Marketing Bancar

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere 4
Cap 1. Marketingul in activitatea bancara 5
1.1 Conceptul de produs bancar/Serviciu bancar 5
1.2 Oferta de produse si servicii bancare si influenta ei asupra clientilor 6
Cap.2 Particularitatile promovarii produselor si serviciilor bancare. 10
2.1 Promovarea produselor si serviciilor bancare 10
2.2 Continutul politicii de comunicare a bancii (teorii, instrumente) 12
2.3Aspectele specifice si functiile reclamei bancare 17
2.4 Public relations (relatiile cu publicul) in activitatea bancara: componente si directii 23
Cap.3 Studiu de caz:analiza chestionarului efectuat pe baza rezultatelor clientilor BCR 27
Concluzii 43
Bibliografie: 45
Lista tabele
Tabel nr.1 Culegerea datelor 33
Lista grafice
Graficul nr. 1 Numarul persoanelor ce utilizeaza produse si servicii bancare 34
Graficul nr.2 Influenta imaginii produsului 35
Graficul nr.3 Produse si servicii achizitionate de clienti 35
Graficul nr.4 Principalul avantaj 36
Graficul nr. 5 Surse de informare 36
Graficul nr.6 Importanta costului in achizitionarea unui produs 37
Craficul nr.7 Gradul de satisfactie 37
Graficul nr.8 Numarul de oferte comparate la achizitionarea unui produs 38
Graficul nr.9 Informarea cu privire la produsele bancare 39
Graficul nr.10 Gradul de cunoastere a produselor bancare 39
Graficul nr.11 Masura utilizarii site-urilor 40
Graficul nr.12 Calitatea serviciilor 41
Graficul nr.13 Depozit lunar 41
Graficul nr.14 Venitul lunar 42
Graficul nr. 15 Varsta 42


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Acesta lucrare prezinta caracteristicile sistemului bancar romanesc precum si notiunile generale atat ale produselor cat si ale serviciilor puse in practica de catre agentii economici in conditiile in care produsele si serviciile bancare se afla intr-o continua modernizare si diversificare.
Un principal mijloc de mentinere a cotei de piata precum si a unui numar cat mai mare de clienti o reprezinta oferta de produse si servicii bancare.
Banca, la inceputul activitatii sale, oferea clientilor potentiali o gama redusa de produse si servicii, aceasta constand in efectuarea de operatiuni de incasari si plati prin intermediul conturilor bancare precum si prin oferirea de credite agentilor economici si persoanelor fizice. Consecinta crearii unor produse si servicii noi consta in faptul ca gama clientilor s-a diversificat, a crescut numarul acestora precum si numarul conturilor bancare de la un an la altul.
Putem spune ca Banca Comerciala Romana este cea mai importanta banca din sistemul bancar romanesc iar activitatea acesteia este apreciata atat in tara cat si in strainatate.
Capitolul I face referire la caracteristicile produselor si serviciilor bancare, prezinta unele aspecte privind oferta de produse si servicii bancare si totodata influenta acesteia asupra clientilor. 
Capitolul II prezinta schematic particularitatile produselor si serviciilor bancare. In acest capitol vom preciza cat de importanta este politica de comunicare a bancii in promovarea produselor si serviciilor. Totodata vom prezenta unele aspecte generale privind reclama bancara precum si relatia cu publicul in activitatea bancara. 
Capitolul III cuprinde un studiu de caz in care se cerceteaza un anumit esantion de persoane prin intermediul unui chestionar cu scopul de a afla care sunt preferintele clientilor si carui grup de persoane ne putem adresa.
Cap 1. Marketingul in activitatea bancara
1.1 Conceptul de produs bancar/Serviciu bancar
In acceptiune generala, rezultatele activitatii unei intreprinderi pot fi bunurile sau serviciile. Pentru banci, produsele reprezinta, de fapt, servicii. 
In contextul activitatii bancare, termenul de produs nu desemneaza un obiect sau bun fizic, ci un serviciu oferit de banca. Totodata, serviciile bancare nu constau numai prin ele insele, ci implica si anticipeaza o insiruire logica si inlantuita de servicii. Asadar, termenul de produs bancar se leaga de o stricta limitare a activitatii bancare, consacrata si stabilita, care implica o multitudine de actiuni simple sau complexe.
Termenul de serviciu bancar se leaga de parcurgerea unor operatiuni simple fiind in acelasi timp dependent de produsul bancar: intr-o operatiune simpla includem serviciile de schimb valutar, acordat la ghiseele bancii, insa acesta poate fi dependent unui produs bancar la cererea deschiderii unui acreditiv ce include transformarea sumelor din lei in monede straine denominate sau produsul software ce cuprinde produsul bancar multicash ce aproba dispunerea de plati la sediul acestora de catre client dar care in structura sa dispune de o varietate mai mica sau mai mare de servicii si actiuni traditionale: obtinerea de informatii cu privire la operatiile realizate, a extraselor din cont, etc.
Specialistul in marketing are o mare importanta de aceea el intervine din timp, in faza de proiectare a noului produs sau serviciu bancar. Un specialist calificat stie la ce aspira clientul sau are macar o idee cu privire la asteptarile sale. Acesta selecteza de pe piata informatii cu privire la neplacerile consumatorilor in raport cu produsele prezente in comert la grupul respectiv, avand in vedere si datele necesare in legatura cu nevoile nemultumite ale consumatorilor, cerinte, aspiratii, care vor fi schimbate de proiectanti in atribute.
Un element esential, remarcabil il constituie ciclul de viata al produsului bancar.Aceasta notiune a fost instituita de americanul Theodore Levitt (1965) ce se fundamenteaza pe o metafora: produsul este vazut ca fiind un om care ia viata, creste, imbatraneste si in final se stinge. In functie de faza la care produsul sau serviciul se afla atunci cand se formeaza campania de promovare, se selecteaza si stilul corespunzator. In etapa introducerii produsului pe piata, se pune accent pe familiarizarea unor grupuri cat mai vaste de posibili clienti avand in vedere noul produs, serviciu bancar, accentuandu-se avantajele propuse de el clientilor potentiali. In etapa de 
crestere este necesar sa se formeze o postura diferita cu privire la produsul/serviciul corespunzator, accentuand beneficiile sale in conformitate cu produsele/serviciile prezente pe piata facand parte din acelasi grup. In faza de maturitate, concurenta devine crancena, iar vanzarile se maresc dar nu intr-un ritm alert ci lent sau chiar ajungand sa se stopeze, se valorifica la un nivel ridicat imaginea deja castigata, reputatia marcii, prin raspandirea diverselor game de produse reusite, prezentand formule remediate sau mai specializate.


Fisiere in arhiva (1):

  • Marketing Bancar.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!