Marketingul portuar - Strategii de marketing in industria navala

Cuprins licenta Cum descarc?

INTRODUCERE 3
1. CAPITOLUL 1: MARKETINGUL SERVICIILOR IN INDUSTRIA
PORTUARA 5
1.1. Analiza mediului de afaceri . 5
1.2. Efectul si masurarea strategiei de operare ... 7
1.3. Dezvoltarea conceptului de sistem de marketing receptiv: Aplicarea
abordarii dinamicii sistemului 8
1.4. Serviciul ... 12
1.5. Marketingul serviciilor 12
1.6. Servicii de marketing portuare . 13
1.7. Calitatea serviciilor .. 13
1.8. Valoarea perceputa ... 14
1.9. Satisfactia clientilor 14
2. CAPITOLUL 2 :STRATEGIA DE MARKETING - EVALUAREA CADRULUI
DE ORGANIZARE SI A PERSPECTIVEI ...
15
2.1. Cadrul de organizare a strategiei de marketing ... 16
2.2. Comportament competitiv ... 20
2.3. Perspectiva planificarii strategice 21
2.4. Teoria jocului ... 22
2.5. Perceptii manageriale .. 24
2.6. Inovatie 25
2.7. Calitatea produsului . 26
2.8. Perspective teoretice asupra aliantelor strategice 29
2.9. Orientarea pietei ... 31
2.10. O evaluare a starii domeniului ... 34
2.11. Implementarea strategiei si procesul de formulare 37
3. CAPITOLUL 3 :STUDIU DE CAZ: APLICAREA STRATEGILOR DE
MARKETING IN CADRUL SC COMVEX S.A .. 41
3.1. Descrierea operatorului portar SC COMVEX SA ... 44
3.2. Conducerea societatii ... 45
3.3. Principalii indicatori economico-financiari . 46
3.4. Strategia de marketing a SC COMVEX SA 48
3.4.1. Principalele schimbari in planul de afaceri -  proiecte de investitii .. 48
3.4.2. Produse realizate si servicii prestate . 48
3.4.3. Investigarea pietei in vederea stabilirii strategiilor de marketing . 49
3.4.4. Principalii concurenti 53
3.4.5. Dependenta fata de clienti 53
3.4.6. Numarul de angajati .. 54
3.4.7. Factorii de incertitudine sau risc ... 54
3.4.8. Amplasarea si caracteristicile principalelor capacitati de productie. Gradul de utilizare a acestora 56
CONCLUZII FINALE 58
BIBLIOGRAFIE 61
ANEXE


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Prin marketing se intelege realizarea activitatilor economice care dirijeaza fluxul
bunurilor si serviciilor de la producator la consumator sau utilizator. Marketingul reprezinta un
intreg sistem de activitati economice referitoare la programarea, preturile, promovarea si
distributia produselor si serviciilor menite sa satisfaca cerintele consumatorilor actuali si
potentiali.
Conceptul de marketing, ca atare este de origine anglo-saxona, dar o data cu raspandirea
practicilor sale, temenul a fost preluat, in diverse limbi, direct, fara traducere, fiind destul de
dificil de gasit un altul care sa raspunda incarcaturii de semnificatii pe care le implica o
asemenea notiune.
In literatura de specialitate, ca si in practica economica, termenului ,,marketing" ii sunt
atasate mai multe acceptiuni. Deosebirile dintre acestea vizeaza atat continutul concret acoperit
de termenul in discutie, cat si unghiul de abordare a acestuia. Astfel, prin termenul ,,marketing",
sunt desemnate, deopotriva, un domeniu al stiintei, o disciplina, un demers, o activitate practica,
o functie a intreprinderii.
Porturile maritime joaca un rol esential in furnizarea de servicii liniilor maritime si
proprietarilor de marfuri. Desi acest lucru este bine cunoscut, in ceea ce priveste structura si
functiile de gestionare, porturile nu sunt prototip; serviciile portuare sunt foarte eterogene.
Porturile sunt implicate cu un numar mare de actori de pe piata, cum ar fi guvernul, gestionarea
porturilor, expeditorii, agentii de expediere a marfurilor, companiile de transport maritim,
sindicatele care au toate obiectivele specifice.
Tendintele inregistrate in prezent in sectorul portuar si al transportului maritim, cum ar fi
cresterea automatizarii operatiunilor si inovatiile tehnologice in exploatarea portuara, extinderea
capacitatilor si natura intensiva a operatiunilor de transport maritim, au determinat operatorii
portuari si autoritatile sa faca presiuni pentru a imbunatati eficienta si productivitatea. In urma
acestei tendinte, multe porturi au trecut prin reforme si au fost partial sau integral transferate
operatorilor privati.
Imputernicirea sectorului privat, permitandu-le sa participe la operatiunile portuare, ar
putea conduce la o mai mare concurenta in acest sector. De exemplu, studii recente s-au
concentrat asupra concurentei intre porturi si intraport. Nevoia de a promova concurenta si de a
proteja bunastarea utilizatorilor de porturi a determinat, de asemenea, schimbari in reglementarea
sectorului. Exista cercetari limitate privind concurenta non-pret in acest sector, in ciuda faptului
ca porturile concureaza reciproc prin preturile si taxele lor, precum si prin masuri non-tarifare.
4
O strategie globala de marketing este o strategie care cuprinde tari din mai multe regiuni
diferite din lume si are drept scop coordonarea eforturilor de marketing ale unei companii pe
pietele din aceste tari.
O strategie globala de marketing nu acopera neaparat toate tarile, dar ar trebui sa se
aplice in mai multe regiuni. O defalcare regionala tipica este dupa cum urmeaza: Africa, Asia si
Pacific (inclusiv Australia) Europa si Orientul Mijlociu, America Latina si America de Nord.
Strategia de marketing "regionala" este cea care coordoneaza efortul de marketing dintr-o
regiune .
O strategie globala de marketing nu ar trebui sa fie confundata cu o strategie globala de
productie. Companiile externe si filiale straine, caracteristici comune ale unei strategii globale de
productie, pot fi utilizate cu sau fara o strategie globala de marketing pentru produsele finite
Coordonarea implicata in implementarea unei strategi globale de marketing conduce in
mod inevitabil la un anumit nivel de uniformitate a branding-ului, ambalarii, recursului
promotional etc. Acest lucru inseamna, de asemenea, ca o strategie globala de marketing, intr-un
anumit fel, contravine unei orientari corecte a clientilor. Mixul de produse si de marketing nu
este adaptat preferintelor locale, asa cum sugereaza o orientare catre client.
Asa cum sugereaza notiunea de comunicare integrata de marketing, consecventa care
rezulta poate avea beneficii pozitive din punct de vedere al veniturilor, datorita consolidarii unui
mesaj unic, difuzarii intre tari si asa mai departe. Dar principala forta motrice din spatele
adoptarii unei strategii globale de marketing este amploarea si sfera de aplicare a avantajelor de
cost din strategiile de marketing uniforme. Aceste avantaje de cost includ eliminarea duplicarii
inutile a efortului, economiile pe ambalaje multilingve si de acelasi tip, folosirea aceluiasi
material promotional, reduceri de cantitate la cumpararea de materiale media si asa mai departe.


