Marketingul Electronic

Extras din licenta Cum descarc?

Ce este Internetul?
Internetul este o retea mondiala de zeci de mii de computere de mare capacitate, conectate intern ele. Persoane particulare si oameni de afaceri intra pe Internet prin intermediul unui furnizor local de servicii Internet, care ofera astfel accesul la posta electronica (e-mail) si la sistemul de informare "www" (world wide web). Internetul ofera potentialilor clienti posibilitatea de a "vizita" afacerea pe "web" si sa analizeze ofertele online de produse si servicii ale firmelor.
Cum folosim Internetul pentru afaceri?
O multitudine de firme utilizeaza Internetul pentru publicitate. Marketingul prin Internet este o oportunitate pentru a crea imaginea unei firme si pentru a atrage clienti. Firmele furnizeaza informatii tehnice si utilizeaza pagina de web ca o platforma pentru lansarea noutatilor firmei. Folosind propriul website ca pe un magazin, ele ofera produse si preiau comenzi.
De ce este internetul asemuit cu un iceberg?
Pentru ca cea mai mare parte din informatie este ascunsa, doar 16% din situri sunt catalogate de "motoarele de cautare", asa cum arata un studiu efectuat de catre Dr. Steve Lawrence si Dr. C. Lee Giles pentru Institutul de Cercetari NEC. Internetul contine aproximativ 800 milioane de pagini Web , insumand 15 terabytes de informatie si aproximativ 180 milioane de imagini. Siturile comerciale sunt cele care au invadat spatiul virtual, detinand 83% dintre pagini, urmate de siturile care au continut stiintific si commercial.
Cine se ocupa cu marketingul electronic?
Boss-ul de la Microsoft spunea ca in viitor afacerile vor fi de doua feluri - pe Internet sau deloc. Internet-ul se afla in anii lui de gratie si cifrele de pe toate segmentele sale cresc, facand parca uitat momentul falimentului "dotcom-urilor". Publicitatea online a depasit in 2005 suma de 10 miliarde de dolari. Yahoo face profituri din publicitate similare retelei CNN. Pana si piata IT din Romania asteapta anul acesta sa treaca de 1 miliard Euro din care o parte sunt bugete pentru online.
Marketingul traditional, a carui importanta nu poate fi minimalizata, trebuie sa dezvolte o noua componenta, numita marketing online. Componenta care incepe sa isi castige incet dar sigur autonomia pentru ca mecanismele sale sunt unele specifice, unde creativitatea suplineste inca o mare parte din teorie.
In acest context este necesara prezenta pe piata pentru diverse actiuni care vizeaza fie o lansare de produs, fie intarirea unui brand existent, fie a unui serviciu, fie publicitate. Oricare din actiunile pe Internet genereaza comportamente de marketing pentru ca pana la urma asta e scopul ... cati mai multi oameni sa ajunga la informatie si sa ia o decizie in ceea ce o priveste. Sa nu uitam ratiunile utilizatorilor de Internet, sau "Regula celor 3C" - Cauta, Compara, Cumpara. Ei CAUTA informatie pe Internet (si aici marketingul trebuie directionat astfel incat sa o gaseasca), COMPARA rezultatele (marketingul trebuie sa stie sa le prezinte cat mai bine) si CUMPARA (marketingul trebuie sa stie sa vanda). 
Concluzia este ca marketingul online se face in toate actiunile intreprinse pe Internet de oricine, angajatii sai, admiratorii si dusmanii sai. Pe langa acestia mai pot veni cu expertiza pe actiuni specifice, consultanti, agentii, designeri, advertiseri, voluntari. Locul acestora este dat de marimea efortului financiar pe care fiecare si-l poate permite.
Tendinte si factori ai noii economii
Exista o multitudine de factori si tendinte care sunt esentiali in modelarea actuala si viitoare a marketingului electronic.Acestia sunt:
- Economia: Organizatiile in trecut erau mari, incete si piramidale. Puterea era detinuta de cei ce controlau capitalul. Astazi ne indreptam spre o economie creatoare, unde inovatia si gandirea colectiva sunt mijloace de control. Noile organizatii sunt flexibile, dinamice si mult mai mult indreptate spre consumatori, muncitori si capitalul necesar. In noua economie se vorbeste in primul rand despre calitate si productivitate si nu despre volumul muncii.
- Politica: Cei ce detineau puterea politica, sau cei ce aveau influenta in randurile politicienilor, controlau resursele, productia. Democratia nu avea acelasi sens in economie. Informatia era pe ultimul loc, controlata (cenzurata) si se misca foarte greu. Acum informatia este mult mai la vedere, mai accesibila. Dobandirea cunostintelor se face mult mai usor, la fel si implementarea noilor idei.
- Cultura: Prin participarea ambilor membrii ai familiei la venit, a crescut timpul alocat muncii in sanul familiei, primul care a avut de suferit in urma acestui lucru fiind timpul petrecut impreuna de cuplu. De aici au avut de suferit si calitatea vietii si cultura (in tarile dezvoltate se inregistreaza o rata a divortului foarte ridicata). Concepera noilor locuri de munca si mijloacele de telecomunicare au facut sa cresca timpul liber, timp alocat recreatiei si familiei. Cultura nu se mai bazeaza atat pe averea detinuta, cat pe dorinta de a o avea.
- Tehnologia: Adoptarea tehnologiei a dus la inceput la o devalorizare a muncii prestate de om, inlocuind omul si reducand costurile. Cu toate ca orice tehnologie incorporata presupune la randul ei o munca prestata de oameni, combinarea celor doua (echipament-munca salariata) poate apropia oamenii de munca lor si instruirea lor in noi domenii si activitati.


Fisiere in arhiva (1):

  • Marketingul Electronic.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!