Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare

Licență
10/10 (1 vot)
Domeniu: Marketing
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 85 în total
Cuvinte : 30723
Mărime: 992.75KB (arhivat)
Publicat de: Nicu Mușat
Puncte necesare: 13
UNIVERSITATEA GEORGE BARIŢIU DIN BRAŞOV FACULTATEA DE ŞTIINŢE ECONOMICE SPECIALIZAREA: ECONOMIA COMERŢULUI, TURISMULUI ŞI SERVICIILOR

Cuprins

  1. INTRODUCERE
  2. CAPITOLUL I : MARKET FINANCIAR BANCAR DELIMITĂRI CONCEPTUALE
  3. 1 1 Civilizaţia financiară
  4. 1 2 Marketing bancar
  5. 1 3 Apariţia şi particularităţile marketingului bancar
  6. 1 4 Importanţa marketingului pentru instituţiile financiare
  7. 1 5 Evoluţia marketingului bancar în contextul crizei actuale
  8. 1 6 Istoricul sistemului bancar în România
  9. 1 7 Prezentarea sistemului financiar bancar
  10. 1 7 1 Băncile de afaceri
  11. CAPITOLUL II : MEDIUL DE MARKETING AL BĂNCII
  12. 2 1 Aspecte generale
  13. 2 2 Micromediul băncii
  14. 2 3 Macromediul băncii
  15. 2 4 Mediul internaţional
  16. 2 5 Produsul bancar – aspecte teoretice
  17. 2 6 Mixul de marketing bancar
  18. 2 6 1 Strategiile de marketing în domeniu bancar
  19. 2 6 2 Poziţionarea pe piaţă
  20. 2 6 3 Planificarea comunicaţiei promoţionale
  21. CAPITOLUL III : PREZENTAREA S C BRD - Groupe Société Générale S A
  22. 3 1 Denumirea şi localizarea firmei
  23. 3 2 Scurt istoric al S C BRD- Groupe Société Générale S A
  24. 3 3 Forma de constituire juridică
  25. 3 4 Conducerea şi personalul firmei
  26. 3 5 Descrierea activităţii curente
  27. 3 5 1 Oferta societăţii
  28. 3 5 2 Principalii furnizori
  29. 3 5 3 Dotarea tehnico – materială a firmei
  30. 3 6 Rezultatele financiare
  31. 3 7 Segmentarea pieţei
  32. 3 7 1 Analiza ciclui de viaţă
  33. 3 7 2 Mărcile concurente
  34. 3 8 Piaţa efectivă
  35. 3 9 Cota de piaţă şi cota efectivă ale firmei
  36. 4 0 Activitatea comercială
  37. 4 1 Analiza Swot
  38. 4 2 Concurenţii băncii
  39. CAPITOLUL IV : MIXUL DE MARKETING SPECIFIC S C BRD - Groupe Société Générale S A
  40. 4 1 Dezvolatarea produselor financiar-bancare
  41. 4 2 Preţul şi mixul de marketing
  42. 4 3 Preţul serviciilor bancare Apecte teoretice
  43. 4 3 1 Preţul ca indicator al calităţii
  44. 4 3 2 Produsele şi serviciile BRD - Groupe Société Générale
  45. 4 3 3 Servicii de investiţii financiare
  46. 4 3 4 Tarife şi comisioane BRD
  47. 4 4 Politica de distribuţie Aspecte teoretice
  48. 4 4 1 Distribuţia produselor şi serviciilor BRD - Groupe Société Générale
  49. 4 5 Protecţia consumatorului de servicii bancare
  50. 4 6 Canalul de distribuţie proprii produselor şi serviciilor financiar-bancare
  51. 4 7 Promovarea produselor bancare Aspecte teoretice
  52. 4 7 1 Promovarea produselor financiar-bancare
  53. 4 7 2 Promovarea produselor şi serviciilor BRD - Groupe Société Générale
  54. CONCLUZII ŞI PROPUNERI
  55. Bibliografie

Extras din licență

INTRODUCERE

Această lucrare are la bază analiza marketingul serviciilor bancare Marketingul serviciilor, ca domeniu distinct al marketingului clasic, s-a constituit de-a lungul unui proces ce s-a manifestat şi în alte ramuri : industrial, agrar, internaţional El s-a manifestat mai întâi în practică, sub forma unor aplicaţii ale marketingului bunurilor de consum, regăsindu-se ulterior şi în cadrul teoriei

