Managementul Unitatilor cu Functiuni de Servire a Mesei

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
CAPITOLUL I MANAGEMENTUL ACTIVITATII DE ALIMENTATIE PUBLICA
1. Conceptul de serviciu de alimentatie publica
2. Particularitatile activitatii de alimentatie publica
3. Analiza clientilor din alimentatia publica
4. Tipuri de unitati de alimentatie publica
CAPITOLUL II MANAGEMENTUL ACTIVITATILOR DESFASURATE IN CADRUL RESTAURANTELOR
1. Organizarea spatiilor din cadrul restaurantelor
2. Organizarea circuitelor (fluxurilor) 
CAPITOLUL III MANAGEMENTUL SECTORULUI DE SERVIRE
1. Managementul sectorului de servire
2. Organizarea sectorului de servire
CAPITOLUL IV MANAGEMENTUL SECTORULUI DE PRODUCTIE
1. Managementul sectorului de productie
2. Productia de preparate culinare
3. Managementul realizarii unei activitati de alimentatie profitabile
CONCLUZIE
BIBLIOGRAFIE
ANEXE


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Pentru a reusi sa creeze o intreprindere la nivel microeconomic sau o industrie la nivel macroeconomic cu profil turistic de nivel mondial, activitatea desfasurata trebuie sa se caracterizeze printr-un inalt profesionalism. Aceasta cu atat mai mult cu cat produsul turistic reprezinta rezultatul mai multor activitati conexe.
Termenul de industria ospitalitatii (hospitality industry) este folosit adesea in literatura vestica impreuna cu termenele de turism si industria turistica, dar concentrandu-si atentia asupra responsabilitatii personalului din aceasta industrie de a fi gazde ospitaliere. Are asadar, un sens legat de intelesul termenului de ospitalitate - primire, gazduire buna oferita cuiva.
In prezentarea subiectului trebuie sa avem in vedere ca industria ospitalitatii presupune o activitate care ofera servicii, managementul unei organizatii prestatoare de servicii fiind diferit.
Managementul in turism, o lunga perioada de timp, a fost un management care purta direct amprenta personalitatii managerului. Putini dintre conducatorii de unitati din trecut din ramura turistica puteau fi considerati manageri in sensul curent al termenului. Investitiile erau mici, problemele conducerii resurselor umane erau practic nerecunoscute, majoritatea fiind afaceri familiale. La un nivel empiric, managementul reprezinta abilitatea de a oferi confort calatorului.
Astazi, produsul turistic devine tot mai complex si mai dificil de promovat, cadrul juridic devine o componenta tot mai importanta in conditiile internationalizarii pietelor, intreprinderea turistica actionand intr-un mediu tot mai complex. Eforturile sunt concentrate spre reducerea costurilor si cresterea profitului. Ca rezultat, apare necesitatea introducerii unor practici manageriale stiintifice in activitatea intreprinderilor, ca un mijloc de actiune impotriva presiunilor crescande cu care se confrunta industria turistica.
Principiile managementului general necesita adaptarea speciala la industria turistica, in functie de particularitatile acesteia, serviciul reprezentand elementul central in industria ospitalitatii. Inca de la inceputul acestui secol se poate vorbi de un impact al teoriilor managementului asupra evolutiei acestei ramuri. Doua exemple din SUA:
a) Omul de afaceri, E.F. Statler, la inceputul secolului XX (1908), a intuit necesitatea crearii unei oferte speciale in domeniul hotelier pentru a raspunde nevoilor noii clase de mijloc americane. Ea a creat sloganul "A Room with a Bath for a Dollar and a Half" (o camera cu baie pentru un dolar jumatate). Aceasta idee a reprezentat o adevarata inovatie, ce a revolutionat industria turismului in conditiile in care putinele camere cu baie care existau erau asociate turismului de lux. Statler a creat o standardizare a serviciilor hoteliere in toate unitatile sale, asigurand un nivel inalt de calitate. In plus, hotelurile sale au fost primele cu telefon in fiecare camera. Lantul hotelier creat de el este considerat unul dintre primele lanturi hoteliere.
b) Vernon si Gordon Stouffer erau fiii proprietarului unui restaurant de succes. In anii '20 ei au urmat cursurile universitatii "Wharton School of Finance" unde au studiat ideile lui F. Taylor, Fayol si ale altor pionieri in management. Ca urmare a studiilor, ei au introdus conceptele invatate, care au transformat domeniul alimentatiei publice intr-o industrie moderna. Activitatea de productie era supervizata de mama lor, fratii Stouffer neputand realiza in acest fel dezvoltarea unui lant de restaurante. In acelasi timp ei nu doreau sa se bazeze numai pe serviciile unui maestru bucatar, deoarece daca ar fi intervenit schimbarea lui ar fi survenit o modificare in continutul si calitatea preparatelor culinare. S-a incercat realizarea controlului managementului asupra productiei culinare prin dezvoltarea unui set de retete care pot conduce la crearea unor produse standard.


