Marketing Politic

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere.pag. Capitolul I
Abordari conceptuale si terminologie specifica in marketingul 
politic.pag. 3
1.1 Geneza marketigului politic.pag.3
1.2 Defintia marketingului politic.pag.4
1.3 Functiile marketingului.pag.5
1.3.1 Functia de investigare.pag.5
1.3.2 Functia de adaptare.pag.5
1.3.3 Functia de satisfacere in conditii superioare a necesitatilor.pag.5
1.3.4 Functia de maximizare a eficientei economice.pag.5
1.4 Specializarile si particularitatile markentigului politic.pag.5
1.5. Structura marketingului politic.pag.6
1.6. Mixul de marketing.pag.6
1.7. Interventii actionale ale marketingului politic.pag.8
Capitolul II
Canale de comunicare politica.pag.10
2.1. Canale traditionale de comunicare.pag.10
2.1.1 MASS-MEDIA.pag.10
2.2.Canale moderne de transmitere a mesajelor catre alegatori.pag.16
2.2.1. MOBILIER STRADAL.pag.16
2.2.2. PANOURI.pag.20
2.2.3. TRANZIT.pag.22
2.2.4. CASETE, STEAGURI DIRECTIONALE SI BANNERE.pag.23
2.2.5 INTERNETUL.pag.24
2.2.6 ARTA IN ZBOR-AVIOANE PICTATE.pag.24
Capitolul III
Cercetare de marketing referitoare la gradul de informare al votantilor si canalele de comunicare folosite de structurile politice pentru transmiterea mesajelor. Studiu de caz.pag.25 
3.1. Metodolgie si alegerea metodelor de cercetare.pag.25
3.2. Formularea ipotezelor si operationalizarea conceptelor.pag.26
3.3 Analiza cantitativa a datelor.pag.28
Capitolul IV
Concluzii si propuneri.pag.34
Bibliografie.pag. 35
Anexe


Extras din licenta Cum descarc?

CAPITOLUL I. Abordari conceptuale si terminologie specifica in marketingul politic
1.1.Geneza marketingului politic
Etimologic, marketing este participiul prezent al verbului in engleza to market, care semnifica o continuitate a desfasurarii actiunilor de piata. 
In acceptiunea generala, marketingul reprezinta "stiinta si arta de a convinge clientii sa cumpere".Philip Kotler definea marketingul mai mult ca un proces social si managerial prin care oamenii obtin ceea ce le este necesar prin crearea de produse si servicii avand o anumita valoare.
Definitiile moderne caracterizeaza marketingul ca un process amplu, orientat atat economic, cat si social pentru satisfacerea pietei, acordand o mare atentie consumatorului- "Produc ce se cere!"
Intr-o definitie restransa, marketingul este procesul concentrat pe oferirea produsului, tradus prin: "Vinde cat mai bine ceea ce ai produs!".
Marketingul se clasifica in :
o Marketingul in domeniul economic se practica in toate ramurile care produc bunuri si servicii pentru satisfacerea consumatorului
o Marketingul in domeniul nelucrativ se deruleaza in ramuri care nu produc bunuri si produse, ci elaboreaza idei, cu scopul de a determina unele comportamente sociale ,pornind de la o cauza sociala legitima. Se refera atat la marketingul social, cat si la cel politic.
Conceptul de marketing social a aparut prin extinderea marketingului in toate domeniile extraeconomice, mai precis in sectoarele necomerciale care practica activitati nonprofit.
Marketingul social are o arie larga de raspandire pe domenii diverse: culte, arta, sport, sanatate, cultura, ecologie si politica.
1.2. Definitia marketingului politic
Michel Bongrand, unul dintre pionierii aplicarii marketingului politic in Europa, defineste marketingul politic ca fiind "un ansamblu de tehnici avand ca obiectiv sa favorizeze adecvarea unui candidat la electoratul sau potential, sa il faca cunoscut de catre un numar cat mai mare de alegatori, sa creeze o diferentiere fata de concurenti - si adversari - si, cu un minimum de mijloace, sa optimizeze numarul de sufragii pe care trebuie sa le castige in timpul campaniei" .
S. Tamas aduce definitia marketingului politic axat pe elemente relationale: "Folosire a metodelor si tehnicilor de studiere a pietei si de publicitate electorala in cadrul unei campanii electorale." 
O definitie considerata esentiala in domeniul marketingului politic este cea elaborata de Chartered Institute of Marketing care sustine ca termenul de marketing este un process managerial responsabil cu identificarea, anticiparea si satisfacerea profitabila a necesitatilor clientilor.
Marketingul politic isi dovedeste utilitatea pornind de la organizarea unei structuri politice, continuand cu prestatia pe piata politica si mergand pana la actul de guvernare. Marketingul ofera solucontinuand cu prestatia pe piata politica si mergand pana la actul de guvernare. Marketingul ofera solutiile teoretice ideale pentru investitiile sociale avand drept scop si finalitatea, elaborarea programelor de actiune de care o societate are nevoie la un moment dat.
Dincolo de slefuirea ofertelor politice, fie programe, fie oameni, marketingul politic optim poate asigura cea mai buna cale de promovare si rafinare a resursei umane dupa tactici comunicationale adecvate.
Prin intermediul marketingului structurile politice pot fi cercetate ca fiind nuclee de reechilibrare a disfunctionalitatilor sociale si chiar in interiorul institutiilor.


Fisiere in arhiva (1):

  • Marketing Politic.docx

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!