Dezvoltarea marketingului serviciilor a fost influenţată de o serie de factori specifici : liberalizarea serviciilor concomitent cu restrângerea unor restricţii impuse de asociaţiile profesionale din domeniu, dezvoltarea tehnologică, extinderea francizei şi a leasingului, ca forme noi asimilate serviciilor, separarea şi automatizarea unor secţii ale întreprinderilor producătoare

Lucrarea este structurată în patru capitole, cuprinzând analiza conceptelor teoretice specifice marketingului serviciilor bancare, cu particularizare pe S C BRD - Groupe Société Générale S A

Capitolul I prezintă marketingul bancar, importanţa marketingului pentru instituţiile financiare atât ca noţiune cât şi ca particularităţi şi evoluţie în contextul actualei crize De asemenea se prezintă si cele patru componente ale mixului de marketing: produsul, preţul, plasarea (distribuţia), promovarea

După mai bine de 50 de ani de la menţionarea lor, cei 4P reprezintă în continuare un cadru util pentru planurile de marketing, ba chiar mai mult aceştia reprezintă şi viziunea consumatorilor

În capitolul II este prezentată mediul de marketing al băncii precum şi strategiile de marketing Se redă în figura 2 3 principalele etape ale identificării poziţiei pe piaţă şi dezvoltarea strategiei de implementare ale marketingului

Al treilea capitol cuprinde o scurtă prezentare a S C BRD - Groupe Société Générale S A

( date de identificare, conducerea si personalul, dotări tehnico-materiale, rezultate financiare) Locul ocupat de această bancă în cadrul sistemului românesc bancar

Capitolul IV prezintă mixul de marketing adoptat de S C BRD - Groupe Société Générale S A

promovarea produselor şi serviciilor, serviciile de investiţii financiare şi distribuţia produselor şi serviciilor BRD, reliefând metode folosite de bancă pnetru obţinerea succesului într-o lume plină de concurenţă Publicitatea bancară este componenta a politicii bancare şi anume a politicii promoţionale Scopul este să convingă şi să determine partenerii de afaceri să cumpere produsele şi serviciile bancare

CAPITOLUL I

MARKETING FINANCIAR BANCAR DELIMITĂRI CONCEPTUALE

1 1 Civilizaţia financiară

Nici unul dintre noi nu putem citi un ziar sau chiar o carte scrisă de un autor de best seller-uri, asculta radio-ul sau privi televizorul fără să primim mesaje, informaţii, anunţuri, sau sfaturi legate de bani, şi care, în general, ne sugerează, cum să-i folosim, cum să-i câştigăm, cum să-i dăm, cum sa nu-i pierdem, cum să-i păzim sa să-i ascundem, sau cum să-i folosim pentru a ne satisface dorinţele, trebuinţele, obligaţiile, plăcerile, exercită drepturile şi îndatoririle, ascunde frica sau slăbiciunile sau pentru a ne exprima ego-ul, vanităţile, mândria, libertatea, inteligenţa şi a ieşi din anonimat, ori măcar a nu cădea în el

Banii, operaţiunile cu bani, gândirea în termini de bani, referirea la bani, evaluarea în bani, grija lor, fac toate parte din viaţa noastră zilnică, din frământările noastre de serviciu sau de familie (unesc sau desfac vieţi) , iar fericirea noastră se leagă tot mai mult de bani Expresia ”nu banii aduc fericirea” este real, probabil, dar imposibil de evitat

Un număr foarte mare de oameni se ocupă de manipularea banilor, în beneficial şi contul altora, în societăţile a căror filosofie este construită pe satisfacerea cât mai deplină a nevoilor umane, spre deosebire de societăţile, de origine hindusă, unde educaţia ascenzei, renunţarea, este cheia atingerii fericirii Cei care vehiculează banii, la rândul lor fac bani din asta, învăţând, muncind, creând şi dându-şi sufletul, ca oricare alt om, pentru munca lor

Iar aceasta preocupare a evoluat către o dimensiune atât de amplă, încât astăzi nici nu mai contează cum sunt câştigaţi sau procuraţi BANII, munciţi sau nu, devine tot mai mult esenţial ca ei să fie folosiţi, trecuţi dintr-o mână într-alta, astfel încât să producă predatorului şi primitorului o satisfacţie, dacă nu material, măcar morală La sfârşitul acestui exerciţiu, participanţii la joc să se compare direct sau indirect între ei, să se confrunte, să se aprecieze sau să se evalueze reciproc în capacitatea lor de a fi mai buni, mai tari, mai duri, mai puternici, mai miloşi, mai îngăduitori, mai atractivi sau mai independenti

