Mecatronica Sistemelor de Franare

Cuprins licenta Cum descarc?

Memoriu justificativ pg.3
1. Introducere pg.5
2. Sistemul de franare pg.6
2.1 Generalitati pg.6
2.2 Clasificarea sistemelor de franare pg.10
2.3 Componenta sistemului de franare pg.11
2.4 Notiunea de adereta pg.12
2.5 Forta de franare pg.13
2.6 Parametrii capacitatii de franare a autovehiculelor pg.15
2.6.1 Deceleratia maxima la franare pg.15
2.6.2 Timpul minim de franare pg.16
2.6.3 Spatiul minim de franare pg.17
2.6.4 Spatiul suplimentar de franare pg.17 
2.6.5 Mecanisme de actionare a franelor pg.19
3. ABS (Anti-lock Braking System) pg.23
3.1 Scurta istorie a ABS-ului pg.23
3.2 Relatia alunecare-aderenta; stabilitatea autovehiculului in timpul franarii pg.24
3.3 Principiul de functionare al ABS-ului pg.27
3.4 Elemente componente ale subansamblului mecatronic ABS pg.31
3.4.1 Captorii de viteza ai rotii pg.32
3.4.1.1 Captorii pasivi pg.32
3.4.1.2 Captorii activi pg.33
3.4.2 Captorul I.L.S pg.35
3.4.3 Captorul analogic pg.36
3.4.4 Contactorul STOP pg.37
3.4.5 Vehicule cu 4 roti motoare pg.38
3.4.6 Blocul ABS pg.39
3.4.6.1Grupul hidraulic pg.40
3.4.6.1.1. Functionarea grupului hidraulic pg.40
3.4.6.2. Calculatorul ABS-ului pg.45
3.5 Reteaua multiplexata pg.47
4. Standul ABS pg.50
4.1 Motorul de actionare pg.51
4.2 Circuitul hidraulic pg.52
4.3 Butucul rotii pg.53
4.4 Calculatorul ABS pg.54
5.Concluzii pg.56
Bibliografie pg.57


Extras din licenta Cum descarc?

