INTRODUCERE 3 1. CAPITOLUL 1: MARKETINGUL SERVICIILOR IN INDUSTRIA PORTUARA 5 1.1. Analiza mediului de afaceri . 5 1.2. Efectul si masurarea strategiei de operare ... 7 1.3. Dezvoltarea conceptului de sistem de marketing receptiv: Aplicarea abordarii dinamicii sistemului 8 1.4. Serviciul ... 12 1.5. Marketingul serviciilor 12 1.6. Servicii de marketing portuare . 13 1.7. Calitatea serviciilor .. 13 1.8. Valoarea perceputa ... 14 1.9. Satisfactia clientilor 14 2. CAPITOLUL 2 :STRATEGIA DE MARKETING - EVALUAREA CADRULUI DE ORGANIZARE SI A PERSPECTIVEI ... 15 2.1. Cadrul de organizare a strategiei de marketing ... 16 2.2. Comportament competitiv ... 20 2.3. Perspectiva planificarii strategice 21 2.4. Teoria jocului ... 22 2.5. Perceptii manageriale .. 24 2.6. Inovatie 25 2.7. Calitatea produsului . 26 2.8. Perspective teoretice asupra aliantelor strategice 29 2.9. Orientarea pietei ... 31 2.10. O evaluare a starii domeniului ... 34 2.11. Implementarea strategiei si procesul de formulare 37 3. CAPITOLUL 3 :STUDIU DE CAZ: APLICAREA STRATEGILOR DE MARKETING IN CADRUL SC COMVEX S.A .. 41 3.1. Descrierea operatorului portar SC COMVEX SA ... 44 3.2. Conducerea societatii ... 45 3.3. Principalii indicatori economico-financiari . 46 3.4. Strategia de marketing a SC COMVEX SA 48 3.4.1. Principalele schimbari in planul de afaceri - proiecte de investitii .. 48 3.4.2. Produse realizate si servicii prestate . 48 3.4.3. Investigarea pietei in vederea stabilirii strategiilor de marketing . 49 3.4.4. Principalii concurenti 53 3.4.5. Dependenta fata de clienti 53 3.4.6. Numarul de angajati .. 54 3.4.7. Factorii de incertitudine sau risc ... 54 3.4.8. Amplasarea si caracteristicile principalelor capacitati de productie. Gradul de utilizare a acestora 56 CONCLUZII FINALE 58 BIBLIOGRAFIE 61 ANEXE
INTRODUCERE Prin marketing se intelege realizarea activitatilor economice care dirijeaza fluxul bunurilor si serviciilor de la producator la consumator sau utilizator. Marketingul reprezinta un intreg sistem de activitati economice referitoare la programarea, preturile, promovarea si distributia produselor si serviciilor menite sa satisfaca cerintele consumatorilor actuali si potentiali. Conceptul de marketing, ca atare este de origine anglo-saxona, dar o data cu raspandirea practicilor sale, temenul a fost preluat, in diverse limbi, direct, fara traducere, fiind destul de dificil de gasit un altul care sa raspunda incarcaturii de semnificatii pe care le implica o asemenea notiune. In literatura de specialitate, ca si in practica economica, termenului ,,marketing" ii sunt atasate mai multe acceptiuni. Deosebirile dintre acestea vizeaza atat continutul concret acoperit de termenul in discutie, cat si unghiul de abordare a acestuia. Astfel, prin termenul ,,marketing", sunt desemnate, deopotriva, un domeniu al stiintei, o disciplina, un demers, o activitate practica, o functie a intreprinderii. Porturile maritime joaca un rol esential in furnizarea de servicii liniilor maritime si proprietarilor de marfuri. Desi acest lucru este bine cunoscut, in ceea ce priveste structura si functiile de gestionare, porturile nu sunt prototip; serviciile portuare sunt foarte eterogene. Porturile sunt implicate cu un numar mare de actori de pe piata, cum ar fi guvernul, gestionarea porturilor, expeditorii, agentii de expediere a marfurilor, companiile de transport maritim, sindicatele care au toate obiectivele specifice. Tendintele inregistrate in prezent in sectorul portuar si al transportului maritim, cum ar fi cresterea automatizarii operatiunilor si inovatiile tehnologice in exploatarea portuara, extinderea capacitatilor si natura intensiva a operatiunilor de transport maritim, au determinat operatorii portuari si autoritatile sa faca presiuni pentru a imbunatati eficienta si productivitatea. In urma acestei tendinte, multe porturi au trecut prin reforme si au fost partial sau integral transferate operatorilor privati. Imputernicirea sectorului privat, permitandu-le sa participe la operatiunile portuare, ar putea conduce la o mai mare concurenta in acest sector. De exemplu, studii recente s-au concentrat asupra concurentei intre porturi si intraport. Nevoia de a promova concurenta si de a proteja bunastarea utilizatorilor de porturi a determinat, de asemenea, schimbari in reglementarea sectorului. Exista cercetari limitate privind concurenta non-pret in acest sector, in ciuda faptului ca porturile concureaza reciproc prin preturile si taxele lor, precum si prin masuri non-tarifare. 