Preview document

Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 1
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 2
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 3
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 4
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 5
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 6
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 7
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 8
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 9
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 10
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 11
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 12
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 13
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 14
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 15
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 16
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 17
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 18
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 19
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 20
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 21
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 22
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 23
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 24
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 25
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 26
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 27
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 28
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 29
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 30
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 31
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 32
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 33
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 34
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 35
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 36
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 37
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 38
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 39
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 40
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 41
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 42
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 43
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 44
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 45
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 46
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 47
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 48
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 49
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 50
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 51
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 52
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 53
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 54
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 55
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 56
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 57
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 58
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 59
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 60
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 61
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 62
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 63
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 64
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 65
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 66
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 67
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 68
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 69
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 70
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 71
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 72
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 73
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 74
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 75
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 76
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 77
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 78
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 79
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 80
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 81
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 82
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 83
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 84
Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Pagina 85

Conținut arhivă zip

  • Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare.docx

Alții au mai descărcat și

Analiza Mixului de Marketing BRD

INTRODUCERE Problematica studiată În prezenta lucrare intitulată „Mixul de marketing bancar la BRD Mediaş” s-a realizat Studiul de caz pentru...

Mixul de Marketing Bancar - Studiu de Caz BRD

INTRODUCERE Un număr foarte mare de oameni se ocupă de manipularea banilor în beneficiul şi contul altora, în lumea economico-socială în care...

Mixul de Produs în Cadrul BRD - Groupe Societe Generale

Prezenta lucrare are ca principal obiectiv prezentarea mixului de marketing în activitatea financiar-bancară. Rolul acestuia este reflectat de...

Analiza comparativă a politicii de marketing în domeniul financiar - bancar - BRD

I. Prezentarea domeniului financiar-bancar romanesc 1.1. Structura si evolutia sistemului bancar În perioada economiei cu planificare centrala,...

Marketingul Serviciilor BRD - Groupe Societe Generale

Capitolul 1 Mediul de afaceri al bancii 1.1 Aspecte generale Marketingul are în centrul preocuparilor mediul, întregul sau demers urmarind...

Marketing Bancar

Introducere Actualitatea temei investigate şi gradul de studiere a acesteia. În prezent, știința marketingului a ajuns să fie considerată o cheie...

Analiza privind mixul de marketing al B.C. Moldova-Agroindbank S.A.

BC"Moldova Agroindbank" S.A. reprezintă o bancă comercială pe acţiuni,care efectuează operaţiuni bancare de atragere şi repartizare ale mijloacelor...

Marketing Bancar

CAPİTOLUL 1 - CONCEPTUL DE MARKETİNG BANCAR 1.1. DEFİNİŢİA MARKETİNGULUİ BANCAR Marketingul bancar se referă la acţiunile întreprinse prin bănci...

Te-ar putea interesa și

Analiza Mixului de Marketing BRD

INTRODUCERE Problematica studiată În prezenta lucrare intitulată „Mixul de marketing bancar la BRD Mediaş” s-a realizat Studiul de caz pentru...

Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Studiu de Caz pentru MKB Nextebank

CAPITOLUL I: INTRODUCERE ÎN MARKETINGUL SERVICIILOR 1.1 Conţinutul serviciilor Din perspectiva economiştilor serviciile sunt asemenea unui sistem...

Marketing Financiar-Bancar

In lumea moderna a unei concurente în fiecare domeniu de activitate, devine din ce în ce mai importanta diferentierea fata de competitori. Exista...

Marketingul Serviciilor Financiar - Bancare

Marketingul in industria serviciilor si , in particular , in cazul serviciilor financiar-bancare , a devenit in ultimii zece ani din ce in ce mai...

Mixul de Marketing în Sectorul financiar-bancar

Introducere Mixul de marketing se defineşte ca fiind un ansamblu de instrumente tactice de marketing, controlabile pe care firma le combină cu...

Importanța marketingului bancar

Fundamentele teoretice ale marketingului bancar 1.1. Conceptul de marketing bancar Marketingul bancar poate fi definit ca totalitatea actiunilor...

Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare la BancPost

CAPITOLUL I PARTICULARITĂŢI ALE MARKETINGULUI SERVICIILOR ANALIZA CONCURENŢEl ÎN SECTORUL FINANCIAR-BANCAR O serie de restricţii ale pieţei se...

Marketingul Serviciilor Financiar-Bancare - Mixul de Marketing în Sectorul Bancar

Capitolul 1. Marketingul Financiar Bancar .Delimitări Conceptuale Civilizaţia financiară a ultimelor doua decenii ne-a pus in fata unei avalanşe...

Ai nevoie de altceva?