Manastirea Galata Iasi

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 4
Capitolul I 7
A.Contextul istoric in care a domnit Petru Schiopul, ctitorul Manastirii Galata 7
1.Situatia economica si politica a Moldovei 7
2.Personalitatea ctitorului Manastirii Galata 10
B. Biserica "Inaltarea Domnului" 14
1.Istoric 14
2. Asezare geografica 17
3. Arhitectura bisericii 19
a. Evolutia arhitecturii bisericesti din Moldova pana la zidirea Manastirii Galata 19
b. Cristalizarea sintezei arhitecturale romanesti prin influientele arhitecturii din Muntenia 23
4. Iconografia 32
5. Odoare si obiecte de cult ale Manastirii Galata 37
Capitolul II 41
A.Anexe 41
1.Casa domneasca din incinta Manastirii Galata 41
2.Turnul clopotnita cu zidul de incinta 44
B. Manastirea Galata - resedinta domneasca 46
Capitolul III 48
A. Manastirea Galata in constiinta vremii 48
1. Relatari ale unor calatori straini despre Manastirea Galata si ctitorul ei 48
2.Egumeni, calugari si preoti care au slujit de-a lungul timpului la Manastirea Galata 50
B. Restaurarea manastirii 52
Concluzii 58
Bibliografie 62


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Vizitand de mai multe ori acest lacas de cult, am ramas impresionat de arhitectura interioara, de aspectul exterior, fapt care m-a determinat sa cunosc indeaproape istoria acestei manastiri si a contextului istoric in care a fost construita. 
Decizia mea se bazeaza si pe aceea, ca istoricii s-au aplecat mai putin asupra acestei etape din istoria poporului nostru, domnia lui Petru Schiopul, guvernarea caruia parea neinsemnata. 
Intr-un veac de pasiuni vulcanice, de vitii raspicate, in acest veac al XVI-lea, asa plin de viata si de culoare, aceasta figura palida, fara relief nu e la locul ei. 
Venirea lui la tronul Moldovei a insemnat un moment fara precedent in istoria noastra, prin faptul ca, pentru intaia oara un reprezentant din familia domnitoare a Basarabilor din Tara Romaneasca ajunge domn in Moldova. 
Nu s-a remarcat prin fapte de vitejie, a avut insa multa omenie si bunatate, o aleasa conceptie morala, calitati pe care - de la inalta pozitie pe care o ocupa in stat - le-a rasfrant, ori s-a straduit sa le rasfranga asupra intregii tari. 
Observand insa ca biserica manastirii Sf. Sava care, fata de ceea ce a fost, astazi e de nerecunoscut, despre Galata putem afirma ca este monumentul bisericesc dupa care putem cunoaste caracterele si evolutia arhitecturii moldovenesti de la sfarsitul secolului al XVI-lea. 
Cele doua Tari Romane au fost conduse de doi frati facand parte din aceeasi familie domnitoare: Alexandru al II-lea in Tara Romaneasca si Petre Schiopul in Moldova, realizandu-se astfel o uniune dinastica.
Lui Petru Schiopul ii datoram folosirea pentru prima data a limbii romane in cancelarie, lasandu-ne multe documente in acest sens.
Constiinta latinitatii limbii noastre a determinat incercari, timide, de adoptare a alfabetului latin atat de necesar in ridicarea culturala si consolidarea sentimentului national.
Asezata pe unul din dealurile care incojoara Iasul, biserica ofera o imagine impunatoare si pitoreasca, care se integreaza armonios in complexul arhitectural al orasului Iasi. 
Noutatea pe care o arata in conceptia adoptata la aceasta manastire, reflecta evidentele trasaturi ale domnitorului, privind intelegerea culturii si a artei, a rolului pe care trebuie sa-l indeplineasca in arhitectura.
Aceasta ctitorie reprezinta un moment de cotitura in arhitectura bisericeasca, fiind prima opera de sinteza, ca rezultat al relatiilor politice si culturale intre cele doua Tari Romane, contribuind astfel si prin arta la cristalizarea constiintei nationale a poporului roman.
La baza noii orientari a mesterilor care au lucrat la inceputul acestei epoci au stat pe de o parte elementele imprumutate din experienta arhitecturii din Tara Romaneasca, iar pe de alta parte unele forme decorative cu totul noi de provenienta orientala sau de origine occindentala. 
Departe de a constitui o ruptura cu dezvoltarea anterioara a arhitecturii, biserica Manastirii Galata preia din arhitectura moldoveneasca anterioara, tocmai acele elemente de plastica monumentala care s-au nascut in cadrul procesului de interactiune dintre arhitectura de lemn si cea de zid. Totodata sunt continuate traditiile decorative ale goticului transilvanean impletit cu Renasterea, traditii impamantenite in Moldova.


Fisiere in arhiva (1):

  • Manastirea Galata Iasi.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!