4 O strategie globala de marketing este o strategie care cuprinde tari din mai multe regiuni diferite din lume si are drept scop coordonarea eforturilor de marketing ale unei companii pe pietele din aceste tari. O strategie globala de marketing nu acopera neaparat toate tarile, dar ar trebui sa se aplice in mai multe regiuni. O defalcare regionala tipica este dupa cum urmeaza: Africa, Asia si Pacific (inclusiv Australia) Europa si Orientul Mijlociu, America Latina si America de Nord. Strategia de marketing "regionala" este cea care coordoneaza efortul de marketing dintr-o regiune . O strategie globala de marketing nu ar trebui sa fie confundata cu o strategie globala de productie. Companiile externe si filiale straine, caracteristici comune ale unei strategii globale de productie, pot fi utilizate cu sau fara o strategie globala de marketing pentru produsele finite Coordonarea implicata in implementarea unei strategi globale de marketing conduce in mod inevitabil la un anumit nivel de uniformitate a branding-ului, ambalarii, recursului promotional etc. Acest lucru inseamna, de asemenea, ca o strategie globala de marketing, intr-un anumit fel, contravine unei orientari corecte a clientilor. Mixul de produse si de marketing nu este adaptat preferintelor locale, asa cum sugereaza o orientare catre client. Asa cum sugereaza notiunea de comunicare integrata de marketing, consecventa care rezulta poate avea beneficii pozitive din punct de vedere al veniturilor, datorita consolidarii unui mesaj unic, difuzarii intre tari si asa mai departe. Dar principala forta motrice din spatele adoptarii unei strategii globale de marketing este amploarea si sfera de aplicare a avantajelor de cost din strategiile de marketing uniforme. Aceste avantaje de cost includ eliminarea duplicarii inutile a efortului, economiile pe ambalaje multilingve si de acelasi tip, folosirea aceluiasi material promotional, reduceri de cantitate la cumpararea de materiale media si asa mai departe.
1. P.Rajan Varadarajan ,Satish Jayachandran ,,Marketing Strategy: An Assessment of the State of the Field and Outlook" , Texas A&M University, 1999 2. Dokuz Eylul ,,Non-Price Competition in the Port Sector : A Case Study of Ports in Turkey" , University Turkey, University of Tasmania Austria, University of Moratuwa, 2016 3. A.M.S.AL-Raqadi ,A.Abdul Rahim, B.S.N. Al-Riyami, ,,Enhancing transparency and learning sustainability of the perceptions of improving naval ships support performance" , University of Technology, Muscat Sultanate of Oman, 2017 4. Nastaran Hajiheydari, ,,Developing Responsive Marketing System Concept: Applying System Dynamics Approach", University of Tehran, 2014 5. Johny K. Johansson, ,,Global marketing strategy" 6. Hartoyo Hartoyo ,,A Study of Service Marketing in the Indonesian Port Industry" Bogor Agricultural University, 2015 7. Popa, Catalin.C , Dan Hulica , ,,Organizarea transporturilor navale" , Editura Academiei Navale ,,Mircea cel Batran" , Constanta, 2008 8. Nicolae, Florin. ,,Sisteme navale si portuare de operare. Elemente generale", vol 1, Editura Academiei Navale ,,Mircea cel Batran", Constanta,2012 9. Nicolae, Florin. ,,Sisteme navale si portare de operare. Terminale portuare specializate" , vol 2 , Editura Academiei Navale ,,Mircea cel Batran", Constanta,2012 10. Caldeirinha V, Felici JA, Dionisio A. ,,The Container Terminal Characteristics and Customer's Satisfaction" , 2013 11. Kotler P, Keller LK. , ,,A Framework for Marketing Management". New Jersey (US): Prentice Hall , 2007 12. Malhotra NK. , ,,Marketing Research An Applied Orientation." New York (US): Prentice Hall, 2010 13. AKAR, O. , ESMER, S., "Cargo Demand Analysis of Container Terminals in Turkey", Journal of ETA Maritime Science, Vol.3, 2015 14. BROOKS, M. R. and SCHELLINCK, T. "Measuring port effectiveness: What really determines cargo interests' evaluations of port service delivery? ", Maritime Policy & Management, Vol.42, 2015 15. HEUVEL, G. van den, SOETERS, J. and GOSSLING, T. "Global Business, Global Responsibilities: Corporate Social Responsibility Orientations Within a Multinational Bank", Business & Society, Vol.53, 2014 16. Company (NBC) Yola Depot ,,Journal of Marketing and Consumer Research" Vol.27, 2016 Baker, M. (2008) ,,The Strategic Marketing Plan Audit 3" ,(2008-2016) 17. Kotler, Ph., Keller K., ,,Marketing Managemen"t, 14th E., Prentice Hall, New Jersey, USA, 2012 18. Poortinga, W. , Pidgeon, N. F. , ,,Exploring the dimensionality of trust in risk regulation", Risk Analysis, 2003 19. Story J, Hess J. "Segmenting consumer brand relations: beyond the personal relationship metaphor,"Journal of Consumer Marketing, vol. 23, (7) ,2006 20. https://www.comvex.ro/ro 21. http://www.bvb.ro/info/Raportari/CMVX/CMVX_20180430162555_Raportanual- 2017.pdf
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.