INTRODUCERE 1 CAPITOLUL I. ESENTA, CONTINUTUL SI IMPORTANTA MANAGEMENTULUI STRATEGIC 4 1.1 Managementul strategic - un concept cu exegeza complexa 4 1.2. Trasaturile managementului strategic. 7 1.3. Asemanari si deosebiri intre managementul strategic si planificarea strategica 11 1.4. Atributii, competente si responsabilitati in managementul strategic 12 CAPITOLUL II. ETAPE ALE FUNDAMENTARII STRATEGIEI ORGANIZATIEI 14 2.1 Strategia - concept, componente 14 2.2 Fundamentarea strategiei 18 2.3 Implementarea strategiei 20 2.4 Controlul strategic si evaluarea strategiei 26 CAPITOLUL III. MANAGEMENTUL STRATEGIC IN CADRUL TELEKOM 32 3.1 Prezentare si scurt istoric Telekom 32 3.2 Viziunea strategica a companiei Telekom. Misiune si obiective 40 3.3 Strategiile de management Telekom pe piata de telecomunicatii din Romania 41 3.4 Decizia strategica privind dimensionarea si optimizarea retelei de telecomunicatii 44 CONCLUZII 53 BIBLIOGRAFIE 55
INTRODUCERE La strategie se face referire ori de cate ori se iau deciziile care determina cursul evolutiei unei societati sau a unei organizatii. Orice firma, cu originile sale specifice, cu know-how-ul si competentele sale, cu optiunile sale anterioare, constituie un sistem adica o retea dinamica de relatii si de schimburi recurente intre partile sale constituente. Daca este conceput adecvat si este bine pus in practica, sistemul reprezinta incununarea unor optiuni economice si judicioase si se caracterizeaza prin relatii durabile si armonioase intre diferitele sale componente, relatii stabilite si ajustate de-a lungul timpului. Este dotat cu competentele motrice necesare succesului si este animat de anumite valori comune si de motivatii impartasite de toti membrii sai. Un astfel de sistem este in stare sa ,,livreze" o strategie adecvata, garanta a marii performante economice. Firma care nu reuseste sa creeze un sistem strategic capabil sa execute o strategie de piata corespunzatoare va fi condamnata mai devreme sau mai tarziu la disparitie. De fapt, rivalitatea economica se disputa intotdeauna intre sisteme strategice cu proprietati diferite, posedand prin urmare competente si capacitati variate. Forta distinctiva a unui sistem provine dintr-o mai buna dozare a variabilelor si dintr-o mai pronuntata armonie si coerenta a partilor sale componente. Pornind de la aceste consideratii, am optat pentru o asemenea tema, incercand sa insist in special pe continutul managementului strategic in cadrul TELEKOM. Lucrarea de fata prezinta situatia actuala a telecomunicatiilor, precum si strategiile manageriale din cadrul telecomunicatiilor, cu referire la TELEKOM. Astfel lucrarea a fost impartita in trei parti dupa cum urmeaza: Prima parte trateaza esenta si continutul managementului strategic si dimensiunile sale, asemanarile si deosebirile dintre managementul strategic si planificarea strategica, incheind aceasta prima parte cu atributiile, competentele si responsabilitatile managementului strategic. In al doilea capitol se fac referiri la fundamentarea si implementarea strategiei organizatiei. Reusesc sa fie eficiente acele firme de telecomunicatii care raspund nevoilor consumatorilor, la un nivel rezonabil, furnizand servicii coerente la un pret corespunzator. Capitolul trei include informatii despre managementul strategic in telecomunicatii, viziunea strategica a companiei TELEKOM, strategia de management fiind de o importanta semnificativa in conducerea unei organizatii, in directia atingerii scopurilor sale. CAPITOLUL I. ESENTA, CONTINUTUL SI IMPORTANTA MANAGEMENTULUI STRATEGIC 1.1 Managementul strategic - un concept cu exegeza complexa Conceptul de management a fost utilizat initial doar in Marea Britanie si in alte tari in care se vorbea limba engleza. Din punct de vedere etimologic, termenul de management isi are originea in latinescul ,,manus" mana. De la latinescul" manus" provine cuvantul italian ,,mannegio" - prelucrare cu mana. Baza obiectiva a managementului o constituie activitatea umana, managementul fiind un proces de dirijare si orientare a activitatii resurselor umane in scopul realizarii unor obiective. Desi expresia de management strategic si-a facut intrarea oficiala in limbajul teoretic inca din 1973, in cadrul ,,The First International Conference of Strategic Management" organizata de I.H. Ansoff la Universitatea Vanderbilt, acceptiunile date acestui concept de un autor sau altul sunt, in general, destul de diferite, managementul strategic fiind considerat drept: . ,,procesul managerial de formulare si implementare a unei strategii" (Bacanu B. 1999); . ,,procesul prin care conducerea "de varf" a organizatiei determina evolutia pe termen lung si performantele acesteia, asigurand formularea riguroasa, aplicarea corespunzatoare si evaluarea continua a strategiei stabilite" (Russu C. 1993). Diversitatea definitiilor si constructiilor conceptuale folosite de autori semnifica, uneori, nu numai diferente de limbaj, ci si de fond, in functie de perceptia diferita a fenomenelor si de sfera de cuprindere pe care fiecare dintre acestia o confera managementului strategic.
1. BACANU BOGDAN - Antistrategic Management, Editura Polirom, Bucuresti 2014; 2. BACANU BOGDAN - Management strategic, Editura Teora, Bucuresti, 1997; 3. BELU NICOLETA - Management strategic, Editura Independenta Economica, Pitesti, 2006; 4. CIOCARLAN DOINITA - Management strategic, Editura Universitara, Bucuresti, 2009; 5. POPA IOAN - Management strategic, Editura Economica, Bucuresti, 2004; 6. PRIBOI MIHAIL. - Competitivitatea in telecomunicatii, Editura Universitaria, Craiova, 2000; 7. PUIU ALEXANDRU, N.Belu, G. Ciorasteanu, D.Parpandel, I.Talmaciu-Management-curs aplicativ, Ed. Independenta Economica 2010; 8. RUSSU CORNELIU - Management strategic, Ed. All Beck, Bucuresti, 1999; 9. SCHIOPARLAN VIRGIL. - Managementul in telecomunicatii, Editura Tribuna Economica, Bucuresti, 1999; 10. STEVENSEN HOWARD: - A manca sau a fi mancat. Riscul deciziei strategice in managementul modern, Editura Economica 2003; 11. VERBONCU ION - Management Eficienta, Eficacitate, Performante, Editura Universitara, 2013; 12. *** - www.business.ro 13. *** - www.zf.ro 14. *** - www.revistabiz.ro 15. *** - www.wall-street.ro 16. ***- www.realitatea.net 17. ***- www.adevarulfinanciar.ro 18. ***- www.telekom.ro 19. ***- www.ziare.com 20. ***- www.business24.ro
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.