Managementul Veniturilor Bugetare ale Autoritatilor Locale - Primaria Comanesti-Bacau

Cuprins licenta Cum descarc?

Capitolul I. Reglementarea unitara a
impozitarii veniturilor in tara noastra . 05
1.1. Necesitatea elaborarii registrului taxelor fiscale si 
nefiscale si a programului informatic unitar legislativ . 05
1.2. Termenii codului fiscal . 07
1.3. Definirea notiunilor privind contribuabilii si obligatiile lor bugetare . 08
1.3.1. In Norme Metodologice . 14
1.3.2. In Codul Fiscal . 15
1.4. Tipuri de impozite si taxe locale . 16
Capitolul II. Bugetele locale, surse principale de 
finantare a serviciilor publice locale . 19
2.1. Bugetele locale - continut, structura si rol . 19
2.2. Autonomia locala si bugetele locale . 21
2.3. Descentralizarea administrativa si financiara . 25
Capitolul III. Sisteme fiscale in tarile europene . 27
3.1. Impozitarea progresiva si cota unica . 27
3.2. Tendinte privind impozitarea . 29
3.3. Structura veniturilor bugetare in Romania . 30
3.4. Aspecte ale instabilitatii fiscale in Romania . 30
3.5. Particularitati ale politicii fiscale in tarile Uniunii Europene . 32
Capitolul IV. Studiu de caz: 
Analiza colectarii unor venituri proprii la 
nivelul Consiliului local al orasului COMANESTI -BACAU.34 
4.1. Primaria orasului COMANESTI - BACAU . 38
4.1.1. Organizarea interna .
4.1.2. Atributii si competente ale functionarilor publici . 41
4.2. Fluxul informatiilor . 42
4.3. Activitatea de stabilire, administrare, control, urmarire si colectare a impozitelor si 
taxelor locale la nivelul Consiliului Local COMANESTI- BACAU . 43
4.3.1. Biroul ,,Impozite si Taxe Locale" . 44
4.4. Analiza gradului de colectare a unor venituri proprii la bugetul local al Primariei orasului COMANESTI-BACAU in intervalul 2008 - 2011. 48
Capitolul V. Concluzii si propuneri . 51
Bibliografie . 53


Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I
REGLEMENTAREA UNITARA 
A IMPOZITARII VENITURILOR IN TARA NOASTRA
1.1. NECESITATEA ELABORARII 
REGISTRULUI TAXELOR FISCALE SI NEFISCALE 
SI A PROGRAMULUI INFORMATIC UNITAR LEGISLATIV
Sunt cazuri in care, de ani de zile, organele fiscale din teritoriu nu pot trece la impunerea unor venituri, deosebit de mari, realizate de unele persoane fizice sau juridice, din cauza neclaritatilor legislative.
Neclaritatile legislative, existenta unui numar mare de articole de lege, dintre care cele mai impor!tante susceptibile de interpretari diferite, chiar diametral opuse, genereaza numeroase si grave efecte negative pe plan economic si social, printre care sunt de enumerat:
- numarul enorm de mare al contestatiilor si proce!selor in justitie;
- cresterea cheltuielilor bugetare si a personalului din institutiile publice;
- sporirea fenomenelor de evaziune fiscala ,,legala";
- neincrederea in lege si legalitate, in infaptuirea sta!tului de drept etc.
Se impune astfel, inventarierea tuturor taxelor si ta!rifelor parafiscale (extrabugetare) si a temeiului legal (daca exista) in baza caruia se incaseaza acestea, in scopul regle!mentarii lor clare, precise si intr-un mod unitar.
S-a ajuns efectiv la o situatie scapata de sub control. Nici nu se mai stie:
- cate taxe si tarife exista (estimate la circa 500);
- cine le instituie (cu sau fara temei legal);
- cine le percepe si
- la ce nivel.
Regiile autonome, autoritatile publice locale, agentiile guvernamentale, autoritatile, care nu sunt in subordinea Guvernului etc., instituie fiecare ce taxe si tarife doresc, cand vor si fara nici o limitare in nivelul acestora si dome!niul de aplicare.
Toate acestea sporesc povara ,,darilor" pentru persoa!nele fizice si juridice care, nestiind ca marea majoritate a acestora (circa 90%) nu sunt de natura fiscala, le includ tot in categoria ,,poverii fiscale". 
Aplicarea gresita, in mod frecvent si in mare masura, a prevederilor Codului se datoreaza faptului ca, destul de des, modificarea arti!colelor din Codul fiscal se face numai in acesta, nu si in textele cuprinse si in Normele metodologice de aplicarea Codului fiscal.
In Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal sunt preluate (prezentate) cca. 60%
din articolele Codului fiscal, respectiv cele la care sunt date norme metodologice de aplicare (care sunt si cele mai importante).
Frecvent au loc modificari ale unor articole din Codul fiscal, dar fara ca articolele respective sa fie modificate si in Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal.
Problema este deosebit de importanta daca avem in vedere faptul ca organele fiscale, contribuabilii si celelalte persoane fizice si juridice (experti, evaluatori, auditori, de justitie etc.) lucreaza, in general, dupa Normele metodo!logice de aplicare a Codului fiscal, intrucat in acestea se gasesc, la un singur loc, atat articolele din Codul fiscal, cat si normele metodologice de aplicare a acestora.
Normele metodologice nu sunt puse de acord cu noile prevederi ale articolelor din Codul fiscal (modificate, completate, inlocuite, abrogate). in unele cazuri au trecut ani de zile fara ca prevederile din normele metodologice de aplicare a unor articole din Codul fiscal sa fie puse de acord cu noile proceduri ale articolelor respective.
Numeroase si grave neajunsuri in aplicarea legislatiei fiscale - si nu numai a acesteia - se dato!reaza si faptului ca institutii ale statului, or!gane de justitie, fiscale, contribuabili etc. lucreaza dupa diferite programe informatice ale unor firme private.
S-a ajuns in situatia ca fiecare dintre institutiile fundamentale ale statului are propriul sau sistem informatic legislativ, intocmit si oferit de companii diferite, care sunt toate private, ceea ce face ca, in unele cazuri, aceeasi prevedere legala sa aiba o forma si un continut diferite, in functie de stiinta, de priceperea, de conceptia fiecareia dintre companiile respective in prelucrarea legis!latiei.
Aceasta problema este decisiva in cunoasterea, interpretarea si aplicarea co!recta a legislatiei, in general, si a celei fiscale, in special.
Se poate pune problema ca programul informatic le!gislativ sa se realizeze prin Monitorul Oficial.
Elaborarea de acte normative care sa contina atat partea de ,,Lege", cat si partea de ,,Norme meto!dologice de aplicare a legii" ar prezenta numeroase si deosebit de mari avantaje, precum eliminarea numeroaselor si gravelor neajunsuri mentionate anterior, reducerea volu!mului de formularistica, de birocratie, de cheltuieli mate!riale si cu munca vie, elaborarea de norme metodologice in concordanta deplina si intr-o conceptie uitara cu preve-derile legale in aplicarea carora se dau etc.
La un asemenea sistem legislativ se poate ajunge nu!mai in conditiile unui Parlament profesionalizat si prin depolitizarea activitatilor pur profesionale din institutiile statului si promovarea criteriului valorii .


Fisiere in arhiva (1):

  • Managementul Veniturilor Bugetare ale Autoritatilor Locale - Primaria Comanesti-Bacau.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!