Marca in Economia Contemporana

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Capitolul 1. Marca in economia contemporana
1. Consideratii cu privire la proprietatea industriala si intelectuala
2. Conceptul "marca" si evolutia acesteia de-a lungul timpului
2.1. Definirea marcii si rolul acesteia in societatea contemporana
2.2. Rolul si importanta marcii
3. Logica marcii si managementul capitalului unei marci
4. Protectia unei marci prin inregistrarea la O.S.I.M
Capitolul II. Contributia marcii la succesul firmei pe piata internationala
1. Strategia de marca - un factor cu influenta majora asupra succesului firmei pe piata internationala
2. Crearea si introducerea marcilor
3. Extinderea marcii in afacerile internationale
Capitolul III. Dacia - marca de vocatie internationala, simbol al contemporaneitatii
1. Scurt istoric S.C. Automobile Dacia S.A
2. Dacia - marca complementara marcii Renault
3. Exprimarea identitatii de marca Dacia
4. Evolutia imaginii de marca Dacia in Romania
5. Marca Dacia in contextul crizei economice
CONCLUZII
BIBLIOGRAFIE


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Marcile au o influenta importanta in viata noastra. Reprezinta o expresie a pietei libere a unei societati democratice. Acestea au un impact profund in calitatea vietii noastre si pot reprezenta o modalitate de a vedea lumea altfel. Marcile ne coloreaza viata, reflecta valorile societatii noastre.
Dar marcile mari nu se construiesc peste noapte. Acestea necesita permanent un mix de strategie, finante, consiliere juridica si comunicare-marketing pentru a-si optimiza valorile.
O marca joaca trei roluri fundamentale in decizia de cumparare: ajuta la prelucrarea informatiilor, asigura securitate la cumparare si ofera satisfactie in utilizarea produsului, respectiv serviciului.
Marca reuseste prin mecanisme complexe atingerea mai multor nivele de comunicare. Astfel beneficiile functionale (concrete, palpabile), precum si cele emotionale (intangibile) de genul satisfactiei referitoare la ceea ce ai obtinut, status, sensul de a fi, sentimentul ca faci o alegere dreapta, confera marcii putere de convingere.
Marcile au devenit mijlocul de a-ti exprima punctul de vedere sau o atitudine sigura, definita. Marcile sunt o cale ideala de a ne exprima pe noi insine ca individualitati. Noi definim si dezvaluim aspecte ale caracterului nostru prin marcile pe care le alegem. Marca a devenit o parte integranta a felului in care oamenii se autodefinesc, un limbaj social acceptat, un mijloc de comunicare.
Ce poate ajunge o noua marca de succes? Aproape orice! Orice produs le ofera oportunitati de a crea o imagine in minte care este unica. Aproape orice produs poate depasi limitele stramte, inguste ale categoriei sale. Produsele, la urma urmei, au cicluri de viata clasice. Marcile bine construite promovate ar putea trai vesnic.
Oricine doreste sa construiasca o marca de succes trebuie sa inceapa de la cel mai bun si real punct de plecare, si anume de a se afla printre consumatori si de a identifica ceea ce le place sau le displace in legatura cu acea marca. Pentru a mentine o marca in viata trebuie sa faci ceva nou, inedit, total neasteptat, dar binevenit. La anumite intervale de timp, este dezirabil sa "dai o lovitura" intr-o noua directie, sa surprinzi consumatorul, sa adaugi o noua dimensiune marcii, sa o reenergizezi.
O marca de succes inventeaza si reinventeaza o intreaga categorie de produse/servicii. O marca de succes este o poveste neterminata...
Marca este ca o bijuterie aflata intr-o vitrina: iti spui ca poti trai fara ea, dar te simti mult mai bine atunci cand este a ta. Marca transmite un mesaj despre tine, despre ceea ce esti, despre ceea ce ai putea deveni. Avand o marca, intri intr-o lume in care succesul are o valoare de piata si se regaseste in profitul obtinut. Marca te face vizibil si iti permite sa intri in competitie. Te apropie de succes, dar nu ti-1 garanteaza. Poate de aceea exista o fascinatie a marcii: pentru ca devine mult mai importanta atunci cand nu o ai.
Succesul nu e la indemana oricui. O marca de top se construieste, se impune si se dezvolta dupa strategii bine puse la punct.
Capitolul I. Marca in economia contemporana
1. Consideratii cu privire la proprietatea industriala si
intelectuala
In economia mondiala contemporana, locul central il detine intensificarea progresului stiintifico-tehnic, precum si mutatiile calitative care se produc in cadrul acestuia. Fara a neglija importanta altor factori, performantele economiilor nationale, precum si cele ale diferitelor firme care le compun, se datoreaza intr-o masura hotaratoare intensitatii si calitatii progresului stiintifico-tehnic, vitezei cu care acesta se introduce in practica economica. Progresul stiintifico-tehnic conditioneaza de asemenea eficienta economica atat pe piata interna, cat si in ceea ce priveste participarea la afacerile economice internationale.
Creatia stiintifico-tehnica s-a manifestat inca din Antichitate, cea mai prolifica in acele vremuri fiind China, careia ii apartin mai mult de jumatate din inventiile si descoperirile fundamentate pe care se reazema lumea moderna .
In timp, contributii semnificative la dezvoltarea stiintei au adus si alte popoare din lumea araba, din Europa si in vremurile mai apropiate din America de Nord.
Activitatea creatoare, de inventie si inovare, de perfectionare a metodelor si tehnicilor de productie si comercializare a fost consacrata sub forma unui drept de proprietate al celor care realizeaza pentru prima oara o asemenea activitate. Asigurarea protectiei industriale a cunoscut in timp o serie de evolutii: includerea in tratatele comerciale a unor clauze speciale, incheierea de conventii internationale bilaterale, trecerea la conventii multilaterale.


Fisiere in arhiva (4):

  • bibl.docx
  • cap 2.docx
  • cap 3.docx
  • cuprins, introd, cap 1.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!