Memoriu justificativ
Pe suprafetele cu aderenta mare, uscate sau ude, majoritatea masinilor echipate cu ABS obtin distante de franare mai bune (mai scurte) decat cele fara ABS. Un sofer cu abilitati medii pe o masina fara ABS ar putea printr-o franare cadentata, sa atinga performantele unui sofer incepator pe o masina cu ABS. Totusi pentru un numar semnificativ de soferi ABS-ul imbunataseste distantele de franare in varii conditii. Tehnica recomandata pentru soferi intr-o masina echipata cu ABS, intr-o situatie de urgenta, este sa apese pedala de frana pana la fund si sa ocoleasca eventualele obstacole.
In asemenea situatii ABS-ul va reduce semnificativ sansele unui derapaj si pierderea controlului, mai ales pentru masinile grele.
Pe zapada si macadam ABS-ul mareste distantele de franare. Pe aceste suprafete, rotile blocate s-ar adanci si ar opri vehicolul mai repede, dar ABS-ul previne acest lucru. Unele modele de ABS reduce acest efect marind timpul de ciclare, lasand astfel rotile sa se blocheze in mod repetat pentru perioade scurte de timp. Avantajul ABS-ul pe aceste suprafete este imbunatatirea controlului masinii si nu franarea, desi pierderea controlului pe aceste suprafete ramane totusi posibila.
Odata activat, ABS-ul va face ca pedala sa pulseze. Unii soferi, simtind acest efect, reduc apasarea pe pedala si maresc astfel distanta de franare. Acest lucru contribuie la marirea numarului de accidente. Din acest motiv unii constructori au implementat sisteme de asistenta la franare ce mentin forta de franare in situatii de urgenta.
Parlamentul European a validat propunerea Comisiei Europene in privinta dotarii tuturor autoturismelor, incepand din 2009, cu un sistem de asistare la franare (ABS).
Prin urmare, incepand din anul 2010, toate automobilele noi sunt echipate "din productie" cu ABS.
Conform statisticilor, daca toate automobilele aflate in parcul auto european ar fi fost echipate cu acest sistem, circa 1.100 dintre pietonii implicati anual in accidente rutiere ar fi avut vietile salvate.
Asta in conditiile in care, in octombrie 2006, doar 41% dintre vehiculele noi erau echipate cu ABS.
Urmatorul pas, in cadrul unui vast program european de ameliorare a securitatii rutiere, vizeaza introducerea in dotarea standard a sistemului electronic de control al stabilitatii (ESP), incepand din 2012.
Cuprins:
1. Introducere
Specialistii nu pot spune cu certitudine cand s-a inventat automobilul, aceasta deoarece automobilul a suferit dea lungul timpului numeroase modificari si a fost perfectionat in mod continuu. Totusi pentru a avea un reper temporar mai exact, s-a stabilit data de 29 ianuarie 1886 ca moment in care a fost inventat automobilul. Aceasta este de fapt data cand inginerul Carl Benz din Mannenheim a obtinut brevetul pentru primul vehicul actionat de un motor cu ardere interna. Carl Benz nu putea sti ca acest document urma sa fie considerat, mai tarziu, certificatul de nastere al automobilului si nici nu putea banui faptul ca brevetul sau avea sa devina piatra de temelie pentru construirea a milioane de masini, in lumea intreaga.
Cum arata ''automotorul brevetat'' conceput de Carl Benz? Nu se asemana catusi de putin cu un automobil de astazi, aducea mai degraba cu o trasura deschisa, din cele trase de cai. Pe axa din spate erau fixate doua roti subtiri, aproape de inaltimea unui om, cu anvelope din cauciuc dur si spite din sarma. In fata scandurii de suport pentru picioare era dispusa o mica roata cu spite, cu ajutorul careia vehiculul putea fi condus, printr-un sistem de parghii. Daca s-ar mai intalni cineva astazi pe strada cu un asemenea triciclu, i-ar fi greu sa creada ca este vorba de un automobil. Si totusi era cel dintai vehicul automobil - adica autopropulsat!
In spatele banchetei pufaia un mecanism de antrenare senzational pentru epoca respectiva: un motor de 0,88 CP cu ardere interna, cu un cilindru si racit cu apa. Acesta punea in miscare axa din spate si rotile prin intermediul unor curele, lanturi si al unor arbori. Cea mai mare si vizibila piesa era un volant orizontal, turnat din fonta.
In calatoriile sale de proba, trebuia ca Benz, mai intai, sa porneasca motorul cu volantul. Apoi sarea repede in fata, pe bancheta, cupla in unica viteza si pleca, bubuind de zor. Oricum, cu 16 km/h! Acest indraznet stramos al automobilului, creat de Carl Benz, poate fi vazut si astazi la Muzeul German din Munchen.
Unde suntem astazi ?
Pentru cineva care a ridicat capota unui Mercedes AMG din anul 2010 de exemplu, sau a unui BMW seria 7 contemporan si a vazut apoi bordul supercomputerizat al acestor masini poate spune ca nici cel mai indraznet vizionar din secolul XIX nu-si putea imagina unde va ajunge automobilul.
Automobilul de astazi este un complex de subansamble mecatronice menite sa imbunatateasca la maximum parametrii de functionare ai motorului ,sa mareasca siguranta circulatiei, sa protejeze mediul inconjurator si sa creasca confortul pasagerilor. 
Acest lucru este posibil cu ajutorul a sute de senzori ,servomotoare si calculatoare care controleaza fiecare subansamblu al autovehiculului. Pana si aprinderea unui banal bec de plafoniera se face cu ajutorul unui microcontroller (microchip cu soft integrat) pentru a aprinde lumina treptat si nu brusc. Simpla actiune de parcare a automobilului este asistata de senzori de parcare, camere video sau mai nou este executata automat de autovehicul.
In ceea ce priveste siguranta circulatiei, exista numeroase siteme de protectie printre care amintim: airbagurile (frontale, laterale, cortina, pentru genunchi); ABS-ul, care este un sistem de antiblocare a rotilor la franarea de urgenta, cu rolul de a reduce distanta de franare si de a mentine automobilul pe directia dorita; ESP-ul este un program care asigura impreuna cu ABS-ul stabilitatea automobilului pe suprafete alunecoase etc. Toate aceste sisteme mecatronice necesita senzori, calculator, soft si elemente de actionare.
Este de la sine inteles ca diagnosticarea si repararea automobilelor moderne necesita un personal din ce in ce mai specializat, la intersectia celor trei domenii: mecanica, electronica si informatica, intr-un cuvant mecatronica.
Practic, din automobilul de acum 100 de ani nu au mai ramas decat principiile de functionare ale motoarelor (Otto si Diesel), dar si acestea vor disparea odata cu disparitia resurselor petroliere, cand omenirea va trece la automobile electrice.


Fisiere in arhiva (1):

  • Mecatronica Sistemelor de Franare.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

Comunicate de presa ale Siemens VDO privind sistemul EWB.
Flavian Farcas, Note de curs, U.T.Gh.Asachi - Iasi 2009 
Paul Crowe, Electronic Wedge Brakes Signal Future Electric Cars, nov 2006
Gh.Fratila, Calculul si constructia automobilelor, E.D.P.- Bucuresti ,1977
Vasile Neculaiasa, Miscarea autovehiculelor, Ed. Polirom - Iasi, 1996
http://comymanele.xhost.ro/istorie.htm
http://www.drivingfast.net/technology/ABS.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system
http://www.prealign.com/images/brakes111.jpg


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prin apasarea pe butonul “Descarca acum” declar ca am citit, inteles si agreat termenii si conditiile.
* Pretul este fara TVA.


Hopa sus!