Fisiere in arhiva (2):

  • Managementul Unitatilor cu Functiuni de Servire a Mesei
    • ANEXE 1.docx
    • teza de an ff management de restaurant.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

Hotarirea Guvernului Republicii Moldova - Cu privire la aprobarea Normelor metodologice si criteriilor de clasificare a structurilor de primire turistice cu functiuni de cazare si de servire a mesei - Nr.643 din 27.05.2003 / Monitorul Oficial al R.Moldova nr.99-103/680 din 06.06.2003.
Regulile de baza ale comertului cu amanuntul si activitatii in sfera alimentatiei publice pentru agentii antreprenoriatului de pe teritoriul Republicii Moldova din 24 ianuarie 1994 / Monitorul Oficial nr. 1/28 din 30.04.1994.
Hotarirea Guvernului Republicii Moldova - Cu privire la aprobarea Regulamentului general de urbanism - Nr.5 din 05.01.98 / Monitorul Oficial al R.Moldova nr.14-15/95 din 26.02.1998.
Anuarul statistic al RM - Chisinau: Departamentul Statisticii al RM, 2005, 2006, 2007.
GOST-R 50764-95, Serviciile Alimentatiei Publice, Moldovastandardt, Hotarirea nr. 273 din 10.03.1997.
Manuale, monografii, carti si brosuri

Balaure V. Marketing in alimentatia publica si turism. - Bucuresti: ASE, 1984. - 327 p.
Baron, Korca, Pelican. Statistica pentru comert si turism. - Bucuresti, 1993.
Bucur-Sabo Mariana. Marketing in turism. - Bucuresti: Editura Irecson, 2006. - 239 p.
Burdus E., Caprarescu Gh. Fundamentele managementului organizatiei. - Bucuresti: Editura Economica, 1999. - 512 p.
Burlacu N., Cojocaru V. Management. - Chisinau: Editura ASEM, 2000. - 473 p.
Burlacu N., Graur E. Bazele managementului. Curs universitar. - Chisinau: Editura ASEM, 2006. - 201 p.
Burlacu N., Graur E., Morong A. Comunicarea manageriala. - Chisinau: Editura Grafema-Libris, 2003. - 191 p.
Burloiu Petre , Managementul resurselor umane, Editura Lumina Lex, Bucuresti, 2001
Cardula Ioan M. Analiza activitatii economice in comert. - Bucuresti: Editura ASEM, 1994.
Caprarescu Gheorghita Managementul strategic al firmei de comert si turism, Bucuresti; Ed.Rosetti. 2005
Ciobanu Ioan. Strategii de management. - Iasi, 1994. - 210 p.
Cole A. G. Managementul personalului, Editura CODECS, Bucuresti, 2000
Cole, G.A., Management - Theory and Practice, Low-Priced, 2002
Cotelnic A. Necesitatea aplicarii managementului strategic in vederea asigurarii performantei firmei. Analele Academiei de Studii Economice din Moldova, IV, DEP, -Chisinau: Editura ASEM, 2006. - p. 10-15
Cotelnic A., Nicolaescu M., Cojocaru V. Management in definitii, scheme si formule. -Chisinau: Editura ASEM, 1998. - 339 p.
Cotelnic A., Nicolaescu M., Cojocaru V. Managementul intreprinderilor in definitii, scheme si formule. - Chisinau: Editura ASEM, 1997. - 116 p.
Cotelnic Ala. Managementul unitatilor economice. - Chisinau: Editura ASEM, 1998. - 308 p.


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!