Mass Media in Educatie - Aspecte Pozitive si Negative

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere.pag. 3
Capitolul 1: Abordare conceptuala
1.1. Sistemul mass-media.pag. 4
1.2. Functiile mass-mediei.pag. 4
1.3. Campul educational.pag. 6
Capitolul 2: Mass-media, factor educativ 
2.1. Influentele mass-mediei asupra educatiei.pag. 7
2.2. Mass-media: pro si contra.pag. 9
2.3. Educatia tineretului pentru mass-media.pag. 10
Capitolul 3:Studiu de caz: Cercetare referitoare la influenta mass-mediei asupra educatiei
3.1. Contextul si metodologia cercetarii.pag. 11
3.2. Rezultatele cercetarii
3.2.1. Rezultatele privind elevii.pag. 14
3.2.2. Rezultatele privind parintii.pag. 17
3.2.3. Rezultatele privind profesorii.pag. 20
3.3. Concluziile cercetarii.pag. 22
Concluzii.pag. 23
Bibliografie.pag. 24
Anexe


Extras din licenta Cum descarc?

INTRODUCERE
Lucrarea de fata prezinta aspecte teoretice si analize sociologice in domeniul pedagogiei, mai exact referitoare la relatia dintre mass-media si educatie. Toate acestea accentueaza atentia care ar trebui indreptata cu precadere asupra efectelor si influentelor exercitate de media asupra tinerilor. In cadrul acestei lucrari s-a incercat surprinderea principalelor articulatii ale relatiei dintre educatie si sistemul mass-media, prin identificarea efectelor pe care le au actiunile acestui sistem asupra personalitatii elevilor. 
Intr-o prima parte, sunt aduse in discutie aspectele teoretice referitoare la sistemul mass-media si la campul educational.
A doua componenta a lucrarii este reprezentata de puternicele influente pe care mass-media le exercita asupra educatiei, dovedindu-se astfel importanta mass-mediei ca si factor educogen. Totodata, in lucrare se abordeaza si un concept extrem de important in domeniul educatiei si anume educatia tineretului pentru mass-media. 
In aceeasi ordine de idei, cu scopul de a exemplifica rolul mass-mediei in educatia tinerilor, este prezentata o cercetare pentru a constata cum privesc diferiti actori sociali raporturile dintre educatie si mass-media. Pe langa elevi au fost chestionati si profesori, parinti.
Concluziile lucrarii subliniaza faptul ca mass-media nu este un factor de neglijat in educatia tinerilor.
Relatia dintre mass-media si procesul dezvoltarii personalitatii copiilor a starnit dintotdeauna numeroase controverse, deoarece influentele exercitate asupra lor prezinta o insemnatate aparte. Daca adultii dispun de un fond spiritual relativ cristalizat si, in consecinta, sunt capabili sa selecteze critic si sa asimileze continutul mesajelor mass-media conducandu-se dupa un sistem propriu de valori deja constituit, copii, aflati in plin proces de maturizare intelectuala, afectiva, morala si civica sunt mai usor de influentat in sens negativ.
Prin urmare, este necesara o reflectare asupra naturii ambivalente ale efectelor mass-mediei asupra indivizilor in general si a tinerilor in special, precum si o evaluare a potentialului sau de a constitui un mijloc eficace de educare si modelare a generatiilor tinere.
CAPITOLUL 1: ABORDARE CONCEPTUALA
1.1. Sistemul mass-media
Termenul de ,,mass-media" a rezultat prin asocierea cuvantului latinesc ,,media" (mijloace) cu cel englezesc ,,mass" (masa). Astfel, notiunea de mass media este folosita in literatura de specialitate pentru a desemna suportul de difuzare si de transmitere a mesajelor, precum si ansamblul institutiilor care produc sau difuzeaza mesajele. 
Incepand cu al doilea razboi mondial, mediul cultural al indivizilor s-a modificat profund si a devenit mai complex, in special o data cu aparitia televiziunii, transmisiei informatiei prin sateliti si utilizarii microinformatiei in tehniciile audiovizuale. Aceste mijloace, care servesc la producerea si la difuzarea informatiei scrise si audiovizuale pentru o populatie numeroasa, se numesc mijloace de comunicare de masa (mass media). Ele sunt: presa, radioul, televiziunea, cinematograful,cartea si internetul. Ca urmare a existentei acestor media, individul din societatile moderne are acces la cunoasterea evenimentelor mondiale prin intermediul televiziunii, in special, si este pus in legatura cu o multitudine de informatii scrise si audiovizuale acumulate in banci de informatii. Ansamblul acestor imagini si idei constituie, oare, o noua cultura? Si aceasta cultura, daca este o noua cultura, ce influente are asupra individului? 
1.2. Functiile mass-mediei
In 1978, se publica Raportul interimar asupra problemelor comunicarii in societatea moderna, alcatuit de Comisia internationala UNESCO de studiere a comunicarii contemporane, care defineste cinci functii ale mass-mediei, exercitate la nivel individual, social si international:
1) functia de informare (colectarea si tratarea informatiilor) asigura transparenta raporturilor sociale si difuzarea elementelor de cunoastere, de judecata si de opinie necesare intelegerii mediului social inconjurator.
2) functia de persuasiune, motivatie si interpretare legata de exercitarea controlului social, organizarea activitatilor colective, asigurarea coerentei actiunilor publice si de efortul de convingere si conducere pentru atingerea unor obiective comune.
3) functia de educatie si de transmitere a mostenirii sociale si culturale este exercitata in vederea finalitatii informarii si educatiei, informatiile procurand datele si trezind curiozitate fata de probleme a caror intelegere, constientizare si solutionare sunt favorizate de educatie.
4) functia de socializare menita sa faciliteze participarea indivizilor si colectivitatilor la viata publica, la elaborarea si luarea deciziilor; schimbul si difuzarea informatiilor faciliteaza interactiunea sociala si permit oamenilor sa ia parte la solutionarea problemelor.
5) functia de loisir (petrecere a timpului liber) si de divertisment se exercita in modalitati diverse, depinzand de varietatea contextelor culturale si a gradelor de evolutie, fiind legata de imbunatatirea calitatii vietii. 
Au existat, din partea unor cercetatori, tentative de imaginare a unei societati moderne in absenta mass-mediei. Acestia au recunoscut ca, desi critic al comunicarii de masa, vazandu-i acesteia neajunsurile, nu poti imagina, in chip cu totul serios, existenta umana, de acum si din viitor, altfel decat insotita, chiar profund influentata, de mass-media. Acesti cercetatori au identificat si propus un numar impresionant de diverse functii ale mass-mediei:


Fisiere in arhiva (1):

  • Mass Media in Educatie - Aspecte Pozitive si Negative.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 9 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!