Fisiere in arhiva (1):

  • Marketingul portuar - Strategii de marketing in industria navala.pdf

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

1. P.Rajan Varadarajan ,Satish Jayachandran ,,Marketing Strategy: An Assessment
of the State of the Field and Outlook" , Texas A&M University, 1999
2. Dokuz Eylul ,,Non-Price Competition in the Port Sector : A Case Study of Ports in
Turkey" , University Turkey, University of Tasmania Austria, University of Moratuwa, 2016
3. A.M.S.AL-Raqadi ,A.Abdul Rahim, B.S.N. Al-Riyami, ,,Enhancing transparency
and learning sustainability of the perceptions of improving naval ships support performance"
, University of Technology, Muscat Sultanate of Oman, 2017
4. Nastaran Hajiheydari, ,,Developing Responsive Marketing System Concept:
Applying System Dynamics Approach", University of Tehran, 2014
5. Johny K. Johansson, ,,Global marketing strategy"
6. Hartoyo Hartoyo ,,A Study of Service Marketing in the Indonesian Port Industry"
Bogor Agricultural University, 2015
7. Popa, Catalin.C , Dan Hulica , ,,Organizarea transporturilor navale" , Editura
Academiei Navale ,,Mircea cel Batran" , Constanta, 2008
8. Nicolae, Florin. ,,Sisteme navale si portuare de operare. Elemente generale", vol
1, Editura Academiei Navale ,,Mircea cel Batran", Constanta,2012
9. Nicolae, Florin. ,,Sisteme navale si portare de operare. Terminale portuare
specializate" , vol 2 , Editura Academiei Navale ,,Mircea cel Batran", Constanta,2012
10. Caldeirinha V, Felici JA, Dionisio A. ,,The Container Terminal Characteristics
and Customer's Satisfaction" , 2013
11. Kotler P, Keller LK. , ,,A Framework for Marketing Management". New Jersey
(US): Prentice Hall , 2007
12. Malhotra NK. , ,,Marketing Research An Applied Orientation." New York (US):
Prentice Hall, 2010
13. AKAR, O. , ESMER, S., "Cargo Demand Analysis of Container Terminals in
Turkey", Journal of ETA Maritime Science, Vol.3, 2015
14. BROOKS, M. R. and SCHELLINCK, T. "Measuring port effectiveness: What
really determines cargo interests' evaluations of port service delivery? ", Maritime Policy &
Management, Vol.42, 2015
15. HEUVEL, G. van den, SOETERS, J. and GOSSLING, T. "Global Business,
Global Responsibilities: Corporate Social Responsibility Orientations Within a
Multinational Bank", Business & Society, Vol.53, 2014
16. Company (NBC) Yola Depot ,,Journal of Marketing and Consumer Research"
Vol.27, 2016 Baker, M. (2008) ,,The Strategic Marketing Plan Audit 3" ,(2008-2016)
17. Kotler, Ph., Keller K., ,,Marketing Managemen"t, 14th E., Prentice Hall, New
Jersey, USA, 2012
18. Poortinga, W. , Pidgeon, N. F. , ,,Exploring the dimensionality of trust in risk
regulation", Risk Analysis, 2003
19. Story J, Hess J. "Segmenting consumer brand relations: beyond the personal
relationship metaphor,"Journal of Consumer Marketing, vol. 23, (7) ,2006
20. https://www.comvex.ro/ro
21. http://www.bvb.ro/info/Raportari/CMVX/CMVX_20180430162555_Raportanual-
2017.pdf


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!