Managementul Sistemului de Administrare a Contraventiilor

Cuprins licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I 4
CONTROLUL FUNCTIE ESENTIALA A MANAGEMENTULUI 4
1.1. Definirea si importanta controlului 4
1.2. Controlul in organizatii 6
1.3. Nivelele de control 7
1.4. Elementele procesului de control 9
1.4.1 Stabilirea obiectivelor-performanta si a standardelor 10
1.4.2. Masurarea si evaluarea performantei 12
1.4.3. Intreprinderea de actiuni corective 16
1.5. Metode de control 18
CAPITOLUL II 21
ORGANIZAREA, EXECUTAREA SI FINALIZAREA ACTIVITATII DE CONTROL 21
2.1. Organizarea sistemelor de control - principii 21
2.2. Programarea si desfasurarea activitatii de control 26
2.3.Valorificarea surselor de informare 31
2.4. Modul de intocmire si finalizare a actelor de control 35
2.5.Valorificarea actelor de control 40
CAPITOLUL III 43
CONTRAVENTIA - CONTINUT, STRUCTURA, APLICARE 43
3.1. Definirea si structura contraventiei 43
3.1.1. Scurt istoric 43
3.1.2. Continutul juridic si constitutiv al contraventiei, aplicarea acesteia in timp si spatiu 45
3.2. Subiectele raspunderii contraventionale 50
3.2.1. Cauzele care inlatura caracterul contraventional al faptei si raspunderea contravenponala 53
3.3. Sanctiunile contraventionale 59
3.3.1. Sanctiunile contraventionale principale 59
3.3.2. Masuri complementare 59
3.3.3 Sanctiuni complementare prevazute de legi speciale 60
3.4. Repararea pagubelor produse prin contraventie 62
3.5. Reglementarea organizarii sistemului de control privind aplicarea contraventiilor 68
3.5.1. Constatarea contraventiilor 68
3.5.2. Modul de constatare a contraventiei 69
3.5.3. Procesul-verbal de constatare a contraventiei 70
3.6.Aplicarea sanctiunilor contraventionale 73
3.7. Caile de atac impotriva sanctiunilor contraventionale 77
CAPITOLUL IV 83
MANAGEMENTUL CONFISCARII BUNURILOR 83
4.1.Organizarea si exercitarea controlului la unitatile teritorial administrative. 83
4.2. Declararea si preluarea bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului. 84
4.3. Evaluarea si valorificarea bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului. 84
4.5.Procedura de distrugere a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului 95
BIBLIOGRAFIE 100


Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I
CONTROLUL FUNCTIE ESENTIALA A MANAGEMENTULUI
1.1. Definirea si importanta controlului
Controlul poate fi definit ca procesul de urmarire si supraveghere a activitatilor, in scopul asigurarii ca acestea sunt indeplinite asa cum au fost planificate si proiectate si totodata de corectare a abaterilor semnificative.
Mai concis, controlul este un proces de urmarire a performantei si intreprinderea de masuri care sa asigure atingerea rezultatelor dorite. Toti managerii sunt implicati in functia de control, chiar si in conditiile in care unitatile indeplinesc activitatile asa cum au fost planificate. Ei nu pot cunoaste daca unitatile lor functioneaza si executa in mod corespunzator sarcinile pana cand ei nu au evaluat ce activitati au fost executate si nu au comparat performanta reala cu standardul dorit. Un sistem de control eficace asigura realizarea deplina a activitatilor in modalitatile care conduc la atingerea obiectivelor organizationale. Criteriul de eficacitate pentru un sistem de control il reprezinta nivelul sau gradul de congruenta pe care il asigura indeplinirii obiectivelor. Daca un sistem de control uneori conduce la congruenta obiectivelor si alteori la conflict in realizarea obiectivelor, acesta va fi un sistem ineficace sau mai putin eficace decat s-a dorit.
Planificarea poate fi bine facuta, poate fi creata o structura organizationala pentru a facilita eficacitatea atingerii obiectivelor si salariatii pot fi directionali si motivati. Dar toate acestea nu ne dau garantia ca activitatile se vor desfasura asa cum au fost planificate si ca obiectivele managerilor sunt urmarite pentru a fi indeplinite. Deci controlul este important, pentru ca el constituie legatura finala in lantul final al managementului -supravegherea pentru a se asigura ca activitatile se desfasoara asa cum au fost planificate, iar cand apar abateri semnificative, sa se ia masuri care sa le corecteze. Oricum, valoarea functiei de control, in mod esential, consta in relatia sa cu planificarea si cu delegarea activitatilor. In capitolul privind planificarea am descris obiectivele de baza ale planificarii, obiectivele sau directionarea specifica managerilor. Insa, numai stabilirea obiectivelor sau acceptarea lor de catre subordonati nu ne dau garantia ca activitatile necesare vor fi indeplinite. Chiar si planurile cele mai fundamentale pot functiona gresit. Managerul eficace trebuie sa urmareasca si sa se asigure ca actiunile scontate sunt intreprinse de altii si obiectivele prevazute vor fi in mod real realizate.
Managerii gasesc ca este dificil sa delege o parte din activitatile lor. Cauza principala o constituie teama ca subordonatii vor face ceva rau, pentru care managerul va fi responsabil. Astfel, multi manageri sunt tentati sa faca ei insisi toate lucrarile si sa evite delegarea. Aceasta rezistenta in privinta delegarii poate fi diminuata daca managerii dezvolta un sistem eficace de control. Un astfel de sistem poate prevede informatia necesara si feedback-ul privind performanta subordonatilor carora le-a delegat autoritatea. Un sistem eficient de control este, deci, mai important, deoarece managerii trebuie sa-si delege autoritatea, dar intrucat ei sunt responsabili pentru deciziile pe care subordonatii lor le elaboreaza si le iau, managerii de asemenea au nevoie de un mecanism de tip feedback.
Activitatea de control efectiva cere trei faze de baza sau componente:
1. Stabilirea standardelor de performanta si a obiectivelor;
2. Analizarea comparativa a activitatilor si rezultatelor cu standardele;
3. Corectarea performantei care nu se potriveste cu perspectivele, modificarea standardelor care sunt nesatisfacatoare sau actiunea de a valorifica avantajul oportunitatilor (sanselor) care au fost descoperite.
Un sistem de control managerial este similar unui termostat dintr-o locuinta. Temperatura selectata constituie obiectivul performanta sau standardul cu care se va compara temperatura camerei. Termostatul este instrumentul de control. El supravegheaza continuu temperatura camerei si trimite informatii la sursa de incalzire cand temperatura coboara sub standard sau cand este deasupra lui. Sursa de caldura - corectorul performantei -actioneaza pe baza informatiei, emanand mai multa caldura daca in camera este prea rece sau prindu-se cand temperatura selectata este atinsa. Cand o noua informatie este trimisa de termostat, sursa de caldura din nou va face ajustarile necesare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Sistemului de Administrare a Contraventiilor.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 10 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!