Marketing Politic

Licență
8.7/10 (3 voturi)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 38 în total
Cuvinte : 6545
Mărime: 3.90MB (arhivat)
Puncte necesare: 10
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Cosma Smaranda

Cuprins

  1. Introducere.pag. Capitolul I
  2. Abordări conceptuale și terminologie specifică în marketingul
  3. politic.pag. 3
  4. 1.1 Geneza marketigului politic.pag.3
  5. 1.2 Definția marketingului politic.pag.4
  6. 1.3 Functiile marketingului.pag.5
  7. 1.3.1 Funcția de investigare.pag.5
  8. 1.3.2 Funcția de adaptare.pag.5
  9. 1.3.3 Funcția de satisfacere în condiții superioare a necesităților.pag.5
  10. 1.3.4 Funcția de maximizare a eficienței economice.pag.5
  11. 1.4 Specializările și particularitățile markentigului politic.pag.5
  12. 1.5. Structura marketingului politic.pag.6
  13. 1.6. Mixul de marketing.pag.6
  14. 1.7. Intervenții acționale ale marketingului politic.pag.8
  15. Capitolul II
  16. Canale de comunicare politică.pag.10
  17. 2.1. Canale tradiționale de comunicare.pag.10
  18. 2.1.1 MASS-MEDIA.pag.10
  19. 2.2.Canale moderne de transmitere a mesajelor către alegatori.pag.16
  20. 2.2.1. MOBILIER STRADAL.pag.16
  21. 2.2.2. PANOURI.pag.20
  22. 2.2.3. TRANZIT.pag.22
  23. 2.2.4. CASETE, STEAGURI DIRECŢIONALE ŞI BANNERE.pag.23
  24. 2.2.5 INTERNETUL.pag.24
  25. 2.2.6 ARTĂ ÎN ZBOR-AVIOANE PICTATE.pag.24
  26. Capitolul III
  27. Cercetare de marketing referitoare la gradul de informare al votantilor și canalele de comunicare folosite de structurile politice pentru transmiterea mesajelor. Studiu de caz.pag.25
  28. 3.1. Metodolgie și alegerea metodelor de cercetare.pag.25
  29. 3.2. Formularea ipotezelor și operaționalizarea conceptelor.pag.26
  30. 3.3 Analiza cantitativă a datelor.pag.28
  31. Capitolul IV
  32. Concluzii si propuneri.pag.34
  33. Bibliografie.pag. 35
  34. Anexe

Extras din licență

CAPITOLUL I. Abordări conceptuale și terminologie specifică în marketingul politic

1.1.Geneza marketingului politic

Etimologic, marketing este participiul prezent al verbului în engleză to market, care semnifică o continuitate a desfășurării acțiunilor de piată.

În accepțiunea generală, marketingul reprezintă "ştiinţa şi arta de a convinge clienţii să cumpere".Philip Kotler definea marketingul mai mult ca un proces social şi managerial prin care oamenii obţin ceea ce le este necesar prin crearea de produse şi servicii având o anumită valoare.

Definițiile moderne caracterizează marketingul ca un process amplu, orientat atât economic, cât și social pentru satisfacerea pieței, acordând o mare atenție consumatorului- “Produc ce se cere!”

Într-o definiție restrânsă, marketingul este procesul concentrat pe oferirea produsului, tradus prin: “Vinde cât mai bine ceea ce ai produs!”.

Marketingul se clasifică în :

• Marketingul în domeniul economic se practică în toate ramurile care produc bunuri și servicii pentru satisfacerea consumatorului

• Marketingul în domeniul nelucrativ se deruleaza în ramuri care nu produc bunuri si produse, ci elaborează idei, cu scopul de a determina unele comportamente sociale ,pornind de la o cauză socială legitimă. Se refera atât la marketingul social, cât si la cel politic.

Conceptul de marketing social a apărut prin extinderea marketingului in toate domeniile extraeconomice, mai precis în sectoarele necomerciale care practică activitați nonprofit.

Marketingul social are o arie largă de raspandire pe domenii diverse: culte, artă, sport, sănătate, cultură, ecologie și politică.

1.2. Definiția marketingului politic

Michel Bongrand, unul dintre pionierii aplicării marketingului politic în Europa, defineşte marketingul politic ca fiind “un ansamblu de tehnici având ca obiectiv să favorizeze adecvarea unui candidat la electoratul său potenţial, să îl facă cunoscut de către un număr cât mai mare de alegători, să creeze o diferenţiere faţă de concurenţi - şi adversari - şi, cu un minimum de mijloace, să optimizeze numărul de sufragii pe care trebuie să le câştige în timpul campaniei” .

S. Tamaș aduce definiția marketingului politic axat pe elemente relaționale: “Folosire a metodelor și tehnicilor de studiere a pieței și de publicitate electorală în cadrul unei campanii electorale.”

O definiție considerată esențială în domeniul marketingului politic este cea elaborată de Chartered Institute of Marketing care susține că termenul de marketing este un process managerial responsabil cu identificarea, anticiparea și satisfacerea profitabilă a necesităților clienților.

