INTRODUCERE CAPITOLUL I : MARKET FINANCIAR BANCAR DELIMITĂRI CONCEPTUALE 1 1 Civilizaţia financiară 1 2 Marketing bancar 1 3 Apariţia şi particularităţile marketingului bancar 1 4 Importanţa marketingului pentru instituţiile financiare 1 5 Evoluţia marketingului bancar în contextul crizei actuale 1 6 Istoricul sistemului bancar în România 1 7 Prezentarea sistemului financiar bancar 1 7 1 Băncile de afaceri CAPITOLUL II : MEDIUL DE MARKETING AL BĂNCII 2 1 Aspecte generale 2 2 Micromediul băncii 2 3 Macromediul băncii 2 4 Mediul internaţional 2 5 Produsul bancar – aspecte teoretice 2 6 Mixul de marketing bancar 2 6 1 Strategiile de marketing în domeniu bancar 2 6 2 Poziţionarea pe piaţă 2 6 3 Planificarea comunicaţiei promoţionale CAPITOLUL III : PREZENTAREA S C BRD - Groupe Société Générale S A 3 1 Denumirea şi localizarea firmei 3 2 Scurt istoric al S C BRD- Groupe Société Générale S A 3 3 Forma de constituire juridică 3 4 Conducerea şi personalul firmei 3 5 Descrierea activităţii curente 3 5 1 Oferta societăţii 3 5 2 Principalii furnizori 3 5 3 Dotarea tehnico – materială a firmei 3 6 Rezultatele financiare 3 7 Segmentarea pieţei 3 7 1 Analiza ciclui de viaţă 3 7 2 Mărcile concurente 3 8 Piaţa efectivă 3 9 Cota de piaţă şi cota efectivă ale firmei 4 0 Activitatea comercială 4 1 Analiza Swot 4 2 Concurenţii băncii CAPITOLUL IV : MIXUL DE MARKETING SPECIFIC S C BRD - Groupe Société Générale S A 4 1 Dezvolatarea produselor financiar-bancare 4 2 Preţul şi mixul de marketing 4 3 Preţul serviciilor bancare Apecte teoretice 4 3 1 Preţul ca indicator al calităţii 4 3 2 Produsele şi serviciile BRD - Groupe Société Générale 4 3 3 Servicii de investiţii financiare 4 3 4 Tarife şi comisioane BRD 4 4 Politica de distribuţie Aspecte teoretice 4 4 1 Distribuţia produselor şi serviciilor BRD - Groupe Société Générale 4 5 Protecţia consumatorului de servicii bancare 4 6 Canalul de distribuţie proprii produselor şi serviciilor financiar-bancare 4 7 Promovarea produselor bancare Aspecte teoretice 4 7 1 Promovarea produselor financiar-bancare 4 7 2 Promovarea produselor şi serviciilor BRD - Groupe Société Générale CONCLUZII ŞI PROPUNERI Bibliografie
INTRODUCERE Această lucrare are la bază analiza marketingul serviciilor bancare Marketingul serviciilor, ca domeniu distinct al marketingului clasic, s-a constituit de-a lungul unui proces ce s-a manifestat şi în alte ramuri : industrial, agrar, internaţional El s-a manifestat mai întâi în practică, sub forma unor aplicaţii ale marketingului bunurilor de consum, regăsindu-se ulterior şi în cadrul teoriei Dezvoltarea marketingului serviciilor a fost influenţată de o serie de factori specifici : liberalizarea serviciilor concomitent cu restrângerea unor restricţii impuse de asociaţiile profesionale din domeniu, dezvoltarea tehnologică, extinderea francizei şi a leasingului, ca forme noi asimilate serviciilor, separarea şi automatizarea unor secţii ale întreprinderilor producătoare Lucrarea este structurată în patru capitole, cuprinzând analiza conceptelor teoretice specifice marketingului serviciilor bancare, cu particularizare pe S C BRD - Groupe Société Générale S A Capitolul I prezintă marketingul bancar, importanţa marketingului pentru instituţiile financiare atât ca noţiune cât şi ca particularităţi şi evoluţie în contextul actualei crize De asemenea se prezintă si cele patru componente ale mixului de marketing: produsul, preţul, plasarea (distribuţia), promovarea După mai bine de 50 de ani de la