Capitolul 1 Criza media 1.1 Declinul mass-media tradiţionale În secolul al XV-lea Gutenberg a facut o descoperire care urma să schimbe relaţiile interumane pentru totdeauna. A inventat tiparul, care, la rândul lui a dus la apariţia ziarelor, care, mai apoi, au fost un mediu atât de a informa cât şi de a influenţa opinia publică. Conform Dicţionarului Oxford, oamenii au început să vorbească despre media în anii '20 iar mai târziu, în anii '50, când radioul şi televiziunea au devenit principalele surse de informare pentru majoritatea populaţiei, media tradiţionale, aşa cum le numim astăzi... vezi detalii
Argument Vrem să ştim mai mult decât voiau să cunoască părinţii şi bunicii noştri, să fim tot timpul informaţi şi la curent cu ce se mai poartă, cine cu cine se căsătoreşte sau cine de cine se desparte. Revistele de specialitate, cele adresate publicului feminin sau masculin, ştiinţifice, de programe şi alte tipuri de reviste au evoluat foarte mult ca şi conţinut, dar şi în ceea ce piveşte numărul de consumatori. De mică am vrut să ştiu de unde „fură” femeile secretele care le făceau să arate ca nişte modele, să se coafeze şi să se machieze corespunzător, iar apoi, când am mai crescut am ... vezi detalii
INTRODUCERE Ansamblul mijloacelor de informare, considerat atât ca sistem autonom cât şi ca subsistem al sistemului social sau al celui cultural, se află într-un proces permanent de intercondiţionare cu societatea. Mass-media interferează cu toate domeniile de activitate, influenţa sa fiind în cele mai multe cazuri prolifică sau chiar indispensabilă. Lucrarea de faţă nu îşi propune să evidenţieze funcţiile mass – media şi nici să pună într-o lumină extrem de favorabilă activitatea de comercializare a presei, care trebuie să vândă ca o firmă de detergenţi, folosind orice metode. Lucrarea ... vezi detalii
Modalităţile de a transmite informaţii au crescut foarte mult în ultimul timp. Mijloacele de comunicare în masă moderne permit nu doar influenţarea unui mare număr de oameni, ci şi de difuzare a unor ştiri proaspete din cele mai diferite domenii şi arii geografice. Primele locuri în clasamente în ceea ce priveşte informarea sunt deţinute de radio, televiziune şi presa scrisă. Acestea se diferenţiază între ele prin mai multe elemente cum ar fi: publicul care nu este comun decât în parte, precum şi modul de difuzare al ştirilor, însă toate aceste mijloace de informare îşi asumă aceeaşi sarci... vezi detalii
INTRODUCERE Lucrarea Profilul prezentatorului de stiri in televiziunile locale. Studiu de caz Arges TV si Curier TV isi propune sa arate ce se cauta pe piata mediei argesene din punct de vedere al persoanei care are rolul de a transmite informatiile catre public. Am ales aceasta tema pentru lucrarea de licenta deoarece in ultimii doi ani de zile am activat in cadrul televiziunii locale Arges TV, pe rand, in urmatoarele posturi: redactor, reporter, prezentator, moderator, realizator. Aceasta experienta m-a facut sa imi doresc sa descopar care este motivatia pe care un angajator o are atunci ... vezi detalii