Marketingul politic își dovedește utilitatea pornind de la organizarea unei structuri politice, continuând cu prestația pe piața politica si mergând până la actul de guvernare. Marketingul oferă solucontinuând cu prestația pe piața politica si mergând până la actul de guvernare. Marketingul oferă soluțiile teoretice ideale pentru investițiile sociale având drept scop și finalitatea, elaborarea programelor de acțiune de care o societate are nevoie la un moment dat.

Dincolo de șlefuirea ofertelor politice, fie programe, fie oameni, marketingul politic optim poate asigura cea mai bună cale de promovare și rafinare a resursei umane după tactici comunicaționale adecvate.

Prin intermediul marketingului structurile politice pot fi cercetate ca fiind nuclee de reechilibrare a disfuncționalităților sociale și chiar în interiorul instituțiilor.

Preview document

Marketing Politic - Pagina 1
Marketing Politic - Pagina 2
Marketing Politic - Pagina 3
Marketing Politic - Pagina 4
Marketing Politic - Pagina 5
Marketing Politic - Pagina 6
Marketing Politic - Pagina 7
Marketing Politic - Pagina 8
Marketing Politic - Pagina 9
Marketing Politic - Pagina 10
Marketing Politic - Pagina 11
Marketing Politic - Pagina 12
Marketing Politic - Pagina 13
Marketing Politic - Pagina 14
Marketing Politic - Pagina 15
Marketing Politic - Pagina 16
Marketing Politic - Pagina 17
Marketing Politic - Pagina 18
Marketing Politic - Pagina 19
Marketing Politic - Pagina 20
Marketing Politic - Pagina 21
Marketing Politic - Pagina 22
Marketing Politic - Pagina 23
Marketing Politic - Pagina 24
Marketing Politic - Pagina 25
Marketing Politic - Pagina 26
Marketing Politic - Pagina 27
Marketing Politic - Pagina 28
Marketing Politic - Pagina 29
Marketing Politic - Pagina 30
Marketing Politic - Pagina 31
Marketing Politic - Pagina 32
Marketing Politic - Pagina 33
Marketing Politic - Pagina 34
Marketing Politic - Pagina 35
Marketing Politic - Pagina 36
Marketing Politic - Pagina 37
Marketing Politic - Pagina 38

Conținut arhivă zip

  • Marketing Politic.docx

Alții au mai descărcat și

Marketing Electoral

PREFAŢĂ Pentru politicieni nu există nimic mai pasionant decât politica. Politica şi politicienii scot la vedere ceea ce este mai bun şi mai rău...

Aspecte ale negocierii și comunicării în afaceri. studiu de caz la Allianz Țiriac Asigurări SA

INTRODUCERE Această lucrare este structurată în trei capitole după cum urmează: - capitolul 1 Negocierea în afaceri; - capitolul 2 Comunicarea...

Marketing Politic

Marketing politic Philip Kotler defineste marketingul politic ca fiind “interacţiunea socială între două unităţi, una dintre acestea (candidatul)...

Marketing Politic

Capitolul 1. Marketingul electoral 1.1. Introducere Marketingul electoral se referă la relaţia dintre politician şi alegător, în timp ce...

Analiza componentelor principale

Analiza clusterelor a fost folosita în marketing pentru a servi unei varietati mari de scopuri, incluzând urmatoarele: • Segmentarea pietei. De...

Te-ar putea interesa și

Elaborarea strategiei de promovare pentru produsul Heineken la S.C Heineken România S.A

În prezent, noţiunea de turbulenţă, invocată în literatura consacrată marketingului modern, relevă mai mult ca niciodată condiţiile actuale în care...

Mixul de Marketing - Implementare Produse de Retail în Sistemul Bancar

CAPITOLUL 1 Conţinutul politicii de marketing si Locul serviciilor bancare în teoria economică Adoptarea conceptului de marketing de către o...

Strategii Moderne de Marketing Bancar

1. Considerţii generale privind conceptul de marketing bancar 1.1. Marketing bancar. Definiţie şi trăsături. Băncile răspund nevoilor particulare...

Program de marketing pentru participarea agenției de turism Atlantic Tour

INTRODUCERE Agenţiile private de turism formează veriga de bază a instituţiilor care activează în industria turistică. Pot fi considerate agenţii...

Marketingul Produselor și Serviciilor Bancare

INTRODUCERE Marketingul este arta de a crea şi oferi un standard de viaţă. La urma urmei, toţi suntem, sub o formă sau alta, consumatori de...

Ergonomia Biroului de Marketing

FIŞA POSTULUI Director de marketing Poziţia COR: 123307 Aferentã contractului de muncã nr. 22 din data de 14.10.2008 APROBAT Administrator...

Aspecte ale Comunicării în Marketingul Politic

Introducere Politica este o luptă care aparent se desfășoară fără prea multe reguli și ne duce cu gândul la nevoia descoperirii unei științe care...

Politici și Strategii de Marketing

UNITATEA DE ÎNVĂŢARE 1 COORDONATELE POLITICII DE MARKETING A FIRMEI Cuprins 1.1. Obiectivele unităţii de învăţare 1 4 1.2. Conţinutul politicii...

Ai nevoie de altceva?