Mediatizarea Crizei Economice prin Intermediul Mass-Media

Cuprins licenta Cum descarc?

Introducere pag. 2
Capitolul I
Presa, a patra putere in stat
1.1. Rolul presei in societatea actuala pag. 6
1.2. Functiile mass-media pag.12
1.3. Mass-media si agenda publica pag. 24
Capitolul II
Fenomenul de criza economica de-a lungul timpului
2.1. Notiunea de criza economica pag. 28
2.2. Efectele crizei de-a lungul timpului pag. 30
2.3. Criza si informatia . pag. 42
Capitolul III
3.1. Prezentarea publicatiilor analizate pag. 55
3.2. Mediatizarea crizei economice in cotidienele 
Top, Curierul zilei si Argesul pag. 57
3.3 Opinii oficiale pag. 65
Concluzii pag. 84
Bibliografie


Extras din licenta Cum descarc?

Introducere
Prezenta lucrare se intituleaza "Mediatizarea crizei economice prin intermediul mass-media". 
Alegerea acestei teme a fost motivata de faptul ca fenomenul de criza economica reprezinta un subiect de actualitate, fiind resimtita din plin si in Romania. Toate ziarele vorbesc despre actuala criza, fenomen profund mediatizat atat in presa locala cat si in cea nationala, precum si prin intermediul posturilor de radio si televiziune.
Lucrarea de fata este structurata pe mai multe capitole care abordeaza rolul presei ca a patra putere in Stat, fenomenul de criza economica, precum si prezentarea unor publicatii de presa si a opiniilor oficiale in legatura cu fenomenul de criza.
Primul capitol trateaza presa ca a parta putere in stat, detaliind rolul presei in societatea actuala, functiile mass-mediei, mass-media si agenda publica.
Capitolul al doilea aduce in discutie fenomenul de criza economica si cuprinde notiuni generale despre criza, precum si efectele acesteia de-a lungul timpului.
Capitolul al treilea trateaza criza economica vazuta prin ochii presei argesene, mai exact prin cotidienele Top, Curierul zilei si Argesul, cuprinzand interviuri ale reprezentantilor acestor ziare si opinii ale redactorilor din departamentele de profil economic.
In ceea ce priveste comunicarea, cea mai provocatoare si mai fascinanta este comunicarea in situatii de criza. Importanta pentru rezolvarea crizelor este decizia rapida si comunicarea eficienta si eficace. Informatia lipseste sau este saraca si nu este timp suficient pentru cercetare si culegere de date. Este greu de stabilit in situatii de criza ce optiune reprezinta o alegere buna sau gresita. 
Comunicarea cu presa, construirea unei relatii bune cu aceasta, presupun un efort din partea institutiei sau persoanei comunicatoare, dar acest efort nu intarzie sa dea roade. O presa bine informata inseamna o populatie bine informata, iar o presa binevoitoare inseamna o populatie cooperanta.
Pentru un om care ocupa o pozitie publica, mass-media trebuie sa fie un sprijin, un partener castigat, altfel, aceasta nu va intarzia sa devina un inamic, un vanator de greseli sau o sursa de comentarii sarcastice, toate situatii care nu sunt numai neplacute, dar pot totodata sa ingreuneze considerabil rezolvarea sarcinilor de indeplinit. 
Pentru a aborda subiectul ,,criza economica" in relatia cu presa, trebuie sa fi pregatit pentru un tur de forta pe termen lung. Din punctul de vedere al omului de relatii publice, acest subiect este extrem de complex si are multe elemente care pot fi sensibile in comunicare, inclusiv putand ajunge in situatii de comunicare de criza. 
Strategia ideala este de a sustine un proiect de comunicare cu presa si populatia pe termen lung, structurat in mai multi pasi si care sa combine mai multe tehnici de relatii publice.
In continuarea lucrarii, apare necesitatea definirii fenomenului de ,,criza". Trebuie spus ca, in evolutia noastra, crizele pot fi definite ca fiind situatii caracterizate de o instabilitate pronuntata, sunt deci insotite de o volatilitate si de o incertitudine in crestere. In situatii de criza, orice forma ar imbraca ea, ne aflam intr-o permanenta stare de neliniste si de nesiguranta legata de viitor, teama sau chiar panica. Instinctul nostru de aparare si de conservare ne indeamna sa ne comportam uneori irational si sa accentuam si mai mult aceasta volatilitate deoarece fiecare dintre noi, cu capacitatea cognitiva pe care o avem filtram informatia si intelegem fenomenul in felul nostru transpunandu-l apoi intr-un anumit comportament legat de piata.
Termenul de criza s-a demonetizat in ultima perioada datorita suprautilizarii lui. Medicina, stiintele economice, psihologia, sociologia, diplomatia, relatiile internationale etc. dau fiecare semnificatii diferite conceptului de ,,criza". Se discuta astfel despre criza ca evolutie a unei boli, despre criza economica, criza sistemului financiar-bancar sau a productiei de marfuri, criza in relatiile dintre state, criza sociala, criza politica, criza organizationala etc.
Majoritatea definitiilor incearca sa surprinda evenimentele care afecteaza organizatiile si mediul extraorganizational, referindu-se la unul si acelasi lucru - starea de anormalitate a acestora. 
Cei care, pentru a defini fenomenul de criza, utilizeaza etimologia cuvantului krisis fac trimitere la decizie ca element final al procesului de evaluare, interpretare si comunicare a modului de rezolvare a unei situatii. Decizia pune astfel capat indeciziei si incapacitatii de reevaluare si reinterpretare a problemelor, care ar periclita coeziunea si functionarea unui sistem. 
Criza este definita ca o perioada in dinamica unui sistem, caracterizata prin acumularea accentuata a dificultatilor, izbucnirea conflictuala a tensiunilor, fapt ce face dificila functionarea normala, declansandu-se puternice presiuni spre schimbare. Crizele apar rar, pe neasteptate, fara sa ne avertizeze intr-un mod anume. Chiar si dezastrele se intampla in locurile in care au mai fost fenomene asemanatoare. Uraganele, inundatiile, cutremurele de pamant au devenit aproape obisnuite in anumite locuri.


Fisiere in arhiva (1):

  • Mediatizarea Crizei Economice prin Intermediul Mass-Media.doc

Imagini din aceasta licenta Cum descarc?

Bibliografie

Mihai Coman - Introducere in sistemul mass-media, Editura Polirom, Iasi, 2007
Cristina Coman - Relatiile publice si mass-media, Editura Polirom, Iasi, 2004 
Bernard Dagenais - Campania de relatii publice, Editura Polirom, Iasi, 2003
Luminita Rosca - Formarea identitatii profesionale a jurnalistilor, Editura Tritonic, Bucuresti, 2001
David Randall - Jurnalistul universal. Ghid practic pentru presa scrisa, Editura Polirom, Iasi, 2007


Banii inapoi garantat!

Plateste in siguranta cu cardul bancar si beneficiezi de garantia 200% din partea Diploma.ro.


Descarca aceasta licenta cu doar 8 €

Simplu si rapid in doar 2 pasi: completezi adresa de email si platesti.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:



* La pretul afisat se adauga 19% TVA.


Hopa sus!