Masina Asincrona Trifazata in Regim de Generator Conectat la Retea si Autonom

Cuprins licenta Cum descarc?

MEMORIU JUSTIFICATIV 1
Capitolul 1 
MASINA ASINCRONA - GENERALITATI 5
1.1 Elemente constructive ale masinii asincrone 6
a. Statorul masinii asincrone 6 
b. Rotorul masinii asincrone 7
c. Carcasa masinii asincrone 11
d. Intrefierul masinii asincrone 12
1.2 Principiul de functionare a motorului asincron 12
1.3 Ecuatii si relatii ale masinii asincrone trifazate 14
1.3.1 Ecuatii si relatii in regim stationar 14
1.3.2 Ecuatiile masinii asincrone trifazate in teoria tehnica 17
1.4 Regimurile de functionare ale masinii asincrone trifazate 18
1.4.1 Regimul de motor 19
1.4.2 Regimul de generator 22
1.4.3 Regimul de frana propriu - zisa 26
Capitolul 2 
MODELE UTILIZATE IN STUDIUL 
MASINII ASINCRONE TREIFAZATE 29
2.1 Modelul trifazat al masinilor asincrone trifazate
(in coordonatele fazelor) 29 
2.2 Modelul ortogonal (bifazat) al masinii asincrone trifazate 32
Capitolul 3 
FUNCTIONAREA MASINII ASINCRONE TRIFAZATE
IN REGIM DE GENERATOR 43
3.1 Ecuatii si principiul de de functionare ale generatorului asincron 43
3.2 Functionarea in paralel a generatorului asincron 
cu o retea trifazata de putere infinita 47
3.3 Generatorul asincron trifazat autoexcitat 48
3.4 Saturatia magnetica a generatorului asincron 51
3.4.1 Saturatia magnetica - aspecte fenomenologice 51
3.4.2 Ecuatiile saturatiei magnetice 53
Capitolul 4 
EVALUAREA IN Pspice A FUNCTIONARII 
IN REGIM DE MOTOR 58
4.1 Notiuni introductive despre PSpice 58
4.2 Evaluarea in PSpice a puterii active si reactive 63
4.3 Principalii parametri si marimi reprezentative
ce caracterizeaza masina asincrona trifazata studiata 64
Capitolul 5 
FUNCTIONAREA IN REGIM DE GENERATOR CONECTAT 
LA RETEA A MASINII ASINCRONE TRIFAZATE 65
Capitolul 6 
MASINA ASINCRONA TRIFAZATA IN REGIM DE 
DECONECTARE DE LA RETEA 71
Capitolul 7 
CARACTERISTICILE DE INCARCARE A GENERATORULUI 78
7.1 Incarcare rezistiva 78
7.2 Incarcare inductiva 80
7.3 Incarcare capacitiva 83
Capitolul 8 
CONCLUZII 86
BIBLIOGRAFIE 87
ANEXE


Extras din licenta Cum descarc?