menţionarea lor, cei 4P reprezintă în continuare un cadru util pentru planurile de marketing, ba chiar mai mult aceştia reprezintă şi viziunea consumatorilor În capitolul II este prezentată mediul de marketing al băncii precum şi strategiile de marketing Se redă în figura 2 3 principalele etape ale identificării poziţiei pe piaţă şi dezvoltarea strategiei de implementare ale marketingului Al treilea capitol cuprinde o scurtă prezentare a S C BRD - Groupe Société Générale S A ( date de identificare, conducerea si personalul, dotări tehnico-materiale, rezultate financiare) Locul ocupat de această bancă în cadrul sistemului românesc bancar Capitolul IV prezintă mixul de marketing adoptat de S C BRD - Groupe Société Générale S A promovarea produselor şi serviciilor, serviciile de investiţii financiare şi distribuţia produselor şi serviciilor BRD, reliefând metode folosite de bancă pnetru obţinerea succesului într-o lume plină de concurenţă Publicitatea bancară este componenta a politicii bancare şi anume a politicii promoţionale Scopul este să convingă şi să determine partenerii de afaceri să cumpere produsele şi serviciile bancare CAPITOLUL I MARKETING FINANCIAR BANCAR DELIMITĂRI CONCEPTUALE 1 1 Civilizaţia financiară Nici unul dintre noi nu putem citi un ziar sau chiar o carte scrisă de un autor de best seller-uri, asculta radio-ul sau privi televizorul fără să primim mesaje, informaţii, anunţuri, sau sfaturi legate de bani, şi care, în general, ne sugerează, cum să-i folosim, cum să-i câştigăm, cum să-i dăm, cum sa nu-i pierdem, cum să-i păzim sa să-i ascundem, sau cum să-i folosim pentru a ne satisface dorinţele, trebuinţele, obligaţiile, plăcerile, exercită drepturile şi îndatoririle, ascunde frica sau slăbiciunile sau pentru a ne exprima ego-ul, vanităţile, mândria, libertatea, inteligenţa şi a ieşi din anonimat, ori măcar a nu cădea în el Banii, operaţiunile cu bani, gândirea în termini de bani, referirea la bani, evaluarea în bani, grija lor, fac toate parte din viaţa noastră zilnică, din frământările noastre de serviciu sau de familie (unesc sau desfac vieţi) , iar fericirea noastră se leagă tot mai mult de bani Expresia ”nu banii aduc fericirea” este real, probabil, dar imposibil de evitat Un număr foarte mare de oameni se ocupă de manipularea banilor, în beneficial şi contul altora, în societăţile a căror filosofie este construită pe satisfacerea cât mai deplină a nevoilor umane, spre deosebire de societăţile, de origine hindusă, unde educaţia ascenzei, renunţarea, este cheia atingerii fericirii Cei care vehiculează banii, la rândul lor fac bani din asta, învăţând, muncind, creând şi dându-şi sufletul, ca oricare alt om, pentru munca lor Iar aceasta preocupare a evoluat către o dimensiune atât de amplă, încât astăzi nici nu mai contează cum sunt câştigaţi sau procuraţi BANII, munciţi sau nu, devine tot mai mult esenţial ca ei să fie folosiţi, trecuţi dintr-o mână într-alta, astfel încât să producă predatorului şi primitorului o satisfacţie, dacă nu material, măcar morală La sfârşitul acestui exerciţiu, participanţii la joc să se compare direct sau indirect între ei, să se confrunte, să se aprecieze sau să se evalueze reciproc în capacitatea lor de a fi mai buni, mai tari, mai duri, mai puternici, mai miloşi, mai îngăduitori, mai atractivi sau mai independenti
Plătește în siguranță cu cardul și beneficiezi de garanția 200% din partea Diploma.ro.
Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi datele tale și plătești.