICA PSIHIATRIE I. TG-MURES 34
4.2.1 TIPURI DE SERVICII OFERITE DE CLINICA PSIHIATRIE I. TG-MS 36
4.2. FINANTAREA CLINICII PSIHIATRIE 1. TG-MURES PRIN SISTEMUL DRG 38
Cap. 5. MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE IN CADRUL CLINICII PSIHIATRIE I. TG-MURES 39
5.1 RECRUTAREA SI SELECTIA ANGAJATILOR 39
5.2 DISFUNCTII SI NEAJUNSURI IN SISTEMUL DE SANATATE MINTALA 41
Cap. 6. MASURAREA CALITATII IN SERVICIILE MEDICALE OFERITE DE CLINICA PSIHIATRIE I. TG-MURES 44
CONCLUZII 56
BIBLIOGRAFIE 58


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Dat fiind faptul ca imi desfasor activitatea in cadrul sistemului sanitar, cand a venit vorba sa-mi aleg tema pentru lucrarea de licenta nu a fost dificil sa consider ca managementul serviciilor de sanatate este ideal pentru un studiu.
Nici locul nici conditiile nu au fost greu de accesat si utilizat pentru cercetare pentru ca in timpul serviciului an clinica psihiatrie I. din Tg-mures am putut realiza un studiu de caz care reflecta situatia clinicii si situatia actuala a sanatatii din romania. 
Cat despre serviciile de sanatate din romania multe lucruri pozitive nu putem spune eventual nivelul de instruire a profesionalistilor cum ar fi medici, asistenti medicali si moasele este la un nivel mai inalt cel putin din punct de vedere a cunostintelor lexicale. Insa din punct de vedere a instruirii practice nivelul de educatie este mai deficitata de cat in alte tari din occident.
Serviciile medicale din romania nu numai ca sunt deficitare dar prezinta o serie de disfunctii si neajunsuri. Nu este alocata dugetul necesar pentru sanatate si cumca exista si un numar tot mai redus de personal medical acest buget scade in concordanta cu acesta.
Din studiul de caz realizat de mine am incercat sa reflect putin situatia acutala in domeniul serviciilor si ingrijirilor medicale acordate in psihiatrie din care reiese ca desi clinica noastra ca si restul sistemelor de sanatate din romania se confrunta cu o serie de neajunsuri totusi incearca sa compenseze disfunctiile s-ale prin rectutarea si selectia atenta a personalului pentru ca acestia la randul lor sa incerce sa ofere servicii cat mai adecvate si de calitate cat se poate de buna pacientilor care au nevoie de ajutorul lor.
Am folosit metoda de masurare a clitatii in serviciile psihiatrice cu ajutorul unor indicatori demografici si alte incicatori cum ar fi poate cel mai important din punct de vedere a calitatii situatia pacientilor la externare, din care reiese ca marea majoritate a bolnavilor prezitnta ameliorare in momentul parasirii spitalului.
Nu putem spune ca sitemul serviciilor de sanatate din romania precum si sistemul serviciilor psihiatrice este un sistem bine pus la punct cu programe adecvate, cu un buget suficient pentru buna functionare a acestuia dar totusi prin binevointa personalului si pe baza propunerilor acestora pentru inbunatatirea situatiei in timp, treptat am putea ajunge la un nivel unde se ofera servicii satisfacatoare si in romania.
1. MANAGEMENTUL SERVICIILOR
Industria serviciilor nu ofera bunuri tangibile, ci servicii ale caror beneficii sunt transferate direct in momentul cumpararii. Importanta crescanda a serviciilor in economie, ascensiunea rapida si evolutia spectaculoasa din ultimele decenii au intensificat preocuparile pentru cunoasterea acestui sector. Eforturile in aceasta directie sunt motivate si de faptul ca teoria economica a acordat prea putina atentie serviciilor.
In incercarea de a sintetiza experienta teoretica si practica privind definirea serviciilor si delimitarea lor de bunuri trebuie evidentiat ca serviciile reprezinta o activitate umana, cu un continut specializat, avand ca rezultat efecte utile, imateriale si intangibile destinate satisfacerii unei nevoi sociale. Serviciile sunt activitati de sine statatoare, autonomizate in procesul adancirii diviziunii sociale a muncii si sunt organizate distinct intr-un sector denumit si sectorul tertiar.
1.1 ELEMENTELE SISTEMULUI DE SERVICII
Oferta de servicii a intreprinderii este formata din trei tipuri de servicii elementare: serviciul de baza si doua tipuri de servicii periferice: unul necesar pentru realizarea serviciului de baza , altul adaugand un plus de valoare serviciului principal. 
Fiecare serviciu elementar, fie ca este de baza sau periferic, este rezultatul unui proces de prestare, adica al sistemului de prestare al serviciului.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Serviciilor in Domeniul Sanatatii.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!