MEMORIU JUSTIFICATIV
Am ales aceasta lucrare deoarece in contextul energetic actual mondial producerea energiei de la surse neconventionale reprezinta un domeniu de mare interes. Unul dintre motivele cele mai importante care duc la necesitatea utilizarii resurselor, neconventionale este acela ca la nivel global este consumata o cantitate din ce in ce mai mare de materii prime (combustibili), care insa evident sunt limitate. Calcule estimative conduc la concluzia
ca, in conditiile in care in ultimele decenii consumul s-a dublat la aproape fiecare 10
ani, rezervele mondiale ar putea sa se epuizeze intr-un termen relativ scurt. Se dispune inca de resurse naturale suficiente, dar in conditiile unei exploatari corespunzatoare si a implementarii unor resurse alternative eficiente.
Principalele surse de energie neconventionale sunt:
- Energia hidraulica - se preconizeaza utilizarea de centrale bazate pe energia mareelor, a valurilor, diferenta de temperatura dintre diferitele straturi de apa, respectiv intre apa si atmosfera din regiunea polara.
- Energia solara - se preconizeaza utilizarea mult mai ampla a bateriilor solare cu celule fotovoltaice, respectiv a centralelor electrice solare cu ciclu termodinamic clasic.
- Energia combustibililor gazosi - energia biomaselor, biogazul (centrale biogaz), hidrogen.
- Energia termica a pamantului - utilizarea apelor termale, a gheizerelor.
- Energia eoliana - utilizarea ei este in prezent de mare actualitate.
Motorul asincron trifazat este la ora actuala cel mai utilizat tip de motor din gama motoarelor electrice rotative datorita fiabilitatii, simplitatii in exploatare si mentenantei minime necesare.
O caracteristica a masinilor asincrone este faptul ca viteza de rotatie este putin diferita de viteza campului invartitor, de unde si numele de asincrone. Ele pot functiona in regim de generator (mai putin raspandit) sau de motor. Cea mai larga utilizare o au ca motoare electrice (in curent trifazat), fiind preferate fata de celelalte tipuri de motoare prin constructia mai simpla (deci si mai ieftina), extinderea retelelor de alimentare trifazate si prin siguranta in exploatare.
Masinile electrice sunt utilizate in toate sferele de activitate ale omului. Ele formeaza practic, toate sursele de energie electrica si elementele de actionare in vederea efectuarii unui lucru mecanic de catre mecanisme si instalatii.
In vastul proces de conversie a energiei, un loc insemnat il ocupa conversia electromagnetica care se realizeaza cu ajutorul masinii electrice. Astfel, masina care face conversia energiei mecanice in energie electrica se numeste generator electric, iar cea care face conversia energiei electrice in energie mecanica, motor electric masina electrica care, cu interventia energiei mecanice, modifica parametri unei transmisiuni de energie electrica tensiune, intensitate, frecventa se numeste convertizor electromagnetic. Cand masina electrica primeste atat energie mecanica cat si energie electrica si le transforma in caldura, prin efect Joule, ea are rol de frana.
Utilizarea motoarelor asincrone pe post de generator, implica evident avantaje si dezavantaje. Din start e bine de stiut ca cele de mai jos sunt valabile in cazul utilizarii, pe post de generator, a motoarelor trifazate cu rotorul in scurtcircuit ( colivie de veverita ), nu si in cazul motoarelor asincrone cu rotor bobinat.
Pentru ca am amintit de motoarele asincrone cu rotor bobinat, cred ca prezinta interes a spune ca si aceste motoare se pot transforma in generatoare. Alimentand doua din infasurarile rotorului, cu curent continuu (si evident rotind rotorul) motorul devine generator.
Acum ne intoarcem la motorul nostru, cu rotorul in scurtcircuit, utilizat in regim de generator. Deci daca legam cate un condensator, intre punctul comun al stelei infasurarilor si inceputul fiecarei infasurari si apoi rotim rotorul in jurul turatiei de sincronism n ( putin peste), atunci motorul devine generator.
Deci acesta ar fi un prim avantaj, conversia usoara din motor in generator. Tot avantaj este si faptul ca acest tip de generator nu are nevoie de dispozitive de sincronizare pentru a lucra intr-o retea. Practic punerea in sincronism se realizeaza cupland generatorul la retea, dar fara a-l antrena mecanic. Adevarul este ca poate fi antrenat si mecanic (rotorul sa se invarta) dar turatia sa fie inferioara celei la care se intra in regim de generator.
In cazul unei eoliene situatia ar fi urmatoarea:
In lipsa vantului, sau in cazul unui vant slab (desi vantul pune in miscare eoliana, turatia pe care o are este insuficienta pentru a se aduce motorul in regim de generator), se cupleaza generatorul nostru la reteaua in care va lucra. In urma acestei actiuni generatorul nostru se va comporta ca un simplu motor asincron, adica se va pune in miscare luand energie din retea. Crescand viteza vantului, motorul nostru se supratureaza si ajunge in regim de generator. In aceasta situatie el va debita energie in retea. Tensiunea debitata de generator este sincrona cu cea a retelei in care debiteaza, si nu mai sunt necesare aparate si dispozitive ce trebuie sa asigure controlul sincronismului si conectarea generatorului la retea, la momentul optim. Deci un plus la capitolul simplitate si de aici, evident, la costuri. Faptul ca atunci cand vantul nu are suficienta viteza pentru a se genera energie electrica, motorul consumand energie de la retea, este compensat pe de o parte de faptul ca astfel se pastreaza sincronismul cu reteaua, pe de alta parte sa constatat ca eoliana genereaza mai multa energie decat daca ar porni din repaos. Explicatia sta in faptul ca pentru a pune un corp in miscare, avem nevoie de mai multa energie decat pentru a intretine miscarea. De altfel e cunoscut faptul ca o eoliana are nevoie pentru a porni de o viteza a vantului mai mare decat viteza minima la care ea mai e capabila sa genereze energie. Tot avantaj e si faptul ca generatorul asincron poate porni atat in gol cat si direct in sarcina.
Un alt aspect de retinut e acela ca pe masura ce vantul se inteteste si turatia generatorului creste, la o anumita valoare a supraturatiei, regimul de lucru al motorului se schimba din nou, din regim de generator se trece in regim de frana. Deci un regim ce se opune cresterii turatiei, tinzand spre uniformizarea acesteia. In cazul supraturatiilor moderate (rafale de vant, sau diferite cauze ce duc la supraturatii) acest regim de frana poate sa pastreze turatia relativ constanta.


Fisiere in arhiva (13):

  • Masina Asincrona Trifazata in Regim de Generator Conectat la Retea si Autonom
    • 1. PRIMA PAGINA.doc
    • 2.CUPRINS.doc
    • 3. MEMORIU JUSTIFICATIV.doc
    • CAPITOLUL 1 GENERALITATI MASINA ASINCRONA.doc
    • CAPITOLUL 2 MODELE UTILIZATE IN STUDIUL MASINII ASINCRONE TRIFAZATE.DOC
    • CAPITOLUL 3 FUNCTIONAREA MASINII ASINCRONE TRIFAZATE IN REGIM DE GENERATOR.doc
    • CAPITOLUL 4 EVALUARE IN PSpice A FUNCTIONARII IN REGIM DE MOTOR.doc
    • CAPITOLUL 5 FUNCTIONAREA IN REGIM DE GENERATOR CONECTAT LA RETEA A MASINII ASINCRONE TRIFAZATE.doc
    • CAPITOLUL 6 MAS IN REGIM DE DECONECTARE DE LA RETEA.doc
    • CAPITOLUL 7 INCARCAREA GENERATORULUI DETERMINARI EXPERIMENTALE.doc
    • CAPITOLUL 8 CONCLUZII.doc
    • CAPITOLUL 9 BIBLIOGRAFIE.doc
    • Y. ANEXE.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!