Cuprins
- Introducere.pag. Capitolul I
- Abordări conceptuale și terminologie specifică în marketingul
- politic.pag. 3
- 1.1 Geneza marketigului politic.pag.3
- 1.2 Definția marketingului politic.pag.4
- 1.3 Functiile marketingului.pag.5
- 1.3.1 Funcția de investigare.pag.5
- 1.3.2 Funcția de adaptare.pag.5
- 1.3.3 Funcția de satisfacere în condiții superioare a necesităților.pag.5
- 1.3.4 Funcția de maximizare a eficienței economice.pag.5
- 1.4 Specializările și particularitățile markentigului politic.pag.5
- 1.5. Structura marketingului politic.pag.6
- 1.6. Mixul de marketing.pag.6
- 1.7. Intervenții acționale ale marketingului politic.pag.8
- Capitolul II
- Canale de comunicare politică.pag.10
- 2.1. Canale tradiționale de comunicare.pag.10
- 2.1.1 MASS-MEDIA.pag.10
- 2.2.Canale moderne de transmitere a mesajelor către alegatori.pag.16
- 2.2.1. MOBILIER STRADAL.pag.16
- 2.2.2. PANOURI.pag.20
- 2.2.3. TRANZIT.pag.22
- 2.2.4. CASETE, STEAGURI DIRECŢIONALE ŞI BANNERE.pag.23
- 2.2.5 INTERNETUL.pag.24
- 2.2.6 ARTĂ ÎN ZBOR-AVIOANE PICTATE.pag.24
- Capitolul III
- Cercetare de marketing referitoare la gradul de informare al votantilor și canalele de comunicare folosite de structurile politice pentru transmiterea mesajelor. Studiu de caz.pag.25
- 3.1. Metodolgie și alegerea metodelor de cercetare.pag.25
- 3.2. Formularea ipotezelor și operaționalizarea conceptelor.pag.26
- 3.3 Analiza cantitativă a datelor.pag.28
- Capitolul IV
- Concluzii si propuneri.pag.34
- Bibliografie.pag. 35
- Anexe
Extras din licență
CAPITOLUL I. Abordări conceptuale și terminologie specifică în marketingul politic
1.1.Geneza marketingului politic
Etimologic, marketing este participiul prezent al verbului în engleză to market, care semnifică o continuitate a desfășurării acțiunilor de piată.
În accepțiunea generală, marketingul reprezintă "ştiinţa şi arta de a convinge clienţii să cumpere".Philip Kotler definea marketingul mai mult ca un proces social şi managerial prin care oamenii obţin ceea ce le este necesar prin crearea de produse şi servicii având o anumită valoare.
Definițiile moderne caracterizează marketingul ca un process amplu, orientat atât economic, cât și social pentru satisfacerea pieței, acordând o mare atenție consumatorului- “Produc ce se cere!”
Într-o definiție restrânsă, marketingul este procesul concentrat pe oferirea produsului, tradus prin: “Vinde cât mai bine ceea ce ai produs!”.
Marketingul se clasifică în :
• Marketingul în domeniul economic se practică în toate ramurile care produc bunuri și servicii pentru satisfacerea consumatorului
• Marketingul în domeniul nelucrativ se deruleaza în ramuri care nu produc bunuri si produse, ci elaborează idei, cu scopul de a determina unele comportamente sociale ,pornind de la o cauză socială legitimă. Se refera atât la marketingul social, cât si la cel politic.
Conceptul de marketing social a apărut prin extinderea marketingului in toate domeniile extraeconomice, mai precis în sectoarele necomerciale care practică activitați nonprofit.
Marketingul social are o arie largă de raspandire pe domenii diverse: culte, artă, sport, sănătate, cultură, ecologie și politică.
1.2. Definiția marketingului politic
Michel Bongrand, unul dintre pionierii aplicării marketingului politic în Europa, defineşte marketingul politic ca fiind “un ansamblu de tehnici având ca obiectiv să favorizeze adecvarea unui candidat la electoratul său potenţial, să îl facă cunoscut de către un număr cât mai mare de alegători, să creeze o diferenţiere faţă de concurenţi - şi adversari - şi, cu un minimum de mijloace, să optimizeze numărul de sufragii pe care trebuie să le câştige în timpul campaniei” .
S. Tamaș aduce definiția marketingului politic axat pe elemente relaționale: “Folosire a metodelor și tehnicilor de studiere a pieței și de publicitate electorală în cadrul unei campanii electorale.”
O definiție considerată esențială în domeniul marketingului politic este cea elaborată de Chartered Institute of Marketing care susține că termenul de marketing este un process managerial responsabil cu identificarea, anticiparea și satisfacerea profitabilă a necesităților clienților.
Marketingul politic își dovedește utilitatea pornind de la organizarea unei structuri politice, continuând cu prestația pe piața politica si mergând până la actul de guvernare. Marketingul oferă solucontinuând cu prestația pe piața politica si mergând până la actul de guvernare. Marketingul oferă soluțiile teoretice ideale pentru investițiile sociale având drept scop și finalitatea, elaborarea programelor de acțiune de care o societate are nevoie la un moment dat.
Dincolo de șlefuirea ofertelor politice, fie programe, fie oameni, marketingul politic optim poate asigura cea mai bună cale de promovare și rafinare a resursei umane după tactici comunicaționale adecvate.
Prin intermediul marketingului structurile politice pot fi cercetate ca fiind nuclee de reechilibrare a disfuncționalităților sociale și chiar în interiorul instituțiilor.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Marketing Politic.docx