Introducere Dacă la început, internetul era utilizat doar în scopuri academice, în prezent, acesta a început să capete un rol foarte important în mediul afacerilor. Ca resursă economică, Internetul este una din cele mai mari piețe de publicitate și oferă oricărui agent economic posibilitatea de a se afirma, de a-și face publică intenția de a comercializa produsele, succesul fiind asigurat de complexitatea și atractivitatea interfeței cu clientul, de viziunea programatorului și administrarea site-ului. În realizarea lucrării de licență, am pornit de la ipoteza conform căreia, în prezent, internetul reprezintă mediul cel mai important și cel mai utilizat de dezvoltare a afacerilor. Capitolele lucrării sunt structurate în așa fel încât să cuprindă și să prezinte sistematic conceptul de marketing modern și trecerea de la marketingul tradițional la marketingul online. Primul capitol al lucrării descrie conceptul de marketing modern, principiile marketingului și politicile de marketing. În marketingul modern, accentul se deplaseazã de la distribuţie şi promovare spre cercetarea de marketing, rolul marketingului fiind acela de a cunoaşte şi anticipa nevoile consumatorilor acestora. Marketingul modern se orientează către client, către nevoile acestuia, într-o viziune sistemică a tuturor activităților și proceselor. Politicile de marketing formează mixul de marketing și fiecărei politici în parte îi este speficică o anumită strategie de marketing. Al doilea capitol al lucrării analizează internetul ca mediu de afaceri, evidențiind rolul acestuia în marketingul online, prin comparație cu marketingul tradițional. Internetul mărește câmpul de acțiune al comercianților și înlătură barierele de intrare în el, chiar și pentru întreprinderile mici și mijlocii. Tehnologia WWW oferă comercianților și consumatorilor modalități simple de acces la informațiile ce sunt distribuite global. Pentru întreprinderi oferă avantajul expunerii pe o piață internațională sau chiar globală a serviciilor/produselor sale și oferirea de informații complete și complexe. Revoluția digitală a modificat percepția noastră despre spațiu, timp și masă. O campanile nu are nevoie să ocupe mult spațiu; ea poate fi digitala și se poate afla oriunde. Atât marile companii, cât și micile întreprinderi folosesc mediul online, dar și tehnici de marketing tradiționale pentru a se promova. Retailerul H&M reușește să îmbine cu succes cele două forme de marketing. Capitolul al treilea enuneră și descrie principalele tehnici de utilizare a internetului în marketing. Astfel, întreprinderile se pot promova prin propriu site web, prin e-mail marketing sau prin intermediul blogului.
1. Alexander R. S. , Chairman ,, Marketing Definition: A Glossary of marketing Terms, Committe or Definition, American Marketing Associatios, Chicago, 1960 2. Anghel L. D. , Petrescu E. C., Business to business marketing, București, Editura Uranus, 2001 3. Anghel L. D. , Petrescu E. C. , Marketingul și calitatea produsului, Editura Expert, 2009 4. Balaure V. , Marketing, București, Editura Uranus, 2000 5. Baron C., Mureșan M., Ianoș-Schiller E., Pârnău M., Bazele informaticii, București, Editura Oscar Print, 2001 6. Băduț M., Informatica în management, Cluj Napoca, Editura Albastră, 2003 7. Belu M. , Paraschiv D. , Comănescu A. M., Tranzacții pe internet, București, Editura Economică, 2004 8. Carrera F., Networking, ghid de supraviețuire pentru profesioniști. Cum să ai succes prin rețele de contacte, Târgu Mureș, Editura JCI, 2010 9. Claeyssen Y. , Marketingul prin email, Iași, Editura Polirom, 2009 10. Drewniany B. L., Jerome Jewler A., Strategia Creativă în publicitate, București, Editura Polirom, 2009 11. Dubois P.L., Jolibert A., Marketing. Teorie și practică, Cluj Napoca, Universitatea de Științe Agricole, 1994 12. Eastman S. T., Ferguson D. A., Klein R. A. , Manual de promoție și de marketing pentru radio, televiziune, societăți de cablu și web, Cluj Napoca, Editura Idea Design & Print, 2004 13. Gralla P., Cum funcționează internetul, București, Editura B.I.C ALL, 2003 14. Jalobeanu M., Acces în Internet, poșta electronică și transferul de fișiere, Cluj Napoca, Editura Promedia Plus, 1996 15. Jugănaru M. , Marketing, București, Editura Expert, 2000 16. Kotler Ph., Principiile marketingului, a treia ediție, New Jersey, Editura Prentin Hall, 1986 17. Kotler Ph., Managementul Marketingului: Analiză, Planificare, Implementare, Control, București, Editura Teora, 1999 18. Kotler Ph. , Managementul marketingului, București, Editura Teora, 1995 19. Kotler Ph., Kotler despre marketing, București, Editura Curier marketing, 2003 20. Malcomete P., Vorzsak A. , Vorzsak M. , Strategii de marketing, Iași, Editura Junimea 21. Prutianu Ș., Munteanu C. , Caluschi C. , Inteligența marketing plus, Iași, Editura Polirom, 1998 22. Roșca I. Gh., Bucur , C. M, Timofte-Stanciu C., Paiu O., Vișean M., Comerțul electronic, concepte, tehnologii și aplicații, București, Editura Economică, 2004 23. Snell N. , Temple B., Clark T. M., Internet și Web, București, Editura ALL, 2004 24. Stone B., Jacobs R., Metode de succes în marketingul direct, ediția a șaptea, București, Editura ARC, 2004 25. Surcel T. , Mârșanu R. , Alecu F., Pocatilu P., Reveiu A. , Bologa R. , Informatica economică, tehnologia informașiei și comunicațiilor, București, Editura Tribuna Economică, 2005 26. Văcaru V., Rusan T., Neamțu L. , Popescu A. C., Marketing fundamental, Editura Lumina, 2000 27. Vegheş C., Marketing Direct, Editura Uranus, 2003 28. Vegheş Ruff I., Grigore B., Relaţii publice şi publicitatea online, Iași, Editura Polirom, 2003
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.